Szerző Téma: Hibák  (Megtekintve 1836993 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12560 Dátum: 2019 Június, 14, 10:20:42 am »
Sziasztok!

Tegnap jött elő egy olyan probléma a Lanosban, hogy miután megállítottam az autót és kb fél óra múlva újra mentem vele, az utastéri ventilátor nem kapcsolt be, hiába tekergettem a kapcsolókat. Előtte hosszabb úton voltam, klímáztam és ment szépen a ventilátor, fújta be a hideget. Ma reggel sem indult el, viszont ahogy elhúztam a belső/külső keringtetés kapcsolót váratlanul életre kelt, igaz kicsit betegesnek hangzott, de ment. Most délután munkából hazafele megint nem kapcsolt be, hiába huzogattam, állítottam bármint. Valaki talélkozott hasonló tüntettel? Mi lehet a baja? Behalt a motor, ami hajtja? Egyátalán, hol talélható ez a motor? Köszi előre is a hasznos tanácsokat!

A motor a műszerfal alatt a kesztyűtartónál van. Érdemes lenne kipróbálni, hogy csak 1-3 fokozatban nem megy vagy 4-esen sem. Az 1-3 fokozat egy ellenálláson keresztül megy az szét tud menni, a 4-es fokozat közvetlen egy relén keresztül kapcsol. Így az ellenállás hiba kizárható. A venti is szét tud menni: csapágy, szénkefe.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12561 Dátum: 2019 Június, 14, 14:51:12 pm »
Sziasztok!

Tegnap jött elő egy olyan probléma a Lanosban, hogy miután megállítottam az autót és kb fél óra múlva újra mentem vele, az utastéri ventilátor nem kapcsolt be, hiába tekergettem a kapcsolókat. Előtte hosszabb úton voltam, klímáztam és ment szépen a ventilátor, fújta be a hideget. Ma reggel sem indult el, viszont ahogy elhúztam a belső/külső keringtetés kapcsolót váratlanul életre kelt, igaz kicsit betegesnek hangzott, de ment. Most délután munkából hazafele megint nem kapcsolt be, hiába huzogattam, állítottam bármint. Valaki talélkozott hasonló tüntettel? Mi lehet a baja? Behalt a motor, ami hajtja? Egyátalán, hol talélható ez a motor? Köszi előre is a hasznos tanácsokat!

A motor a műszerfal alatt a kesztyűtartónál van. Érdemes lenne kipróbálni, hogy csak 1-3 fokozatban nem megy vagy 4-esen sem. Az 1-3 fokozat egy ellenálláson keresztül megy az szét tud menni, a 4-es fokozat közvetlen egy relén keresztül kapcsol. Így az ellenállás hiba kizárható. A venti is szét tud menni: csapágy, szénkefe.

Szia! Semelyik fokozatban nem megy a venti... Amikor egyszer véletlenül elindilt, akkor ment mind a 4 fokozatban, de azóta ismét halott... Amikor tekergetem, a 4. fokozatnál a km óra mögül kattogó hangot lehet hallani, gondolom az lehet a relé... Ez az ellenállás merre található? A ventit merjem kiszedni? Nem tudok nagy bajt csinálni vele?
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 14, 14:52:45 pm írta microli »
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12562 Dátum: 2019 Június, 14, 20:05:47 pm »
Sziasztok!

Tegnap jött elő egy olyan probléma a Lanosban, hogy miután megállítottam az autót és kb fél óra múlva újra mentem vele, az utastéri ventilátor nem kapcsolt be, hiába tekergettem a kapcsolókat. Előtte hosszabb úton voltam, klímáztam és ment szépen a ventilátor, fújta be a hideget. Ma reggel sem indult el, viszont ahogy elhúztam a belső/külső keringtetés kapcsolót váratlanul életre kelt, igaz kicsit betegesnek hangzott, de ment. Most délután munkából hazafele megint nem kapcsolt be, hiába huzogattam, állítottam bármint. Valaki talélkozott hasonló tüntettel? Mi lehet a baja? Behalt a motor, ami hajtja? Egyátalán, hol talélható ez a motor? Köszi előre is a hasznos tanácsokat!

A motor a műszerfal alatt a kesztyűtartónál van. Érdemes lenne kipróbálni, hogy csak 1-3 fokozatban nem megy vagy 4-esen sem. Az 1-3 fokozat egy ellenálláson keresztül megy az szét tud menni, a 4-es fokozat közvetlen egy relén keresztül kapcsol. Így az ellenállás hiba kizárható. A venti is szét tud menni: csapágy, szénkefe.

Szia! Semelyik fokozatban nem megy a venti... Amikor egyszer véletlenül elindilt, akkor ment mind a 4 fokozatban, de azóta ismét halott... Amikor tekergetem, a 4. fokozatnál a km óra mögül kattogó hangot lehet hallani, gondolom az lehet a relé... Ez az ellenállás merre található? A ventit merjem kiszedni? Nem tudok nagy bajt csinálni vele?

Az ellenállás a ventimotor mellett van, szerintem felesleges babrálni, inkább próbalámpázd ki, hogy van-e a ventinél áram amikor nem megy a venti. Nekem úgy tűnik a venti adta be a kulcsot, a szénkeféje.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12563 Dátum: 2019 Június, 14, 20:33:00 pm »
Sziasztok!

Tegnap jött elő egy olyan probléma a Lanosban, hogy miután megállítottam az autót és kb fél óra múlva újra mentem vele, az utastéri ventilátor nem kapcsolt be, hiába tekergettem a kapcsolókat. Előtte hosszabb úton voltam, klímáztam és ment szépen a ventilátor, fújta be a hideget. Ma reggel sem indult el, viszont ahogy elhúztam a belső/külső keringtetés kapcsolót váratlanul életre kelt, igaz kicsit betegesnek hangzott, de ment. Most délután munkából hazafele megint nem kapcsolt be, hiába huzogattam, állítottam bármint. Valaki talélkozott hasonló tüntettel? Mi lehet a baja? Behalt a motor, ami hajtja? Egyátalán, hol talélható ez a motor? Köszi előre is a hasznos tanácsokat!

A motor a műszerfal alatt a kesztyűtartónál van. Érdemes lenne kipróbálni, hogy csak 1-3 fokozatban nem megy vagy 4-esen sem. Az 1-3 fokozat egy ellenálláson keresztül megy az szét tud menni, a 4-es fokozat közvetlen egy relén keresztül kapcsol. Így az ellenállás hiba kizárható. A venti is szét tud menni: csapágy, szénkefe.

Szia! Semelyik fokozatban nem megy a venti... Amikor egyszer véletlenül elindilt, akkor ment mind a 4 fokozatban, de azóta ismét halott... Amikor tekergetem, a 4. fokozatnál a km óra mögül kattogó hangot lehet hallani, gondolom az lehet a relé... Ez az ellenállás merre található? A ventit merjem kiszedni? Nem tudok nagy bajt csinálni vele?

Az ellenállás a ventimotor mellett van, szerintem felesleges babrálni, inkább próbalámpázd ki, hogy van-e a ventinél áram amikor nem megy a venti. Nekem úgy tűnik a venti adta be a kulcsot, a szénkeféje.

Ma egyszercsak elindult, majd az autó leállítása után megint nem ment. Mi az, hogy próbalámpázzam ki? Azt hogy kell csinálni? Köszi!
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12564 Dátum: 2019 Június, 18, 00:20:03 am »
[Ma egyszercsak elindult, majd az autó leállítása után megint nem ment. Mi az, hogy próbalámpázzam ki? Azt hogy kell csinálni? Köszi!

Hát, ha a próbalámpázást magyarázni kell akkor inkább ne állj neki.
Ez egy alapvető feszültség keresési módszer ami nem feltétlen ad a jelenlévő teljesítményre is választ.

Maradjunk annyiban, hogy a jelenleg elérhető információk alapján szénkefés a ventillátor motorod.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12565 Dátum: 2019 Június, 18, 21:35:45 pm »
[Ma egyszercsak elindult, majd az autó leállítása után megint nem ment. Mi az, hogy próbalámpázzam ki? Azt hogy kell csinálni? Köszi!

Hát, ha a próbalámpázást magyarázni kell akkor inkább ne állj neki.
Ez egy alapvető feszültség keresési módszer ami nem feltétlen ad a jelenlévő teljesítményre is választ.

Maradjunk annyiban, hogy a jelenleg elérhető információk alapján szénkefés a ventillátor motorod.

Bocs, de nem vagyok autószerelő, nyilván a szakterületemhez jobban értek... :) A szénkefe cserélhető a motorban vagy újat kell venni helyette?

Másik kérdés: a 2000-es 1,6-os kocsi hátsó lámpája a korábbi évjáratokkal és más motorverziójúakkal kompatibilis? Csak mert betört a hátsó búra és nem akarok rosszat venni...
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12566 Dátum: 2019 Június, 19, 19:56:51 pm »
[Ma egyszercsak elindult, majd az autó leállítása után megint nem ment. Mi az, hogy próbalámpázzam ki? Azt hogy kell csinálni? Köszi!

Hát, ha a próbalámpázást magyarázni kell akkor inkább ne állj neki.
Ez egy alapvető feszültség keresési módszer ami nem feltétlen ad a jelenlévő teljesítményre is választ.

Maradjunk annyiban, hogy a jelenleg elérhető információk alapján szénkefés a ventillátor motorod.

Bocs, de nem vagyok autószerelő, nyilván a szakterületemhez jobban értek... :) A szénkefe cserélhető a motorban vagy újat kell venni helyette?

Másik kérdés: a 2000-es 1,6-os kocsi hátsó lámpája a korábbi évjáratokkal és más motorverziójúakkal kompatibilis? Csak mert betört a hátsó búra és nem akarok rosszat venni...

Kicserélhető a szénkefe, de szerelő nem fog vele pöcsölni.
Volt később a sedanban és a hatchbackben is váltás, de 2001-ig mind ugyanaz volt tudtommal
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12567 Dátum: 2019 Június, 25, 20:38:51 pm »
[Ma egyszercsak elindult, majd az autó leállítása után megint nem ment. Mi az, hogy próbalámpázzam ki? Azt hogy kell csinálni? Köszi!

Hát, ha a próbalámpázást magyarázni kell akkor inkább ne állj neki.
Ez egy alapvető feszültség keresési módszer ami nem feltétlen ad a jelenlévő teljesítményre is választ.

Maradjunk annyiban, hogy a jelenleg elérhető információk alapján szénkefés a ventillátor motorod.




Bocs, de nem vagyok autószerelő, nyilván a szakterületemhez jobban értek... :) A szénkefe cserélhető a motorban vagy újat kell venni helyette?

Másik kérdés: a 2000-es 1,6-os kocsi hátsó lámpája a korábbi évjáratokkal és más motorverziójúakkal kompatibilis? Csak mert betört a hátsó búra és nem akarok rosszat venni...

Kicserélhető a szénkefe, de szerelő nem fog vele pöcsölni.
Volt később a sedanban és a hatchbackben is váltás, de 2001-ig mind ugyanaz volt tudtommal


Csatolok egy képet, mert szétszedtem:

Ez alapján mi a véleményed? Mert az is kopottnak néz ki, amin a szénkefe forog... Amúgy az a bajom, hogy a vadiúj 30 e+ körül van, a bontottnak meg lehet, hogy hamarosan ugyanez lesz a baja...
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6240
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák
« Válasz #12568 Dátum: 2019 Június, 25, 21:06:57 pm »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12569 Dátum: 2019 Június, 25, 21:13:06 pm »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:

Olyankor szokott néha elindulni, ha kiszedem, megrázogatom és visszateszem a motort... Nem hiszem, hogy kapcsoló gond lenne... Próbázás alatt mit értesz?
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 25, 21:14:48 pm írta microli »
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6240
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák
« Válasz #12570 Dátum: 2019 Június, 26, 07:24:16 am »
Adsz neki kiszerelve áramot.

Posta kocsival küldve.

  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6680
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12571 Dátum: 2019 Június, 26, 07:27:59 am »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:

Olyankor szokott néha elindulni, ha kiszedem, megrázogatom és visszateszem a motort... Nem hiszem, hogy kapcsoló gond lenne... Próbázás alatt mit értesz?

Az a kommutátor, amin csúszik a szénkefe. Ő kapcsolja át egyik tekercsről a másikra az áramot, így hozva létre forgó mágneses mezőt, ami meghajtja a motort.
Szénport ki kellene fújni mindenhonnan. Én betennék új szénkeféket is, vége fele járnak.
1. meg kellene nézni, nincs-e zárlat két szomszédos kommutátor szegmens között.
2. Ki kellene mérni nincs-e szakadás két szemben levő kommutátor szegmens között (mindet.
3. ha kicsit fordítasz a tengelyen (egy szegmensnyit) akkor elindul?

Rázogatás kontakt hibára utal, vagy valahol elszakadt vezeték néha összeér.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12572 Dátum: 2019 Június, 28, 15:19:41 pm »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:

Olyankor szokott néha elindulni, ha kiszedem, megrázogatom és visszateszem a motort... Nem hiszem, hogy kapcsoló gond lenne... Próbázás alatt mit értesz?

Az a kommutátor, amin csúszik a szénkefe. Ő kapcsolja át egyik tekercsről a másikra az áramot, így hozva létre forgó mágneses mezőt, ami meghajtja a motort.
Szénport ki kellene fújni mindenhonnan. Én betennék új szénkeféket is, vége fele járnak.
1. meg kellene nézni, nincs-e zárlat két szomszédos kommutátor szegmens között.
2. Ki kellene mérni nincs-e szakadás két szemben levő kommutátor szegmens között (mindet.
3. ha kicsit fordítasz a tengelyen (egy szegmensnyit) akkor elindul?

Rázogatás kontakt hibára utal, vagy valahol elszakadt vezeték néha összeér.

Köszi a Tippeket. Végülis az lett a baja, amit mondtál, a szegmensek között lehet a gond, ugyanis amikor kivettem és úgy működtettem, párszor indult, majd egyszer csak nem. Elforgattam és megint ment... Bontóból rendeltem egy használtat, most rendben van, erősebben is fűj, mint a régi...
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12573 Dátum: 2019 Június, 28, 16:19:25 pm »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:

Olyankor szokott néha elindulni, ha kiszedem, megrázogatom és visszateszem a motort... Nem hiszem, hogy kapcsoló gond lenne... Próbázás alatt mit értesz?

Az a kommutátor, amin csúszik a szénkefe. Ő kapcsolja át egyik tekercsről a másikra az áramot, így hozva létre forgó mágneses mezőt, ami meghajtja a motort.
Szénport ki kellene fújni mindenhonnan. Én betennék új szénkeféket is, vége fele járnak.
1. meg kellene nézni, nincs-e zárlat két szomszédos kommutátor szegmens között.
2. Ki kellene mérni nincs-e szakadás két szemben levő kommutátor szegmens között (mindet.
3. ha kicsit fordítasz a tengelyen (egy szegmensnyit) akkor elindul?

Rázogatás kontakt hibára utal, vagy valahol elszakadt vezeték néha összeér.

Köszi a Tippeket. Végülis az lett a baja, amit mondtál, a szegmensek között lehet a gond, ugyanis amikor kivettem és úgy működtettem, párszor indult, majd egyszer csak nem. Elforgattam és megint ment... Bontóból rendeltem egy használtat, most rendben van, erősebben is fűj, mint a régi...

A képen látható venti kommutátorában van egy kb 2mm mély árok ami a kommutátor kopásának tudható be a szénkefe által szóval koránt sem mondható jónak. Annak nem szabadna ott lennie. Jól tetted, hogy kicserélted.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető microli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12574 Dátum: 2019 Június, 28, 18:01:41 pm »
Elnézve a képet én jónak látom. Le kellene próbázni, lehet a kapcsoló is..... :gondolkodik:

Olyankor szokott néha elindulni, ha kiszedem, megrázogatom és visszateszem a motort... Nem hiszem, hogy kapcsoló gond lenne... Próbázás alatt mit értesz?

Az a kommutátor, amin csúszik a szénkefe. Ő kapcsolja át egyik tekercsről a másikra az áramot, így hozva létre forgó mágneses mezőt, ami meghajtja a motort.
Szénport ki kellene fújni mindenhonnan. Én betennék új szénkeféket is, vége fele járnak.
1. meg kellene nézni, nincs-e zárlat két szomszédos kommutátor szegmens között.
2. Ki kellene mérni nincs-e szakadás két szemben levő kommutátor szegmens között (mindet.
3. ha kicsit fordítasz a tengelyen (egy szegmensnyit) akkor elindul?

Rázogatás kontakt hibára utal, vagy valahol elszakadt vezeték néha összeér.

Köszi a Tippeket. Végülis az lett a baja, amit mondtál, a szegmensek között lehet a gond, ugyanis amikor kivettem és úgy működtettem, párszor indult, majd egyszer csak nem. Elforgattam és megint ment... Bontóból rendeltem egy használtat, most rendben van, erősebben is fűj, mint a régi...

A képen látható venti kommutátorában van egy kb 2mm mély árok ami a kommutátor kopásának tudható be a szénkefe által szóval koránt sem mondható jónak. Annak nem szabadna ott lennie. Jól tetted, hogy kicserélted.

Köszönöm a Te és mindneki más építő jellegű hozzászólását!
  • Daewoo Lanos
  • Tolna

Nem elérhető apuka71

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12575 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 13:14:08 pm »
Szeretném kérdezni,hogy volte már abban tapasztalatotok,hogy az olajnyomás jelző lámpa világít amikór meleg a motór? Olajat 10w40 cseréltem,szűrőt szintén,olajszint jó.Néhány kilóméter után világít.Alapjáraton világít, felpőrgetem elalszik :ima:.Utánna folyamatosan világít, :fejelfalnak: de van hogy sok kilóméterig nem világít. Köszi a segítséget előreis.
  • lanos
  • lanos

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1144
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12576 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 17:06:40 pm »
Szeretném kérdezni,hogy volte már abban tapasztalatotok,hogy az olajnyomás jelző lámpa világít amikór meleg a motór? Olajat 10w40 cseréltem,szűrőt szintén,olajszint jó.Néhány kilóméter után világít.Alapjáraton világít, felpőrgetem elalszik :ima:.Utánna folyamatosan világít, :fejelfalnak: de van hogy sok kilóméterig nem világít. Köszi a segítséget előreis.
Valószinű hogy az olajgomba haldoklik.Vagy kontakthiba a csatinál. Olajszivattyút kizárnám mert már tönkre ment volna a motor.
  • Daewoo Lanos 1.6 SX