Szerző Téma: Hibák  (Megtekintve 1835723 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6240
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák
« Válasz #12440 Dátum: 2018 December, 02, 16:51:36 pm »
Csak a pumpát cseréltétek, nyomásszabályzót?
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető blackbeard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12441 Dátum: 2018 December, 02, 19:35:18 pm »
Nyomásszabályozót nem cseréltem! Utána nézek! Még az üzemanyagszűrőre gyanakszok és a gyújtáselosztóra... kb ez a kettő, amit még nem cseréltem rajta :D
  • Daewoo Lanos 1.5 SE 1998 lépcsőshátú
  • Gyál, Budapest és környéke

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4793
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Hibák
« Válasz #12442 Dátum: 2018 December, 02, 19:44:21 pm »
Nyomásszabályozót nem cseréltem! Utána nézek! Még az üzemanyagszűrőre gyanakszok és a gyújtáselosztóra... kb ez a kettő, amit még nem cseréltem rajta :D

gyújtáselosztó nincs rajt
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető tjaczko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12443 Dátum: 2018 December, 14, 09:31:30 am »
Sziasztok segítség kellene. Daewo Lanos nincs benne fűtés. Víz van benne, hőfok is üzemi hőmérsékleten, de bent hideget nyom.
Mi lehet a gond?

  • DaewoLanos 1.3 ferdehátu
  • Budapest

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12444 Dátum: 2018 December, 14, 10:23:10 am »
Sziasztok segítség kellene. Daewo Lanos nincs benne fűtés. Víz van benne, hőfok is üzemi hőmérsékleten, de bent hideget nyom.
Mi lehet a gond?

Letörhetett a hőfok állító bovden vége. Ha behajolsz a gázpedál felől és forgatod a hőfokszabályzót megtalálod melyik kart kellene állítania. Kézzel át tudod húzni melegre amíg nem veszel másik bovdent.
Van, hogy a fűtés tekerő részénél törik le a bovden ahhoz ki kell csavarozni és megnézni.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető tjaczko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12445 Dátum: 2018 December, 14, 10:34:24 am »
Köszönöm. Megnézem.
  • DaewoLanos 1.3 ferdehátu
  • Budapest

Nem elérhető blackbeard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12446 Dátum: 2018 December, 15, 15:02:36 pm »
Köszönöm! Ez lesz a megoldás... a tekerőm csak kerreg de nem forgat semmit és így folyamatosan hideget fúj... kösz a választ! :)
  • Daewoo Lanos 1.5 SE 1998 lépcsőshátú
  • Gyál, Budapest és környéke

Nem elérhető tjaczko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12447 Dátum: 2018 December, 17, 09:16:02 am »
Megnéztem a bowdeneket sajnos hibásak, állítani tudtam így lentről őket de sajnos meleg levegő nem jön továbbra sem.

Lenti képen a piros cső meleg, kék hideg. Hűtő felső része meleg, lent hideg.

Lehet esetleg hogy levegős a rendszer? Akkor hol találom a légtelenítőt?

Vagy valahol eldugult( pl. radiátor? )



Köszönöm

« Utoljára szerkesztve: 2018 December, 17, 13:08:28 pm írta tjaczko »
  • DaewoLanos 1.3 ferdehátu
  • Budapest

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1144
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12448 Dátum: 2018 December, 17, 20:41:50 pm »
Megnéztem a bowdeneket sajnos hibásak, állítani tudtam így lentről őket de sajnos meleg levegő nem jön továbbra sem.

Lenti képen a piros cső meleg, kék hideg. Hűtő felső része meleg, lent hideg.

Lehet esetleg hogy levegős a rendszer? Akkor hol találom a légtelenítőt?

Vagy valahol eldugult( pl. radiátor? )



Köszönöm


A tüzfalon megtalálod a radiátorra menő illetve visszatérő gumicsövet. Ha mindkettő meleg akkor jó a radiátorod átmegy rajta a viz. Akkor az állító bowden nem jó.
A hűtőre menő felsővastag cső melegszik először utána egy idő múlva az alsó.
« Utoljára szerkesztve: 2018 December, 17, 20:45:38 pm írta john »
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető blackbeard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12449 Dátum: 2018 December, 18, 07:23:08 am »
Köszönöm a tippet! Ma megnézem mindenképpen! Előre is kérdezném, ha esetleg nem meleg a "másik vége ", akkor lehet levegős? Hogyan légtelenítsem, ha a termosztát magától nem teszi ezt meg?
  • Daewoo Lanos 1.5 SE 1998 lépcsőshátú
  • Gyál, Budapest és környéke

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12450 Dátum: 2018 December, 18, 08:57:45 am »
Köszönöm a tippet! Ma megnézem mindenképpen! Előre is kérdezném, ha esetleg nem meleg a "másik vége ", akkor lehet levegős? Hogyan légtelenítsem, ha a termosztát magától nem teszi ezt meg?

Nem a termosztát légtelenít, az a hűtőközeg hőmérsékletéért felelős és automatán meg kell történnie.
A hőfokszabályzó bowdenje az anyósülés felőli részén van a fűtésboxnak emlékeim szerint.

Egyébként annyit azért hozzátennék, hogyha viszonylag alacsony a hűtőközeg hőfoka, akkor ilyen hidegben nem feltétlen lesz meleg mindkét radiátorra "menő" cső.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető blackbeard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12451 Dátum: 2018 December, 19, 07:35:14 am »
Azért említettem a termosztát légtelenítését, mert ha jól tudom van rajta egy apró szelep, ami légtelenítésért felelős, de ez csak olvastam valahol. A bowdent leellenőriztem nyit - zár szépen, ahogy neki kell ( legalábbis kívülről annyi látszik, hogy mozgatja a kis műanyag karocskát, amihez erősítve van :) )
  • Daewoo Lanos 1.5 SE 1998 lépcsőshátú
  • Gyál, Budapest és környéke

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4793
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Hibák
« Válasz #12452 Dátum: 2018 December, 19, 07:40:41 am »
Azért említettem a termosztát légtelenítését, mert ha jól tudom van rajta egy apró szelep, ami légtelenítésért felelős, de ez csak olvastam valahol. A bowdent leellenőriztem nyit - zár szépen, ahogy neki kell ( legalábbis kívülről annyi látszik, hogy mozgatja a kis műanyag karocskát, amihez erősítve van :) )
Nincs semmi apró szelep a rendszer NEM tud levegős lenni!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető Maci79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12453 Dátum: 2018 December, 24, 13:15:18 pm »
Sziasztok!
Régen jártam erre,mert viszonylag minden "rendben" volt a géppel. Most viszont beteg,alapjáraton úgy remeg mint a kocsonya,nagyon darabosan jár. Kb 1,5 éve lettek a gyújtáskábelek cserélve Teslára,és 2 éve a gyertyák. Alapjárati motort néztem nem volt nagyon koszos.
Megpucoltam,de nem változott semmit.
Mi okozhatja még az egyenetlen darabos alapjáratot?


Segìtségeteket előre is köszönöm!

Sziasztok!

Megoldódott a darabos alapjárat probléma.
Szerelő elmondása szerint a szívósor tömítést kellett kicserélni,és a képen bekarikázott gumicső volt elrepedve. Most szépen muzsikál az alapjárat.
http://p.coldline.hu/2018/12/24/3012756-20181224-D158Jj.jpg


Ui. Boldog Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden fórumtagnak és családjának!
  • Lanos 1.5 A15SMS
  • MVYFWG

Nem elérhető Vén Dávid

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12454 Dátum: 2018 December, 30, 17:00:32 pm »
Sziasztok olyan problémával már valaki találkozott hogy kicseréltem a termosztátot vezérlés leszedése nélkül és nem indul az autó? Vezérlésnél minden jel a helyén van úgyhogy tanácstalan vagyok mi lehet a baj. Végig néztem az összes biztositékot, relét, csatlakozót minden a helyén van és jó. Mi lehet a baja?
  • Daewoo Lanos 1.4
  • Szlovákia

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12455 Dátum: 2018 December, 31, 00:53:49 am »
Sziasztok olyan problémával már valaki találkozott hogy kicseréltem a termosztátot vezérlés leszedése nélkül és nem indul az autó? Vezérlésnél minden jel a helyén van úgyhogy tanácstalan vagyok mi lehet a baj. Végig néztem az összes biztositékot, relét, csatlakozót minden a helyén van és jó. Mi lehet a baja?

Tippek: Nincs főtengely és/vagy vezérműtengely jeled (önindítózás közben nincs szikra és befecskebdezés se, ellenőrizhető önindítózás közbeni szikravizsgálattal), a fojtószelep aljáról leesett a két vákuumcső tartó és ott falsot szív (nagyobb gázzal való indítással beindul, ha még nem köpte be a gyertyát), a fogas hosszbordás tárcsa nem a helyére lett visszarakva (van szikra és befecskendezés csak rosszkor) vagy megsérült a főtengely jeladó (nincs szikra), ha áramtalanítottad a kocsit közben és gyújtáson volt mikor visszaraktad a computert akkor computer elszállt esetleg az immobilizer szórakozik (óra mellett nem alszik ki a led).

Pontosan le tudod írni, hogy miket szedtél le?
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Tommyboy200

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12456 Dátum: 2019 Január, 06, 10:40:59 am »
Sziasztok!

Eloszor is koszonom a befogadast.
Olyan kerdesem lenne hogy daewoo lanos 1.3-as gyujtotrafot nem mert ki valaki?  Arra lennek kivancsi hogy milyen ertekeket kellene mernem kiszerelt allapotba. Test es vezerlo csatlakozo (a,b,c,d) kozott. Jelenleg 63 es 64 hibakodot mutat az ecu es pillango szelep allitas utan beindul a kocsi es lehet vele menni de nem nagyon szeretnek igy jarni vele. Ramerve a trafora ezeket az ertekeket mertem.
Test-A: 10kohm
Test-B: 10kohm
Test-C: rövidzarlat
Test-D: 4,2kohm

Ebbol ugye kiderul hogy  hibas. Ugy gondolom ha egy trafo jo akkor azonos ertekeket kellene mernem. 
Remelem nem teszem tonkre az ecu trafo kivezeteset hisz a "C" kivezetesnel impulzus adasnal rovidzarat kap.
Szoval a kerdes: mi a normalis ertek amit merni kell abban az allapotban amikor tokeletesen mukodik az autonk. Talan tanulsag lehet masnak is. Talan elore megtudhatjuk milyen allapotban van a trafonk ,varhato e a csere vagy sem.

Udv: Tamas
  • Daewoo Lanos 1.3i
  • 14.kerület

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12457 Dátum: 2019 Január, 06, 16:07:18 pm »
Nem kell ugyanolyan értéket mérj minden kivezetésen. A trafó 2 trafóból áll, az egyik trafó az 1-4, a másik a 2-3 hengernek ad szikrát. A másik 2 kivezetés szerintem csak egy táp és egy visszajelző szál. A régi oldalamon fent van a szervizkönyv, benne vannak a hibakódokhoz a szükséges mérések. Lanos.uw.hu


Sziasztok!

Eloszor is koszonom a befogadast.
Olyan kerdesem lenne hogy daewoo lanos 1.3-as gyujtotrafot nem mert ki valaki?  Arra lennek kivancsi hogy milyen ertekeket kellene mernem kiszerelt allapotba. Test es vezerlo csatlakozo (a,b,c,d) kozott. Jelenleg 63 es 64 hibakodot mutat az ecu es pillango szelep allitas utan beindul a kocsi es lehet vele menni de nem nagyon szeretnek igy jarni vele. Ramerve a trafora ezeket az ertekeket mertem.
Test-A: 10kohm
Test-B: 10kohm
Test-C: rövidzarlat
Test-D: 4,2kohm

Ebbol ugye kiderul hogy  hibas. Ugy gondolom ha egy trafo jo akkor azonos ertekeket kellene mernem. 
Remelem nem teszem tonkre az ecu trafo kivezeteset hisz a "C" kivezetesnel impulzus adasnal rovidzarat kap.
Szoval a kerdes: mi a normalis ertek amit merni kell abban az allapotban amikor tokeletesen mukodik az autonk. Talan tanulsag lehet masnak is. Talan elore megtudhatjuk milyen allapotban van a trafonk ,varhato e a csere vagy sem.

Udv: Tamas
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Tommyboy200

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12458 Dátum: 2019 Január, 06, 17:27:22 pm »
Szia!

Köszönöm a segítséget. Sajna nem nagyon találtam meg :(
Esetleg egy lábkiosztásos rajzot nem tudsz vagy tud valaki az m4 csatlakozóról ami a gyújtótrafóhoz megy? Melyik a táp ill. ha így van akkor melyik kettő a visszajelző szál?
Bocs a hülye kérdésért akkor ezek szerint egyszerre ad szikrát az 1-4 is és egyszerre a 2-3 is?
Azt gondoltam hogy a gyújtó trafó hátsó részén kapja meg a negatívot a testen keresztül és az ECU adja le a vezérlő jelet (+12v) mind a 4 gyertyára külön külön az m4 csatin.
Hmm most már el bizonytalanodtam hogy a gyújtótrafóm a rossz pedig a hiba kód a 63 és a 64 ami a trafó meghibásodására jön elő.
És ad szikrát. Vagy a trafóházon belül áthúzna. Mennyire lehet hinni az ecu hiba jelentésnek (kivillogtatásnak amit az ecu ad) ?

Nem kell ugyanolyan értéket mérj minden kivezetésen. A trafó 2 trafóból áll, az egyik trafó az 1-4, a másik a 2-3 hengernek ad szikrát. A másik 2 kivezetés szerintem csak egy táp és egy visszajelző szál. A régi oldalamon fent van a szervizkönyv, benne vannak a hibakódokhoz a szükséges mérések. Lanos.uw.hu


Sziasztok!

Eloszor is koszonom a befogadast.
Olyan kerdesem lenne hogy daewoo lanos 1.3-as gyujtotrafot nem mert ki valaki?  Arra lennek kivancsi hogy milyen ertekeket kellene mernem kiszerelt allapotba. Test es vezerlo csatlakozo (a,b,c,d) kozott. Jelenleg 63 es 64 hibakodot mutat az ecu es pillango szelep allitas utan beindul a kocsi es lehet vele menni de nem nagyon szeretnek igy jarni vele. Ramerve a trafora ezeket az ertekeket mertem.
Test-A: 10kohm
Test-B: 10kohm
Test-C: rövidzarlat
Test-D: 4,2kohm

Ebbol ugye kiderul hogy  hibas. Ugy gondolom ha egy trafo jo akkor azonos ertekeket kellene mernem. 
Remelem nem teszem tonkre az ecu trafo kivezeteset hisz a "C" kivezetesnel impulzus adasnal rovidzarat kap.
Szoval a kerdes: mi a normalis ertek amit merni kell abban az allapotban amikor tokeletesen mukodik az autonk. Talan tanulsag lehet masnak is. Talan elore megtudhatjuk milyen allapotban van a trafonk ,varhato e a csere vagy sem.

Udv: Tamas
« Utoljára szerkesztve: 2019 Január, 06, 17:33:56 pm írta Tommyboy200 »
  • Daewoo Lanos 1.3i
  • 14.kerület

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2120
    • Profil megtekintése
Re:Hibák
« Válasz #12459 Dátum: 2019 Január, 07, 14:13:32 pm »
Ahogy írtam a weboldalamon a szervízkönyvben benne van a rajz is és az is mit kell mérni (közben megnéztem kapcsolt +12V - rózsaszín D láb, fix test fekete C láb, fehér A fél (1-4 henger) gyújtás idő B láb, barna B fél (2-3 henger) gyújtás idő A láb.

Ha a trafó utángyártott akkor előfordulhat probléma akkor is, ha a trafó jónak néz ki.

És igen egyszerre ad szikrát. A sűrítési ütemben lévő hengerben sokkal nagyobb lesz az ionizáció, míg a másikban ahol kipufogás van ezért az ott felhasznált "elektron mennyiség" elhanyagolható.


Szia!

Köszönöm a segítséget. Sajna nem nagyon találtam meg :(
Esetleg egy lábkiosztásos rajzot nem tudsz vagy tud valaki az m4 csatlakozóról ami a gyújtótrafóhoz megy? Melyik a táp ill. ha így van akkor melyik kettő a visszajelző szál?
Bocs a hülye kérdésért akkor ezek szerint egyszerre ad szikrát az 1-4 is és egyszerre a 2-3 is?
Azt gondoltam hogy a gyújtó trafó hátsó részén kapja meg a negatívot a testen keresztül és az ECU adja le a vezérlő jelet (+12v) mind a 4 gyertyára külön külön az m4 csatin.
Hmm most már el bizonytalanodtam hogy a gyújtótrafóm a rossz pedig a hiba kód a 63 és a 64 ami a trafó meghibásodására jön elő.
És ad szikrát. Vagy a trafóházon belül áthúzna. Mennyire lehet hinni az ecu hiba jelentésnek (kivillogtatásnak amit az ecu ad) ?

Nem kell ugyanolyan értéket mérj minden kivezetésen. A trafó 2 trafóból áll, az egyik trafó az 1-4, a másik a 2-3 hengernek ad szikrát. A másik 2 kivezetés szerintem csak egy táp és egy visszajelző szál. A régi oldalamon fent van a szervizkönyv, benne vannak a hibakódokhoz a szükséges mérések. Lanos.uw.hu


Sziasztok!

Eloszor is koszonom a befogadast.
Olyan kerdesem lenne hogy daewoo lanos 1.3-as gyujtotrafot nem mert ki valaki?  Arra lennek kivancsi hogy milyen ertekeket kellene mernem kiszerelt allapotba. Test es vezerlo csatlakozo (a,b,c,d) kozott. Jelenleg 63 es 64 hibakodot mutat az ecu es pillango szelep allitas utan beindul a kocsi es lehet vele menni de nem nagyon szeretnek igy jarni vele. Ramerve a trafora ezeket az ertekeket mertem.
Test-A: 10kohm
Test-B: 10kohm
Test-C: rövidzarlat
Test-D: 4,2kohm

Ebbol ugye kiderul hogy  hibas. Ugy gondolom ha egy trafo jo akkor azonos ertekeket kellene mernem. 
Remelem nem teszem tonkre az ecu trafo kivezeteset hisz a "C" kivezetesnel impulzus adasnal rovidzarat kap.
Szoval a kerdes: mi a normalis ertek amit merni kell abban az allapotban amikor tokeletesen mukodik az autonk. Talan tanulsag lehet masnak is. Talan elore megtudhatjuk milyen allapotban van a trafonk ,varhato e a csere vagy sem.

Udv: Tamas
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP