Szerző Téma: Lanos alapjárat  (Megtekintve 37478 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4843
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #100 Dátum: 2020 Január, 23, 21:52:26 pm »
Idézet
Szerintem ezt a dolgot a programkód nélkül nem fogod megfejteni! Az, hogy neked a terhelésjel összeálljon és az ecu gyújtás szöget számoljon, meg befecskendezési időt ahhoz nemcsak a pillangószelep jele kell. Sőt szerintem itt inkább a tps jelének a delta változása lehet lényeges.
Meg az sem mindegy mihez méred a 3.7V-ot. A kaszti testhez vagy a jeltesthez.
Mondok egy példát:
Terhelés = sebesség*0.3+ fordulatszám *0.02 + szívócsőnyomás*Tlevegőhőmkonst + motorhőmérséklet * kompenzációkonst + fojtószelepállás

Teljes mértékben igazad van. Nem is az a célom hogy program kódot feltárjam. Hanem ami a címben is olvasható az alapjárat ingadozás  TPS által okozott részének az esetleges pontos beállítási értékek megadásával való kiszűrését tűztem ki célul. Persze az érintés mentes is itt van az asztalomon de az még várat magára  :kacsint:. először a hagyományossal kísérletezek.
Turva az internetet megint jött egy -két  infó :  például, hogy a fojtószelep poti-nak  három elkülönült érzékelési ciklusa van:
Alapjárat(idle: 0,3V--1,06V)---részterhelés-- és teljesen nyitott állapot(wot:4,2V--4,8V ) E két feszültség intervallum  (idle-wot) nagyon fontos  üzem szempontjából.
Az egy kábelkorbácsban haladó, alapjárati  léptető motor és injektorok EMI zavarkeltése miatt , szigorúan megkötik, hogy a feszültségek középértékére  kell beállítani a fojtószelep e két állapotát.
 Így aztán:
 min.: √0.3*1.06=0.564V a  max.:√4.2*4.8=4.49V fojtószelep nyitásnál az értékek. Ezért aztán azok a fojtószelep potik amikkel  ez nem beállítható, el kell felejteni. Ja és természetesen ahogy írod,  mindenképp a poti kivezetésein kell mérni ezeket  a feszültségeket (Kék-Barna).:oke:.


csak 1 dologra koncentrálsz nem a folytószelep poti miatt ingadozik az alapjárat,a kábelköteg épp eléggé próblémás volt rajtuk újjonan is pláne a lengyel gyártásnál nem 20év múlva...
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #101 Dátum: 2020 Január, 24, 20:35:19 pm »
Idézet
nem a folytószelep poti miatt ingadozik az alapjárat

Pedig szerintem pont az , hogy az érzékeny analóg bemenete  olyan zavar feszültségeket kap amitől az ECU  nem tudja azonosítani, hogy milyen állásban van a fojtószelep.
Például: képzeld el hogy lezáródik a fojtószelep és  beáll a poti 0,65 Voltra . Az ECU érzékeli és elkezdi zárásra mozgatni az  alapjárati motort . De ez a feszültség a fojtószelep bemenetén egy plusz zavar feszültséget produkál amit az ECU  fojtószelep nyitásként értelmez. Ezzel megállítja az alapjárati motor zárását ,  majd nyitásra kezdi vezérelni.
Ezek után két dolog lehetséges : vagy üvölt a motor  2000 fordulaton és nem akar alapjáratra beállni, vagy kialakul egy spontán oszcilláció 900 és 1500 fordulatok közt pulzálva.


  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2159
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #102 Dátum: 2020 Január, 24, 23:33:46 pm »
Idézet
nem a folytószelep poti miatt ingadozik az alapjárat

Pedig szerintem pont az , hogy az érzékeny analóg bemenete  olyan zavar feszültségeket kap amitől az ECU  nem tudja azonosítani, hogy milyen állásban van a fojtószelep.
Például: képzeld el hogy lezáródik a fojtószelep és  beáll a poti 0,65 Voltra . Az ECU érzékeli és elkezdi zárásra mozgatni az  alapjárati motort . De ez a feszültség a fojtószelep bemenetén egy plusz zavar feszültséget produkál amit az ECU  fojtószelep nyitásként értelmez. Ezzel megállítja az alapjárati motor zárását ,  majd nyitásra kezdi vezérelni.
Ezek után két dolog lehetséges : vagy üvölt a motor  2000 fordulaton és nem akar alapjáratra beállni, vagy kialakul egy spontán oszcilláció 900 és 1500 fordulatok közt pulzálva.

Egyébként valóban Sebikének igaza van, a legproblémásabb a köteg, ennek ellenére nekem is volt TPS szenzor hibám, de az nem így jelentkezett, hanem felment az alapjárat 1200-1400 körülre, a következő lámpánál meg már jó volt. Sokszor már egy pöccintés is elég volt neki.
Ha hullámzik az alapjáratod akkor én sem a TPS felé mennék el.

Fogj egy 2 csatornás szkópot és mérj jelet a szenzornál és az ecu-nél. Ki fog derülni mi a rossz.
Ha csak meleg motornál jön elő akkor meg pláne nem a TPS felé mennék el, hanem a lambdaszonda jelét vizsgálgatnám.
És nem egyszerűen lehúznám, hanem a trafó alatt lehúznám a hűtőközeg hőmérséklet szenzorát és ráraknék egy potit. Azzal lehet alakítani, hogy legyen szabályzott vagy csak vezérelt szabályzás.

  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP