Szerző Téma: Kérdések a szerviznek  (Megtekintve 651659 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4674
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5680 Dátum: 2018 Március, 26, 20:19:14 pm »
Sziasztok.
Lanos 1.6-hoz vennék termosztátot.
Melyik márka ami megbizható melyiket érdemes megvenni.
Illetve milyen nyitási hőfok ami megfelelő.


csak fém
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető Zsolt50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5681 Dátum: 2018 Március, 29, 20:45:28 pm »
Sziasztok!

Mentem pár száz km-t a nemrég vásárolt gázos 2003-as Nubirával.
Ma folyamatosan világított a "Check engine" lámpa. Könnyen indul és megy. Alapjárat mint eddig. Gázadás elvétele után többször nem esik le a fordulat 1.500-2.000 alá csak 2-3 másodperc múlva. A két jelenség összefügghet? Miket nézzek-nézessek meg?
  • Daewoo Nubira II 1,6 SX LPG
  • Szolnok BP

Nem elérhető rgergo_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5682 Dátum: 2018 Április, 03, 20:02:52 pm »
Sziasztok!
Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék tanácsokat kérni. A hibás autó: Matiz2, 2003., 800 ccm, futásteljesítmény 200e km felett, sok rövid távval.
Tünetek:
Az autó több hibakódot jelzett, alapjárata nem volt.
Visszatérő hibakód: P0172 túl dús keverék, jelenleg a motornak nincs 5000 feletti fordulata, ereje, magas a fogyasztása.
A törölt, már nem jelentkező hibakódok:
P1403 EGR szelep hiba
P0133 lambdaszonda – nincs aktivitás
P0138 fűtött lambdaszonda magas feszültség
Az EGR szelep ki lett tisztítva.
A már cserélt alkatrészek:
- lambdaszonda katalizátor előtti 2 vezetékes és a katalizátor utáni 4 vezetékes
- alapjárati motor
- komplett benzinszivattyú nyomásszabályzóval
- gyertyák, gyertyakábelek
- lyukas légbeszívó cső, levegőszűrő és a fojtószelep között
- törött vákuumcső a MAP szenzor és a fojtószelep között.
A hibakód olvasó szerint a hosszú távú üzemanyag korrekció értéke -100%, a rövidtávú általában negatív. Útközben a keverék lambda szonda szerinti értéke jellemzően a dúsabb felé mozdul el.
Kérdéseim az alábbiak:
- mit és hogyan kellene még ellenőrizni?
- célműszer/szoftver nélkül lehetséges lenne a hosszú távú üzemanyag korrekció értéke -100%-ról 0 értékre való visszaállítása?
Segítséget előre is köszi!
  • Matiz2-2003 800ccm
  • Miskolc

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2060
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5683 Dátum: 2018 Április, 03, 20:43:42 pm »
Kap levegőt a motor?
Nincs eltömődve a levegőszűrő és/vagy a levegőszűrőházba vezető cső (a szívászajtompítós rész)? Kipufogó rendszer szabadon átjárható? Katalizátor nincs összeesve?
Szelephézag mikor volt állítva/ellenőrizve?

Egyébként, ha jól emlékszem a matiz2-nél jellemző a befecskendező hiba is.
Sziasztok!
Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék tanácsokat kérni. A hibás autó: Matiz2, 2003., 800 ccm, futásteljesítmény 200e km felett, sok rövid távval.
Tünetek:
Az autó több hibakódot jelzett, alapjárata nem volt.
Visszatérő hibakód: P0172 túl dús keverék, jelenleg a motornak nincs 5000 feletti fordulata, ereje, magas a fogyasztása.
A törölt, már nem jelentkező hibakódok:
P1403 EGR szelep hiba
P0133 lambdaszonda – nincs aktivitás
P0138 fűtött lambdaszonda magas feszültség
Az EGR szelep ki lett tisztítva.
A már cserélt alkatrészek:
- lambdaszonda katalizátor előtti 2 vezetékes és a katalizátor utáni 4 vezetékes
- alapjárati motor
- komplett benzinszivattyú nyomásszabályzóval
- gyertyák, gyertyakábelek
- lyukas légbeszívó cső, levegőszűrő és a fojtószelep között
- törött vákuumcső a MAP szenzor és a fojtószelep között.
A hibakód olvasó szerint a hosszú távú üzemanyag korrekció értéke -100%, a rövidtávú általában negatív. Útközben a keverék lambda szonda szerinti értéke jellemzően a dúsabb felé mozdul el.
Kérdéseim az alábbiak:
- mit és hogyan kellene még ellenőrizni?
- célműszer/szoftver nélkül lehetséges lenne a hosszú távú üzemanyag korrekció értéke -100%-ról 0 értékre való visszaállítása?
Segítséget előre is köszi!
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető rgergo_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5684 Dátum: 2018 Április, 03, 21:20:01 pm »
A légszűrő pár ezer km-t futott (kevesebb, mint 10e), a légszűrő előtti dobozban a vastagabb cső nem volt bedugulva, szelephézag kb. 30e km ezelőtt lett állítva (szerelő szerint a kipufogó szelepeknél volt nagyobb a hézag), a katalizátor még gyári, közép és végdob 1x volt cserélve. Injektorból 1 db még a néhány 10e km korában volt cserélve, a másik kettő a 200e + km-t teljesítette.
  • Matiz2-2003 800ccm
  • Miskolc

Nem elérhető Jani

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 3923
  • Nem: Férfi
  • Én vagyok itt a Jani! :D
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5685 Dátum: 2018 Április, 07, 19:52:25 pm »
Lacetti kormánylégzsákot hányas lyukas torxszal lehet kiszedni?

Szerintem T50 lesz
Tegnap vettem, T50-es a méret. :oke:
  • 2005 Lacetti SW Elite+ 1.6 LPG
  • Budapest

LPG

Nem elérhető wpnorb72

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5686 Dátum: 2018 Május, 20, 00:14:49 am »
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni...
Tud valaki Esztergom környékén olyan szerelőt aki tudja az ECU-t resetelni, ill újra tanítani?
Egy Tacuma lenne a "beteg"...
  • Chevrolet Tacuma 1,6
  • Komárom-Esztergom; Pest megye

Nem elérhető Bubu

  • Hallott már a Daewoo-ról
  • ***
  • Hozzászólások: 222
  • Nem: Férfi
  • Daewoo Nubira III 1.8 CDX /Esztergom/
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5687 Dátum: 2018 Május, 20, 06:18:40 am »
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni...
Tud valaki Esztergom környékén olyan szerelőt aki tudja az ECU-t resetelni, ill újra tanítani?
Egy Tacuma lenne a "beteg"...
Esztergomban Horvát Miklós 06706323989
  • Daewoo Nubira III 1.8 CDX
  • Esztergom
Úgy éld az életed,hogy amikor lepörög az életed filmje büszkén megtudd nézni. 70-3657348

Nem elérhető wpnorb72

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5688 Dátum: 2018 Május, 20, 15:33:57 pm »
Köszönöm szépen!
  • Chevrolet Tacuma 1,6
  • Komárom-Esztergom; Pest megye

Nem elérhető wpnorb72

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5689 Dátum: 2018 Május, 22, 15:38:53 pm »
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni...
Tud valaki Esztergom környékén olyan szerelőt aki tudja az ECU-t resetelni, ill újra tanítani?
Egy Tacuma lenne a "beteg"...
Esztergomban Horvát Miklós 06706323989

Ő autószerelő? Van valahol műhelye, ahol személyesen meg lehet keresni?
Telefonon sajnos nem tudtam elérni... :-(
  • Chevrolet Tacuma 1,6
  • Komárom-Esztergom; Pest megye

Nem elérhető Bubu

  • Hallott már a Daewoo-ról
  • ***
  • Hozzászólások: 222
  • Nem: Férfi
  • Daewoo Nubira III 1.8 CDX /Esztergom/
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5690 Dátum: 2018 Május, 23, 08:18:04 am »
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni...
Tud valaki Esztergom környékén olyan szerelőt aki tudja az ECU-t resetelni, ill újra tanítani?
Egy Tacuma lenne a "beteg"...
Esztergomban Horvát Miklós 06706323989

Ő autószerelő? Van valahol műhelye, ahol személyesen meg lehet keresni?
Telefonon sajnos nem tudtam elérni... :-(
Hivjál fel elmagyarázom hol van pontosan. A Szim területén van a mühely.
  • Daewoo Nubira III 1.8 CDX
  • Esztergom
Úgy éld az életed,hogy amikor lepörög az életed filmje büszkén megtudd nézni. 70-3657348

Elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6346
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5691 Dátum: 2018 Június, 04, 20:53:01 pm »
Tegnap végre tudtam időt szánni rá és szétszedtem a hajómotort.
Szégyellem, de 8 éve ki sem szedtem a gyertyát. Most megtettem, a hézag ránézésre is túl kicsi volt. Lustaság okán nem kerestem elő papírjait, a 0,32 mm-ről feljavítottam 0,85-re (mivel dilemmáztam a 0,8-0,9 között  :yoyo:)
Eddig is pöc röff indult, meg most is.
Most megnéztem a gyári érték 0,7 mm. Szedjem ki és állítgassam?
Kapott új olajakat, hihetetlen feltöltési mennyiségekkel: 3,5 dl 10W40 motorolaj és 75cm3 hajtóműolaj  (azaz 0,75 deciliter) :rohog: Gyakorlatilag másfél feles. Mindezt megdöntve, 5 cm3-es fecskendővel kell betölteni.
Várom kapitány észrevételét a fenti adatokkal kapcsolatban  :fetreng:

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1124
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5692 Dátum: 2018 Július, 13, 20:55:38 pm »
Sziasztok.
Lanos 1.6-os motorhoz melyik hőmérséklet jeladó ami legjobban passzol a gyárihoz.
Felpörgő alapjárat miatt cseréltem hőmérséklet jeladót.
Most valami olasz gyártmányt vettem bele ezzel meg hidegen nincs alapjárat.Gondolom melegebb motorhőfokot jelez mint kellene.
Inditáskor mindig pedálozni kell hogy ne álljon le .Kicsit melegszik utána már jó.
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2060
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5693 Dátum: 2018 Július, 13, 22:13:48 pm »
Sziasztok.
Lanos 1.6-os motorhoz melyik hőmérséklet jeladó ami legjobban passzol a gyárihoz.
Felpörgő alapjárat miatt cseréltem hőmérséklet jeladót.
Most valami olasz gyártmányt vettem bele ezzel meg hidegen nincs alapjárat.Gondolom melegebb motorhőfokot jelez mint kellene.
Inditáskor mindig pedálozni kell hogy ne álljon le .Kicsit melegszik utána már jó.

96181508 a gyári cikkszáma, hívd fel bármelyik daewoo/chevy boltot és rendeld meg. SN car 2010, auto-kun, csergő vagy bármelyik chevy szervizt.
Nem hinném, hogy nagyon drága
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1124
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5694 Dátum: 2018 Július, 13, 22:31:20 pm »
Sziasztok.
Lanos 1.6-os motorhoz melyik hőmérséklet jeladó ami legjobban passzol a gyárihoz.
Felpörgő alapjárat miatt cseréltem hőmérséklet jeladót.
Most valami olasz gyártmányt vettem bele ezzel meg hidegen nincs alapjárat.Gondolom melegebb motorhőfokot jelez mint kellene.
Inditáskor mindig pedálozni kell hogy ne álljon le .Kicsit melegszik utána már jó.

96181508 a gyári cikkszáma, hívd fel bármelyik daewoo/chevy boltot és rendeld meg. SN car 2010, auto-kun, csergő vagy bármelyik chevy szervizt.
Nem hinném, hogy nagyon drága
Ok.Köszi.
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető horty911

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5695 Dátum: 2018 Július, 18, 00:40:32 am »
Sziasztok,

kaptam egy check lámpát a P1403-as kóddal, amit állandó hibának vél és valóban törlés után újra előjön. A szerelőm gyanakodott az EGR szelepre, így azt kiiktatta a rendszerből, amit a gép egyből be is dobott, mint hiba egy másik kóddal, nyilván az EGR szelephez tartozóval. Visszakötötte, majd újra diagnosztizált, ekkor az EGR már nem jelentkezett hibaként, ebből arra következtett, hogy nem ezzel az alkatrésszel van a baj. Viszont itt egyelőre megálltunk, javasoltam neki, hogy itt a forumon is megosztom a problémát, hátha valaki találkozott már ilyennel és ha lesz használható infó, annak segítségével tovább tudunk menni. Addig nem akarja szétbontani az autót, amíg nem tudunk konkrétabb dolgot. Még azt is említette, hogy valószínű köze lesz a szívócső, szívótoroknak a gondunkhoz, továbbá valamilyen mechanikai probléma lehet. Történt egy hűtő borda repedés is, ami menet közben derült ki és szépen fröccsögött a folyadék a motortérbe, így még azt is gyanítja, hogy a forró víz, gőz, vagy ami éppen bejutott a motortérbe rongálhattott meg valamit, ami miatt most nem kóser a rendszer. Sajnos szakszerűbben nem tudom leírni, de ha van kérdés, igyekszek/igyekszünk válaszolni. Bízom benne, hogy lesz megoldás, mert így nem maradhat. Van 2 fotóm is, amin az a bizonyos alkatrész látható, amivel elvileg probléma van.
A válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!
  • Chevrolet Lacetti SW 1.6 16v
  • Gyula

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4674
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5696 Dátum: 2018 Július, 18, 08:46:48 am »
Sziasztok,

kaptam egy check lámpát a P1403-as kóddal, amit állandó hibának vél és valóban törlés után újra előjön. A szerelőm gyanakodott az EGR szelepre, így azt kiiktatta a rendszerből, amit a gép egyből be is dobott, mint hiba egy másik kóddal, nyilván az EGR szelephez tartozóval. Visszakötötte, majd újra diagnosztizált, ekkor az EGR már nem jelentkezett hibaként, ebből arra következtett, hogy nem ezzel az alkatrésszel van a baj. Viszont itt egyelőre megálltunk, javasoltam neki, hogy itt a forumon is megosztom a problémát, hátha valaki találkozott már ilyennel és ha lesz használható infó, annak segítségével tovább tudunk menni. Addig nem akarja szétbontani az autót, amíg nem tudunk konkrétabb dolgot. Még azt is említette, hogy valószínű köze lesz a szívócső, szívótoroknak a gondunkhoz, továbbá valamilyen mechanikai probléma lehet. Történt egy hűtő borda repedés is, ami menet közben derült ki és szépen fröccsögött a folyadék a motortérbe, így még azt is gyanítja, hogy a forró víz, gőz, vagy ami éppen bejutott a motortérbe rongálhattott meg valamit, ami miatt most nem kóser a rendszer. Sajnos szakszerűbben nem tudom leírni, de ha van kérdés, igyekszek/igyekszünk válaszolni. Bízom benne, hogy lesz megoldás, mert így nem maradhat. Van 2 fotóm is, amin az a bizonyos alkatrész látható, amivel elvileg probléma van.
A válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!

nyugodjon meg a szerelőd EGR hiba lesz ,amikor levette a csatiját akkor azért dobott be hibakódot mert nem volt a kanóc végén semmi,és mivel alapjáraton nincs kivezérlés ezáltal nem fog azonnal jelentkezni a hiba egyszerűen elkopik a poti benn az esetek többségében van amikor rossz esetben nyitott állapotban megszorul..
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető horty911

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5697 Dátum: 2018 Július, 18, 11:42:43 am »
Az előző hozzászólásomban mellékelt képen mutatott alkatrész micsoda pontosan? Nem én vittem az autót, amikor ezt csinálták, így nem láttam, hogy melyik alkatrészt mahinálták, de azt mondták, hogy nagyon be volt állva valami szelep és igencsak meg kellett rángatni, hogy újra mozogni, működni tudjon, ezután láthatóan nem volt vele probléma. Utána ott a szervízben majd egy órán át járatva volt a motor és nem jött elő a hiba, ez alkalommal próbálták az EGR nélküli majd EGR-rel visszakapcsolt üzemet is és azt nem jelezte a rendszer. Másnap reggel, mikor útnak indultam, akkor újra beköpte a hibát, tegnap ismét rádugtuk a rendszerre és ugyanúgy csak a P1403-at hozta. Tavaly, talán nincs is egy éve még az EGR teljesen ki lett tisztítva a biztonság kedvéért, nem azért, mert gond lett volna vele, hanem mert menet közben megorpant az autó, nem reagált a gázra, stb és elsőre nem volt biztos a probléma oka, így több mindent is ellenőríztek, tisztítottak, stb., mint utólag kiderült, a lambda szonda volt a hibás, csere után rendben volt minden.
  • Chevrolet Lacetti SW 1.6 16v
  • Gyula

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4674
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5698 Dátum: 2018 Július, 18, 19:12:23 pm »
Az előző hozzászólásomban mellékelt képen mutatott alkatrész micsoda pontosan? Nem én vittem az autót, amikor ezt csinálták, így nem láttam, hogy melyik alkatrészt mahinálták, de azt mondták, hogy nagyon be volt állva valami szelep és igencsak meg kellett rángatni, hogy újra mozogni, működni tudjon, ezután láthatóan nem volt vele probléma. Utána ott a szervízben majd egy órán át járatva volt a motor és nem jött elő a hiba, ez alkalommal próbálták az EGR nélküli majd EGR-rel visszakapcsolt üzemet is és azt nem jelezte a rendszer. Másnap reggel, mikor útnak indultam, akkor újra beköpte a hibát, tegnap ismét rádugtuk a rendszerre és ugyanúgy csak a P1403-at hozta. Tavaly, talán nincs is egy éve még az EGR teljesen ki lett tisztítva a biztonság kedvéért, nem azért, mert gond lett volna vele, hanem mert menet közben megorpant az autó, nem reagált a gázra, stb és elsőre nem volt biztos a probléma oka, így több mindent is ellenőríztek, tisztítottak, stb., mint utólag kiderült, a lambda szonda volt a hibás, csere után rendben volt minden.

vannak problémák a szervizzel ahol volt nem is kicsik... normális műszerrel ki lehet vezéreltetni, ha le van rakodva ki lehet áztatni az alapjárati járatás a benzinpazarláson kívül semmit nem ért(részterhelés a varázsszó) a legfőbb gond nincsenek tisztában a rendszerek működésével mert ha ez meglenne nem járatták volna ... be kellene látni ,hogy az az egr megdöglött új állja a helyét 35-55.000ft közötti összegbe kerül
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető horty911

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5699 Dátum: 2018 Július, 18, 19:52:52 pm »
Köszönöm a segítséget, meglátjuk, hogyan tovább, ha felmerül még kérdés, jelentkezek.

Tapatalkkal küldve az én E5823 eszközömről

  • Chevrolet Lacetti SW 1.6 16v
  • Gyula