Szerző Téma: Saját tesztek!  (Megtekintve 6689 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6173
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Saját tesztek!
« Dátum: 2006 Szeptember, 18, 13:53:36 pm »
Aveo teszt
A Chevrolet Kaposvár jóvoltából!


Els? látásra beleszeret az ember, mikor meglátja elölr?l az Aveo-t. Egy vidám küls? társul az önbizalmat ötvöz? „keménységet” sugalló h?t?ráccsal, ami az eddigi legjobb remekm? a GM DAT termékei közül. (megjegyzem, hogy a sedan Lacetti eleje sem kutya, és szerény véleményemet takarja) Na és a hátulja, a formás kissé ufós hátsólámpákkal teljesen rendben van, imádnivaló egy sedan. A csomagtartót kulccsal, vagy az indítókulcson lév? gombbal tudjuk nyitatni. Természetesen az utastérb?l is tudjuk nyitatni a csomagtért, de az eddigi megszokott kar, ami a bal els? ülés bal oldalán az üzemanyagfedél nyitó karral volt egybeépítve, itt külön egy gomb formájában, a bal ajtóban kapott helyet a hangszóró felett. Kinyitva a csomagtartót hatalmas hely tárul a szemünk elé (gyerekek ki is akarták próbálni, mondván ?k ott utaznak), amit növelhetünk a 40/60 osztott hátsó dönthet? ülésekkel. A „padló” alatt kapott helyet a könnyített (virsligumis) pótkerék, szerszámokkal, és az emel?vel. Ráadásul igaz nem nagy hatással, de találunk a csomagtérben egy kis ég?t, ami sötétben kissé megkönyíti a keresgélést.
Na de üljünk be az autóba.
Nem említettem, hogy az általam kipróbált Aveo 1.4-es, manuális klímával szerelt, kulcsról vezérelhet? központizáras, gyári riasztós, szervós, utas + vezet?oldali légzsákos, ABS-es, els? ablakemel?s, gyári hatcsatornás CD-s rádiós hangtechnikával szerelt autó. (árat hivatalos oldalon nem találtam hozzá, de tudtommal 2.800.000.- Ft körül van)
Beülünk a kocsiba, körbenézünk. A kormány a szokásos, „ezüstberakásos” kormány, mögötte a m?szerfal, az ablak alatt középen a megszokott digitális óra található. Ráadva a gyújtást, mint a karácsonyfa világít a m?szerfal. Igazából két nagy kerek m?szerb?l áll, a baloldali a fordulatszámmér?, közte a h?fokmér?, mellette a benzin visszajelz?, jobb oldalt a kilométeróra. Ezek mindegyikének aljában vannak kontrol visszajelz? lámpák, éppen úgy, mint az órákon kívül, szinte minden irányban. Itt megjegyezném, hogy a víz és a benzinmér? gyújtás levételekor „leesik” alaphelyzetben, ez a benzin szint esetében furcsa lehet. Az ajtóban textil berakás van, ami kicsit dob a sivár szürke m?anyagból álló bels? téren. A bajuszkapcsolók nem változtak, a középkonzolon (ami nekem más, igaz csak talán azért, mert a Matiz-t ismerem jobban belülr?l) a hangtechnika alatt található a bels? tér f?tés, h?tés beállítására szolgáló kapcsolók, úgy mint a „h?mérséklet szabályzó” gomb, a nagymama rádiójáról ismerhet? óriás forgókapcsoló, ami a ventilátor fokozatát kapcsolja, alatta az elektromos kis kapcsolók, klíma, bels?keringtetés (ez is kapcsolós, tehát elektronikus, ez érdekes volt számomra), hátsó ablakpárátlanító, és a leveg?elosztás állító kapcsoló. Lejjebb a középkonzolon a dohányosok elmaradhatatlan kelléke a hamutartó, és a szivargyújtó kapott helyet. Ez alól lehet egy rejtett pohártartót el?csalogatni, de ilyenkor a dohányosnak döntenie kell, „iszik, vagy dohányzik”! A boxban meg tároló rekeszek találhatóak. Ha már itt tartunk, elmondom, hogy a boksz hátsó ülés felöli végében egy pohártartó is van, a hátul ül?k számára, igaz csak egy. Az ülések számomra megfelel?ek voltak, bár kissé kemények, viszont érdekesség, hogy az els? ülések fejtámláit nem csak fel-le lehet mozgatni (ez a hátsók esetében is érvényes), hanem „billenthet?” is három fokozatban.
A hátsó ülésen kényelmesen elfér az öt utas, de a kocsi formájából adódóan a két oldalon ül?k ilyenkor a fejüket verik a tet?be, ez a következ? negatívum amit mondhatok a kocsiról, bár ilyen nem sok van. Viszont a hátsó ülésen megtalálhatóak a mostanában divatos gyors gyerekülés beszerelésének megfelel? pontjai.
A beltérben az egyik legfontosabb elem a keszty?tartó, ami nem sokkal nagyobb mint a Matiz-é, viszont az els? ülések hátulján praktikus zsebek találhatóak.
Na de indítsuk el a motort ha már benne ülünk. Könnyedén indul a motor, még hidegen is, a fordulatszám mér? tanúsága szerint 1000 fordulaton (meleg motornál 500-at mutatott), de szinte hangtalanul. Na de induljunk el vele. Itt ért a csalódás, hisz a kuplung útja igen nagy volt, a váltó pedig pontatlan durva, igaz ez kés?bb változott, de akkor is nehezen lehetett a fokozatokba tenni, olyan érzés volt mint ha megreccsent volna a váltó, pedig hát nem. Számomra negatívum még, hogy a küls? visszapillantó tükrök mindegyike domború, így nehéz volt eleinte a távolság behatárolása. (Matizban csak a baloldali tükör ilyen) A sebességet 2000-2500 környékén lehetett váltani optimálisan. A fordulatszámmér? 6500-as tartománytól pirosodik, bár az elektronika már 6000 alatt leszabályoz, megvédve a motort a széthajtástól!
A kocsit könnyen, gyorsan röpítette a motor, nagyon csendesen. Vezetni olyan volt mint az állom, igazából van erre egy filmb?l való ideill? mondás: „befekszik mint cica az ágyba” (Micsoda n?). Kanyarokban tökéletesen az úthoz simult még nagy sebesség mellet is, nem akart kitörni. A futóm? kissé hangos volt, néha átjöttek az út hibák is, de ez utóbbi nem volt jellemz?. Magas fara miatt a földes úton is könnyedén elment, még az emelked? se számított neki a kissé sáros földúton. Élmény volt vezetni az autót, a kényelem, utazási komfort, vezetési élmény minden meg van ebben a kocsiban, a családnak, rokonságnak is nagyon tetszett.
Akkor beszéljünk kicsit a gyári hangtechnikáról. Az RDS EON rádiót három sávos ekvalizeres, de lehet választani el?re beállított hangzást is. Nem kell tartanunk attól, hogy feljelentenek csendháborítás miatt, de a min?sége még max hanger?n is szép, tiszta, torzítástól nem kell tartani, bár néha van, de ez ebben az esetben elnézhet?. A cd lejátszó CD/SACD-text van ellátva, szám címe, el?adó, lemez címe opciók közül választhatunk. A lejátszást a RND (random = véletlenszer?) gombbal tudjuk „változatossá” tenni. Kijelz? olvasható, minden információ b?ven elfér rajta a pontmátrixos kijelz?n. A kijelz? alatt aux bemenet is található. Teszteltem a cd játszó min?ségét, van egy lemezem amin sok apró pötty található, ezeket néha ugrással javította, igaz az asztali lejátszónak meg se kottyant, itt viszont volt baj a lejátszással. Viszont rossz földes úton nem ugrott meg a lejátszás, összesítve egy nagyon jó hangrendszer van a kocsiba.
Érdekességek, (lehet, hogy csak nálam, mert a Mattiba más) hogy az elektromos ablakok mozgathatóak egészen addig, amíg a kulcsot ki nem veszi az ember, fényszóró bekapcsolásakor az óra és a rádió kijelz?jén a fényt leveszi.

Összességében egy jó autót kaphatunk a pénzünkért, ami kis hiányosságok, kellemetlenségek mellet egy igen jó, megbízható kényelmes autó. Az egy hét teszt során 350 km-t tettem meg vele, átlagfogyasztása 7 liter volt, ennek nagy része kb.: 90% városi forgalomban volt.
Magam részér?l, ezt az autót részesítem el?nybe új autó vásárlása esetén.

Képek a klub oldalon a képgalériában Chevrolet Aveo teszt alatt!
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5338
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Saját tesztek!
« Válasz #1 Dátum: 2006 Szeptember, 18, 20:50:52 pm »
köszi zsolt!
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8696
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Mély köszönet
« Válasz #2 Dátum: 2006 Szeptember, 19, 08:28:33 am »
Köszönjük szépen Zsolti a kimerít? tesztet.
Remélem ezek után lesz aki ez a tipus mellett dönt majd, és sokat segítettél eldönteni a választásban.

Mégegyszer köszi.
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

[url=http://forum-lines.ru][/url]

Nem elérhető WERES

  • PR Manager
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • ****
  • Hozzászólások: 2823
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re: Saját tesztek!
« Válasz #3 Dátum: 2008 Július, 19, 11:39:20 am »
Tudom off autó, de még friss az élményem. Tegnap este, de még világosban vendégeink jöttek és a rönóungária jóvoltából Zoli barátom beállított egy cliors tesztféle autóval. Egybõl megrémültem, hogy vezethetem. Az ülésekbe alig tudtam belehuppanni, mert annyira kagylók voltak, hogy majdnem ottmaradtak a tojásaim beszállásnál.  :lol: Elõször óvatosan mentem, dehát ezt nem arra találták ki. 5000-tõl kezd el igazán húzni egészen 7500-ig. Szenzációs! Az úttartása tökéletes volt, az M5-rõl a tesco felé kanyarodó kifliben (60) 140-nel mentem és még bírta volna tovább is. Aztán mentem egy pár kört Erzsébeten vagy egy órán keresztül, fogyott is a benyó rendesen. Viszont ennyi tuningautóssal még nem találkoztam egy órán belül sem itt, sem máshol. Minden sarkon belebotlottam egybe. Volt aki nyomta velem, volt aki nem. Meglepõ módon még az oktáviars is szép lassan lemaradt. Valóban ennyire menne a 197 lovas szívó? 100 alatt nem lehet vele menni, ha nyomod, ha meg felváltasz 4-be és nyomod egy kicsit, mindjárt 170-nél találod magad. Még jó, hogy mûködtek a szenzoraim, mert pont akkor volt rendõr, mikor épp pihentettem a jobb lábam, háromszor is. Ez aztán a játékautó! :kemeny:
« Utoljára szerkesztve: 2008 Július, 19, 11:43:16 am írta WERES »
Lacetti R+