Szerző Téma: Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/  (Megtekintve 1826149 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 278
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13800 Dátum: 2019 Július, 22, 22:50:41 pm »
Sziasztok,

valakinek van személyes tapasztalata a 21-es hibakoddal? nem ég folyton, de elég sokszor előjön. Leginkább gáz adásnál. Köszi előre is. :)

21es kód: TPS szenzor, gázpedál helyzet érzékelő. Szerintem cserélni kellene a kábelkötegből a potméterre menő kábelszakaszt vagy magát a potmétert. Az egyik ki tud kopni, a másikat meg a motor vibrációja és a termelt hő intézi el.
Nekem a kábellel volt bajom, időnként finom rángatás... az agyamra ment. Aztán kábel csere és :). A motortérben fontos hogy hőálló vezetékeket használjunk forrasztva zsugorcsövezve. Ha nem akarod lejárni a lábadat megfelelő kábelt keresve akkor a Ripca autósboltban tudnak segíteni. Vagy lehet rendelni az ebay-en is.
Fontos, hogy a háztartási elektromos vezetékek többnyire 70°C-ot tudnak, a motor meg 80-90°C-on megy. Üzemzavar és tűzveszély lehet belőle ha nem oda való vezetéket használsz. Ha nem akarsz mókolni, akkor autóvillamossági ember tud segíteni.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető naomek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13801 Dátum: 2019 Július, 23, 07:35:22 am »
Köszönöm. valahogy be lehet mérni hogy ki lehessen szűrni hogy melyiket kellene cserélni? Illetve a hall-jeladó hibája nem okozhatja ezt? Nekem még akkor rángatott.
  • Daewoo Nexia 1.5 8v
  • Budapest

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 278
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13802 Dátum: 2019 Július, 23, 20:06:33 pm »
Köszönöm. valahogy be lehet mérni hogy ki lehessen szűrni hogy melyiket kellene cserélni? Illetve a hall-jeladó hibája nem okozhatja ezt? Nekem még akkor rángatott.

Potmétert be lehet mérni multiméterrel,  középső láb és az egyik oldalra rá 20kOm állásban majd lassan elkezded tekerni az egyik irányba majd a másikba, nagyjából egyenletesen kellene változni az ellenállásának. Ha egy ponton szakadást mutat akkor biztos rossz. Ugyanezt el lehet játszani a másik oldallal.
B verzió: megkeresed a kapcsolási rajz alapján melyik vezeték tartozik az ECU-n a TPS szenzorhoz, rádugod a multimétert majd a gázpedál nyomogatásával teszteled hogy jó feszültséget ad-e ki a szenzor. Így egyben van tesztelve a kábel és a szenzor.
Ez még analóg rendszer, nem kötelező hozzá okos műszer.

A Hall jeladó az merre lenne? Mert a gyújtáselosztóban nem az van, hanem indukciós. Én is cseréltem, megelőzésként.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető naomek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13803 Dátum: 2019 Július, 24, 14:13:08 pm »
Köszönöm a segítséged. :)
  • Daewoo Nexia 1.5 8v
  • Budapest

Nem elérhető naomek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13804 Dátum: 2019 Július, 30, 21:52:15 pm »
Sziasztok Szakik,

még egy gyors kérdésem lenne. Valamelyik Opel fojtószelep állás érzékelő egyezik a G15MF motorkódú érzékelővel?
  • Daewoo Nexia 1.5 8v
  • Budapest

Nem elérhető csabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13805 Dátum: 2019 Október, 15, 16:19:19 pm »
Sziasztok!

Nexiánál (8 szelepes, G15MF motor) esetleges vezérműszíj szakadáskor összeérhetnek a szelepek és a dugattyúk?

Egyik ismerősöm Opeljében elszakadt és szétverte a szelepeket is, elgondolkodtatott a dolog, hogy Nexiánál hogyan oldhatták meg.
  • Daewoo Nexia
  • Veszprém megye

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4823
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13806 Dátum: 2019 Október, 15, 20:34:12 pm »
Sziasztok!

Nexiánál (8 szelepes, G15MF motor) esetleges vezérműszíj szakadáskor összeérhetnek a szelepek és a dugattyúk?

Egyik ismerősöm Opeljében elszakadt és szétverte a szelepeket is, elgondolkodtatott a dolog, hogy Nexiánál hogyan oldhatták meg.

nexia még nem akad össze
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2141
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13807 Dátum: 2019 Október, 16, 13:39:21 pm »
Sziasztok!

Nexiánál (8 szelepes, G15MF motor) esetleges vezérműszíj szakadáskor összeérhetnek a szelepek és a dugattyúk?

Egyik ismerősöm Opeljében elszakadt és szétverte a szelepeket is, elgondolkodtatott a dolog, hogy Nexiánál hogyan oldhatták meg.

nexia még nem akad össze

Úgy oldották meg, hogy a sűrítési viszony alacsony kb 1:8.2 körüli azaz nincs annyira közel a dugattyú tető az égéstér tetejéhez, ezért a szelep teljes benyitásakor sem ér hozzá a dugattyútetőhöz. A barátod opeljának magasabb a sűrítési aránya ezért utol tudja érni a nyitott szelepet a dugattyútető.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető csabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13808 Dátum: 2019 Október, 16, 19:39:40 pm »
Sziasztok!

Nexiánál (8 szelepes, G15MF motor) esetleges vezérműszíj szakadáskor összeérhetnek a szelepek és a dugattyúk?

Egyik ismerősöm Opeljében elszakadt és szétverte a szelepeket is, elgondolkodtatott a dolog, hogy Nexiánál hogyan oldhatták meg.

nexia még nem akad össze

Úgy oldották meg, hogy a sűrítési viszony alacsony kb 1:8.2 körüli azaz nincs annyira közel a dugattyú tető az égéstér tetejéhez, ezért a szelep teljes benyitásakor sem ér hozzá a dugattyútetőhöz. A barátod opeljának magasabb a sűrítési aránya ezért utol tudja érni a nyitott szelepet a dugattyútető.

Köszönöm szépen a hasznos válaszokat! :)
  • Daewoo Nexia
  • Veszprém megye

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 170
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13809 Dátum: 2019 December, 29, 19:52:27 pm »
T. Urak

Elképzelhető egy 2003as 1.4 kalos blokk a nexiába ? (F14S3)

Kipufogó,és szívó sor maradna az eredeti. (nexia)

Maga a blokk más méretileg stimmelhet? motortartó átszerelhető?
Olajpumpánál a Nexi ékszíj tárcsát raknám rá.
Kuplungot is átraknám az eredetit.
Esetleg a kartert is átraknám,mert a kalosnak aluból van,és más az alakja.

  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4823
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13810 Dátum: 2019 December, 29, 20:58:37 pm »
T. Urak

Elképzelhető egy 2003as 1.4 kalos blokk a nexiába ? (F14S3)

Kipufogó,és szívó sor maradna az eredeti. (nexia)

Maga a blokk más méretileg stimmelhet? motortartó átszerelhető?
Olajpumpánál a Nexi ékszíj tárcsát raknám rá.
Kuplungot is átraknám az eredetit.
Esetleg a kartert is átraknám,mert a kalosnak aluból van,és más az alakja.

miért akarsz kisebb motort berakni??
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6822
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13811 Dátum: 2019 December, 30, 12:57:04 pm »
T. Urak

Elképzelhető egy 2003as 1.4 kalos blokk a nexiába ? (F14S3)

Kipufogó,és szívó sor maradna az eredeti. (nexia)

Maga a blokk más méretileg stimmelhet? motortartó átszerelhető?
Olajpumpánál a Nexi ékszíj tárcsát raknám rá.
Kuplungot is átraknám az eredetit.
Esetleg a kartert is átraknám,mert a kalosnak aluból van,és más az alakja.

miért akarsz kisebb motort berakni??

Vélhetően mert öreg és rossz a motorja, talált jó áron egy kalosba valót, valamint örülne, ha a környezetvédelmi besorolása is jobb lenne  :sunyi:
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 170
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13812 Dátum: 2019 December, 30, 19:31:33 pm »
Talált !!!

Csak mióta nállam van 250e km mentem vele. Óra szerint 320e km. Az óracsoport bontóbol való még az előző tulaj cserélte ki.
Tehát nem tudom mennyi km lehet benne. A főtengely hossz irányban lötyög  (kb 2-3 mm)
Ez áprilisban derült ki amikor kuplung csere volt. Azóta mentem vele majdnem 20e km-t.
A szomszédban lenne egy kalos blokk.  Ha csak a hengerfejet csinálnám meg az se lenne már szerintem kifizetődő.
Most van rajta 2 év müszaki,de a szagmérésen már nagygyon súrólta azt a képzeletbeli lécet....

Egyébként szerintem egy igen jó és szerethető autó.  Szerintem uj korában sem a versenyzőknek való. Én meg már régen kinöttem ezt a betegségemet. :rasta:
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4823
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13813 Dátum: 2019 December, 30, 21:28:25 pm »
Talált !!!

Csak mióta nállam van 250e km mentem vele. Óra szerint 320e km. Az óracsoport bontóbol való még az előző tulaj cserélte ki.
Tehát nem tudom mennyi km lehet benne. A főtengely hossz irányban lötyög  (kb 2-3 mm)
Ez áprilisban derült ki amikor kuplung csere volt. Azóta mentem vele majdnem 20e km-t.
A szomszédban lenne egy kalos blokk.  Ha csak a hengerfejet csinálnám meg az se lenne már szerintem kifizetődő.
Most van rajta 2 év müszaki,de a szagmérésen már nagygyon súrólta azt a képzeletbeli lécet....

Egyébként szerintem egy igen jó és szerethető autó.  Szerintem uj korában sem a versenyzőknek való. Én meg már régen kinöttem ezt a betegségemet. :rasta:

ekora erővel meg kell gyűrűzni és a csapágysor is cserélendő.. és nem cserélsz nem papírozható kisebb motort
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető csabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13814 Dátum: 2020 Február, 12, 18:21:58 pm »
Sziasztok!

Acél fékcsöveket és üzemanyagcsövet tervezek cserélni a Nexiámon réz csőre.

Aki már cserélt, esetleg le tudná írni, hogy milyen kúp van gyárilag a fékcsövek végén és milyen hosszúak a fékcsövek (képet mellékeltem a 2 kúp fajtáról, lépcsős hátú Nexiáról lenne szó)?

Üzemanyagcsőnél ki hogyan oldotta meg a cserét?
Mivel gyorscsatlakozós van benne, amilyet nem tudnak peremezni, én úgy gondoltam, hogy veszek azonos átmérőjű rézcsövet és a motortér fele a legvégét megtartom a gyári acélcsőnek, az egyáltalán nem korrodált (amire rápattan a műanyag és a gumicső), összekötni a rezet az acél csővel pedig roppantógyűrűs csőtoldóval terveztem.


Köszönöm szépen előre is a segítséget,
Üdv.: Csabi
  • Daewoo Nexia
  • Veszprém megye

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 170
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13815 Dátum: 2020 Február, 13, 12:08:36 pm »
Szia.
Üzemanyag csövet műanyagra cseréltem.
A motérben maradt a gumi.
Kamionos boltban vettem 10mm levegő csövet.
Már 2 éve bírja.
Fekcsőnél figyelj a hollanderek nem egyformák a főfékhengernél.
A kúpok egyformák. Megkeresem a méreteket, valahova felirtam.
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 170
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13816 Dátum: 2020 Február, 14, 21:41:56 pm »
Fékcsövek.

A balos 320cm H1981
 Jobb 410cm    H1981 tipus
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető csabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13817 Dátum: 2020 Február, 15, 10:03:36 am »
Fékcsövek.

A balos 320cm H1981
 Jobb 410cm    H1981 tipus

Köszönöm szépen a méreteket zsolt974! :)

A H1981-et hogy kell értelmezni?

Ahol legyártatnám a csöveket hidraulika műhelyben ott azt mondták a csővégződés fajtáját (amit feltettem képet is azok közül), a cső hosszát és a menetméretet mondjam meg.

Fékcsöveknél M10x1-es a hollander mindenhol, annak utána tudtam nézni.

A főfékhengernél (első fékekhez vezető cső) M12x1 és M10x1, azonban a fékerő-korlátozóhoz csatlakozó hollandereken (hátsó fékekhez ami megy cső) milyen menetek vannak?
A cső végén milyen peremezést alkalmaztak gyárilag?
« Utoljára szerkesztve: 2020 Február, 15, 10:05:25 am írta csabi »
  • Daewoo Nexia
  • Veszprém megye

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 278
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13818 Dátum: 2020 Február, 15, 10:15:06 am »
M10*1 -es menetű a fékcső hollander szinte mindenhol, a fő fékhengernél viszont az egyik M12*1-es. A motortérben a toldóelemnél más típusú a hollander -végig menetes- mint ami a munkahengerekbe megy, a bárdinál ez qb-xt néven van készleten. Mélyebben fog, nem csak 2 menet tartja. Itt máshogy kell peremezni, a kúpot is bele kell nyomni a megfelelő kialakítás miatt.
Eredeti fékcső 4,75mm vastag, de kapható 5mm-es is, ehhez nem passzol a 4,75-ös peremező. Próbáltam.
TÜV által elfogadott fém fékcsövek: acél, kunifer (réz nikkel-10%-vas 1%) ötvözet. ABS-es autóknál réz tiltott, jóval gyengébb az ütőmunkája mint az előbbi kettőnek.
Arra figyelj, hogy ha cserélsz egyféle fémből legyen a fékcső, mert a réz-vas kombináció szigorúbb helyeken nem vizsgaképes. Változás volt a műszakin, a fém fékcső anyaga is számít újabban. Ha van olyan terved hogy külföldre is mennél vele akkor a rezet kerüld szerintem.
Kunifer fékcsövet ebayról vettem.


Célszerű cserélni a gumi fékcsöveket is, részben a koruk de inkább a rozsda miatt. Előfordulhat hogy  nem tudod kitekerni a hollandert a hátsó munkahengerekből, ekkor ezeket is cserélni kell, pedig nincs bajuk.... tapasztalat.

Hátsó fékhenger: 2 féle méret van, a dugattyú belső átmérője 17 vagy 19mm ha jól emlékszem. 75Le ABS-es ferdehátú autóhoz a kisebbik tartozik. Túlfékezetté/ alulfékezetté válhat válhat a kocsi hátulja ha másikat teszed bele.

Műanyag tartófülek: szétszedés forró levegős pisztollyal, más esetben törhet és nem kapható.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 170
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13819 Dátum: 2020 Február, 15, 11:21:11 am »
 Lefotozom a lebontott cső kúpos részét majd belinkelem
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye