Sziasztok!
Én is a kuplung/váltóval kapcsolatban kérdeznék. A kocsin (1.4 sedan) kuplungcsere történt, pályafutása során másodszor. Viszont most kicsit nehezemre esik az 1-2 és hátramenet sebességet berakni. 1-2-nél hiába húzom koppanásig balra magamhoz, innen fel-le tolva nem igazán sikerül betenni a sebességet, főleg a 2-es nehéz. A hátramenetnél meg felhúzom a sebváltón a bütyköt, majd ahogy balra magam felé húzom először elakad, kicsit lejjebb kell húznom, és ezen a szinten tudom csak teljesen kihúzni balra.
A sebváltó alatti műbőr borítást leszedve látom, hogy ilyen műanyag vezető keretben mozog a sebváltó, és lényegében ennek pozíciója (vagy a sebváltó pozíciója ehhez képest) okozza a problémát. 1-2-re váltásnál beleütközik a keretbe a kar, pedig lehet még pár mm-t jönnie kéne balra. Hátramenetbe váltásnál meg kicsit lejjebb kell húznon a váltókart, hogy ki tudjam kerülni a műanyag pöcköt, ami a hátramenet véletlenszerű használatát akadályozza meg.
Lehet ezen picit alakítani valahogy, vagy így sikerült ez a kuplungcsere és meg kell tanulnom ezzel együtt élni? Esetleg váltórúd persely csere javíthatna a dolgon? Már nagyon lötyögős a rúd, egy ideje gondolkodom rajta, csak sehol sem találok hozzá új perselyt.