Szerző Téma: Leganza, Evanda, Epica  (Megtekintve 520344 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #20 Dátum: 2004 November, 09, 08:30:58 am »
Gondoltam egyrészt felemelem a topicot, másrészt az erre téved? Leganza/Evanda
tulajok számára érdekes lehet.
Szóval: Opel hagyatékként található ezekben a motorokban egy ún.
EGR szelep ami ha jól tudom
a kipufogógáz egy részét forgatja vissza a motorba a károsanyag kibocsátás csökkentésének érdekében.
Ecotec rulez!  :evil:

Ez csak azért érdekes mert ajánlatos lezárni! :lol:  :lol:

- A motor csak tiszta leveg?vel fog dolgozni
- Er?sebb is lesz 1-2 lóval
- Opel motoroknál jellemz? hiba kb 60.000 -ként az EGR chek lámpa, mosás vagy csere szokott segíteni.

Speciel az én autómban vákumos - vagyis mechanikus megoldású.
Nemtom, hogy Daewooban van-e elektromos EGR mert Opelekben asszem többnyire az van.

Én ezzel szerencsés vagyok mert a lezárást a mechanikus volta miatt nem érzékeli a computer így nem is jelzi.
Elektromos EGR-t is le szokták zárni, de asszem ott szigorúan vigyázni kell arra,
hogy csak tökéletes állapotban lév? és m?köd?
szelepet lehet lezárni és még úgy is jelezheti a computer.  

Remélem nem volt túlságosan evidens ergo fárasztó a hozzászólás. :)  :wink:

Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5339
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #21 Dátum: 2004 November, 09, 19:24:54 pm »
Bocs, hogy ideírom de: pl. a matizII-ben van EGR-szelep, és nekem már 2 x tisztították, pont úgyy, ahogy írtad, jelzett ui. a komputer. És a szerel? szerint el?bb-utóbb újra bekoszolódik. Kb. 15 ezer km-enként.
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #22 Dátum: 2004 November, 09, 19:38:31 pm »
Idézetet írta: "HFT"
Bocs, hogy ideírom de: pl. a matizII-ben van EGR-szelep, és nekem már 2 x tisztították, pont úgyy, ahogy írtad, jelzett ui. a komputer. És a szerel? szerint el?bb-utóbb újra bekoszolódik. Kb. 15 ezer km-enként.



Hmm. Köszi ezt én sem tudtam.
Neked 0.8-as vagy  1.0-es Matizod van?
Mert az 1.0 - Opel moci az rendben.  
A 800 ccm-ben nem emlékszem EGR-re. Igaz az Matiz I volt.
Na ennek utána járok.  :wink:

Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5339
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #23 Dátum: 2004 November, 09, 19:53:43 pm »
Matiz II 0,8

És pl. ezért is lett a Matiz II euro3-as, ui. el?tte euro2-es volt a Matiz I. Hiszen ez által is csökkent a károsanyag-kibocsátás.
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #24 Dátum: 2004 November, 09, 19:56:14 pm »
Idézetet írta: "HFT"
Matiz II 0,8

És pl. ezért is lett a Matiz II euro3-as, ui. el?tte euro2-es volt a Matiz I. Hiszen ez által is csökkent a károsanyag-kibocsátás.


Aham!  :wink: Oks. Ha nem szól a szervíz a gari miatt és vákumos a Tied is sztem zárasd le.  Matizosítjuk a topicot! :lol:  :lol:

Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5339
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #25 Dátum: 2004 November, 09, 20:05:38 pm »
Bocs, a matizosításért. Ha zöldkártyáztatom az autót nem bukik meg egy lezárt EGR-szeleppel???
(Ez már általános kérdés, nem csak matizokra vonatkozik)
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #26 Dátum: 2004 November, 09, 20:09:25 pm »
Idézetet írta: "HFT"
Bocs, a matizosításért. Ha zöldkártyáztatom az autót nem bukik meg egy lezárt EGR-szeleppel???
(Ez már általános kérdés, nem csak matizokra vonatkozik)


Semmi gond a Matizosítással!!! :wink:  :)
Vagy ismer?snél kell zöldkártyázni vagy addig ki kell venni a lezáró lapot.
Szerintem 5 perc.

Holnap hívom Kornélt és majd rákérdezek -beírom az infót.  :!:  :lol:

uhuhu

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #27 Dátum: 2004 November, 10, 07:30:50 am »
Idézetet írta: "HFT"
Bocs, a matizosításért. Ha zöldkártyáztatom az autót nem bukik meg egy lezárt EGR-szeleppel???
(Ez már általános kérdés, nem csak matizokra vonatkozik)


HA JÓ A MOTOR AKKOR NEM.

merthogy csak egy picit lesznek magasabbak az értékek.

viszont ha kopott a motor akkor lehet hogy csak AGR szeleppel fogja a jó értéket produkálni.....



sok-sok opel vizsgázott, zöldkártyázott igy..........

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #28 Dátum: 2004 November, 10, 21:12:09 pm »
Beszereztem az infókat:

- A Matiz I-ben mechanikus a II-ben elektromos Egr van.
- Mindkett?t le lehet zárni bár az elektromos ahogy korábban is írtam    jelezhet. Mindenesetre egy próbát megér.
- Az elektromos Egr-t tényleg csak hibátlan állapotban célszer? lezárni.

HFT: Kornél infója alapján azt mondom, hogy felkészületlenek a szerel?k ahová jársz. Ha nem akkor kivétel er?síti a szabályt.  :wink:  :lol:

Vagyis: az hogy 15-20 ezrenként meghal az EGR az HIBA amelyet már a GM is felismert!!!! Erre a problémára kihoztak egy szoftvert amit a szervíz rá kell hogy töltsön a kocsi ECU-jára. Ez a program minden indításkor "megrángatja" az EGR t?szelepét így óvja az elkoszolódás ellen.
Szóval sztem kérdezz rá! Ha fogalmuk sincs mir?l beszélsz keress másik szervízt... :?  :cry:

Lev

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #29 Dátum: 2004 November, 18, 10:41:37 am »
Sziasztok, csak most ismerkedem a Leganzámmal.
Eddig tetszik, csak semmilyen leírásban nem találtam, hogy milyen benzint szeret.
Lehet, sügér egy kérdés, de tudom az Omegámról, hogy ha 98ast tettem bele hidegen böfögött alapjáraton, mert gyárilag csak a 91 és 95ös oktánszámot ismerte.
A másik, kicsit gyengécskének érzem a f?tést. Normális ez?

Köszi
Lev

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #30 Dátum: 2004 November, 18, 19:45:43 pm »
Idézetet írta: "Lev"
Sziasztok, csak most ismerkedem a Leganzámmal.
Eddig tetszik, csak semmilyen leírásban nem találtam, hogy milyen benzint szeret.
Lehet, sügér egy kérdés, de tudom az Omegámról, hogy ha 98ast tettem bele hidegen böfögött alapjáraton, mert gyárilag csak a 91 és 95ös oktánszámot ismerte.
A másik, kicsit gyengécskének érzem a f?tést. Normális ez?

Köszi
Lev


Halihó!

Üdv köztünk!  :wink:
Én mindig 95-öst tettem bele és mindig ok volt. Egyszer-kétszer kipróbáltamm 99+ benzineket is de nem éreztem különbséget.

Lehet, hogy most hülyeséget mondok de egy próbát megér: nézd meg a pollensz?r?t milyen állapotban van?!

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6303
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #31 Dátum: 2004 November, 18, 19:56:34 pm »
Idézetet írta: "Lev"
Sziasztok, csak most ismerkedem a Leganzámmal.
Eddig tetszik, csak semmilyen leírásban nem találtam, hogy milyen benzint szeret.
Lehet, sügér egy kérdés, de tudom az Omegámról, hogy ha 98ast tettem bele hidegen böfögött alapjáraton, mert gyárilag csak a 91 és 95ös oktánszámot ismerte.
A másik, kicsit gyengécskének érzem a f?tést. Normális ez?

Köszi
Lev
Elméletileg a szakszervízben kitudják olvasni a kocsi számítógépéb?l, hogy mire van bel?ve a kocsi, Matizomnál is annó mondta a srác, hogy 95-re van bel?ve!
A f?tésnél még gyanakodnák leleveg?södésre, a sz?r?n kívül! (nem kellet mostanában utántölteni a h?t?t, vagy nem cserélted le a h?t? vizet??)
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12166
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #32 Dátum: 2004 November, 18, 21:44:30 pm »
Idézetet írta: "zsolt160"
Elméletileg a szakszervízben kitudják olvasni a kocsi számítógépéb?l, hogy mire van bel?ve a kocsi, Matizomnál is annó mondta a srác, hogy 95-re van bel?ve!

Nekem a Kaposújlaki talin megnézte a srác és azt mondta, hogy
89-esre(!) van bel?ve a motor!
Ezt egy kicsit furcsáltam!
Mióta nálam van a kicsike, azóta csakis 95-öst tankolok!No problem volt eddig!!!(kop,kop,kop)

Lev!
El?ször is Gratula a Legához!!!!
Legyen sok örömöd benne!!!
Ja és nagyon vigyázz rá!!!

Lev

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #33 Dátum: 2004 November, 19, 08:50:34 am »
Köszi a tanácsokért!
Igazándiból ez a második nap amit teljesérték?en együtt töltünk :c) a Leganzámmal.
Akkor hétvégén megkeresem a pollensz?r?t és víztanilag ellen?rzöm a rendszert.
De mintha ma már jobban f?tött volna. Lehet, csak türelmetlen vagyok?
Dugóban vánszorogtam... Rákoskersztúr-Kálvin tér és egyszer csak melege lett a lábamnak :c)
Akkor nagy baj csak nincs, végül is "csak" 4 éves.

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12166
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #34 Dátum: 2004 November, 19, 15:21:53 pm »
Idézetet írta: "Lev"
Köszi a tanácsokért!
Igazándiból ez a második nap amit teljesérték?en együtt töltünk :c) a Leganzámmal.
Akkor hétvégén megkeresem a pollensz?r?t és víztanilag ellen?rzöm a rendszert.
De mintha ma már jobban f?tött volna. Lehet, csak türelmetlen vagyok?
Dugóban vánszorogtam... Rákoskersztúr-Kálvin tér és egyszer csak melege lett a lábamnak :c)
Akkor nagy baj csak nincs, végül is "csak" 4 éves.


Lessz ez még jobb is!!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #35 Dátum: 2004 November, 19, 18:27:09 pm »
Idézetet írta: "Lev"
Köszi a tanácsokért!
Akkor hétvégén megkeresem a pollensz?r?t és víztanilag ellen?rzöm a rendszert.


Hahó!

Itt egy kép a pollensz?r? helyér?l- így nem kell keresgélni.  :wink:

Grat a géphez!!!! :!:  :!:  :!:  :lol:
Az enyém is 4 éves.  8)  :D


Lev

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #36 Dátum: 2004 November, 22, 08:25:19 am »
Köszi a képet!!!

...és köszi a gartulációt :c)
Nem is tudom, eddig miért nem volt ilyen autóm :c)
Ja, talán mert újonnan nem tudtam volna kifizetni  :lol:

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12166
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #37 Dátum: 2004 November, 25, 21:49:40 pm »
Ismét ide pofátlankodok egy kicsit ha nem baj és hoztam
egy újabb írást a Legákról!
Remélem nem veszitek rossz néven!!! :) :) :)

Leganza...
A Leganza egy valódi Daewoo, komoly tervezés? és m?szaki fejlesztés? modell.
A tervezés az Italdesign és Giulgioro munkája.
Hogy európaivá tegyék az autót, többféle munkát a német fejleszt?központ végzett el,
Nagy-Britannia els? számú fejleszt?központjában, a Mirában tesztelték,
a Lotus készítette a felfüggesztéseket, és a GM Holden adta a kétliteres
16 szelepes befecskendezéses motort, ami sokkal hatásosabb a GM motorjánál.
Az autó dinamikáját tekintve fürge, 210 km/h végsebességgel és
10,2 sec/100 km/h gyorsulással.
Jó a vezetési komfort és könny? kezelni, pozitív értelemben sportos,
biztosan irányítható és könny? kormányozni.
 
Style...
Magabiztos vonalak, er? és mozgékonyság.
A fényszóróktól az oldalvonalakig minden forma a funkciót szolgálja.
A Daewoo számára els? a biztonság: minden részlet funkciója az utasok védelme.
A krómozott h?t?rács elegáns, a Daewoo modelljeit minden más márkától megkülönbözteti.
Az er?forrást a müncheni fejleszt?központban fejlesztették ki tapasztalt
mérnökök: a 16 szelepes D-Tech motor már önmagában is különleges.
 
Szervó...
Egy es? áztatta autópályán nagy sebességgel halodva megfordult e már a fejében: mi lenne ha...
A Leganzában nem kell aggódnia: az alváz, a felfüggesztések,
a kormánym? finoman hangolt m?szerként, harmonikusan m?ködnek.
Az optimális keménységre hangolt rugózás, amelyben a Lotus volt a
Daewoo segítségére, a legnagyobb kényelmet szolgáltatja.
Sebességfügg? szervókormány: parkoláskor rendkívül könny? a
kormányt forgatni, a rásegítés csökken a sebesség növelésével.

M?SZAKI ADATOK
Lökettérfogat (cm3): 1998
Teljesítmény[kW(Le)]: 98(133)
Nyomaték (Nm): 185
Hossz/szél./mag. (mm): 4671/1779/1437
Tengelytáv (mm): 2670
Csomagtartó (l): 400
Üzemanyagtartály (l): 65
Menetkész tömeg (kg): 1325
Terhelhet?ség (kg): 505
Végsebesség (km/h): 206
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 10,2

Lev

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #38 Dátum: 2004 December, 21, 15:24:32 pm »
Sziasztok...
Megbolondult a Legenzám.
Hidegen pöpecül megy, de mihelyst totál felmelegszik a motor, mindene beáll üzemi h?fokra az egyik henger alapjáratnál érezhet?en nem megy.

A másik, tegnap egy hosszabb utat tettem meg vele (600 km) és az utolsó 200 km-n alig f?tött. (nem digites) Ez ma sem változott, csak már egy szemernyi meleg sem jön be.

Kipufogóból nem jön g?z... ereje megvan, megy mint a golyó...
Nem értem mi lehet a baja.
Semmilyen hiba lámpa nem gyullad ki.
Reggel elvittem vilamosságihoz, de ott semmit nem produkált.

Valakinek van tapasztalata?
Lev

Lev

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #39 Dátum: 2004 December, 21, 19:01:00 pm »
Megvan az összefüggés, az amit sejtettem.
Asszony hazajött a Leganzával és én mentem volna tovább vele, ám alig értem ki a sarokra... 125 fokon volt a víz...
Opsz ezt valaki elette, vagy elforralta...
Lényeg a lényeg, hátul nem látok nagy g?zt, alatta tócsa sincs.
Most fullra feltöltöttem és várok. Reggel megnézem magamnak.
Ellenben, hogy meg lett forralva elég keményen kopog a moci.
Remélem csak az olaj ment el kirándulni bel?le és utántöltéssel/cserével megoldható.
Ha nem megpróbálok egy Omega blokkot belenyomni a motortérbe.
(ez van itthon) :c)