Szerző Téma: Leganza, Evanda, Epica  (Megtekintve 520336 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leonel

  • Vendég
Leganza, Evanda, Epica
« Dátum: 2004 Március, 20, 19:01:41 pm »
Nos, akkor megnyitnám a topicot.
Kiváncsian várom Lega és Évike tulajdonosok tolongását! :)
De komolyan!!

Egy tapasztalattal indítanék is:
Ha id?nként és rendszertelenül indítás után rögtön leáll az autó akkor valszeg az immo olvasója halt meg. Figyelni kell a gyújtás ráadásakor a security led-et - ha továbbra is villog akkor a toroid-ot kell cserélni.
 :?

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #1 Dátum: 2004 Március, 24, 06:02:29 am »
Hello!

Én a f?téssel és a váltóval nem vagyok (még mindig) kibékülve.
Nem tom nálad hogyan reagál a digit klíma (mert ha jól tudom már az van benne  :)  ), de nálam az a helyzet, hogy télen beállítom mondjuk 28 fok-ra, majd szépen el kezd f?teni. A baj csak akkor jön ha ezt a h?mérsékletet elérte, ugyanis úgy engedi be a hideg leveg?t (amit értek mert hát a motorról lejöv? leveg? fix h?mérséklet?) a fels? beöml?kön, hogy lefagy az ember keze. Egyszóval nem „temperálja” a leveg?t, hanem a lábamnál f?t (az leizzad), a pofámba meg jönnek a kinti mínuszok.   :shock:  
Az érdekes az, hogy ha manual-ra váltok akkor is ez a jelenség. A megoldás a max. 32 fok és lehet kapcsolgatni, mert ilyenkor nem gondolkozik. Ha lezárom a küls? leveg?t akkor meg párásodom. 22-es csapdája. Azért azt el kell mondanom, hogy ez a jelenség csak komoly mínuszoknál idegesít?, de azért nagyon gáz.
A másik a váltó. Azt kell mondjam nem egy precíz darabbal állunk szemben. Ha nem elég lassan kapcsolom akadozik (de hát nem vagyunk WRC futamon  :twisted: ), de a hátramenet katasztrófa. Nem tom milyen szinkrongy?r?k vannak benne, de egy „órát” kell várni, míg leállnak a váltóban a fogaskerekek és be lehet szépen tenni. Esküszöm a zsigámban is jobb volt. Aztán már azon is gondolkoztam, hogy a lentkerék pörgeti fel túlságosan a motort, az meg ügye a váltót. Ez attól jutott eszembe, hogy télen hideg indításnál ha szivatózik a kocsi, majd nyomok egy kuplungot, az egekig (2000) felszökik a fordulatszám.
Hát nekem ezek a tapasztalataim vannak és érdekelne, nálad vannak-é hasonló jelenségek?

palvik

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2 Dátum: 2004 Március, 30, 08:51:32 am »
Ha nem indulnak e Daewook, akkor tapasztalatom szerint két dolog okozhatja.
a. Az immobiliser vezérlő egység lehalása (vagy a kulcs leugrálása a kódról), de az előbbi a valószínű. Csak a csere segít, kb. 35 e Ft-os akció.
b. a Daewook tapasztalatom szerint eléggé érzékenyek a benzin minőségére, s ha trágya üzemanyag kerül beléjük, időnként produkálják a nem indulást. Az a. verzió a Leganzámmal fordult elő, a b. az Esperommal.

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #3 Dátum: 2004 Május, 04, 19:03:58 pm »
KORNÉL!

A leganza hengereknek mekkora a gyári kompresszió értéke (bar)?

Nem elérhető Kornél

  • "A" Mester
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 371
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #4 Dátum: 2004 Május, 05, 15:50:36 pm »
Idézetet írta: "leganza X17"
KORNÉL!

A leganza hengereknek mekkora a gyári kompresszió értéke (bar)?


12,8-13,2 értesülésem szerint.Üdv
  • Lacetti
SKY

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #5 Dátum: 2004 Május, 10, 07:39:44 am »
KORNÉL!

A gyertyakábeleknek mennyi a "futásteljesítménye"? El? írja 1általán a gyártó ezek cseréjét? :roll:

Nem elérhető Kornél

  • "A" Mester
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 371
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #6 Dátum: 2004 Május, 11, 15:27:59 pm »
Idézetet írta: "leganza X17"
KORNÉL!

A gyertyakábeleknek mennyi a "futásteljesítménye"? El? írja 1általán a gyártó ezek cseréjét? :roll:


Az új tipúsoknál 90000km-enként cserélend?, de szerintem ritkán bír ki annyit. Üdv
  • Lacetti
SKY

yoggibear

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #7 Dátum: 2004 Május, 11, 15:49:19 pm »
Kornél!

Az Evandán kipróbáltad a hold gombot?

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #8 Dátum: 2004 Május, 13, 02:36:32 am »
Idézetet írta: "KORNÉL"
Idézetet írta: "leganza X17"
KORNÉL!

A gyertyakábeleknek mennyi a "futásteljesítménye"? El? írja 1általán a gyártó ezek cseréjét? :roll:


Az új tipúsoknál 90000km-enként cserélend?, de szerintem ritkán bír ki annyit. Üdv


És mennyibe kerül 1 kábel szett? Mert eddig még nem volt cserélve és már 135e felett járok.  :(  
Nesze neked szakszervizek.

Nem elérhető Kornél

  • "A" Mester
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 371
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #9 Dátum: 2004 Május, 13, 16:14:19 pm »
Idézetet írta: "leganza X17"
Idézetet írta: "KORNÉL"
Idézetet írta: "leganza X17"
KORNÉL!

A gyertyakábeleknek mennyi a "futásteljesítménye"?
El? írja 1általán a gyártó ezek cseréjét? :roll:


Az új tipúsoknál 90000km-enként cserélend?,
de szerintem ritkán bír ki annyit. Üdv


És mennyibe kerül 1 kábel szett?
 Mert eddig még nem volt cserélve és már 135e felett járok.
 :(  Nesze neked szakszervizek.


A gyári úgy kb 15.000.-,
de szerintem van már ebb?l utángyártott.
Az kb 8-10 ezer lehet. Üdv
  • Lacetti
SKY

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #10 Dátum: 2004 Május, 14, 05:36:41 am »
KORNÉL

Akkor én rendelnék 1 gyári gyertyakábel szettet.
Nem tom elég ha itt írom, ha nem küldök 1 faxot.
 :lol:  És leonel majd elhozza majd az indexburákkal.
Ugye?

Szerinted van értelme a 4 pólusú gyertyának?
Én úgy gondolom
 (és javíts ki ha tévedek),
hogy egyszerre, csak 1 póluson keletkezik szikra (húz ívet)
Mindig azon ami a legközelebb van az ellentétes pólushoz.
 Akárcsak a villám esetében.
 Azaz nincs 4 szikra.

Nem elérhető Kornél

  • "A" Mester
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 371
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #11 Dátum: 2004 Május, 14, 17:20:47 pm »
Idézetet írta: "leganza X17"
KORNÉL

Akkor én rendelnék 1 gyári gyertyakábel szettet.
Nem tom elég ha itt írom,
ha nem küldök 1 faxot.  :lol:
 És leonel majd elhozza majd az indexburákkal. Ugye?

Szerinted van értelme a 4 pólusú gyertyának?
Én úgy gondolom (és javíts ki ha tévedek),
hogy egyszerre, csak 1 póluson keletkezik szikra (húz ívet)
Mindig azon ami a legközelebb van az ellentétes pólushoz.
Akárcsak a villám esetében. Azaz nincs 4 szikra.


A négypólusu gyertya azért van,

 mert atrafó kapacitástól függ?en ad szikrát.
Egyszerre több szikra is lehet,
csak ha bírja a trafó, ami leganzánál gyújtás elektronika.
Ha az elektronika bírja akkor hajrá,
de szerintem nem ajánlott, mert megeheti a belsejét.
Kábelszettet rendelek és
a Leon majd elviszi. Üdv
  • Lacetti
SKY

leganza X17

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #12 Dátum: 2004 Május, 19, 22:00:37 pm »
KORNÉL!

A múltkor beszéltünk Leganza hátsó féktárcsa ügyben. Áll még az a 16 ezer forint körüli árajánlatod? Ha igen akkor kellene kett?, és ha megjön, akkor pedig egy id?pint amikor ki tudnátok cserélni.

Aztán lenne még pár kérdésem:

A Leganzánál hány foknál nyitnak, illetve zárnak a szelepek?
Szerinted mit bír a gyújtótrafó? És hol találom pontosan?
Az injektor felett, a gázbovden mögött található fekete doboz (ami a szívócs?re csatlakozik) micsoda?

Köszi

Nem elérhető Sztaki

  • Sztaki
  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1107
  • Nem: Férfi
  • [Lanos 1.5i 8V SE (98) + Lanos 1.6 16V SX (2000)]
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #13 Dátum: 2004 Június, 17, 14:22:53 pm »
Ma reggel láttam egy nagy testvért (Leganza), amint szégyen szemre, egy 3mm vastag dróttal nyitottak ki.
(Néztem is nagyokat, hogy még mindig ki lehet nyitni ilyen módszerekkel az autókat. :shock:)
Hogy miért kellett ilyen modszert alkalmazni???
Nos az aksi lemerült és vmiért nem nyílt a kp.szár.
Majd miután "feltörték" az autót egy "bika-kábellel" elindították szegényt.

Egy vmit azért nem értek.  :!:
A Lanosom els? ajtajait aksi nélkül is ki/be lehet zárni a kulcsal! A Leganzáét nem? :?:
  • AVEO 1.4 (2008)
  • Székesfehérvár, Békéscsaba, Bp.
"... nincs olyan gép, ami gyorsabban jár a gépeket pusztító gondolatnál és
nincs olyan gép, ami gyorsabban jár a gépeket romboló mozdulatnál ...."

lufi

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #14 Dátum: 2004 Június, 17, 17:14:19 pm »
Idézetet írta: "Sztaki"
Ma reggel láttam egy nagy testvért (Leganza), amint szégyen szemre, egy 3mm vastag dróttal nyitottak ki.
(Néztem is nagyokat, hogy még mindig ki lehet nyitni ilyen módszerekkel az autókat. :shock:)
Hogy miért kellett ilyen modszert alkalmazni???
Nos az aksi lemerült és vmiért nem nyílt a kp.szár.
Majd miután "feltörték" az autót egy "bika-kábellel" elindították szegényt.

Egy vmit azért nem értek.  :!:
A Lanosom els? ajtajait aksi nélkül is ki/be lehet zárni a kulcsal! A Leganzáét nem? :?:

A zárnak müködnie kell aksi nélkül is.
Nem egy autó lopásnak voltál véletlenül szemtanúja? :wink:

Nem elérhető Sztaki

  • Sztaki
  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1107
  • Nem: Férfi
  • [Lanos 1.5i 8V SE (98) + Lanos 1.6 16V SX (2000)]
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #15 Dátum: 2004 Június, 17, 19:46:05 pm »
Idézetet írta: "lufi"
A zárnak müködnie kell aksi nélkül is.
Nem egy autó lopásnak voltál véletlenül szemtanúja? :wink:


Nem, mert a tulaj megköszönte és legombolt fejenként egy ezrest. :shock:
  • AVEO 1.4 (2008)
  • Székesfehérvár, Békéscsaba, Bp.
"... nincs olyan gép, ami gyorsabban jár a gépeket pusztító gondolatnál és
nincs olyan gép, ami gyorsabban jár a gépeket romboló mozdulatnál ...."

negist

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #16 Dátum: 2004 Június, 27, 20:10:55 pm »
Idézetet írta: Sztaki
Idézetet írta: lufi
A zárnak müködnie kell aksi nélkül is.
Nem egy autó lopásnak voltál véletlenül szemtanúja? :wink:

Nem, mert a tulaj megköszönte és legombolt fejenként egy ezrest. :shock:


Egy Legenza meg ér egy néhány ezrest.  :lol:  :lol:  :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2008 Szeptember, 27, 12:28:55 pm írta HFT »

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12166
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #17 Dátum: 2004 Június, 28, 18:17:25 pm »
Nem tudtam hova írni, ezért ide írtam!

EVANDA teszt!

Az a szerencse ért,
hogy egyenesen egy Kalosból ülhettem át a nagyDaewooba.
A különbség már kívülr?l is megdöbbent?,
egy Polo és egy Passat között messze nincs akkora differencia
"feeling" terén,
mint a koreai gyár palettájának hasonló helyét elfoglaló modelleinél.
Letisztult formák - az autó Giugiaróék keze nyomát viseli -,
pont elég króm,
szép alufelnik látványosan átdereng? hatalmas féktárcsákkal, finoman agresszív fényszórók.

Koreai jellegzetesség,
hogy az autóban a nagy japán modellek jó négy-öt évvel ezel?tti verziójának szellemét vélem felfedezni:
bámulatos az Evanda hasonlatossága f?leg egy Toyota Camryhez,
 de akár egy Mitsubishi Sigmához, netán a Nissan Maximához.
 
Az Evanda beltere els? ránézésre méltó
egy fels?-középkategóriás limuzinhoz.

A tesztjószág elektromosan állítható b?rülése is javára vált az érzésnek:
 Évikében bármely nagyvállalat,
vagy minisztérium frontembere is jól érezheti magát.
A m?fabetét is az elviselhet?ség határán innen gagyi,
a hátsó traktus pedig kimondottan elegáns.
És kényelmes, bár hiányolom a légbeöml? rostélyokat.



Az ajtók belsejének designja kifejezetten gyönyör?re sikeredett a b?r-
és a (m?)fabetéttel,
a szép varrással, a piros vigyáz-zálmer-
nyitva-van - lámpákkal.

Magam mögé beülve is kényelmesen ülhettem keresztbe tett lábbal,
 a fejem sem verdeste a plafont.
Eddig sem szerettem a kékvillogós A6-okban,
 E-Mercikben fenns?bbrend?sköd? közszolgálókat,
de ezentúl végképp ablakon kidobott
közpénznek fogom érezni az Evanda és egy jelzett típus árkülönbözetének minden forintját.
Persze a presztízs még nem az igazi,
de higgyék el, ha eltekintünk a semmihez nem hasonlító Daewoo-ikontól,
 akkor - f?leg a hátsó traktusban -
észre sem vesszük, miben ülünk.



Néhány részlet persze hibádzik.
A tárolórekeszek fedeleit felnyitva olcsó m?anyagot találunk,
a m?szerfal befoglaló anyaga is lehetne nemesebb,
az órák sem jelentik a design csúcsát, s?t,
 a küszöbön elhelyezett embléma sem krómon nyugszik.

Ráadásul csak egy automata elektromos ablakunk van,
az is csak lefelé automata.

Ellenben van nagyon igényes plasztikkártyatartó,
kihúzható, az oldalablakot teljesen árnyékoló napellenz?, s?t,
innovatív mechanikája is megközelíti a VW-Gruppe csillapított fogantyúinak extravaganciáját.

 Szépek és egyediek a bajuszkapcsolók forgatógombjai,
kellemes tapintású,
a kategóriának megfelel? érzetet kelt? gombokat-
kapcsolókat találunk mindenfelé.



Vicces az aranyos, de nyilván nem szándékos önirónia:
a "gyári", egyébként kiváló Blaupunkt,
szerelvényfalra szerelt CD-tárral ellátott rádiómagnó
el?lapját eltávolítva egy beragasztott Daewoo-felirat válik láthatóvá:
 talán ez a gyári lopásvédelem.

A csomagtartó térfogata kicsivel az átlag alatt marad -
az adat valószín?leg 420 liter,
ezt egy spanyol tesztb?l sikerült kimazsolázni,
írás sajnos nincs róla.
 A csomagtér felül Daewoosan kárpitozott
(kilátszik a vas), alul viszont kifogástalan az anyagmin?ség,
a hátsó ülések aszimmetrikusan és könnyedén dönthet?k,
a csomagtérfedél elegánsan,
amerikai stílusban gombbal nyitható az utastérb?l,
vagy a slusszkulcs erre szolgáló gombjával akár pár méterr?l is.
 A puttony alatt teljes méret?,
alufelnire szerelt gumi lapul.
Elkelne némi tagolás a raktérben - ha egy-egy árva teszkósszatyrot kívánunk szállítani,
készüljünk fel tartalmának egyenletes eloszlására.

Vagy csomózzuk össze a fülét.
 
Az autó vezethet?ségét nagyban meghatározza
a kényelemre hangolt futóm? és a nagy tömeg által determinált bólogatás,
billegés, ringatózás.

 Elöl McPherson,
hátul MultiLink felfüggesztésen, tesztautónkon 16"-os felniken
 és 205-ös gumikon autózva azért nem kell félnünk egy húzósabb kanyartól,
az autó ráadásul határozottan alulkormányzott,
tartózkodik a stílusához méltatlan kitörésekt?l is.

A szervokormány rásegítése túlontúl jó,
a hatalmas négyküll?s volánt egy újjal pörgethetjük, s ez manapság nem divat már.

Könnyen jár a kuplung,
masszív és precíz a váltó - bár a hirtelen kapcsolásokat néha elakadással bünteti -,
 a h?tött mells? és sima hátsó féktárcsák
pedig a kifinomult ABS-szel együtt kellemsen
 adagolható pedáler? mellett,
 minden körülmények között hatásosan lassítják az autót.

Van az Evandában TCS,
azaz Traction Control System is,
mely ha nem tetszik, hát kikapcsolható.
A rendszer hatásosságát nehéz megítélni,
belülr?l a kocsi viselkedésében tapasztalható egyetlen különbség bekapcsolt TCS mellett
a kontrollámpa alkalmankénti villogása.
A menetzaj még nagyobb sebességnél sem jelent?s,
140-ig pedig határozottan csendes a kocsi,

csak némi gördülési sustorgás szüremlik be.
Ha már zavar a csend,
egy gombnyomással behajtva a küls? tükröket -
ez persze parkolásra szánt mutatvány - olyan szélzajt tudunk produkálni, amely tanúsítja:

Évike minden részletén sok aerodinamikai szakért? dolgozott.

A motor sem okoz csalódást - igaz nem is nyújt semmi rendkívülit:
 a kétliteres, 16 szelepes DOHC-vezérléses,
9,6:1 kompresszióval dolgozó motor magasan,
5400 1/min-nél adja le 127, más források szerint 131,
 még másabb infok alapján viszont 133 lóer?s
maximális teljesítményét,

4200-nál 180 Nm-nyi nyomatékát,
de már alacsony fordulaton is elegend?
vonóer? áll rendelkezésünkre.
Mindez a nagyon helyesen gáztöltés? teleszkóppal
kitámasztódó motorháztet? alatt tekinthet? meg.
 Évike kényelmesen tartja 5-ben az 50-et és innen még gyorsulni is hajlandó.
A leszabályozás 6500 1/min-nél következik be,
 ez másodikban 90-et, harmadikban 135 km/h-t jelent.

Nem egy vadállat ez tehát,
de éppen megfutja a 200-at és 12 sec alatt éri el a 100-at:
az 1442 kg-os saját tömeg mellett ez elfogadható.

A motor, a karosszéria és a futóm? inspirálta kimért,
megfontolt haladásnak persze örömteli velejárója a kedvez? fogyasztás:

kicsit hajtva,
országúton 110-120 körül és kb.
1/3 arányban városban közlekedve els? mérésre 9,1,
a szaporodó ködös id?szakok miatt pedig tovább lassulva a második 500 km-es teszttávon -
 igaz több országúttal - 8,4 literes étvágy 100 km-enként
teljesen rendben van.
A gyári adat vegyes üzemben 9,2 liter,
a fentieket alapulvéve ez akár igaz is lehet.
 
A Daewoo legf?bb erénye persze nem rafinált technikájában,
b?dületes erejében,
vagy irdatlan presztízsében rejlik -
jó koreai autó módjára inkább ár/érték arányával nyeri meg leend? tulajdonosait.
Hatmillióért egy fels?-középkategóriás,
jól felszerelt,
a maga drabális mivoltában kimondottan szép szedánt nem egyszer? találni -
f?leg nem ekkorát.

Van Kia Magentis 5.790.000-ért, azt nem próbáltuk,
 de ebben az árban inkább az eggyel kisebb konkurensek,
a Mazda 6, a Nissan Primera, az Opel Vectra,
esetleg alulmotorizált és fapados Passat,
 vagy Mondeo kapható.

Igazából egy Peugeot 406,
vagy egy C5 az, amit ennyiért kb.
azonos tudással tudnánk megvásárolni -
mindkett? lényegesen kisebb az Evandánál.

A 4770 mm-es hossz alig 5 centivel kevesebb, mint az S80-as,
 67 mm-rel több, mint a Passat azonos mérete.
A GM európai palettáján belül maradva Évike a 4490 mm hosszú Vectra
 és a csaknem 4.9 méteres Omega közé esik.
 A presztízsmárkák pedig - hát,
egy ekkora Audi,
BMW vagy Mercedes árából akár 1,5-2 Evandát is vehetünk.

Azt, hogy tartósságban, üzemeltetési költségekben,
 biztonságban is elöl jár-e a különösen olcsó koreai cirkáló,
 persze majd az id? és az EuroNCAP dönti el.  

Végezetül álljon itt az autó kényelmével kapcsolatos legnagyobb szívfájdalmam:
az automata klíma.
A kijelz? fényereje nem változik
a m?szerfalvilágítás fényer?szabályzóját tekergetve,
hanem mindig ugyanolyan vakító zölddel folyatja a szemet.

De hogy mínusz néhány fokos küls? h?mérséklet mellett
képtelenség legyen beállítani egy konstans,
kellemes h?fokot a kocsiban, az nonszensz.



Ha a beáramló forró leveg? hatására a szonda úgy dönt,
túlléptük a kívánt 23-24-25, vagy akár 32 fokot,
sarkvidéki hideget kezd fújni.

Persze a folyamatot lehet szabályozni
a ventillátor és a h?fokszabályzó állandó utánállításával,
de azért ez nem az igazi.
 Ha lehet választani (az árlista szerint sajnos nem lehet),
a leend? vásárlónak javaslom inkább a snassz,
de praktikus manuális klíma beszerzését.



Az Evanda tehát mindent összevetve olyan,
mint egy jól sikerült B kategóriás film:
felt?nnek jó jelenetek,
ismert színészek,
de egészében véve kissé olcsó benyomást kelt.

 Minden kis hibája,
 kényelmetlensége ellenére egy hét b?ven elég volt ahhoz,
 hogy elfogadjam.

Nem lángoló hev? érzülettel;
nem írnám az Alpok legmagasabb feny?jét
 az Etna lávájába mártva izzó bet?kkel az égre,
hogy Evanda,
 de mint nyugdíjas apóka az anyókával:

zsörtöl?dve,
elégedetlenkedve, mégis szeretve,
azt hiszem, együtt tudnék vele élni.

Forrás: Totalcar

leonel

  • Vendég
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #18 Dátum: 2004 Augusztus, 22, 13:41:17 pm »
Friss fogyasztási adat.
60% autópálya 150-es átlaggal id?nként 210 az érzés kedvéért. :)
10% országút 90-100 -al
30% város dugóban
Klíma folyamatosan!

Az eredmény 8,7l. 8)
Soha rosszabbat. :lol:

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12166
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #19 Dátum: 2004 Szeptember, 20, 10:35:06 am »
Egy LEGANZA tesztet is beillesztek ide, ha nem baj!!! :lol:

A középkategóriás autóban minden megtalálható,
ami fontos lehet:
csúcsteljesítmény,
biztonság, minõség,
stílus és zajtalan suhanás.
A Daewoo mérnökei a tervezés kezdeti fázisaitól kezdve
tudatosan egy olyan autót terveztek,
mely konkurenciát jelent az osztályban megtalálható legkeresettebb
 autóknak, a Toyota Camrynak, a Honda Accordnak
és a Volkswagen Passatnak.
A Lanoshoz és a Nubirához hasonlóan a Leganzát is
a piac valamennyi szegmensének - formatervezés,
gyártás, minõségellenõrzés,
szervízelhetõség
és eladás - gondos elemzésével tervezték.

Karosszéria
A Leganza tervei az olasz ItalDesign cég
közrem?ködésével készültek.
Az együttmûködés eredménye
egy olyan teljesen új formavilágú középkategóriás autó,
mely a koreai hagyományokat tökéletesen ötvözi
az európai divattal.
Az így létrejött lágy, mégis erõteljes autó
elején a Lanoshoz és a Nubirához hasonlóan
szintén megtalálható a Daewoo-autók "névjegye", a krómozott h?tõrács.

Giorgetto Giuggaro úr, az autótervezés kiemelkedõ
alakja a tervezés idõszaka alatt
többször járt Koreában. Segítségével megvalósult,
hogy a Leganza
vonalaiban ránk köszönnek a koreai házak
jellegzetes tetõi,
és a hagyományos Tai-geuk (Yin és Yang) vonalai is.

Motor
Az autót a Daewoo egyedi fejlesztésû,
következõ generációs "Dynamic & Durable Technic
engine (D-TEC) motorja hajtja.
Az export modelleket mind egy vezérmûtengelyes (SOHC),
mind két vezérmûtengelyes (DOHC) változatban készítik.

Az alap D-TEC motorblokkot az ausztrál GM Holden Co. adja,
amihez a Daewoo biztosítja az újonnan kifejlesztett be- és kiömlõcsatornákat,
valamint a motorellenõrzõ rendszert.
Ez a megoldás optimális teljesítményt és hatásfokot eredményez,
így a 2000 cm3-es DOHC motor teljesítménye 146 lóerõ
, végsebessége pedig 206 km/óra.

A BMW és Volvo modellekbe is szerelt
automata váltó minõségét a német ZF tanúsítványa is
igazolja.
A megerõsített kerékagyak vibrációját gumiperselyek nyelik el.
A lengéscsillapítók különleges rögzítésének
köszönhetõen még rossz úton is megmarad az autó
kiváló irányíthatósága.

Biztonság
Fejlesztése során a Leganzát 324 töréstesztnek vetették alá.
A Leganza karosszériája 30-70%-kal erõsebb,
mint versenytársaié,
a tetõ merevsége például négyszerese az amerikai elõírásoknak.
Az elektronikus ABS által felügyelt h?tött
tárcsafékek bármilyen idõjárási körülmények
között is
biztos megállást tesznek lehetõvé.
A biztonságot növeli a kipörgésgátló TCS,
az övelõfeszítõk (Nyugat-európai rendszer) és
 a kétoldali légzsákok.
Ezek a felszerelések a piaci igényeknek megfelelõen
opcióként rendelhetõk.
Fejlesztési koncepció: "A csönd az autóért beszél"

"A csönd az autóért beszél" - szlogen különösen igaz a Leganzára.
 Nemzetközi tapasztalatai segítségével a Daewoo
megpróbálja megépíteni a "hallhatatlan" automobilt.
Ennek érdekében osztályozták az autóban
menet közben hallható zajokat.
Az elsõ csoportba kerültek a hajtáslánc,
a futóm? és a beltér zörejei,
másodikba pedig a kintrõl besz?rõdõ
zajok.
Bizonyos hangforrásokat - ilyen például a motor -
nem lehet megszüntetni, ezért arra kell törekedni,
hogy csökkentsük,
illetve kirekesszük õket az utastérbõl.
A motorzajt jelentõsen csökkenti
az egyetlen vezérm?szíj alkalmazása.
A motorzajok utastérbe kerülését a
kilenc réteg? m?szerfal-szigetelés és a három réteg?
ajtóbélés akadályozza meg,
 melyet elõször alkalmaznak koreai gépjármûben.
A Leganza minden fordulatszám-tartományban halkabb,
mint a Toyota Camry, mind a beszédhang,
vibráció, mind az éles hangok terén.
A beszédhang érték (articulation index) azt méri,
 hogy mennyire érthetõ
a normál hangerejû beszéd a haladó autóban.
A Leganzában még nagy sebességnél sem kell hangosabban
beszélni a megszokottnál.
 
Leganza - ami a név mögött van

A Leganza név két olasz szó,
az "elegante" - "elegáns" és a "forza" -
"erõ" ötvözete,
mely szavak h?en tükrözik az autó értékeit.

M?szaki jellemzõk
Motor
a 2000 cm3-es SOHC motor teljesítménye 106 lóerõ,
végsebessége 187 km/óra (manuális váltóval)

a 2000 cm3-es DOHC motor teljesítménye 133 lóerõ,

végsebessége 206 km/óra (automata)

német ZF automata váltó
újfajta kerékfelfüggesztés különlegesen erõs,
gumiperselyes kerékaggyal

Biztonság
megerõsített karosszéria,
a tetõ merevsége négyszerese
az amerikai elõírásoknak
h?tött tárcsafékek és elektronikus blokkolásgátló
(alapfelszereltség vagy opció)
Traction Control System -
kipörgésgátló, övfeszítõk,
 kétoldali légzsák

Kiegészítõk
zajcsökkentés:
 egy vezérm?szíj helyettesíti a szokásos három szíjat,
hidraulikus motortartó-bakok,
9 réteg? m?szerfal, 3 réteg? ajtók
100 Watt teljesítmény? magnósrádió (opció),
CD-váltó (opció), 6 hangszóró,
légkondicionálóval kombinált elektronikus hõ
mérsékletszabályozás,
utastéri levegõsz?rõk,
napfénytetõ (opció)
nagyméretû
vezetõoldali ablaktörlõ,
tágas utas- és csomagtér,
nagyméret? keszty?tartó és ajtózsebek.


.

.

.