Szerző Téma: Lanosról mindent!  (Megtekintve 1382169 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11840 Dátum: 2017 November, 22, 21:01:43 pm »


sajna a fogyasztás is látványosan megugrott, de kipróbálom, amiket mondtál.
Gondolom, ahogy leveszem a csövet, többlet levegő mehet a keverékhez, amitől egyből egyenletes járású lesz a motor, ezért is gondolom, hogy túl dús, hogy a map ilyenkor merre és mennyire hat vissza, nem tudom.  Stroboszkóppal a gyújtást is néztem HIDEGEN, kimaradni látszik, de mivel az rendben van, így alighanem a borzalmasan dús, lecsapodó keverék miatt rövidzárral küszködnek a gyertyák hidegindításkor - melegen már nincs hiba.
A kipufogón is érezni a dús keveréket, csak az okát nem találom.
Alapvetően a keveréket nem a motorhő és map befolyásolja, ha jól értettem ki régebbi kérdésekből? az erg nem hathat ilyen mértékű dús keverékre?

Őszintén szólva hasonlítsd össze a vákuumcső belső átmérőjét és az alapjárati motorod átmérőjét. Az a pici levegő nem okoz ekkora javulást.
Nem biztos, hogy dús a keverék. Hidegen rossz a porlasztás, ha ehhez társul még egy alacsony benzin nyomás a porlasztás rossz lesz ami eredményezhet benzin szagot és "beköpést" is.
Emiatt fel is tud menni a fogyasztásod is.

Ha az EGR szeleped rendeltetésszerűen működik akkor nem gond, mert EGR vezérlés nincsen hidegen és melegen is csak részterhelésen.
Érdekes, mert hidegen pont kinyitja. Matizomon és az Aveomon is így volt....

Postakocsival küldve az én LG G2 minimről.

Ez egy euro2-es motor, vákuumos vezérléssel csak részterhelésen működik, a dízeleken van alapjáraton is nyitva a koromképződés és a magas alapjárati NOx miatt.
Az euro4-es autokon melegen már alapjáraton is csapkod, de ott elektronikusan négyszög jellel nagyon finoman tudják állítani a pontos nyitást. Ez azért fontos, mert igen érzékeny a benzines autó erre.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11841 Dátum: 2017 November, 24, 11:08:01 am »
Nagyon köszönöm a tanácsokat, a sok méricskélés, keresés után az ok túl egyszerű volt, a hibajelenségek meg meglepően összetettek, szóval nem láttam a fától az erdőt, pontosabban az erdőtől a fát. Sajna nem számoltam azzal, hogy a kertünkbe hosszan földúton kell menni, így a légszűrő hamar eltömődött... :-( 
:-)
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11842 Dátum: 2017 November, 24, 12:29:22 pm »
Nagyon köszönöm a tanácsokat, a sok méricskélés, keresés után az ok túl egyszerű volt, a hibajelenségek meg meglepően összetettek, szóval nem láttam a fától az erdőt, pontosabban az erdőtől a fát. Sajna nem számoltam azzal, hogy a kertünkbe hosszan földúton kell menni, így a légszűrő hamar eltömődött... :-( 
:-)

Múltkor én is hasonlóan jártam a dízelemmel. Látom, hogy kormol, nem úgy megy ahogy előtte, lassabban reagál.
Olyan 6000-8000km körül volt a szűrőben és a redvától volt baja. Kicseréltem és láss csodát minden ilyen gond elhussant.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11843 Dátum: 2017 December, 06, 08:02:37 am »
No, nem tartott sokáig az öröm , mert a fagyos idő megérkeztével gyengélkedik a járgány.
MAP-ot mértem, csak 1,35-1,6 volt közötti értékek, egyedül lendületesebb gázadásnál ugrik fel 4V környékére, elvileg ugye ez vákuum lyukra utal?  A trafó alatti motorhő jeladót mértem 3,5Kohm-ról indulva csökken, mintha itt a fórumon 40-80ohm-ot írt volna valaki, jól emlékszem?


Nagyon köszönöm a tanácsokat, a sok méricskélés, keresés után az ok túl egyszerű volt, a hibajelenségek meg meglepően összetettek, szóval nem láttam a fától az erdőt, pontosabban az erdőtől a fát. Sajna nem számoltam azzal, hogy a kertünkbe hosszan földúton kell menni, így a légszűrő hamar eltömődött... :-( 
:-)

Múltkor én is hasonlóan jártam a dízelemmel. Látom, hogy kormol, nem úgy megy ahogy előtte, lassabban reagál.
Olyan 6000-8000km körül volt a szűrőben és a redvától volt baja. Kicseréltem és láss csodát minden ilyen gond elhussant.
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6661
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11844 Dátum: 2017 December, 06, 08:10:55 am »
Gyorsan cseréltem én is légszűrőt a dieselben, mert elfelejtettem. Mondjuk az a 15e km futásteljesítmény két vizsga között annyira nem indokolta...  :sunyi:
Nagyon köszönöm a tanácsokat, a sok méricskélés, keresés után az ok túl egyszerű volt, a hibajelenségek meg meglepően összetettek, szóval nem láttam a fától az erdőt, pontosabban az erdőtől a fát. Sajna nem számoltam azzal, hogy a kertünkbe hosszan földúton kell menni, így a légszűrő hamar eltömődött... :-( 
:-)

Múltkor én is hasonlóan jártam a dízelemmel. Látom, hogy kormol, nem úgy megy ahogy előtte, lassabban reagál.
Olyan 6000-8000km körül volt a szűrőben és a redvától volt baja. Kicseréltem és láss csodát minden ilyen gond elhussant.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11845 Dátum: 2017 December, 06, 11:48:50 am »
Nálam is biztos a lészűrőcsere is hatott a vákuumra, ez így a hidegben most ez is kevés...
MAP-ot megint kimértem, de nem világos, hogy miért csak hírtelen gázadásra ugrik meg a feszültség, de bármilyen a fordulatszám is tartósan, a MAP-jel visszaesik 1,5V környékére
???
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11846 Dátum: 2017 December, 06, 12:22:34 pm »
még csak annyi, hogy maga a MAP jó, mert ha járó motornál leveszem a vákkumcsövet és megszívom, akkor ahogy egyre jobban szívom, úgy csökken le a feszülstég és a végén le is áll a motor. És most nagyon pontosan figyeltem a műszert, nagyobb fordulatokon a kilengés után inkább még 1,35V környékére esik le a feszültség az alapjárati 1,5 környékéről, szóval a magasabb üzemi feszültségek, amikről írtok, nálam csak a próbánál, általam produkálva jelennek meg.
furcsa...
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11847 Dátum: 2017 December, 07, 12:21:40 pm »
még csak annyi, hogy maga a MAP jó, mert ha járó motornál leveszem a vákkumcsövet és megszívom, akkor ahogy egyre jobban szívom, úgy csökken le a feszülstég és a végén le is áll a motor. És most nagyon pontosan figyeltem a műszert, nagyobb fordulatokon a kilengés után inkább még 1,35V környékére esik le a feszültség az alapjárati 1,5 környékéről, szóval a magasabb üzemi feszültségek, amikről írtok, nálam csak a próbánál, általam produkálva jelennek meg.
furcsa...

Nem furcsa, falsot szív valahol a motor.
Körbe kellene fújkálni nagyon óvatosan féktisztítóval, vagy wd 40-el a csatlakozásokat. Ha változik a fordulatszám, megtaláltad a hibát.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető ungairis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11848 Dátum: 2017 December, 10, 14:19:00 pm »
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. Adott egy 2000-es 1.6-os Lanos SX sedan, amin a bal sárvédőt és bal első ajtót cserélni kell. Egy 1998-as Lanos ezen alkatrészei kompatibilisek lesznek vele?

  • Daewoo Lanos SX 1.6 sedan
  • Debrecen

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 356
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11849 Dátum: 2017 December, 11, 09:45:43 am »
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. Adott egy 2000-es 1.6-os Lanos SX sedan, amin a bal sárvédőt és bal első ajtót cserélni kell. Egy 1998-as Lanos ezen alkatrészei kompatibilisek lesznek vele?
Szerintem igen.
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11850 Dátum: 2017 December, 11, 15:16:06 pm »
Köszönöm a tanácsokat, most úgy néz ki, hogy már nem szív mellé sehol - két megrepedt vákuumcső csatlakozóidomot találtam, tömítettem-, de ecu reset után sem lett jelentősebb javulás. Megnéztem egy csomó videót a youtubeon mindenféle lanos-betegségről, az tűnt fel, hogy az alapjárati motoromot kiszedve messze nincs akkora mozgása , mint amekkora azokon a videókon látható. Nem találtam leírásokat, hogy pontosan mennyire is kellene alapból kijöjjön, ill. mennyire kell visszamennie, de pontatlan működés esetén biztosan kihat a szomszédságában lévő map szenzor vákuumfuratára. Ha nem zár le teljesen, akkor ott és így nagy-növekvő sebességű levegő áramolhat fordulatszám emelkedéskor, tehát csak a map furat környékén emelkedik a vákuum, így fordíthatja meg annak működését, jól gondolom?

még csak annyi, hogy maga a MAP jó, mert ha járó motornál leveszem a vákkumcsövet és megszívom, akkor ahogy egyre jobban szívom, úgy csökken le a feszülstég és a végén le is áll a motor. És most nagyon pontosan figyeltem a műszert, nagyobb fordulatokon a kilengés után inkább még 1,35V környékére esik le a feszültség az alapjárati 1,5 környékéről, szóval a magasabb üzemi feszültségek, amikről írtok, nálam csak a próbánál, általam produkálva jelennek meg.
furcsa...

Nem furcsa, falsot szív valahol a motor.
Körbe kellene fújkálni nagyon óvatosan féktisztítóval, vagy wd 40-el a csatlakozásokat. Ha változik a fordulatszám, megtaláltad a hibát.
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1143
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11851 Dátum: 2017 December, 11, 18:12:25 pm »
Szia.
Lehet ez is de sok más is
Nekem a TPS szenzor kontakt hiba okozta az állandó alapjárat ingadozást.
Pici tűs érintkezői vannak itt volt érintkezési hiba.Hol leakart állni az autó gázelvételkor hol pedig üvöltött 2-ezres fordulatszámon.
Hibakód soha nem volt amiből tudtam volna kiindulni.
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11852 Dátum: 2017 December, 20, 09:25:49 am »
lehet az, hogy TPS szenzor hiba csak hidegen jelentkezik?

Tegnap beraktam az új alapjárati motort, betanítás után szép egyenletesen járt a motor, melegen is jobban húzott, viszont a ma reggeli hidegindítás után csak annyi javulás állt be, hogy nem áll le a motor, jár szépen, de gázadásra - hidegen- maradt az, hogy nem, vagy csak  fulladozva reagál.
Megmértem a MAP szenzort, ugyan úgy "fordítva" működik, pedig abban bíztam, hogy ennek oka az alapjárati motor hibás működésének a következménye (gázadásra feugrik 4,7 V-ra, de utána az alapjárati 1,5v-ról leesik 1,3 V-ra, ugyan azt teszi, ha szép folyamatosan emelem a fordulatszámot, de ahogy írtam, ha leveszem a csövét és megszívom, akkor viszont szabályosan működik, amint kisebb vákuumot csinálok, úgy emelkedik a feszültség és a fordulatszám is). Már átnéztem mindent, nem találtam további vákuulyukakat, de nem is igazán világos, miként eredményezhetne ilyen MAP működést?
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11853 Dátum: 2017 December, 20, 10:25:57 am »
lehet az, hogy TPS szenzor hiba csak hidegen jelentkezik?

Tegnap beraktam az új alapjárati motort, betanítás után szép egyenletesen járt a motor, melegen is jobban húzott, viszont a ma reggeli hidegindítás után csak annyi javulás állt be, hogy nem áll le a motor, jár szépen, de gázadásra - hidegen- maradt az, hogy nem, vagy csak  fulladozva reagál.
Megmértem a MAP szenzort, ugyan úgy "fordítva" működik, pedig abban bíztam, hogy ennek oka az alapjárati motor hibás működésének a következménye (gázadásra feugrik 4,7 V-ra, de utána az alapjárati 1,5v-ról leesik 1,3 V-ra, ugyan azt teszi, ha szép folyamatosan emelem a fordulatszámot, de ahogy írtam, ha leveszem a csövét és megszívom, akkor viszont szabályosan működik, amint kisebb vákuumot csinálok, úgy emelkedik a feszültség és a fordulatszám is). Már átnéztem mindent, nem találtam további vákuulyukakat, de nem is igazán világos, miként eredményezhetne ilyen MAP működést?

A +5V-hoz méred a középső vezeték jelét vagy a testhez?
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11854 Dátum: 2017 December, 20, 14:59:12 pm »
testhez

  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11855 Dátum: 2017 December, 20, 16:29:57 pm »
testhez

Bocs, nem követtem pár hete a történéseket.

A trafó alatti hőfok jeladó értékei Itt
3,5kohm 20C-os motorhőfoknak felel meg. Nem tudom, hogy amikor mérted 20C volt-e.

Régen mértem már, mert azóta lassan fél éve nincs is meg a kocsi, de úgy rémlik hidegen, alapjáraton 3,85V a feszültség amit mértem. Viszont most nézem a service manualt ami azt írja alapjáraton zárt pillangószelepnél 1.0-1.5V a MAP feszültség, teljes terhelésen meg 4.5-5.0V. Ezek szerint én nem a testhez mértem (viszont én csak összehasonlítást csináltam a két autónk között, úgyhogy akkor jó volt ez a módszer is).

A szívósorba vissza tud dolgozni az EGR felakadása lévén a kipufogógáz ami tud érdekes dolgokat produkálni.
Javaslom, hogy fogj egy üres sörös dobozt és csinálj egy vak tömítést az EGR szeleped alá. AZ EGR-re menő vákuumcsövet pedig dugózd le amíg ki nem derül, hogy ez a hiba vagy sem.

Ha nem ez a hiba akkor üzemanyag nem lesz elég. Benzinszűrő volt mostanában cserélve (nehogy úgy legyen, mint a levegőszűrő)?
Ezzel egybe vághat, hogy a hideg levegőhöz több benzin kell amit már nem tud kiszolgálni a dugult szűrő vagy gyenge AC pumpa.
Az akkud tuti jó? A hidegben az áramleadó teljesítménye le szokott csökkenni, ami közvetlen önindítózás után tud fura dolgokat művelni
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11856 Dátum: 2017 December, 21, 08:13:29 am »
Akku és ü.a. szűrő új, egr-t megnézem, de az nem csak üzemmeleg állapotban kavarhat be?

közben ha valakit érdekel, egy lengyel oldalon találtam a légszűrő utáni levegő hőmérsékletmérő adatait (ott MAT szenzorként emlegetik):
100° C - 185 ohm
70 ° C - 450 ohm
38° - 1800 ohm
20 ° C - 3400 ohm
- 4 ° C-7500 ohm
- 7 ° C - 13300 Ohm
-18 fok - 25 000 ohm
-40 C° - 100700 ohm

  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2118
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11857 Dátum: 2017 December, 21, 08:37:08 am »
Akku és ü.a. szűrő új, egr-t megnézem, de az nem csak üzemmeleg állapotban kavarhat be?

közben ha valakit érdekel, egy lengyel oldalon találtam a légszűrő utáni levegő hőmérsékletmérő adatait (ott MAT szenzorként emlegetik):
100° C - 185 ohm
70 ° C - 450 ohm
38° - 1800 ohm
20 ° C - 3400 ohm
- 4 ° C-7500 ohm
- 7 ° C - 13300 Ohm
-18 fok - 25 000 ohm
-40 C° - 100700 ohm


Lanos.uw.hu oldalra felraktam évekkel ezelőtt az angol javítási könyvet. Abban benne van minden ilyen érték.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető nyaxi00

  • Hallott már a Daewoo-ról
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11858 Dátum: 2017 December, 21, 14:51:41 pm »
Üdv mindenkinek!

Régóta nem jártam erre, kisebb-nagyobb vidéken való tartózkodásaim miatt, de gondoltam, írok egy gyors állapotközlést a Lanosról. Ma volt olajcserén a Sprint-nél, Tomival beszélgettünk, közben rálesett ő is, nos sajnos már 2 helyen folyik a motorból az olaj. Egyébként eredetileg még a Gránátos utcába terveztük az olajcserét 2 hónapja, de Robi már a hónapok óta húzódó motorfelújítási botrány miatt olajcserére sem volt hajlandó időpontot adni, meg amúgy már a telefont sem veszi fel nekünk. Tomi míg folyt az olaj, átnézte az autó alját is, majd a betöltő nyílásba beletörölve, centi vastag olajsárral húzta ki az ujját. Azt hiszem, ettől több nem kell a motor jelenlegi állapotáról. Ugyanolyan szar, mint volt, szegény.

Közben sikerült találnunk, hála Tominak egy korrekt műszaki igazságügyi szakértőt, aki vállalja az autót, s ezalatt márkaszervizekkel is egyeztettünk, nem akartunk a részletekbe belemenni, hogy szorul a motor, rángat, erőtlen, stb, a legegyszerűbb dologra mentünk rá, amit írásos tájékoztatásban meg is kaptunk, hogy kötelező a hengerfej csavar csere minden megbontás után, mivel a csavar 1x használható. Úgyhogy innentől Robi mondhat bármit, hogy szerinte így vagy úgy kell, meg beszélhet mellé, próbálhat hülyének nézni, amit eddig csinált, totálisan helytelenül szerelte össze szakmailag. Így sikerült végül megbontás nélkül is 5 hónap után bizonyítékot szerezni arról, hogy igazunk van. Összeszedtük egy leiratba az eseményeket dátummal, márkaszervizek leírásával csatolva, és az ügyvéd bácsi 8 napos határidővel elküldte tértivevénnyel /én csatoltam volna mellé egy "Boldog karácsonyt" feliratot is, de sajnos ezt nem lehetett :)/. Vagy megjavítja, vagy megtéríti a munka árát, és az általa szakmailag helytelen szerelésből eredő károkat. Mi bukni ezen nem tudunk, az biztos, ő viszont nagyon sokat, de rajta múlik, hogyan folytatódik, és hogy visszafizeti-e most, vagy bírósági perrel az 5-10x-esét. Egyébként időközben azt is elmondta, hogy úgy rakott bele új főtengely csapágyakat, hogy a főtengely nem lett felköszörülve, mert akkor több lett volna a munkadíj. Persze ezt írásos nyilatkozatban hülye lenne egy szerelő a kezéből kiadni, pláne, hogy x alkalommal voltunk ott, és egy rohadt mérési jegyzőkönyvért is hiába kuncsorogtunk. No sebaj, mert biztos vagyok benne, hogy tudja, hogy csak a szerencsén múlik, hogy még megy az autó, és ha megbontják majd a SzakálMetál-nál, nagyon sok hibát fognak még találni. Nyilván azt hitte, hogy ha sok embernél bejön, hogy átvágja tíz meg százezrekkel, akkor itt is ez lesz, csak sajnos én az a típus vagyok, aki nem hagyja ezt. Sajnos csak így lehet megállítani a kókány, pofátlanul átverős műhelyeket, ha senki nem teszi meg ezeket a lépéseket, akkor 5 év múlva már nem lesz egy szerviz, ahová elvihetnénk a kocsit... így sincs sok sajnos.
És azt hiszem ezzel leírtam azt is, hogy ez már nem a pénzről szól, hanem az emberségről és a becsületről, ami már nagyon kevés embernél van. Én is ezért léptem ki a szakmából, mert a 3 műhely, ahol dolgoztam egymás után, mind a pénz lehúzásra ment, és én kaptam lebaszást a főnököktől, hogy amikor korrekt voltam az ügyféllel, akkor nyilván kevesebb haszon jött be, mert pofátlanságnak tartottam, hogy pl. egy 5 éve polcon porosodó nóném olajszűrőt kellett volna beraknom egy új Mazda 6-ba 8 ezer ft-os eladási áron...

Kellemes, békés évzárást, és boldog új évet kívánok mindenkinek!
  • Lanos 1.5
  • Budapest

Nem elérhető sykes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11859 Dátum: 2018 Január, 06, 10:24:06 am »
Sziasztok!

tegnap elvittem az autót légzsák hiba törlésére, de sajnos nem tudtuk gépre kötni, az "egyedi" szervizcsatlakozó miatt. Már két műhelyben is volt, egyikben sem tudták megcsinálni. Kicsit bosszantó ez így... Valaki találkozott már ilyennel? Hogyan lehet megoldani? Esetleg valami átalakítót kellene szereznem ODB-re?

Előre is köszi!
  • Lanos 1.6 SX
  • Balassagyarmat