Szerző Téma: Lanos alapjárat  (Megtekintve 42266 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Maci79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #80 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 20:40:42 pm »
Sziasztok!

A következő hibával fordulok hozzátok, hátha tudtok segíteni. Egy hónapja jelentkezett az első probléma, hogy nem volt alapjárat. Alacsony motorhőfokon ingadozott, a kipufogónál kormolt, menet közben rángatott, az alapjáratott nem tudta tartani össze-vissza emelte-csökkentette. Üzemi hőfokon viszont 2000 fordulat alá nem akart menni. Alapjárattal simán mentem 50km/h-val nem kellett a gázpedálra lépni. Ezután alapjárat léptető motort cseréltünk és betanítottuk a yeti portálon talált instrukciók alapján. Egy hónapig simán ment minden, viszont ma délután újra előjött ugyanez a probléma. Mit csináljak? Hol keressük még a problémát? Egyébként egy Daewoo Lanos 1.6-os 1999-es típusról van szó A16DMS motorszámmal kezdődő.

Válaszotokat előre is Köszönöm!

Üdv toogyer
Szia.
Nagyon sok minden okozója lehet a hibás alapjáratnak.Falslevegőt sziv valahol vagy kábelkötegben lehet hiba.De valamelyik érzékelő is adhat rossz jelet az ecu-nak.Én is sokáig kinlódtam ezzel a problémával nekem a hőmérséklet jeladó cseréje oldotta meg a problémát.
Kétvezetékes ami az ecu-nak adja a jelet.De érdemes gyáriban gondolkozni.


Szia!

Az említett hőmérséklet jeladóból melyik a gyári?
Családi Lanosunknál is alapjárati probléma van,elég darabosan jár,és most ahogy látom éppen témánál vagytok.
Énis  megpróbálom kicserélni hátha  "ő" lesz a ludas.

Segítséget előre is köszönöm!
  • Lanos 1.5 A15SMS
  • MVYFWG

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1156
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #81 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 20:48:20 pm »
Sziasztok!

A következő hibával fordulok hozzátok, hátha tudtok segíteni. Egy hónapja jelentkezett az első probléma, hogy nem volt alapjárat. Alacsony motorhőfokon ingadozott, a kipufogónál kormolt, menet közben rángatott, az alapjáratott nem tudta tartani össze-vissza emelte-csökkentette. Üzemi hőfokon viszont 2000 fordulat alá nem akart menni. Alapjárattal simán mentem 50km/h-val nem kellett a gázpedálra lépni. Ezután alapjárat léptető motort cseréltünk és betanítottuk a yeti portálon talált instrukciók alapján. Egy hónapig simán ment minden, viszont ma délután újra előjött ugyanez a probléma. Mit csináljak? Hol keressük még a problémát? Egyébként egy Daewoo Lanos 1.6-os 1999-es típusról van szó A16DMS motorszámmal kezdődő.

Válaszotokat előre is Köszönöm!

Üdv toogyer
Szia.
Nagyon sok minden okozója lehet a hibás alapjáratnak.Falslevegőt sziv valahol vagy kábelkötegben lehet hiba.De valamelyik érzékelő is adhat rossz jelet az ecu-nak.Én is sokáig kinlódtam ezzel a problémával nekem a hőmérséklet jeladó cseréje oldotta meg a problémát.
Kétvezetékes ami az ecu-nak adja a jelet.De érdemes gyáriban gondolkozni.


Szia!

Az említett hőmérséklet jeladóból melyik a gyári?
Családi Lanosunknál is alapjárati probléma van,elég darabosan jár,és most ahogy látom éppen témánál vagytok.
Énis  megpróbálom kicserélni hátha  "ő" lesz a ludas.

Segítséget előre is köszönöm!
http://daewoo-bolt.hu/
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1156
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #82 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 20:49:36 pm »
Sziasztok!

A következő hibával fordulok hozzátok, hátha tudtok segíteni. Egy hónapja jelentkezett az első probléma, hogy nem volt alapjárat. Alacsony motorhőfokon ingadozott, a kipufogónál kormolt, menet közben rángatott, az alapjáratott nem tudta tartani össze-vissza emelte-csökkentette. Üzemi hőfokon viszont 2000 fordulat alá nem akart menni. Alapjárattal simán mentem 50km/h-val nem kellett a gázpedálra lépni. Ezután alapjárat léptető motort cseréltünk és betanítottuk a yeti portálon talált instrukciók alapján. Egy hónapig simán ment minden, viszont ma délután újra előjött ugyanez a probléma. Mit csináljak? Hol keressük még a problémát? Egyébként egy Daewoo Lanos 1.6-os 1999-es típusról van szó A16DMS motorszámmal kezdődő.

Válaszotokat előre is Köszönöm!

Üdv toogyer
Szia.
Nagyon sok minden okozója lehet a hibás alapjáratnak.Falslevegőt sziv valahol vagy kábelkötegben lehet hiba.De valamelyik érzékelő is adhat rossz jelet az ecu-nak.Én is sokáig kinlódtam ezzel a problémával nekem a hőmérséklet jeladó cseréje oldotta meg a problémát.
Kétvezetékes ami az ecu-nak adja a jelet.De érdemes gyáriban gondolkozni.


Szia!

Az említett hőmérséklet jeladóból melyik a gyári?
Családi Lanosunknál is alapjárati probléma van,elég darabosan jár,és most ahogy látom éppen témánál vagytok.
Énis  megpróbálom kicserélni hátha  "ő" lesz a ludas.

Segítséget előre is köszönöm!
http://daewoo-bolt.hu/

Például.Biztosan van még máshol is nem tudom.Cikkszám alapján kell keresni
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető Maci79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #83 Dátum: 2018 Szeptember, 05, 21:23:18 pm »
Sziasztok!

A következő hibával fordulok hozzátok, hátha tudtok segíteni. Egy hónapja jelentkezett az első probléma, hogy nem volt alapjárat. Alacsony motorhőfokon ingadozott, a kipufogónál kormolt, menet közben rángatott, az alapjáratott nem tudta tartani össze-vissza emelte-csökkentette. Üzemi hőfokon viszont 2000 fordulat alá nem akart menni. Alapjárattal simán mentem 50km/h-val nem kellett a gázpedálra lépni. Ezután alapjárat léptető motort cseréltünk és betanítottuk a yeti portálon talált instrukciók alapján. Egy hónapig simán ment minden, viszont ma délután újra előjött ugyanez a probléma. Mit csináljak? Hol keressük még a problémát? Egyébként egy Daewoo Lanos 1.6-os 1999-es típusról van szó A16DMS motorszámmal kezdődő.

Válaszotokat előre is Köszönöm!

Üdv toogyer
Szia.
Nagyon sok minden okozója lehet a hibás alapjáratnak.Falslevegőt sziv valahol vagy kábelkötegben lehet hiba.De valamelyik érzékelő is adhat rossz jelet az ecu-nak.Én is sokáig kinlódtam ezzel a problémával nekem a hőmérséklet jeladó cseréje oldotta meg a problémát.
Kétvezetékes ami az ecu-nak adja a jelet.De érdemes gyáriban gondolkozni.


Szia!

Az említett hőmérséklet jeladóból melyik a gyári?
Családi Lanosunknál is alapjárati probléma van,elég darabosan jár,és most ahogy látom éppen témánál vagytok.
Énis  megpróbálom kicserélni hátha  "ő" lesz a ludas.

Segítséget előre is köszönöm!
http://daewoo-bolt.hu/

Például.Biztosan van még máshol is nem tudom.Cikkszám alapján kell keresni


Ohh.. szuper,nagyon szépen köszönöm!
  • Lanos 1.5 A15SMS
  • MVYFWG

Nem elérhető toogyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #84 Dátum: 2019 Április, 17, 18:33:59 pm »
Sziasztok!

Tavaly ősszel cseréltem az alapjárati motort, amit be is tanítottam. Rá egy hónapra ismét problémát okozott(rángatott, kormolt), amit az okozott, hogy az anyósülésnél kiömlött majd egy liter ásványvíz és az ülés alatt lévő vezérlés benedvesedett. Az ülést kiszedve és a kárpitokat felszedve kiszárítottam az autót, utána minden probléma nélkül üzemelt mostanáig. A probléma a következő: 1200-1300 fordulat alá nem akar menni az autó üzemmeleg állapotban sem. Kitakarítottam úgy hogy nem vettem le a vezetékről - hozzáteszem alig volt szennyeződve - ekkor lement 950-re, de pár kilométer megtétele után visszajött a probléma. Mi lehet a hiba?

Előre is Köszönöm

Üdv toogyer
  • Daewoo Lanos 1.6
  • Békéscsaba

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #85 Dátum: 2020 Január, 07, 17:50:37 pm »
A  fő ok általában a fojtószelep potenciométer érintkezési  hibája (elmászik az alap beállítás hiba kód nélkül) . Megoldás: kontakt mentesre cserélni . :oke:
Link:https://www.vtnauto.com/ru/3102.html
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető john

  • Daewoo rajongó
  • ********
  • Hozzászólások: 1156
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #86 Dátum: 2020 Január, 07, 19:43:57 pm »
A  fő ok általában a fojtószelep potenciométer érintkezési  hibája (elmászik az alap beállítás hiba kód nélkül) . Megoldás: kontakt mentesre cserélni . :oke:
Link:https://www.vtnauto.com/ru/3102.html

Hali.
Jó régi kommentre válaszoltál.Valszeg azóta már megoldódott a problémája.Alapjárat ingadozást nagyon sok minden okozhat.Az egyik lehetséges opció a z amit leírtál de még számtalan oka lehet.
  • Daewoo Lanos 1.6 SX

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #87 Dátum: 2020 Január, 08, 09:31:40 am »
Igen a fő célom az volt hogy megismertessem a érintkezők nélküli fojtószelep érzékelőt veletek.  Mert hagyományos rengeteg sebből vérzik.





A képen is látszik hogy rengeteg kontaktussal  terhelt a rendszer. Akár egy keményebb bukkanónál is már elvesztheti az ECU a pontos fojtószelep pozíció értékét.
Még egy új érzékelő esetén is.



Az új változat már  Hall elven működik . Egy mágnes közelítünk egy speciális IC-hez, ami aztán a mágneses térerő nagyságától függően , analóg jelet generál az ECU számára.
Így itt nincs jel ingadozás ami azt okozza hogy a fogyasztás normalizálódik , mert a beszívott levegőhöz  mindig optimális benzinmenyiség kerül felhasználásra  főleg gyorsításkor. Ez a λ szonda tisztán tartását és  ezáltal szabályzó készségét is növeli.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Január, 08, 09:34:20 am írta nyemi »
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 290
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #88 Dátum: 2020 Január, 08, 23:56:07 pm »
Ez kezd érdekes lenni. Ebay-en kapható.  Itthon árulja valaki? Kereső nem ismeri a fotón lévő cikkszám alapján.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #89 Dátum: 2020 Január, 09, 19:11:13 pm »
Nem az Ebay-en kaphatót kéne beszerezni, ha nem Ukrajnából  az eredetit.
Még egy kis technikai információ:
Íme először is egy videó:
https://youtu.be/rJwkhPNZKzw

Lássuk a műszaki adatokat (Prüfanleitung-ból valók :oke:) amit a fojtószelep szenzornak teljesíteni kellene (üzem közben: hideg-meleg, rezgés),  hogy az ECU ne értelmezzen új alapfeszültséget (0%) vagy hibakódot.
Fojtószelep zárt (0%)helyzetében a minimális feszültség intervalluma :0,3V-tól 1,06V-ig
Fojtószelep teljesen nyitott (100%)helyzetében a maximális  feszültség intervalluma:4,2V-tól  4,8V-ig
A fenti adatokból kiderül hogy a motorvezérlő 100 egységre(%) bontott feszültség milyen értékek között változhat :4,2-1,06=3,14V-tól__4,8-0,3=4,5V-ig
A ECU nem veszi hibának ha a pillanatnyi feszültség  érték ±2% változik.
Így  kiszámolva  ±2%-os  Vpp-ét    avagy a hibafeszültséget :3,14V átfogásnál 125,6mV! ,  4,5V átfogásnál  180mV! alakul . 
A videóból kiderül hogy a  3102 /3855 bőven hozza az ezek alatti értéket  (Vpp=92,035mV!)
« Utoljára szerkesztve: 2020 Január, 09, 19:42:01 pm írta nyemi »
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #90 Dátum: 2020 Január, 16, 07:40:03 am »
Sziasztok.   Elnézést hogy elmaradtam , de hogy folytassam az előzőkben megkezdett eszmefuttatást beszereztem még két sima hagyományos fojtószelep potmétert (ERA, WRC).
Az asztali méréseim (fojtószelepház, 5V táp)során kiderült hogy gyökeres különbség van köztük feszültség átfogás között. Az induló feszültséget  0.6V választva (lezárt fojtószelepnél), végkitérésnél (teljesen nyitott fojtószelepnél)  az ERA  4,5Voltot (3.9V átfogás) a WRC  4,3 Voltot (3.7V átfogás) produkált! Videó megosztós kutakodásaim során kiderült hogy akár ez 4,2Volt is lehet, gondolom a fojtószelep poti  gyártójától függően.  Ugye  az értékek  szórásából adódóan rögtön egy kérdést adódik. Hogy miként kezeli ezt az ECU , mert mint tudjuk csak a bezárt alaphelyzetet kalibrálja (0%)?  Mert vegyünk egy(2 :gondolkodik:) példát : ha 3,7V-ost  cserélünk 4,2V-ra  itt már akkor is elfogja érni a 100% az ECU szerin, ha a fojtószelep ha nincs teljesen nyitva!  Vagy  4,2V-ost cserélünk  3,7V-ra , itt meg csak 80%-nak fogja érzékelni a teljes fojtószelep nyitást. Ez ugye azt fogja generálni gyorsításkor (mert amúgy a λ szonda szabályoz) , hogy vagy túldúsítja vagy elszegényíti a keveréket mert nem megfelelően érzékeli a fojtószelep állást avagy a beáramló levegő menyiséget. Ezért kérdezném a hozzáértőktől, hogy  fojtószelep poti cserekor  mi a pontos bekalibrálásnak a menete, hogy ezeket az alkatrész szórásából adódó  problémákat elkerüljük? Válaszokat előre is Köszönöm.
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #91 Dátum: 2020 Január, 16, 11:27:00 am »
Egy nagyon érdekes olvasmány (angol de lefordítható):
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4868
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #92 Dátum: 2020 Január, 16, 21:50:19 pm »
Sziasztok.   Elnézést hogy elmaradtam , de hogy folytassam az előzőkben megkezdett eszmefuttatást beszereztem még két sima hagyományos fojtószelep potmétert (ERA, WRC).
Az asztali méréseim (fojtószelepház, 5V táp)során kiderült hogy gyökeres különbség van köztük feszültség átfogás között. Az induló feszültséget  0.6V választva (lezárt fojtószelepnél), végkitérésnél (teljesen nyitott fojtószelepnél)  az ERA  4,5Voltot (3.9V átfogás) a WRC  4,3 Voltot (3.7V átfogás) produkált! Videó megosztós kutakodásaim során kiderült hogy akár ez 4,2Volt is lehet, gondolom a fojtószelep poti  gyártójától függően.  Ugye  az értékek  szórásából adódóan rögtön egy kérdést adódik. Hogy miként kezeli ezt az ECU , mert mint tudjuk csak a bezárt alaphelyzetet kalibrálja (0%)?  Mert vegyünk egy(2 :gondolkodik:) példát : ha 3,7V-ost  cserélünk 4,2V-ra  itt már akkor is elfogja érni a 100% az ECU szerin, ha a fojtószelep ha nincs teljesen nyitva!  Vagy  4,2V-ost cserélünk  3,7V-ra , itt meg csak 80%-nak fogja érzékelni a teljes fojtószelep nyitást. Ez ugye azt fogja generálni gyorsításkor (mert amúgy a λ szonda szabályoz) , hogy vagy túldúsítja vagy elszegényíti a keveréket mert nem megfelelően érzékeli a fojtószelep állást avagy a beáramló levegő menyiséget. Ezért kérdezném a hozzáértőktől, hogy  fojtószelep poti cserekor  mi a pontos bekalibrálásnak a menete, hogy ezeket az alkatrész szórásából adódó  problémákat elkerüljük? Válaszokat előre is Köszönöm.

Nincs semmilyen kalibrálás amúgy mindkét poti amit beszereztél alsó kategóriás
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #93 Dátum: 2020 Január, 17, 07:40:37 am »
De lennie kell , mert mint írtam az előzőekben  egy 4,1Voltos gyári átfogású  helyére betett  3,7 Voltos  végfeszültsége (100%os fojtószelep nyitáshoz  tartozó) teljesen más.
A kezdő feszültség legyen például 0,6V , Akkor 0,6V-tól---4,7V-ig mondjuk gyárilag bekalibrálva 0---100%-ig .   Betéve a helyére a 3,7Voltost   0,6-tól---4,3V-ig  3,7/0,041=90% a fojtószelep teljes nyitásnál az ECU által látott érték.  Avagy egész gyorsítási ciklusban szegény lesz a keverék (gyorsításkor becsörög a motor).

"amúgy mindkét poti amit beszereztél alsó kategóriás "
Miért melyik márkák a un. felső "kategóriás"-ok? Amúgy megvagyok győződve, hogy ott is van a feszültség átfogásban szórás.
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4868
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #94 Dátum: 2020 Január, 17, 20:44:51 pm »
De lennie kell , mert mint írtam az előzőekben  egy 4,1Voltos gyári átfogású  helyére betett  3,7 Voltos  végfeszültsége (100%os fojtószelep nyitáshoz  tartozó) teljesen más.
A kezdő feszültség legyen például 0,6V , Akkor 0,6V-tól---4,7V-ig mondjuk gyárilag bekalibrálva 0---100%-ig .   Betéve a helyére a 3,7Voltost   0,6-tól---4,3V-ig  3,7/0,041=90% a fojtószelep teljes nyitásnál az ECU által látott érték.  Avagy egész gyorsítási ciklusban szegény lesz a keverék (gyorsításkor becsörög a motor).

"amúgy mindkét poti amit beszereztél alsó kategóriás "
Miért melyik márkák a un. felső "kategóriás"-ok? Amúgy megvagyok győződve, hogy ott is van a feszültség átfogásban szórás.

szerinted hiába kell lennie akkor SINCS!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #95 Dátum: 2020 Január, 19, 09:30:04 am »
Szerintem meg van. Tanulmányozva a ECU mikroprocesszorának 8 bites A/D átalakítóját.  Ezekre az értékekre jutottam különböző fojtószelep potenciométer feszültség átfogási értékeknél:
-3,7Volt-nál mérendő értékek min.: 0,65V  max.: 4,35V  fojtószelep nyitásnál.
-3,8Volt-nál mérendő értékek min.: 0,6V    max.:  4,4V  fojtószelep nyitásnál.
-3,9Volt-nál mérendő értékek min.: 0,55V   max.: 4,45V  fojtószelep nyitásnál.
-4Volt-nál mérendő értékek min.: 0,5V    max.: 4,5V  fojtószelep nyitásnál.
-4,1Volt-nál mérendő értékek min.: 0,45V   max.: 4,55V  fojtószelep nyitásnál.
-4,2Volt-nál mérendő értékek min.: 0,4V   max.: 4,6V  fojtószelep nyitásnál.
A lényeg, hogy a potenciométerrel mért teljes fojtószelep mozgás közepe (az 50%-os nyitás)   2,5Voltot  küldjön az ECU  felé.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Január, 19, 09:32:20 am írta nyemi »
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4868
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #96 Dátum: 2020 Január, 19, 10:30:57 am »
Szerintem meg van. Tanulmányozva a ECU mikroprocesszorának 8 bites A/D átalakítóját.  Ezekre az értékekre jutottam különböző fojtószelep potenciométer feszültség átfogási értékeknél:
-3,7Volt-nál mérendő értékek min.: 0,65V  max.: 4,35V  fojtószelep nyitásnál.
-3,8Volt-nál mérendő értékek min.: 0,6V    max.:  4,4V  fojtószelep nyitásnál.
-3,9Volt-nál mérendő értékek min.: 0,55V   max.: 4,45V  fojtószelep nyitásnál.
-4Volt-nál mérendő értékek min.: 0,5V    max.: 4,5V  fojtószelep nyitásnál.
-4,1Volt-nál mérendő értékek min.: 0,45V   max.: 4,55V  fojtószelep nyitásnál.
-4,2Volt-nál mérendő értékek min.: 0,4V   max.: 4,6V  fojtószelep nyitásnál.
A lényeg, hogy a potenciométerrel mért teljes fojtószelep mozgás közepe (az 50%-os nyitás)   2,5Voltot  küldjön az ECU  felé.

Szerinted hiába van a valóság mégis más!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #97 Dátum: 2020 Január, 19, 11:13:46 am »
Szerintem meg van. Tanulmányozva a ECU mikroprocesszorának 8 bites A/D átalakítóját.  Ezekre az értékekre jutottam különböző fojtószelep potenciométer feszültség átfogási értékeknél:
-3,7Volt-nál mérendő értékek min.: 0,65V  max.: 4,35V  fojtószelep nyitásnál.
-3,8Volt-nál mérendő értékek min.: 0,6V    max.:  4,4V  fojtószelep nyitásnál.
-3,9Volt-nál mérendő értékek min.: 0,55V   max.: 4,45V  fojtószelep nyitásnál.
-4Volt-nál mérendő értékek min.: 0,5V    max.: 4,5V  fojtószelep nyitásnál.
-4,1Volt-nál mérendő értékek min.: 0,45V   max.: 4,55V  fojtószelep nyitásnál.
-4,2Volt-nál mérendő értékek min.: 0,4V   max.: 4,6V  fojtószelep nyitásnál.
A lényeg, hogy a potenciométerrel mért teljes fojtószelep mozgás közepe (az 50%-os nyitás)   2,5Voltot  küldjön az ECU  felé.

Szerinted hiába van a valóság mégis más!


Igen ezt meg akartam érteni, hogy miért különbözők az alap feszültség beállítások a videó megosztón  látottakon. Meg ugye a az előző hozzászólásaimon ajánlott érintkezés mentes fojtószelep szenzor adaptálásánál is jól fog ez jönni. :oke: Mert rengeteg dicsérő hozzászólás van ez ügyben az Orosz oldalakon, ezért  mindenképpen ki akarom próbálni.
Apropó ,   az NTK is gyárt ilyen Hall jeladóval szerelt érintkezésmentest,   mi járművelinkel  kompatibilis  szenzort. De a cikk számát még keresem.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Január, 19, 11:15:33 am írta nyemi »
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #98 Dátum: 2020 Január, 22, 22:37:36 pm »
Szerintem ezt a dolgot a programkód nélkül nem fogod megfejteni! Az, hogy neked a terhelésjel összeálljon és az ecu gyújtás szöget számoljon, meg befecskendezési időt ahhoz nemcsak a pillangószelep jele kell. Sőt szerintem itt inkább a tps jelének a delta változása lehet lényeges.
Meg az sem mindegy mihez méred a 3.7V-ot. A kaszti testhez vagy a jeltesthez.
Mondok egy példát:
Terhelés = sebesség*0.3+ fordulatszám *0.02 + szívócsőnyomás*Tlevegőhőmkonst + motorhőmérséklet * kompenzációkonst + fojtószelepállás

Szerintem meg van. Tanulmányozva a ECU mikroprocesszorának 8 bites A/D átalakítóját.  Ezekre az értékekre jutottam különböző fojtószelep potenciométer feszültség átfogási értékeknél:
-3,7Volt-nál mérendő értékek min.: 0,65V  max.: 4,35V  fojtószelep nyitásnál.
-3,8Volt-nál mérendő értékek min.: 0,6V    max.:  4,4V  fojtószelep nyitásnál.
-3,9Volt-nál mérendő értékek min.: 0,55V   max.: 4,45V  fojtószelep nyitásnál.
-4Volt-nál mérendő értékek min.: 0,5V    max.: 4,5V  fojtószelep nyitásnál.
-4,1Volt-nál mérendő értékek min.: 0,45V   max.: 4,55V  fojtószelep nyitásnál.
-4,2Volt-nál mérendő értékek min.: 0,4V   max.: 4,6V  fojtószelep nyitásnál.
A lényeg, hogy a potenciométerrel mért teljes fojtószelep mozgás közepe (az 50%-os nyitás)   2,5Voltot  küldjön az ECU  felé.

Szerinted hiába van a valóság mégis más!


Igen ezt meg akartam érteni, hogy miért különbözők az alap feszültség beállítások a videó megosztón  látottakon. Meg ugye a az előző hozzászólásaimon ajánlott érintkezés mentes fojtószelep szenzor adaptálásánál is jól fog ez jönni. :oke: Mert rengeteg dicsérő hozzászólás van ez ügyben az Orosz oldalakon, ezért  mindenképpen ki akarom próbálni.
Apropó ,   az NTK is gyárt ilyen Hall jeladóval szerelt érintkezésmentest,   mi járművelinkel  kompatibilis  szenzort. De a cikk számát még keresem.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:Lanos alapjárat
« Válasz #99 Dátum: 2020 Január, 23, 19:57:50 pm »
Idézet
Szerintem ezt a dolgot a programkód nélkül nem fogod megfejteni! Az, hogy neked a terhelésjel összeálljon és az ecu gyújtás szöget számoljon, meg befecskendezési időt ahhoz nemcsak a pillangószelep jele kell. Sőt szerintem itt inkább a tps jelének a delta változása lehet lényeges.
Meg az sem mindegy mihez méred a 3.7V-ot. A kaszti testhez vagy a jeltesthez.
Mondok egy példát:
Terhelés = sebesség*0.3+ fordulatszám *0.02 + szívócsőnyomás*Tlevegőhőmkonst + motorhőmérséklet * kompenzációkonst + fojtószelepállás

Teljes mértékben igazad van. Nem is az a célom hogy program kódot feltárjam. Hanem ami a címben is olvasható az alapjárat ingadozás  TPS által okozott részének az esetleges pontos beállítási értékek megadásával való kiszűrését tűztem ki célul. Persze az érintés mentes is itt van az asztalomon de az még várat magára  :kacsint:. először a hagyományossal kísérletezek.
Turva az internetet megint jött egy -két  infó :  például, hogy a fojtószelep poti-nak  három elkülönült érzékelési ciklusa van:
Alapjárat(idle: 0,3V--1,06V)---részterhelés-- és teljesen nyitott állapot(wot:4,2V--4,8V ) E két feszültség intervallum  (idle-wot) nagyon fontos  üzem szempontjából.
Az egy kábelkorbácsban haladó, alapjárati  léptető motor és injektorok EMI zavarkeltése miatt , szigorúan megkötik, hogy a feszültségek középértékére  kell beállítani a fojtószelep e két állapotát.
 Így aztán:
 min.: √0.3*1.06=0.564V a  max.:√4.2*4.8=4.49V fojtószelep nyitásnál az értékek. Ezért aztán azok a fojtószelep potik amikkel  ez nem beállítható, el kell felejteni. Ja és természetesen ahogy írod,  mindenképp a poti kivezetésein kell mérni ezeket  a feszültségeket (Kék-Barna).:oke:.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Január, 23, 20:11:01 pm írta nyemi »
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika