Szerző Téma: Hibák és javításuk.  (Megtekintve 341184 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető atothg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1480 Dátum: 2020 Március, 30, 23:03:29 pm »
Ha hozzányúltak a futóműhöz és ferde a kormány, akkor a feladat - sürgős futóműállítás.
Ott belövik középre, ha precízek. Ha nem, akkor vissza kell vinni.
  • Opel Vectra A GT -> Chevrolet Lacetti 1.6 sw
  • Bp is.
üdv
atothg

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8822
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:Ferde kormánykerék
« Válasz #1481 Dátum: 2020 Március, 31, 08:46:01 am »
Minden esetben be kell állítani a futóművet. Nem az összerakás rossz, hanem az új alkatrész az ami változtat rajta és ez sem hiba. Emiatt kell elvinni beállítatni. Nekem is cseréltek függő stabilizátorrudat és azóta egy kicsit jobbra áll a kormányom, nekem sem vízszintes. Nekem is menni kellene, de most hova.

Ha hozzányúltak a futóműhöz és ferde a kormány, akkor a feladat - sürgős futóműállítás.
Ott belövik középre, ha precízek. Ha nem, akkor vissza kell vinni.
Üdv ! A minap észrevettem, hogy a kormánykerekem 1-2 fokkal eltér a normálistól, tehát egyenes úton kicsit balra van tekeredve.
Nincs kormányzásbeli hibája, csak esztétikai.
Valószínű amikor a szervízben kormány gömbfejet cseréltek nem pontosan rakhatták össze.
Kérdés, itthon meg tudom-e bütykölni valami egyszerűbb módon, vagy vigyem vissza.
Valami olyan gyors megoldásra gondolok, hogy pl. bilincs kinyit, igazít, bilincs meghúz. Már ha van ilyen.
Ebben a koronás bolond időszakban nem mennék újból szervízbe.
Köszi.
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

[url=http://forum-lines.ru][/url]

Nem elérhető georgio74

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 106
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Ferde kormánykerék
« Válasz #1482 Dátum: 2020 Március, 31, 15:46:08 pm »
Hát akkor majd visszaviszem ..... valamikor.
Én úgy tudtam, hogy ha egyenes úton elengedem a kormányt és az autó egyenesen halad tovább és nem húz el, akkor relatíve jó a futómű.
Vagy inkább úgy mondom , hogy nem olyan rossz.... mintha műszeresen be lenne állítva.
Meg azt hallottam, hogy szét lehet húzni valami fogas tengelyt és ha egy-egy foggal rosszul van visszatéve akkor ez eredményezheti a ferdén álló kormánykereket.
De ez még nem biztos, hogy a rossz futóműre utal.
Akkor majd valamikor szervíz.
Köszi a válaszokat !
  • Chevrolet Aveo 1,4/16V Elite
  • Óbuda

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 280
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1483 Dátum: 2020 Április, 01, 18:34:09 pm »
Van egy házi módszer a futómű állításra, pontosabban a kerékösszetartás beállítására. Többször elvégeztem a Nexián, nem eszi a gumit, elengedett kormánnyal megy előre 90-nél is.

Kell hozzá kb 5-6méter erős de vékony zsinór, 4 rajzszög, vonalzó, ragasztószalag és 4 ceruza vagy egyéb kis méretű hengeres tárgy. A lényeg hogy páronként egyforma legyen, tényleges átmérő nem érdekes.
A lépések:
1. Kézifék be, kormányösszekötőknél a csavarok meglazítása, kormány középre vízszintes sima talajon.
2. A 4 ceruzát széles ragasztószalaggal rögzítem a 1-1 keréken a gumi külső felületén kb a tengely magasságában, az első keréknél a tengely és a jármű orra közötti részen, a hátsónál mindegy. A ceruzák feladata hogy a zsinórt eltartsák a gumitól, és biztosítsák a párhuzamosságot.
3. Kifeszítem a zsinórt a kerékre a tengely magasságában úgy, hogy a ceruzákon feküdjön fel, a rögzítés rajzszeggel a futófelületen történik.
Érzékeny a szélre sajnos.
4. Az első keréken megmérem a vonalzóval hogy közvetlenül a felni gumihoz legközelebb eső lapos része milyen messzi van a zsinórtól, ahol a zsinór elhalad előtte mint referencia vonal, ezt az első kerék első és hátsó felén is meg kell tenni. Ezzel a párhuzamosságot ellenőrzöm. Nem a konkrét érték a lényeges, hanem a különbségük. Természetesen a jobb és a bal oldal külön külön kezelendő. Ha van eltérés akkor lehet állítani a megfelelő oldalon, ha nincs, kész van, csak meg kell húzni a csavarokat.
Nem a gumira ütköztetem a vonalzót, nem a felni peremére ahova a súlyokat ütik, hanem a tengelyére merőleges legkülső kb lapos felületre. Minél messzebb vagyok a tengelytől annál kisebb lesz a párhuzamosság mérése során elkövezett hiba.

Megmutatni egyszerűbb lenne. Nem 100%-os módszer, de ha úgy nézzük hogy kb 13"-as keréknél a felni beállításhoz használt részén 430mm-en  0,5mm-t tévedés az kb. 0°4'. A műszeres módszer pontosabb, de sokkal többe is kerül.

Nem árt ha a kormány fixen van rögzítve vagy valaki vízszintesben tartja. Az állító csavar tekerésekor szeret elmozdulni a kormány és vele a másik oldal is.

A beállítás pontossága javítható ha az első kerekek alá siklócsapágyként funkcionáló műanyag lapokat teszek, köztük zsírréteggel. Nem fog visszarugózni a gumi.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2159
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1484 Dátum: 2020 Április, 02, 08:50:12 am »
Azért lenne egy kérdésem/megjegyzésem ezzel kapcsolatban. A futóművet mindig a kocsi szimmetria tengelyéhez kell állítani, ezért nem megfelelő csak ugyanolyan távolságra kifeszíteni a madzagot a tengelyektől, ugyanis típustól függ, de a hátsó futómű nem mindig ugyanolyan széles, mint az első
Van egy házi módszer a futómű állításra, pontosabban a kerékösszetartás beállítására. Többször elvégeztem a Nexián, nem eszi a gumit, elengedett kormánnyal megy előre 90-nél is.

Kell hozzá kb 5-6méter erős de vékony zsinór, 4 rajzszög, vonalzó, ragasztószalag és 4 ceruza vagy egyéb kis méretű hengeres tárgy. A lényeg hogy páronként egyforma legyen, tényleges átmérő nem érdekes.
A lépések:
1. Kézifék be, kormányösszekötőknél a csavarok meglazítása, kormány középre vízszintes sima talajon.
2. A 4 ceruzát széles ragasztószalaggal rögzítem a 1-1 keréken a gumi külső felületén kb a tengely magasságában, az első keréknél a tengely és a jármű orra közötti részen, a hátsónál mindegy. A ceruzák feladata hogy a zsinórt eltartsák a gumitól, és biztosítsák a párhuzamosságot.
3. Kifeszítem a zsinórt a kerékre a tengely magasságában úgy, hogy a ceruzákon feküdjön fel, a rögzítés rajzszeggel a futófelületen történik.
Érzékeny a szélre sajnos.
4. Az első keréken megmérem a vonalzóval hogy közvetlenül a felni gumihoz legközelebb eső lapos része milyen messzi van a zsinórtól, ahol a zsinór elhalad előtte mint referencia vonal, ezt az első kerék első és hátsó felén is meg kell tenni. Ezzel a párhuzamosságot ellenőrzöm. Nem a konkrét érték a lényeges, hanem a különbségük. Természetesen a jobb és a bal oldal külön külön kezelendő. Ha van eltérés akkor lehet állítani a megfelelő oldalon, ha nincs, kész van, csak meg kell húzni a csavarokat.
Nem a gumira ütköztetem a vonalzót, nem a felni peremére ahova a súlyokat ütik, hanem a tengelyére merőleges legkülső kb lapos felületre. Minél messzebb vagyok a tengelytől annál kisebb lesz a párhuzamosság mérése során elkövezett hiba.

Megmutatni egyszerűbb lenne. Nem 100%-os módszer, de ha úgy nézzük hogy kb 13"-as keréknél a felni beállításhoz használt részén 430mm-en  0,5mm-t tévedés az kb. 0°4'. A műszeres módszer pontosabb, de sokkal többe is kerül.

Nem árt ha a kormány fixen van rögzítve vagy valaki vízszintesben tartja. Az állító csavar tekerésekor szeret elmozdulni a kormány és vele a másik oldal is.

A beállítás pontossága javítható ha az első kerekek alá siklócsapágyként funkcionáló műanyag lapokat teszek, köztük zsírréteggel. Nem fog visszarugózni a gumi.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető onehalf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1485 Dátum: 2020 Május, 13, 11:38:13 am »
Van egy daewoo kalosom. Megpróbáltam benne pollen szűrőt cserélni, a kesztyű tartó alatt található a doboza. Néztem youtube videokat, mindenhol lepattintanak róla egy reteszt es ott tolják be az új szűrőt, azonban ennél a retesz olyan mint egy "vak" ablak, csak ott van muanyag egybeolvasztva és nem lehet kinyitni. Valaki találkozott már ilyennel? Egy resnyire szet tudtam fesziteni es belenezni es nincs benne szuro se, csak a tarto helye. Szet lehet szedni ezt? vagy eltornem ha tovabb erolkodom?
  • Daewoo Kalos
  • Miskolc

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6294
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1486 Dátum: 2020 Május, 13, 12:20:44 pm »
Hát nem minden kocsiba van pollen szűrő, kicsit bővebben milyen a kocsid, manuális klímás? Mert pl. Matiz-ban sem volt pollen szűrő...
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4843
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1487 Dátum: 2020 Május, 13, 22:41:51 pm »
Van egy daewoo kalosom. Megpróbáltam benne pollen szűrőt cserélni, a kesztyű tartó alatt található a doboza. Néztem youtube videokat, mindenhol lepattintanak róla egy reteszt es ott tolják be az új szűrőt, azonban ennél a retesz olyan mint egy "vak" ablak, csak ott van muanyag egybeolvasztva és nem lehet kinyitni. Valaki találkozott már ilyennel? Egy resnyire szet tudtam fesziteni es belenezni es nincs benne szuro se, csak a tarto helye. Szet lehet szedni ezt? vagy eltornem ha tovabb erolkodom?

mivel nem klimás a kocsid nincs benn pollenszűrő
« Utoljára szerkesztve: 2020 Május, 14, 10:17:42 am írta sznuni »
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 188
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1488 Dátum: 2020 Május, 18, 20:00:06 pm »
Sziasztok. Baj van a hátsó fekemmel. Ma el vittem szervizbe csináltak fék tesztet előtte és meg alapították hogy a munkahengerrel van baj és mindkét felén kicserélték és az utánna való teszt meg roszabb mint az első. Azt mondták hogy a fék ponpat is ki kell cserélni! Mit szóltok mi lehet a baj. Az első fék is jó és a kézifék is!!!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6294
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1489 Dátum: 2020 Május, 18, 21:04:41 pm »
Nem vagyok szakértő de, kétkörösek a fékek, tehát az eleje és hátulja más-más körön van, ezért az eltérés. A kézifék meg mechanikusan egyből a fékekre gyakorolja a hatását, nem a fékfolyadékon keresztül.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 188
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1490 Dátum: 2020 Május, 18, 21:22:37 pm »
A két hátsó fék között van a nagy elteres!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6294
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1491 Dátum: 2020 Május, 18, 22:30:14 pm »
Na most akkor mi is van? Bocsi de te "fék ponpat" írtál, ami pumpa akar lenni, az tudtommal a fék főmunkahenger, így arra válaszoltam, illetve azt nem említetted, hogy a difi a hátsó kerekek közt van, és mivel a főfék munkahengert lehetett kivenni az írásból, ezért arra gondoltam, hogy a két kör miatt.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 188
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1492 Dátum: 2020 Május, 19, 07:46:02 am »
Tehát muszakiztatni akartam és meg állapították hogy a hátsó bal és a hátsó jobb fék között az eltérés a megengedettnél nagyobb. Eddig érthető azt hiszem. A tegnap elvittem hivatalos szervizbe mivelhogy nekem fekpadom ahol be tudnám állítani nincs. Ott csináltak egy tesztet szetbontas előtt és meg alapították az általam elobb leirt defektet.Levettek a dobot (dobfekes a hátsó fekem) és meg állapították hogy nem nyit eleget a munkahenger ezért javasolták hogy cseréljek azokat le a jobb hátsó és a bal hátsó kerék el is. Osszeszerelve megint csináltak egy tesztet és az még roszabb adatokat mutatott mint az első. Utánna azt mondták ki kell cserélni a fő fekhengert ami a motor házba van mert igaz hogy benne egy dugattyú van de két szimering ami el oszza az első féket és a hátsó hogy a kocsi biztonsági okból ne maradjon fék nélkül. Na ezt a második hibát kerdojelezem meg! A fék folyadék nem fogy tehát a rendszer zárt. Az egyik kérek fog a másik is de nem egyformán. Akkor vajon állítás lehet csak a hiba? Ez volna a kérdésem! Számlát állították ki hogy el rontottak a kocsim. Erdélyből írok és lehet azért nem voltam érthető mert minden alkatrésznek a magyar szakszavat nem ismerem. Próbálom elkuldeni a fekpadi értékeket hátha valamit ki lehet szűrni belőle!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6294
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1493 Dátum: 2020 Május, 19, 11:44:57 am »
Elméletben nem lehetne különbség a két oldal között a  fő fék munkahenger miatt. Hiszen egy dugattyú adja a nyomást a körnek.



Két kör, két dugattyú:



Láttam áruk nem olcsó, de van felújító szett is hozzá a gyári leírásban. ITT olvasgathatsz.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 188
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1494 Dátum: 2020 Május, 19, 13:54:02 pm »
Most egy kérdésem lenne csupán! Állítható-e a hátsó fék a hátsó kerekek el, létezik ott úgy lattam egy állítható rúd?
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4843
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1495 Dátum: 2020 Május, 19, 21:06:02 pm »
Tehát muszakiztatni akartam és meg állapították hogy a hátsó bal és a hátsó jobb fék között az eltérés a megengedettnél nagyobb. Eddig érthető azt hiszem. A tegnap elvittem hivatalos szervizbe mivelhogy nekem fekpadom ahol be tudnám állítani nincs. Ott csináltak egy tesztet szetbontas előtt és meg alapították az általam elobb leirt defektet.Levettek a dobot (dobfekes a hátsó fekem) és meg állapították hogy nem nyit eleget a munkahenger ezért javasolták hogy cseréljek azokat le a jobb hátsó és a bal hátsó kerék el is. Osszeszerelve megint csináltak egy tesztet és az még roszabb adatokat mutatott mint az első. Utánna azt mondták ki kell cserélni a fő fekhengert ami a motor házba van mert igaz hogy benne egy dugattyú van de két szimering ami el oszza az első féket és a hátsó hogy a kocsi biztonsági okból ne maradjon fék nélkül. Na ezt a második hibát kerdojelezem meg! A fék folyadék nem fogy tehát a rendszer zárt. Az egyik kérek fog a másik is de nem egyformán. Akkor vajon állítás lehet csak a hiba? Ez volna a kérdésem! Számlát állították ki hogy el rontottak a kocsim. Erdélyből írok és lehet azért nem voltam érthető mert minden alkatrésznek a magyar szakszavat nem ismerem. Próbálom elkuldeni a fekpadi értékeket hátha valamit ki lehet szűrni belőle!


milyen balfsz helyre vitted???
meg szokott rohadni rajtuk a munkahenger ilyenkor az utánállító sem állít után,ha cserélünk akkor a féket is ráállítjuk
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 188
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1496 Dátum: 2020 Május, 20, 08:53:40 am »
Igazad van. Kibontottam és után állítottam minden ok! Csak megint fekpadra kell vinnem.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Május, 20, 08:55:21 am írta dasziatti »
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető hcs

  • Látott már Daewoo-t
  • ****
  • Hozzászólások: 280
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1497 Dátum: 2020 Május, 20, 21:46:49 pm »
Ha továbbra sem jó a hátsó fék akkor érdemes lecserélni hátul a gumi fékcsövet, de ne legyen igazam. Régebben olvastam ezen a fórumon olyat hogy a belső része levált és gátolta a folyadék áramlását. Nekem nem volt ilyen gondom. Berohadt kézifékkötél annál többször.

A hidraulikus fékrendszer szerintem az autódban is átlósan van kialakítva, jobb első - bal hátsó, és bal első - jobb hátsó azonos körön. Az a logikája, ha elszáll az egyik oldal akkor ne totál féloldalas legyen a fékezés, mert akkor egy erősebb fékezéskor simám meg lehetne vele pördülni a jelentős forgatónyomaték miatt.
Ha főfékhenger lenne gázos akkor átlósan jelentkezne az eltérés. Nem csak hátul.
Hibás főfékhenger tömítésnél pedig a szokottnál jóval mélyebbre tudtam nyomni a fékpedált mert visszaeresztett. Kifelé nem folyt semmi, nem csökkent a fékfolyadék szint. Csak a padlónál volt a fékpedál. Felújítás után minden ok volt.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Május, 20, 21:52:07 pm írta hcs »
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4843
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1498 Dátum: 2020 Május, 20, 22:35:18 pm »
Ha továbbra sem jó a hátsó fék akkor érdemes lecserélni hátul a gumi fékcsövet, de ne legyen igazam. Régebben olvastam ezen a fórumon olyat hogy a belső része levált és gátolta a folyadék áramlását. Nekem nem volt ilyen gondom. Berohadt kézifékkötél annál többször.

A hidraulikus fékrendszer szerintem az autódban is átlósan van kialakítva, jobb első - bal hátsó, és bal első - jobb hátsó azonos körön. Az a logikája, ha elszáll az egyik oldal akkor ne totál féloldalas legyen a fékezés, mert akkor egy erősebb fékezéskor simám meg lehetne vele pördülni a jelentős forgatónyomaték miatt.
Ha főfékhenger lenne gázos akkor átlósan jelentkezne az eltérés. Nem csak hátul.
Hibás főfékhenger tömítésnél pedig a szokottnál jóval mélyebbre tudtam nyomni a fékpedált mert visszaeresztett. Kifelé nem folyt semmi, nem csökkent a fékfolyadék szint. Csak a padlónál volt a fékpedál. Felújítás után minden ok volt.

ne keverd a dolgokat ,lacetti esetén volt a fékcső baj tárcsaféknél,ez dobfék!
itt nincs keresztbe kötve mert ABS es az autó!
Egyegyszerű szerelési hiba az oka a fékeltérésnek!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2732
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Hibák és javításuk.
« Válasz #1499 Dátum: 2020 Május, 21, 18:37:29 pm »

A hidraulikus fékrendszer szerintem az autódban is átlósan van kialakítva, jobb első - bal hátsó, és bal első - jobb hátsó azonos körön. Az a logikája, ha elszáll az egyik oldal akkor ne totál féloldalas legyen a fékezés, mert akkor egy erősebb fékezéskor simám meg lehetne vele pördülni a jelentős forgatónyomaték miatt.


Hát pont ezért nem is volt ilyen fékelrendezés sose. Mármint bal-jobbos osztás.

Aztán az ABS kicsit átírta ezeket.
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!