Szerző Téma: CSEVEGŐ  (Megtekintve 1948711 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13140 Dátum: 2020 Szeptember, 23, 16:29:27 pm »
csak mert engem régóta foglalkoztat :) épp egy DJI de én is csak kéz alatt vennék, újonnan bazi drága, bár használtba is, és ki kell fogni azért.   :szetvert: :oke:

Gyerek májusban vett egy karácsonyra kapottat, mert a tulaj "kinőtte" és upgradelt. Kb 60%-os áron, nagyon baráti volt.
A mostani USA/EU szabályozás 250 gramm alatt nem követel meg pilótavizsgát. A magyar jogszabály megint nem született meg, megint halasztották. A régi szerint gyakorlatilag egy papírsárkányhoz is kell légtérhasználati engedély, meg minden más.
A DJI Mavic Mini 249 gramm, ilyet vett (najó, én meg kipótoltam a zsebpénzét, cserébe pénct (is) kereshetek vele. )
Ebben nincs memmegyeknekiszenzor, csak nemzuhanokleszenzor. Neki jó, nekem jó.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11214
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13141 Dátum: 2020 Szeptember, 24, 11:08:47 am »
Tovàbbi 60%os áron átveszem, hogy vegyetek egy újabbat nemmegynekiszenzorosat   :szetvert: :sunyi: :sunyi:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:ződ'energia
« Válasz #13142 Dátum: 2020 Szeptember, 26, 21:42:12 pm »
Bazi nagy egy ilyen.
A kép 122 m magasan készült.

Az ott balra lent, az a kétlábú távvezeték oszlop harminc méter magas. Megmértem laserrel.
Húúú hát nem szokott tériszonyom lenni de most még a talpam is izzad..

Rákerestem, azt írják, 4,5 Megavattos a szélkerék, 100 m magas a torony + a lapátok.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2760
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13144 Dátum: 2020 Október, 08, 06:52:48 am »
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13145 Dátum: 2020 Október, 08, 08:39:29 am »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető zsolt160

  • "A" volt Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6308
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13146 Dátum: 2020 Október, 08, 10:06:22 am »
A plusz hővel mi van? Volt valahol arról szó, hogy a méreg drága gyári lámpa rendszerek a hőtől mennek tönkre ami több százezer forintos költség. Tudom ez csak égő, de itt is tönkre teheti a lámpát, csatlakozót, nem?
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13147 Dátum: 2020 Október, 08, 14:26:27 pm »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13148 Dátum: 2020 Október, 08, 14:51:37 pm »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13149 Dátum: 2020 Október, 08, 16:57:56 pm »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13150 Dátum: 2020 Október, 08, 23:11:09 pm »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.

Tudom, a 130 km/h egy elméleti érték. :)
Ahogy az 1500 óra is, kapcsolgatások száma és a hőmérséklet megadása nélkül. Egyiptomban, nyáron, nappal biztosan más mint lappföldi téli éjszakákon.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13151 Dátum: 2020 Október, 09, 05:34:34 am »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.

Tudom, a 130 km/h egy elméleti érték. :)
Ahogy az 1500 óra is, kapcsolgatások száma és a hőmérséklet megadása nélkül. Egyiptomban, nyáron, nappal biztosan más mint lappföldi téli éjszakákon.

Jo, akkor mondom maskepp. Hasonlo felhasznalasi korulmenyek kozott min. 5 szoros az elettartama. :) ha evente ketszer csereltel korabban, akkor ezt eleg 2.5 evente egyszer.
A sebesseget es a megtett tavot volt tok felesleges ide keverni, mert ennyi erovel irhattal volna, h 260 km/h-nal 80ezer km is megteheto 300 ora alatt :D kb. hasonloan realisztikus, mint a 130 :)
Az meg elegge valoszinu, h a led sokkal inkabb hosszabb elettartamu, mert nem csak a homerseklettol fugg az elettartam, de szerintem meg a kapcsolasak szamat is jobban birja. Tobbek kozott a feszultsegnek, es a razkodas allosagnak is nagy szerepe van, amiben a led jobb. Egyeduli gyenge pontja szerintem az aktiv hutes eseten a ventilator, az forgo alkatresz.

Ha megnezed a magas fenyu es magas szinhomersekletu halogenekre nincs gyartoi garancia, es mint mondtam azok is mar tizezrekbe kerulnek. A ledekre meg 2-3 ev siman van jelenleg is. (De mint irtam, ezek meg nem rendelkeznek engedellyel, csak illegalisan hasznalhatok jelenleg. De abban szinte biztos vagyok, h a szoban forgo osram led 2-3 ev garanciaval fog jonni.)
Es itt meg mindig csak az elettartamrol beszeltunk, ami csak egy resze a kulonbsegnek. Emellett jobb megvilagitast biztosit ejszaka, ami szinten olyan tulajdonsag, amit a halogennel meg rovidebb elettartam eseten sem tudnak elerni.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13152 Dátum: 2020 Október, 09, 07:44:12 am »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.

Tudom, a 130 km/h egy elméleti érték. :)
Ahogy az 1500 óra is, kapcsolgatások száma és a hőmérséklet megadása nélkül. Egyiptomban, nyáron, nappal biztosan más mint lappföldi téli éjszakákon.

Jo, akkor mondom maskepp. Hasonlo felhasznalasi korulmenyek kozott min. 5 szoros az elettartama. :) ha evente ketszer csereltel korabban, akkor ezt eleg 2.5 evente egyszer.
A sebesseget es a megtett tavot volt tok felesleges ide keverni, mert ennyi erovel irhattal volna, h 260 km/h-nal 80ezer km is megteheto 300 ora alatt :D kb. hasonloan realisztikus, mint a 130 :)
Az meg elegge valoszinu, h a led sokkal inkabb hosszabb elettartamu, mert nem csak a homerseklettol fugg az elettartam, de szerintem meg a kapcsolasak szamat is jobban birja. Tobbek kozott a feszultsegnek, es a razkodas allosagnak is nagy szerepe van, amiben a led jobb. Egyeduli gyenge pontja szerintem az aktiv hutes eseten a ventilator, az forgo alkatresz.

Ha megnezed a magas fenyu es magas szinhomersekletu halogenekre nincs gyartoi garancia, es mint mondtam azok is mar tizezrekbe kerulnek. A ledekre meg 2-3 ev siman van jelenleg is. (De mint irtam, ezek meg nem rendelkeznek engedellyel, csak illegalisan hasznalhatok jelenleg. De abban szinte biztos vagyok, h a szoban forgo osram led 2-3 ev garanciaval fog jonni.)
Es itt meg mindig csak az elettartamrol beszeltunk, ami csak egy resze a kulonbsegnek. Emellett jobb megvilagitast biztosit ejszaka, ami szinten olyan tulajdonsag, amit a halogennel meg rovidebb elettartam eseten sem tudnak elerni.

Jóvanna, ezért kérdeztem. :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13153 Dátum: 2020 Október, 09, 08:54:23 am »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.

Tudom, a 130 km/h egy elméleti érték. :)
Ahogy az 1500 óra is, kapcsolgatások száma és a hőmérséklet megadása nélkül. Egyiptomban, nyáron, nappal biztosan más mint lappföldi téli éjszakákon.

Jo, akkor mondom maskepp. Hasonlo felhasznalasi korulmenyek kozott min. 5 szoros az elettartama. :) ha evente ketszer csereltel korabban, akkor ezt eleg 2.5 evente egyszer.
A sebesseget es a megtett tavot volt tok felesleges ide keverni, mert ennyi erovel irhattal volna, h 260 km/h-nal 80ezer km is megteheto 300 ora alatt :D kb. hasonloan realisztikus, mint a 130 :)
Az meg elegge valoszinu, h a led sokkal inkabb hosszabb elettartamu, mert nem csak a homerseklettol fugg az elettartam, de szerintem meg a kapcsolasak szamat is jobban birja. Tobbek kozott a feszultsegnek, es a razkodas allosagnak is nagy szerepe van, amiben a led jobb. Egyeduli gyenge pontja szerintem az aktiv hutes eseten a ventilator, az forgo alkatresz.

Ha megnezed a magas fenyu es magas szinhomersekletu halogenekre nincs gyartoi garancia, es mint mondtam azok is mar tizezrekbe kerulnek. A ledekre meg 2-3 ev siman van jelenleg is. (De mint irtam, ezek meg nem rendelkeznek engedellyel, csak illegalisan hasznalhatok jelenleg. De abban szinte biztos vagyok, h a szoban forgo osram led 2-3 ev garanciaval fog jonni.)
Es itt meg mindig csak az elettartamrol beszeltunk, ami csak egy resze a kulonbsegnek. Emellett jobb megvilagitast biztosit ejszaka, ami szinten olyan tulajdonsag, amit a halogennel meg rovidebb elettartam eseten sem tudnak elerni.

Jóvanna, ezért kérdeztem. :)

Probaltam valaszolni. :) En pl. varom, mert az Isuzu csak halogenes. Szerintem max long life lehet benne, mert sargas a fenye, es valahogy nekem nem bejovos, nem tartom elegendonek ezt a fenyerot, szinhomersekletet. Ezert is cserelem le az izzokat magas fenyu, magas szinhomersekletu legalis halogenre az ezzel jaro rovidebb ellettartammal. Ma kiderul, h mennyivel lesz jobb. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13154 Dátum: 2020 Október, 09, 09:05:10 am »
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

A lényeg a legális szón van. :) Eddig
Na, már csak egy kicsit kell várni!

https://www.origo.hu/auto/20201007-vegre-engedelyezik-az-alkatreszt-amire-evek-ota-varnak-az-autosok.html

Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a CANbus rendszerek.
Ennek az az értelme, hogy kevésbé fűt, így nagyobb fényáram nyerhető ki?


A CAN-bus szerintem régóta nem probléma, hisz a nagy gyártók is forgalmaznak évek óta ledes izzókat, de elsősorban Ázsiában, ahol kevésbé szabályozott, hogy ki mit használ. Osram, Tungsram, Philips ledes izzók EU-ban is elérhetőek, csak nem rendelkeznek ECE engedéllyel, ezért illegális a használatuk. Már, ha egyáltalán észreveszi a rendőr, mert műszakira úgy is cserélhető.

1500 lumenesre írják, de ennyivel van normál halogén is. Sőt, többel is. Viszont a színhőmérséklete 6000K emellett. Mi az értelme? 1500h az élettartama, a hasonló színhűmérsékletű halogénnek meg 2-300 és azok is tízezrekbe kerülnek. :)

Annó az előző autóban évente 2x cseréltem izzót. Aztán a DRL beszerelése után 10 év alatt egyszer. Ebből arra következtettem, a meleg eszi az izzót, mert télen azért ugyanúgy mentek 3 órákat egyfolytában. (300 óra élettartam amúgy  130-as tempóval majd 40e km).

Ja, csak ahhoz,h 130-as atlagtempod meglegyen, ahhoz a nemet autopalya sem eleg. :) az bitang magas, siman valami versenysoprt, atlagsebesseg. :) Szepen elfelezheted, es akkor egy realis futasteljesitmeny es elettartamot kapsz, kb. 20ezer km, ami magyar atlag eves futasteljesitmeny.

A homerseklet is biztos szamit. A ledes is elvileg orok elet, ha megvan a hutes. :) lehet az 1500 h elettartam nem is az osram elettartama, hanem a ventilatore, es amiatt szall el a led, ha aktiv huteses. :) (ezt nem neztem,h aktiv-e) Nagyon sok fajta izzo van a szinhomerseklet es a fenyaram alapjan. Vannak long life, es magas fenyu, magas szinhomersekletu izzok. Na, ez utobbiakra gyartoi garancia sincs, mert annyira ki vannak elezve, es nagyon erzekenyek a feszultsegre. Vannak auto tipusok, amikbe nem is javasoljak, mert 14 volt feletti a tolto fesz., es zabalja az ilyen izzokat, pl. Prius valahanyas, auris, stb.

Masik oldalrol meg amelyik long life izzo, annak nem is olyan a fenye, sargasabb. Bar erre azt mondjak, h egyen fuggo, h ki melyiket szereti, es melyikkel lat jobban. Az biztos,h en nem a sargassal. :) nekem a xenon a mar hasznalhato kategoria es a tobb szegmenses led a legjobb. Mindig tokeletes a megvilagitas, hisz csak azokat a szegmenseket kapcsolja le, ami a szembejovot vakitja. Laserest meg nem vezettem, de gondolom az meg jobb.

Tudom, a 130 km/h egy elméleti érték. :)
Ahogy az 1500 óra is, kapcsolgatások száma és a hőmérséklet megadása nélkül. Egyiptomban, nyáron, nappal biztosan más mint lappföldi téli éjszakákon.

Jo, akkor mondom maskepp. Hasonlo felhasznalasi korulmenyek kozott min. 5 szoros az elettartama. :) ha evente ketszer csereltel korabban, akkor ezt eleg 2.5 evente egyszer.
A sebesseget es a megtett tavot volt tok felesleges ide keverni, mert ennyi erovel irhattal volna, h 260 km/h-nal 80ezer km is megteheto 300 ora alatt :D kb. hasonloan realisztikus, mint a 130 :)
Az meg elegge valoszinu, h a led sokkal inkabb hosszabb elettartamu, mert nem csak a homerseklettol fugg az elettartam, de szerintem meg a kapcsolasak szamat is jobban birja. Tobbek kozott a feszultsegnek, es a razkodas allosagnak is nagy szerepe van, amiben a led jobb. Egyeduli gyenge pontja szerintem az aktiv hutes eseten a ventilator, az forgo alkatresz.

Ha megnezed a magas fenyu es magas szinhomersekletu halogenekre nincs gyartoi garancia, es mint mondtam azok is mar tizezrekbe kerulnek. A ledekre meg 2-3 ev siman van jelenleg is. (De mint irtam, ezek meg nem rendelkeznek engedellyel, csak illegalisan hasznalhatok jelenleg. De abban szinte biztos vagyok, h a szoban forgo osram led 2-3 ev garanciaval fog jonni.)
Es itt meg mindig csak az elettartamrol beszeltunk, ami csak egy resze a kulonbsegnek. Emellett jobb megvilagitast biztosit ejszaka, ami szinten olyan tulajdonsag, amit a halogennel meg rovidebb elettartam eseten sem tudnak elerni.

Jóvanna, ezért kérdeztem. :)

Probaltam valaszolni. :) En pl. varom, mert az Isuzu csak halogenes. Szerintem max long life lehet benne, mert sargas a fenye, es valahogy nekem nem bejovos, nem tartom elegendonek ezt a fenyerot, szinhomersekletet. Ezert is cserelem le az izzokat magas fenyu, magas szinhomersekletu legalis halogenre az ezzel jaro rovidebb ellettartammal. Ma kiderul, h mennyivel lesz jobb. :)
Hamár: mit vettél bele?
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13155 Dátum: 2020 Október, 09, 10:22:26 am »
Hamár: mit vettél bele?

Philips X-tremeVision G-force HB3+130% 9005 - reflektorba
Philips WhiteVision H11 +60% 12362WHVB1 bliszter- tompított
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13156 Dátum: 2020 Október, 09, 10:59:35 am »
Hamár: mit vettél bele?

Philips X-tremeVision G-force HB3+130% 9005 - reflektorba
Philips WhiteVision H11 +60% 12362WHVB1 bliszter- tompított

Nekem azt írja gépkönyv, hogy csak UV szűrős izzót tehetek a lámpatestbe. Nem nagyon értem, hiszen a nap is süti a az egész műanyagot, mondjuk azt kívülről.
Na mind1. De honnan derül ki, hogy egy izzó ilyen?

(ui: ebben az őrült autóban nincs olyan állása a lámpáknak, hogy OFF. Van Automatic, helyzetjelző meg tompatott . Ő dönti el mikor világítson :gondolkodik:)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #13157 Dátum: 2020 Október, 09, 11:37:07 am »
Hamár: mit vettél bele?

Philips X-tremeVision G-force HB3+130% 9005 - reflektorba
Philips WhiteVision H11 +60% 12362WHVB1 bliszter- tompított

Nekem azt írja gépkönyv, hogy csak UV szűrős izzót tehetek a lámpatestbe. Nem nagyon értem, hiszen a nap is süti a az egész műanyagot, mondjuk azt kívülről.
Na mind1. De honnan derül ki, hogy egy izzó ilyen?

(ui: ebben az őrült autóban nincs olyan állása a lámpáknak, hogy OFF. Van Automatic, helyzetjelző meg tompatott . Ő dönti el mikor világítson :gondolkodik:)

PL: GE Megalight +120% H7 58520SNU ez UV szűrős. De biztos van más is, google első találat. :) Amúgy jogos észrevétel, hogy vajon miért kell ilyen izzó hozzá.

Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1889
    • Profil megtekintése
Drón
« Válasz #13158 Dátum: 2020 Október, 09, 12:02:50 pm »
http://www.atv.hu/belfold/20201008-ujfajta-modszerrel-figyelhetik-a-szabalytalankodo-autosokat-a-rendorok

Na, kiváncsi lennék, hogy a rendőröknek is 1 hónappel előbb le kell-e adni a repülési tervet :) ha jól tudom még nincs egyszerűsített dróntörvény. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7030
    • Profil megtekintése
Re:Drón
« Válasz #13159 Dátum: 2020 Október, 09, 13:25:39 pm »
http://www.atv.hu/belfold/20201008-ujfajta-modszerrel-figyelhetik-a-szabalytalankodo-autosokat-a-rendorok

Na, kiváncsi lennék, hogy a rendőröknek is 1 hónappel előbb le kell-e adni a repülési tervet :) ha jól tudom még nincs egyszerűsített dróntörvény. :)

Igen. Konkrétan tudom, hogy így van. Ugyanúgy igénylik az eseti légtérhasználati engedélyt, ami 30 napig érvényes.
A határzárnál szintúgy, csak ott folymatosan.
Bőven milla feletti értékű drónokat használnak, senkinek nem hiányzik, hogy mondjuk egy műveletben levő mentőhelikopter földhöz csapja ezeket az eszközöket. Egy oldalas, nem bonyolult. 3ezer Ft az ára. Jó közelítéssel 36e Ft-ért egész évben repülhet az ember szinte teljesen legálisan.
Elvben a műveletben lévő légijármű jelezheti, ha mégis arra kell mennie, a hatóság pedig értesíti az igénylőt szerintem.
https://legter.hu/wp-content/uploads/2019/01/K%C3%89RELEM-2018-3_minta0.pdf
« Utoljára szerkesztve: 2020 Október, 09, 13:28:41 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis