Szerző Téma: CSEVEGŐ  (Megtekintve 1500325 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6240
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12880 Dátum: 2019 Május, 20, 11:10:41 am »
Leszálláskor a sugár fordító miatt megint sokat eszik.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:környezetvédelem
« Válasz #12881 Dátum: 2019 Május, 20, 11:31:16 am »
Ha jól számoltam, akkor egy Airbus320 3-4 liter/100 km között fogyaszt - személyenként!
Azaz, ha ketten-hárman ülnek egy autóban, akkor az egy személyre vetített kibocsátás már kedvezőbb autóval.
Nyilván vannak más, járulékos összetevők is, csak kíváncsi voltam mit eszik egy ilyen gép...

https://ueber-den-wolken.jimdo.com/flugzeugtypen/airbus/a320/

Ez alapján 2700(l)/9 (*100km/h)/180(ülések száma) = 1.6l

De azt megítélni nem tudom, hogy mennyire környezetszennyező az égéstermék. Az viszont eléggé valószínű, hogy kb. fullos autónak kevesebb a fogyasztása személyekre vetítve. Feltéve, ha a 2700 a fullos gép fogyasztása és nem az üresé. :)

A megadott érték fogyasztás/óra. Ha rövidebbet megy, akkor fajlagosan nő, mert ugye a feészállás égeti a több petróleumot. Meg stop-start sincs benne, amikor a Heathrow felett várakozik :)  Én a 24 tonna üzemanyag , 5900 km hatótávolság párossal számoltam. Elméleti érték, mondjuk az autóval nem szokás pl átstartolni...

A felszallasra gondoltam, de a leszallasnal meg ugye kevesebbet is eszik. Mivel a ketto kozti osszefuggest nem ismerem, ezert egyenlore vettem, de nyilvan a felszallashoz tobb nafta kell, meg a leszallas sem 0. Ha a wikipedias adatokat nezem, akkor is 2.2-2.4-re jon ki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320_family
Bar ok 6.100km range-rol irnak meg ket fele tank meretrol(24 es 27tonna) es valoszinu tele tanknal tobbet is eszik. En jellemzeon kevesebb, mint ezer km-es tavon repulok, arra elvileg24-27 tonna helyett eleg, ha 6 tonna uzemanyagot visz, es akkor meg mar boven benezhet szerintem 2l ala szemlyekre vetitve a fogyasztas.
De, ha kornyezetvedelem:
nem csak az elegetett uzemanyag mennyisegtol fugg, h mi kornyezetszennyezobb, hanem a az egestermek szurestol. Na, az a repulon nincs. :)

DPF a Rolls-Royce hajtóműben  :rohog:
Sugárfék: az csak 1 percet üzemel, ereszkedő üzemmódban keveset eszik a gép, mire lejön 10 km magasról.
Cargó gépnél álmélkodtam annó, hogy pl fullra terhelve és 10 tonna üzemanyaggal x távolságra jut el, de ha csak 9 tonnát tankolsz bele, akkor messzebre tud repülni, ennyit jelent a felszállósúly !
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:környezetvédelem
« Válasz #12882 Dátum: 2019 Május, 20, 13:20:33 pm »
DPF a Rolls-Royce hajtóműben  :rohog:
Sugárfék: az csak 1 percet üzemel, ereszkedő üzemmódban keveset eszik a gép, mire lejön 10 km magasról.
Cargó gépnél álmélkodtam annó, hogy pl fullra terhelve és 10 tonna üzemanyaggal x távolságra jut el, de ha csak 9 tonnát tankolsz bele, akkor messzebre tud repülni, ennyit jelent a felszállósúly !

Hat igen, az kemeny lenne :)
Amugy azert kicsit vicces is, hogy plusz fogyasztast generalnak az autokon mar tobb 10 eve, hogy tokeletes egest elerjek, igy csokken a kibocsatott karos anyag. Ertem en, meg minden, node azert csak lehett volna talalni jobb megoldast. :)

Jo, lehet lenne jobb megoldas, de az lehet nem olcsobb. Plane nem a gyartonak. :) A userek meg kit erdekelnek?! :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:környezetvédelem
« Válasz #12883 Dátum: 2019 Május, 20, 15:20:03 pm »
DPF a Rolls-Royce hajtóműben  :rohog:
Sugárfék: az csak 1 percet üzemel, ereszkedő üzemmódban keveset eszik a gép, mire lejön 10 km magasról.
Cargó gépnél álmélkodtam annó, hogy pl fullra terhelve és 10 tonna üzemanyaggal x távolságra jut el, de ha csak 9 tonnát tankolsz bele, akkor messzebre tud repülni, ennyit jelent a felszállósúly !

Hat igen, az kemeny lenne :)
Amugy azert kicsit vicces is, hogy plusz fogyasztast generalnak az autokon mar tobb 10 eve, hogy tokeletes egest elerjek, igy csokken a kibocsatott karos anyag. Ertem en, meg minden, node azert csak lehett volna talalni jobb megoldast. :)

Jo, lehet lenne jobb megoldas, de az lehet nem olcsobb. Plane nem a gyartonak. :) A userek meg kit erdekelnek?! :)

Alapból nyereséget termel. Tehát a drága, bonyolult és munkaigényes dolgokon drága, bonyolult és munkaigényes árrés van.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2682
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12884 Dátum: 2019 Május, 30, 18:20:35 pm »
Hú, néztétek ezt a Hableány esetet?

Szomorú!

Kapitány?! Nem tudom folyami ügyekben mennyire vagy otthon, de rossz nézni ami történt.
Vagy Attis? Mondjuk a Balatonon nincs áradás.
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11078
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12885 Dátum: 2019 Május, 30, 19:50:31 pm »
Erre én is kíváncsi lennék mit mond Captainb :oke:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12886 Dátum: 2019 Május, 31, 07:59:04 am »
Hú, néztétek ezt a Hableány esetet?

Szomorú!

Kapitány?! Nem tudom folyami ügyekben mennyire vagy otthon, de rossz nézni ami történt.
Vagy Attis? Mondjuk a Balatonon nincs áradás.

A hajózási szabályzat elég pontosan és logikusan rendelkezik az útjogról: mindig a kevésbé manőverképes járműnek van elsőbbsége.
Én is hallgattam a  híradásokat, méretükből adódóan mindkét hajó nagyhajónak minősül, nem volt olyan paraméter, ami csak az egyikre vonatkozott volna.
Nagyon fontos különbség az autókhoz képest, hogy a hajón nincs fék. Az irányváltót működtetni, hátramenetbe kapcsolni több idő mint 7 másodperc, amennyi alatt szerencsétlen elsűlyedt. Lehet még farhorgonyt dobni, az is hosszabb idő, mire leér, megkapaszkodik és megfogja a hajót.
A radar remek dolog, pont a hídnál szép nagy összefüggő radarjelet tud produkálni a vasszerkezet. És nem lát az orra elé, takarja a másik hajót a saját orra.
Feltételezés:
a.) vagy úgy gondolta a hajóvezető, hogy átér még a másik előtt, de pillérek közti erősebb sodrás miatt ez nem jött össze
b.) nem nézett hátra, mielőtt mindketten pon ugyanakkor váltottak irányt
c.) a nagyobb sebességgel érkező szállodahajó nem vette figyelembe (észre) az elötte hajózó kisebbet
Majd kinyomozzák....

Még annyit, hogy a 'borítékolható volt a baleset' kifejezést erős fenntartással kezelem, akkor a du 6-kor a Blahán in borítékolható a baleset, mert sok az autó.
Az emberi magatartás okozza a balesetet, nem a forgalom, vagy az út, igaz ez a 81-esre, a 4-esre, a 87-esre 2-esre, stb...
Egyszer egy szakértő mondta, hogy hülyeség 'a halálútnak' hívott helyeket hibáztatni, ilyen erővel a gumigyártó is lehet hiobás egy koccanásnál, mert nem állt meg az autó. A sofőr  okozza a balesetet, nem az út.

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12887 Dátum: 2019 Május, 31, 08:15:55 am »
Update:
Megnéztem a videót. Nehéz eldönteni, hogy befordult-e elé, vagy a hátulról érkező nekiment a tatnak és befordította maga elé. Mint kamion a kisautót.
Az újságírók "bofordultat' írnak, a videón szerintem nem látszik rendesen, a kapitányt meg letartóztatták.


Hú, néztétek ezt a Hableány esetet?

Szomorú!

Kapitány?! Nem tudom folyami ügyekben mennyire vagy otthon, de rossz nézni ami történt.
Vagy Attis? Mondjuk a Balatonon nincs áradás.

A hajózási szabályzat elég pontosan és logikusan rendelkezik az útjogról: mindig a kevésbé manőverképes járműnek van elsőbbsége.
Én is hallgattam a  híradásokat, méretükből adódóan mindkét hajó nagyhajónak minősül, nem volt olyan paraméter, ami csak az egyikre vonatkozott volna.
Nagyon fontos különbség az autókhoz képest, hogy a hajón nincs fék. Az irányváltót működtetni, hátramenetbe kapcsolni több idő mint 7 másodperc, amennyi alatt szerencsétlen elsűlyedt. Lehet még farhorgonyt dobni, az is hosszabb idő, mire leér, megkapaszkodik és megfogja a hajót.
A radar remek dolog, pont a hídnál szép nagy összefüggő radarjelet tud produkálni a vasszerkezet. És nem lát az orra elé, takarja a másik hajót a saját orra.
Feltételezés:
a.) vagy úgy gondolta a hajóvezető, hogy átér még a másik előtt, de pillérek közti erősebb sodrás miatt ez nem jött össze
b.) nem nézett hátra, mielőtt mindketten pon ugyanakkor váltottak irányt
c.) a nagyobb sebességgel érkező szállodahajó nem vette figyelembe (észre) az elötte hajózó kisebbet
Majd kinyomozzák....

Még annyit, hogy a 'borítékolható volt a baleset' kifejezést erős fenntartással kezelem, akkor a du 6-kor a Blahán in borítékolható a baleset, mert sok az autó.
Az emberi magatartás okozza a balesetet, nem a forgalom, vagy az út, igaz ez a 81-esre, a 4-esre, a 87-esre 2-esre, stb...
Egyszer egy szakértő mondta, hogy hülyeség 'a halálútnak' hívott helyeket hibáztatni, ilyen erővel a gumigyártó is lehet hiobás egy koccanásnál, mert nem állt meg az autó. A sofőr  okozza a balesetet, nem az út.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Május, 31, 08:26:14 am írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető jagermaister

  • Daewoo-ja van
  • *******
  • Hozzászólások: 629
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12888 Dátum: 2019 Június, 08, 20:45:04 pm »
Sziasztok! Van köztünk aki munkanélkülibe dolgozik, vagy ismeröse? Esetleg könyvelő? Lenne pár kérdésem :)
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 12, 13:06:32 pm írta sznuni »
  • Daewoo lanos II 1.3
  • Szabolcs-szatmár-bereg-megye,Nyíregyháza,Nyírbogdány(meg ahova visz a kocsim) :)

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12889 Dátum: 2019 Június, 21, 18:18:53 pm »
Elég ritkán járok autómosóba, most kellett. Szembesültem vele, hogy a Duster is és a Stepway is "terepjárók" mindkettőt magasabb áron takarítják. Mondjuk én is többet szenvedek velük, mire ott lemosom őket, főleg a tetőt. Belülről nincs különbség, csak kevesebbet kell hajolni, méretre nem nagyok...

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2682
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12890 Dátum: 2019 Július, 09, 12:56:10 pm »
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12891 Dátum: 2019 Július, 09, 13:00:51 pm »
Hát ha ez igaz, aranyos! :)

https://www.origo.hu/auto/20190709-a-no-csak-ablakmosot-akart-utantolteni-elkepeszto-ahogy-kinyirta-a-kocsit.html

Na, viszont így nem föttög!
No more fött!

ui: ezt hívják darwini evolúciónak. Korábban kihalt volna, most tönkreteszi a dolgokat. az élet rendje, hogy a hülyeségnek következményei vanank
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11078
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12892 Dátum: 2019 Július, 09, 13:02:58 pm »
ééés így készül a karamell  :szetvert: :sunyi: :laughing:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12893 Dátum: 2019 Július, 20, 09:35:27 am »
Összeadtam az autó fenntartásával kapcsoaltos költségeket.
Az egyik oszlop az üzemanyag.
A másik oszlop a leasing, biztosítás, gumis, takarítás, parkolás, matrica, szőnyeg, adó, ablakmosó, szerviz, stb...

A ráfordításokban az üzemanyag 1,7-szerese az egyéb költség.
Ha hozzáveszem a becsült értékvesztést is, akkor 2,3-szoros az egyéb autóval kapcsoaltos költség.

Tehát 3,3 pénzegységből, mindössze 1-et tankoltam el, a többi az egyéb.

« Utoljára szerkesztve: 2019 Július, 20, 13:47:59 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12894 Dátum: 2019 Július, 21, 08:57:13 am »
Összeadtam az autó fenntartásával kapcsoaltos költségeket.
Az egyik oszlop az üzemanyag.
A másik oszlop a leasing, biztosítás, gumis, takarítás, parkolás, matrica, szőnyeg, adó, ablakmosó, szerviz, stb...

A ráfordításokban az üzemanyag 1,7-szerese az egyéb költség.
Ha hozzáveszem a becsült értékvesztést is, akkor 2,3-szoros az egyéb autóval kapcsoaltos költség.

Tehát 3,3 pénzegységből, mindössze 1-et tankoltam el, a többi az egyéb.

Azt nem ertem,h a leasing dijat miert szamolod bele? Vagy, ha igen, akkor minek szamolsz amortizaciot? Tudtommal a leasingnel mar eleve azzal is kalkulalnak, vagy rosszul tudom? (Nem vagyok annyira kepben lesinggel kapcsolatban)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12895 Dátum: 2019 Július, 21, 09:29:21 am »
Összeadtam az autó fenntartásával kapcsoaltos költségeket.
Az egyik oszlop az üzemanyag.
A másik oszlop a leasing, biztosítás, gumis, takarítás, parkolás, matrica, szőnyeg, adó, ablakmosó, szerviz, stb...

A ráfordításokban az üzemanyag 1,7-szerese az egyéb költség.
Ha hozzáveszem a becsült értékvesztést is, akkor 2,3-szoros az egyéb autóval kapcsoaltos költség.

Tehát 3,3 pénzegységből, mindössze 1-et tankoltam el, a többi az egyéb.

Azt nem ertem,h a leasing dijat miert szamolod bele? Vagy, ha igen, akkor minek szamolsz amortizaciot? Tudtommal a leasingnel mar eleve azzal is kalkulalnak, vagy rosszul tudom? (Nem vagyok annyira kepben lesinggel kapcsolatban)

Abban igazad van, hogy ilyen szemszögből a vételárat (kezdő részletet) is bele lehetne kalkulálni az autó fenntartási költségeibe. Ráadásul azonos perselynek tekintem a céges és a saját pénztárcámat. Mivel adott időszakra néztem, amúgy is annuitásos (egyenlő részletekre elosztott) számítást kellene csinálni. Inkább nem így kalkulálok, hanem:
 
Helyette számolok az értékcsökkenéssel. Amikor eladom, akkor képződik majd bevétel. Ugyanis a futamidő végén megvehető a járgány könyv szerinti maradványértéken.
(Kezdőrészlet + maradványérték - eladáskori (becsült) ár) / futamidő hónapjainak száma = havi értékcsökkenés.

Mivel egyetlen tétel sem beruházás, hanem valamennyi költség, így koherens az egész. Ha nem sajátom lenne a cég és nem én lennék az a magánszemély aki megveszi futamidő végén, akkor persze máshogy számolnék, ami még kedvezőtlenebb arányt mutatna.


Január elseje óta választható, hogy a leasing díj Áfa tartalmának csak a felét számolod el, cserébe nem kell menetlevelet, útnyilvántartást vezetni. Ez nálam kb 4e Ft, boldogan hanyagolom ennyiért az útnyilvántartást :)


  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12896 Dátum: 2019 Július, 21, 21:38:03 pm »
Összeadtam az autó fenntartásával kapcsoaltos költségeket.
Az egyik oszlop az üzemanyag.
A másik oszlop a leasing, biztosítás, gumis, takarítás, parkolás, matrica, szőnyeg, adó, ablakmosó, szerviz, stb...

A ráfordításokban az üzemanyag 1,7-szerese az egyéb költség.
Ha hozzáveszem a becsült értékvesztést is, akkor 2,3-szoros az egyéb autóval kapcsoaltos költség.

Tehát 3,3 pénzegységből, mindössze 1-et tankoltam el, a többi az egyéb.

Azt nem ertem,h a leasing dijat miert szamolod bele? Vagy, ha igen, akkor minek szamolsz amortizaciot? Tudtommal a leasingnel mar eleve azzal is kalkulalnak, vagy rosszul tudom? (Nem vagyok annyira kepben lesinggel kapcsolatban)

Abban igazad van, hogy ilyen szemszögből a vételárat (kezdő részletet) is bele lehetne kalkulálni az autó fenntartási költségeibe. Ráadásul azonos perselynek tekintem a céges és a saját pénztárcámat. Mivel adott időszakra néztem, amúgy is annuitásos (egyenlő részletekre elosztott) számítást kellene csinálni. Inkább nem így kalkulálok, hanem:
 
Helyette számolok az értékcsökkenéssel. Amikor eladom, akkor képződik majd bevétel. Ugyanis a futamidő végén megvehető a járgány könyv szerinti maradványértéken.
(Kezdőrészlet + maradványérték - eladáskori (becsült) ár) / futamidő hónapjainak száma = havi értékcsökkenés.

Mivel egyetlen tétel sem beruházás, hanem valamennyi költség, így koherens az egész. Ha nem sajátom lenne a cég és nem én lennék az a magánszemély aki megveszi futamidő végén, akkor persze máshogy számolnék, ami még kedvezőtlenebb arányt mutatna.


Január elseje óta választható, hogy a leasing díj Áfa tartalmának csak a felét számolod el, cserébe nem kell menetlevelet, útnyilvántartást vezetni. Ez nálam kb 4e Ft, boldogan hanyagolom ennyiért az útnyilvántartást :)


Nem annyira vagom a dolgokat, csak annyit tudok, h biztos, h megeri, mivel eleg kozeli ismerosom vett most AMG C-t max extraval (keramia bevonatu festes vagy fenyezes vagy mi). Az a terv,h 3-4 ev mulva megvasarolja privat, mert arra meglesz az ertek vesztes. :) es allitolag a leasing olcsobb volt, mint a hitel.
De amugy most volt a youtube-on,h tesla model 3-at is mennyire megeri cegre venni, mert csomo koltseg/ado nincs, ami hasonlo teljesitmenyu belso egesunel komoly tetel lenne.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12897 Dátum: 2019 Július, 22, 07:43:09 am »
Összeadtam az autó fenntartásával kapcsoaltos költségeket.
Az egyik oszlop az üzemanyag.
A másik oszlop a leasing, biztosítás, gumis, takarítás, parkolás, matrica, szőnyeg, adó, ablakmosó, szerviz, stb...

A ráfordításokban az üzemanyag 1,7-szerese az egyéb költség.
Ha hozzáveszem a becsült értékvesztést is, akkor 2,3-szoros az egyéb autóval kapcsoaltos költség.

Tehát 3,3 pénzegységből, mindössze 1-et tankoltam el, a többi az egyéb.

Azt nem ertem,h a leasing dijat miert szamolod bele? Vagy, ha igen, akkor minek szamolsz amortizaciot? Tudtommal a leasingnel mar eleve azzal is kalkulalnak, vagy rosszul tudom? (Nem vagyok annyira kepben lesinggel kapcsolatban)

Abban igazad van, hogy ilyen szemszögből a vételárat (kezdő részletet) is bele lehetne kalkulálni az autó fenntartási költségeibe. Ráadásul azonos perselynek tekintem a céges és a saját pénztárcámat. Mivel adott időszakra néztem, amúgy is annuitásos (egyenlő részletekre elosztott) számítást kellene csinálni. Inkább nem így kalkulálok, hanem:
 
Helyette számolok az értékcsökkenéssel. Amikor eladom, akkor képződik majd bevétel. Ugyanis a futamidő végén megvehető a járgány könyv szerinti maradványértéken.
(Kezdőrészlet + maradványérték - eladáskori (becsült) ár) / futamidő hónapjainak száma = havi értékcsökkenés.

Mivel egyetlen tétel sem beruházás, hanem valamennyi költség, így koherens az egész. Ha nem sajátom lenne a cég és nem én lennék az a magánszemély aki megveszi futamidő végén, akkor persze máshogy számolnék, ami még kedvezőtlenebb arányt mutatna.


Január elseje óta választható, hogy a leasing díj Áfa tartalmának csak a felét számolod el, cserébe nem kell menetlevelet, útnyilvántartást vezetni. Ez nálam kb 4e Ft, boldogan hanyagolom ennyiért az útnyilvántartást :)


Nem annyira vagom a dolgokat, csak annyit tudok, h biztos, h megeri, mivel eleg kozeli ismerosom vett most AMG C-t max extraval (keramia bevonatu festes vagy fenyezes vagy mi). Az a terv,h 3-4 ev mulva megvasarolja privat, mert arra meglesz az ertek vesztes. :) es allitolag a leasing olcsobb volt, mint a hitel.
De amugy most volt a youtube-on,h tesla model 3-at is mennyire megeri cegre venni, mert csomo koltseg/ado nincs, ami hasonlo teljesitmenyu belso egesunel komoly tetel lenne.

Szerintem itthon nem lehet autóra hitelt felvenni, csak leasing van. A különbség, hogy végig a bank tulajdonában van, míg ki nem fizeted. Ha bedőlsz, egyszerűbb visszavenni.

Szerintem e-autót annak éri meg venni, aki
a.) tudja "ingyen" tölteni
b.) naphosszat a kiemelt parkoló övezetben jön-megy és parkol sokat.  Fix helyen a parkoló/garázs bérlés jobban megéri. Én pl 8.800 Ft cégautó adót fizetek személy gk-ra, az azért nem a világ....
c.) városban taxizik

A Tesla pedig érzésre nem a "megéri kategória", de mint tudjuk az autóvásárlás nem racinális döntés. Kíváncsi vagyok mennyit kell majd fizetni X év múlva az aksi csomag leadásáért, elhelyezéséért.


  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12898 Dátum: 2019 Július, 22, 14:29:19 pm »
Túlléptem az 1000 kW többletet.
Egy MegaWatt. Ízlelgetem, milyen kimondani  :yoyo:.
Öcsém, én meg Paks hajtjuk az országot! :sunyi:

Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Mától energianagyhatalom lettem  :oke:

Gratula! :)  :oke:

Az igazat megvalva még nem, de alakulgat :).
Majd ha azt írom, hogy az opec bekaphatja, na majd akkor :o)

Nos,  akkor kb mától kaphatja be :) Érdekeltségeim vanank az energiaszektorban  :sunyi:
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6240
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12899 Dátum: 2019 Július, 22, 15:25:18 pm »
Télre leszek kíváncsi, ez nálam havinál több. 850-900 körül van a négy hónap, mert a hozzászólásodból ezt számoltam saccra ki. Tehát kb. a dupláját termeli az elhasználtnak.... Télen meg valamit termel, de a többletből marad erre is és még marad is pénz..
Rég óta tervezgetem én is, de eddig nem jött össze, de gyúrok rá! :oke:
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár