Szerző Téma: CSEVEGŐ  (Megtekintve 1407419 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12800 Dátum: 2019 Március, 14, 07:16:07 am »
Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.

Dehogynem szoktak injektort venni.  Sőt, ha azt nézed tőlünk nyugatabbra szerintem a többség megveszi az újat, ha egyáltalán kell, mert 3-5 év alatt cserélik az autót, addig meg nem igazán jön elő. Utána meg jelentős részük keleten köt ki, aztán majd keleten felújítják. Ráadásul az újabb autók esetében az sem biztos, hogy a felújításhoz szükséges technológia/alkatrész a piacon van, hisz lehet csak később jelenik meg, ergo esélyed sincs felújíttatni. Az autó állapotától/értékétől függ elsősorban, h mit tesznek bele. Az igaz, hogy senki sem venne 4db injektort 800ért, ha az autó értékének ez jelentős hányadát ez kiteszi.

Vannak cégek, akik kettőstömegű és kuplung felújítással is foglalkoznak, mert erre is van igény.
Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12801 Dátum: 2019 Március, 14, 07:21:24 am »
Nekem a leaf, kona stb reálisabb cél, bőven fájdalomküszöb felett van egy tesla ára és a határhaszon már nagyon kicsi lenne - nekem.
A következő autó valszeg nekünk is elektronyos lesz.
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Leaffel érdemes vigyázni. Az azért olcsó, mert kihagyták a kocsiból az akksi hűtést/fútést, emiatt gyorsabban öregszik az akksija, viszont olcsóbb az autó. Ha megnézed, akkor a Leafek esetében a legmagasabb az akksi öregedés, és 3-4 évesen már jelentősen esik az akksi kapacítása (részben emiatt briteknél az előző generációs leaf a legnagyobb értékvesztésű autók között szerepel). Pl. Tesla esetében ez nincs így, ott a 4-500ezret futottak is tudják az eredeti kapacítás ~95%-át.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12802 Dátum: 2019 Március, 14, 07:48:26 am »
Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.

Dehogynem szoktak injektort venni.  Sőt, ha azt nézed tőlünk nyugatabbra szerintem a többség megveszi az újat, ha egyáltalán kell, mert 3-5 év alatt cserélik az autót, addig meg nem igazán jön elő. Utána meg jelentős részük keleten köt ki, aztán majd keleten felújítják. Ráadásul az újabb autók esetében az sem biztos, hogy a felújításhoz szükséges technológia/alkatrész a piacon van, hisz lehet csak később jelenik meg, ergo esélyed sincs felújíttatni. Az autó állapotától/értékétől függ elsősorban, h mit tesznek bele. Az igaz, hogy senki sem venne 4db injektort 800ért, ha az autó értékének ez jelentős hányadát ez kiteszi.

Vannak cégek, akik kettőstömegű és kuplung felújítással is foglalkoznak, mert erre is van igény.

Ezért vettem egy rommá reszelt 1.5 dci-t. Minden van hozzá, de azt már nem én fogom megvenni :)
Nem tudtam, hogy kuplungot is matatnak...
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12803 Dátum: 2019 Március, 14, 07:50:41 am »
Nekem a leaf, kona stb reálisabb cél, bőven fájdalomküszöb felett van egy tesla ára és a határhaszon már nagyon kicsi lenne - nekem.
A következő autó valszeg nekünk is elektronyos lesz.
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Leaffel érdemes vigyázni. Az azért olcsó, mert kihagyták a kocsiból az akksi hűtést/fútést, emiatt gyorsabban öregszik az akksija, viszont olcsóbb az autó. Ha megnézed, akkor a Leafek esetében a legmagasabb az akksi öregedés, és 3-4 évesen már jelentősen esik az akksi kapacítása (részben emiatt briteknél az előző generációs leaf a legnagyobb értékvesztésű autók között szerepel). Pl. Tesla esetében ez nincs így, ott a 4-500ezret futottak is tudják az eredeti kapacítás ~95%-át.

Ezt sem tudtam, hasznos infó - majd pár év múlva, ha aktuális lesz körbenézünk.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12804 Dátum: 2019 Március, 20, 21:28:55 pm »
Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.

Dehogynem szoktak injektort venni.  Sőt, ha azt nézed tőlünk nyugatabbra szerintem a többség megveszi az újat, ha egyáltalán kell, mert 3-5 év alatt cserélik az autót, addig meg nem igazán jön elő. Utána meg jelentős részük keleten köt ki, aztán majd keleten felújítják. Ráadásul az újabb autók esetében az sem biztos, hogy a felújításhoz szükséges technológia/alkatrész a piacon van, hisz lehet csak később jelenik meg, ergo esélyed sincs felújíttatni. Az autó állapotától/értékétől függ elsősorban, h mit tesznek bele. Az igaz, hogy senki sem venne 4db injektort 800ért, ha az autó értékének ez jelentős hányadát ez kiteszi.

Vannak cégek, akik kettőstömegű és kuplung felújítással is foglalkoznak, mert erre is van igény.

Ezért vettem egy rommá reszelt 1.5 dci-t. Minden van hozzá, de azt már nem én fogom megvenni :)
Nem tudtam, hogy kuplungot is matatnak...

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/03/20/ki_kell_szallni_a_dizelbol_mig_nem_keso/

Nem mondom, h mindennel egyet értek, de olyan pontok is szóba kerülnek, amiről mi is beszélgettünk. Amúgy azzal kb. egyetértek, hogy a hazai utakon sok bontószökevény van. És ez független a benzin-dízeltől. Pár hete, amikor sétáltam a városban valamiért figyeltem a parkoló autókat, és kb. én is azt láttam, hogy sok megfigyelt autó esetében kérdéses volt számomra a műszaki megfelelőség.  Elég volt gumikat, fékeket, rozsdásodást, fényszórók állapotát figyelni :)

A kommentek jók! Pl:

"mindennap megkapom hogy mitől féljek,itt a dízeltől máshol a Sorostól

Sorosdízellel járok szevasztok!"

 :hahota: :fetreng:

de monduk ez a videó sem rossz:

https://www.youtube.com/watch?v=Oub4-2vxfeE

« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 20, 22:13:23 pm írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12805 Dátum: 2019 Március, 20, 22:01:46 pm »
Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.

Dehogynem szoktak injektort venni.  Sőt, ha azt nézed tőlünk nyugatabbra szerintem a többség megveszi az újat, ha egyáltalán kell, mert 3-5 év alatt cserélik az autót, addig meg nem igazán jön elő. Utána meg jelentős részük keleten köt ki, aztán majd keleten felújítják. Ráadásul az újabb autók esetében az sem biztos, hogy a felújításhoz szükséges technológia/alkatrész a piacon van, hisz lehet csak később jelenik meg, ergo esélyed sincs felújíttatni. Az autó állapotától/értékétől függ elsősorban, h mit tesznek bele. Az igaz, hogy senki sem venne 4db injektort 800ért, ha az autó értékének ez jelentős hányadát ez kiteszi.

Vannak cégek, akik kettőstömegű és kuplung felújítással is foglalkoznak, mert erre is van igény.

Ezért vettem egy rommá reszelt 1.5 dci-t. Minden van hozzá, de azt már nem én fogom megvenni :)
Nem tudtam, hogy kuplungot is matatnak...

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/03/20/ki_kell_szallni_a_dizelbol_mig_nem_keso/

Nem mondom, h mindennel egyet értek, de olyan pontok is szóba kerülnek, amiről mi is beszélgettünk. Amúgy azzal kb. egyetértek, hogy a hazai utakon sok bontószökevény van. És ez független a benzin-dízeltől. Pár hete, amikor sétáltam a városban valamiért figyeltem a parkoló autókat, és kb. én is azt láttam, hogy sok megfigyelt autó esetében kérdéses volt számomra a műszaki megfelelőség.  Elég volt gumikat, fékeket, rozsdásodást, fényszórók állapotát figyelni :)

A kommentek jók! Pl:

"mindennap megkapom hogy mitől féljek,itt a dízeltől máshol a Sorostól

Sorosdízellel járok szevasztok!"

 :hahota: :fetreng:

Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12806 Dátum: 2019 Március, 20, 22:15:08 pm »
Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.

Dehogynem szoktak injektort venni.  Sőt, ha azt nézed tőlünk nyugatabbra szerintem a többség megveszi az újat, ha egyáltalán kell, mert 3-5 év alatt cserélik az autót, addig meg nem igazán jön elő. Utána meg jelentős részük keleten köt ki, aztán majd keleten felújítják. Ráadásul az újabb autók esetében az sem biztos, hogy a felújításhoz szükséges technológia/alkatrész a piacon van, hisz lehet csak később jelenik meg, ergo esélyed sincs felújíttatni. Az autó állapotától/értékétől függ elsősorban, h mit tesznek bele. Az igaz, hogy senki sem venne 4db injektort 800ért, ha az autó értékének ez jelentős hányadát ez kiteszi.

Vannak cégek, akik kettőstömegű és kuplung felújítással is foglalkoznak, mert erre is van igény.

Ezért vettem egy rommá reszelt 1.5 dci-t. Minden van hozzá, de azt már nem én fogom megvenni :)
Nem tudtam, hogy kuplungot is matatnak...

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/03/20/ki_kell_szallni_a_dizelbol_mig_nem_keso/

Nem mondom, h mindennel egyet értek, de olyan pontok is szóba kerülnek, amiről mi is beszélgettünk. Amúgy azzal kb. egyetértek, hogy a hazai utakon sok bontószökevény van. És ez független a benzin-dízeltől. Pár hete, amikor sétáltam a városban valamiért figyeltem a parkoló autókat, és kb. én is azt láttam, hogy sok megfigyelt autó esetében kérdéses volt számomra a műszaki megfelelőség.  Elég volt gumikat, fékeket, rozsdásodást, fényszórók állapotát figyelni :)

A kommentek jók! Pl:

"mindennap megkapom hogy mitől féljek,itt a dízeltől máshol a Sorostól

Sorosdízellel járok szevasztok!"

 :hahota: :fetreng:

Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

ez a videó sem rossz:

https://www.youtube.com/watch?v=Oub4-2vxfeE
Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12807 Dátum: 2019 Március, 20, 22:19:38 pm »
Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

Hát én is meglepődtem, hogy a cikkben 150 ezernél tönkremenő részecskeszűrőkről írtak, mivel nekem 220 körül sem volt vele sosem gond. Regenerált és kész. A mostaniban azt sem veszem észre, hogy regenerál. :) Megkérdeztem korábban szervizt, hogy várható-e vele kapcsolatban meghibásodás, a válasz meg az volt, h "nem szokott azzal lenni baj...de van mással" és röhögött egyet. :) Szerencsére a "mást" sem ismerem egyelőre. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12808 Dátum: 2019 Március, 21, 06:25:24 am »
Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

Hát én is meglepődtem, hogy a cikkben 150 ezernél tönkremenő részecskeszűrőkről írtak, mivel nekem 220 körül sem volt vele sosem gond. Regenerált és kész. A mostaniban azt sem veszem észre, hogy regenerál. :) Megkérdeztem korábban szervizt, hogy várható-e vele kapcsolatban meghibásodás, a válasz meg az volt, h "nem szokott azzal lenni baj...de van mással" és röhögött egyet. :) Szerencsére a "mást" sem ismerem egyelőre. :)

Szakújságíró....

A minap pont erről cseréltünk eszmét. Miszerint biztos úgyvan, de én mást tapasztaltam. Ezek szerint te is.
Nyilván nem bp-i taxiüzemben használjuk a gázolajost.
Egyépként iskolapéldája a 600e Ft-os Asthra-H váltócsere/felújítás, amennyiben a 6 gangos váltóval szereltet választotta, tökmindegy milyen motorral...
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 21, 14:54:51 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12809 Dátum: 2019 Március, 21, 18:04:17 pm »
Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

Hát én is meglepődtem, hogy a cikkben 150 ezernél tönkremenő részecskeszűrőkről írtak, mivel nekem 220 körül sem volt vele sosem gond. Regenerált és kész. A mostaniban azt sem veszem észre, hogy regenerál. :) Megkérdeztem korábban szervizt, hogy várható-e vele kapcsolatban meghibásodás, a válasz meg az volt, h "nem szokott azzal lenni baj...de van mással" és röhögött egyet. :) Szerencsére a "mást" sem ismerem egyelőre. :)

Szakújságíró....

A minap pont erről cseréltünk eszmét. Miszerint biztos úgyvan, de én mást tapasztaltam. Ezek szerint te is.
Nyilván nem bp-i taxiüzemben használjuk a gázolajost.
Egyépként iskolapéldája a 600e Ft-os Asthra-H váltócsere/felújítás, amennyiben a 6 gangos váltóval szereltet választotta, tökmindegy milyen motorral...

Még egy: https://www.youtube.com/watch?v=Oub4-2vxfeE

ezt linkeltem tegnap is kétszer :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12810 Dátum: 2019 Március, 21, 18:07:56 pm »
na, az nekem kimaradt. A duplázást töröltem is.
Másik újságíró meg ilyet ír le:

"Igen, részecskeszűrős, de attól sem kell túlzottan félni, ez a szerkezet ugyanúgy gondozásmentes, ahogyan a Renault dízeleinek részecskeszűrője is. "
Itt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/frissites-elott-es-utan-renault-kadjar/


Nem mindegy, melyik 'újságíró' mire és kitől kapja a pénzt...

Hát én is meglepődtem, hogy a cikkben 150 ezernél tönkremenő részecskeszűrőkről írtak, mivel nekem 220 körül sem volt vele sosem gond. Regenerált és kész. A mostaniban azt sem veszem észre, hogy regenerál. :) Megkérdeztem korábban szervizt, hogy várható-e vele kapcsolatban meghibásodás, a válasz meg az volt, h "nem szokott azzal lenni baj...de van mással" és röhögött egyet. :) Szerencsére a "mást" sem ismerem egyelőre. :)

Szakújságíró....

A minap pont erről cseréltünk eszmét. Miszerint biztos úgyvan, de én mást tapasztaltam. Ezek szerint te is.
Nyilván nem bp-i taxiüzemben használjuk a gázolajost.
Egyépként iskolapéldája a 600e Ft-os Asthra-H váltócsere/felújítás, amennyiben a 6 gangos váltóval szereltet választotta, tökmindegy milyen motorral...

Még egy: https://www.youtube.com/watch?v=Oub4-2vxfeE

ezt linkeltem tegnap is kétszer :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12811 Dátum: 2019 Március, 21, 18:23:46 pm »
na, az nekem kimaradt. A duplázást töröltem is.

Ugyanmár, engem nem zavart, csak megemlítettem (szerintem mást sem zavart volna). :)

Szerintem a lényeg a végén van a videónak, hogy gondolkozni kell. Másrészről ő meg autókereskedő, tehát így érdemes figyelni, h mit is mond. :) Persze, mond valós dolgokat, de az elektromos autóknál ő inkább a negatív dolgokat emeli ki, ami nem is feltétlen úgy van,ahogy álltja. Node, ja, mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt.
Epica 2.0 D

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 355
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12812 Dátum: 2019 Március, 22, 09:30:51 am »
na, az nekem kimaradt. A duplázást töröltem is.

Ugyanmár, engem nem zavart, csak megemlítettem (szerintem mást sem zavart volna). :)

Szerintem a lényeg a végén van a videónak, hogy gondolkozni kell. Másrészről ő meg autókereskedő, tehát így érdemes figyelni, h mit is mond. :) Persze, mond valós dolgokat, de az elektromos autóknál ő inkább a negatív dolgokat emeli ki, ami nem is feltétlen úgy van,ahogy álltja. Node, ja, mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt.
Hát azért az elektromos autókkal kapcsolatban én inkább egyetértenék vele. Hyundai Ioniq. 280km-et ígérnek, itt 200km valós hatótávot írnak. Nekem 150-et sem sikerült menni vele télen. Bp Infopark, Székesfehérvár oda-visszát nem bírta volna ki töltés nélkül, és csak 11000km volt benne.
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/05/24/hyundai-ioniq-electric-2017/
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12813 Dátum: 2019 Március, 22, 21:47:27 pm »
na, az nekem kimaradt. A duplázást töröltem is.

Ugyanmár, engem nem zavart, csak megemlítettem (szerintem mást sem zavart volna). :)

Szerintem a lényeg a végén van a videónak, hogy gondolkozni kell. Másrészről ő meg autókereskedő, tehát így érdemes figyelni, h mit is mond. :) Persze, mond valós dolgokat, de az elektromos autóknál ő inkább a negatív dolgokat emeli ki, ami nem is feltétlen úgy van,ahogy álltja. Node, ja, mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt.
Hát azért az elektromos autókkal kapcsolatban én inkább egyetértenék vele. Hyundai Ioniq. 280km-et ígérnek, itt 200km valós hatótávot írnak. Nekem 150-et sem sikerült menni vele télen. Bp Infopark, Székesfehérvár oda-visszát nem bírta volna ki töltés nélkül, és csak 11000km volt benne.
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/05/24/hyundai-ioniq-electric-2017/

Pontosítok: akkor részben van úgy, ahogy mondja, ha nem veszed figyelembe, hogy elektromos autóval közlekedsz. Nyilván a megszokásokon is kell változtatni. Amire pl. gondolok:
-télen lehetőleg fűtött garázsból indulsz és parkolóházakban parkolsz, h ne hüljön le az akksi olyan könnyen.
-olyan autót vásárolsz, amiben van akksi hűtés/fűtés (tudtommal a Leaf-ben pl. nincs ilyen, ezért is öregszik gyorsabban az akksija)
-a kicsi hatótáv relatív. A tesla pl. simán elmegy 450km-t 120-as tempóval autópályán, 150-nel 315-öt (https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8ztvc8/model_3_consumption_on_german_autobahn_74mph_120/) Nekem pl. 400+ simán elég lenne, ami már ma is rendelkezésre áll, mint látjuk.
-lassú töltés: ez megint kompromisszum. Nekem a 400km-es hatótávval kb. elég lenne, mert napi szinten nem igazán szoktam többet autózni és este meg feltölteném reggelig.

Van igazság abban amit mond, de akkor ha egy az egyben hasonlítod a belsőégésű autókhoz, ugyanazon megszokásokkal. Aki úgy vezetné, vagy hosszú távokra, neki már nem feltétlen érdemes elektoromosat venni.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12814 Dátum: 2019 Március, 23, 15:35:54 pm »
Itthon a tankolás minimum 25 perc. Mert el kell oda menenm, megtöltenem, vissza kell jönnöm.
Ezt soha senki nem számolja  :???:


Nekem 200 'biztos' km kellene, esetenként néha 300. Egy hordozható csendes generátorral a csomagtartban boldog lennék, mondjuk kéne tudni erről tölthető-e az autó? A Hondáé kb 2kVA-t tud tartósan, óránként egy liter kürüli benzinből. Kupufogónak kell egy kivezetés a csomagtartóból, mellékesen télen felfűti az autót. Sajnos nyáron is  :yoyo:

 



na, az nekem kimaradt. A duplázást töröltem is.

Ugyanmár, engem nem zavart, csak megemlítettem (szerintem mást sem zavart volna). :)

Szerintem a lényeg a végén van a videónak, hogy gondolkozni kell. Másrészről ő meg autókereskedő, tehát így érdemes figyelni, h mit is mond. :) Persze, mond valós dolgokat, de az elektromos autóknál ő inkább a negatív dolgokat emeli ki, ami nem is feltétlen úgy van,ahogy álltja. Node, ja, mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt.
Hát azért az elektromos autókkal kapcsolatban én inkább egyetértenék vele. Hyundai Ioniq. 280km-et ígérnek, itt 200km valós hatótávot írnak. Nekem 150-et sem sikerült menni vele télen. Bp Infopark, Székesfehérvár oda-visszát nem bírta volna ki töltés nélkül, és csak 11000km volt benne.
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/05/24/hyundai-ioniq-electric-2017/

Pontosítok: akkor részben van úgy, ahogy mondja, ha nem veszed figyelembe, hogy elektromos autóval közlekedsz. Nyilván a megszokásokon is kell változtatni. Amire pl. gondolok:
-télen lehetőleg fűtött garázsból indulsz és parkolóházakban parkolsz, h ne hüljön le az akksi olyan könnyen.
-olyan autót vásárolsz, amiben van akksi hűtés/fűtés (tudtommal a Leaf-ben pl. nincs ilyen, ezért is öregszik gyorsabban az akksija)
-a kicsi hatótáv relatív. A tesla pl. simán elmegy 450km-t 120-as tempóval autópályán, 150-nel 315-öt (https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8ztvc8/model_3_consumption_on_german_autobahn_74mph_120/) Nekem pl. 400+ simán elég lenne, ami már ma is rendelkezésre áll, mint látjuk.
-lassú töltés: ez megint kompromisszum. Nekem a 400km-es hatótávval kb. elég lenne, mert napi szinten nem igazán szoktam többet autózni és este meg feltölteném reggelig.

Van igazság abban amit mond, de akkor ha egy az egyben hasonlítod a belsőégésű autókhoz, ugyanazon megszokásokkal. Aki úgy vezetné, vagy hosszú távokra, neki már nem feltétlen érdemes elektoromosat venni.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12815 Dátum: 2019 Március, 23, 17:36:59 pm »
Itthon a tankolás minimum 25 perc. Mert el kell oda menenm, megtöltenem, vissza kell jönnöm.
Ezt soha senki nem számolja  :???:


Nekem 200 'biztos' km kellene, esetenként néha 300. Egy hordozható csendes generátorral a csomagtartban boldog lennék, mondjuk kéne tudni erről tölthető-e az autó? A Hondáé kb 2kVA-t tud tartósan, óránként egy liter kürüli benzinből. Kupufogónak kell egy kivezetés a csomagtartóból, mellékesen télen felfűti az autót. Sajnos nyáron is  :yoyo:


Meghackelnéd, mint a priusos? :)

https://totalcar.hu/belsoseg/2019/02/13/ez_a_prius-os_haborut_hirdetett_a_legellenallas_ellen/

Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12816 Dátum: 2019 Március, 24, 07:13:02 am »
Itthon a tankolás minimum 25 perc. Mert el kell oda menenm, megtöltenem, vissza kell jönnöm.
Ezt soha senki nem számolja  :???:


Nekem 200 'biztos' km kellene, esetenként néha 300. Egy hordozható csendes generátorral a csomagtartban boldog lennék, mondjuk kéne tudni erről tölthető-e az autó? A Hondáé kb 2kVA-t tud tartósan, óránként egy liter kürüli benzinből. Kupufogónak kell egy kivezetés a csomagtartóból, mellékesen télen felfűti az autót. Sajnos nyáron is  :yoyo:


Meghackelnéd, mint a priusos? :)

https://totalcar.hu/belsoseg/2019/02/13/ez_a_prius-os_haborut_hirdetett_a_legellenallas_ellen/

Bántóan kevés rajta a napelem  :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12817 Dátum: 2019 Március, 26, 17:13:48 pm »
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Mától energianagyhatalom lettem  :oke:
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12818 Dátum: 2019 Március, 26, 20:17:21 pm »
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Mától energianagyhatalom lettem  :oke:

Gratula! :)  :oke:
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12819 Dátum: 2019 Március, 26, 20:52:00 pm »
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.

Mától energianagyhatalom lettem  :oke:

Gratula! :)  :oke:

Az igazat megvalva még nem, de alakulgat :).
Majd ha azt írom, hogy az opec bekaphatja, na majd akkor :o)



« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 26, 21:19:12 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis