Szerző Téma: CSEVEGŐ  (Megtekintve 1407429 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2653
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12780 Dátum: 2019 Március, 04, 17:19:00 pm »
Akkor mást mondok:

Kár hogy csak a belgák (mondjuk a rommá az túlzás)

http://www.origo.hu/auto/20190304-vegre-megcsinaljak-romma-buntetik-a-kozepso-savban-autozokat.html

  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
autóeladás tapasztalat
« Válasz #12781 Dátum: 2019 Március, 08, 20:25:15 pm »
Amikor elmondom, hogy én bizony megint diesel autót vettem ezért és ezért, rengetegen elkezdenek károgni , hogy majd eladhatatlan lesz, majd tönkremegy, meg kettőstömegűt kell cserélni 100ezernél, meg ilyenek.

Hát biztosan így van, csakhogy nekem ellentétesek a tapasztalataim.
Az autómat nem is olyan régen gyakorlatilag alku nélkül elvitték. Kb 10%-al "ért többet" egy benzinesnél.
- el lehet adni 245e km-el is autót. Viccelődtünk is, hogy persze, mert ez első tulajos mo-i, nepperek meg oda tekerik, ahova a vevő szeretné  :yoyo:
- a kettőstömegű köszöni, remekül bírta.
- az injektorok, köszönik szépen, szintén jól voltak, nagynyomású szivattyústul.
- a turbó ugyancsak nem ment tönkre.

Szóval, ha úgy és arra használnak egy autót, amire tervezték, akkor sokáig bírja. Szerintem.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12782 Dátum: 2019 Március, 10, 23:27:56 pm »
Amikor elmondom, hogy én bizony megint diesel autót vettem ezért és ezért, rengetegen elkezdenek károgni , hogy majd eladhatatlan lesz, majd tönkremegy, meg kettőstömegűt kell cserélni 100ezernél, meg ilyenek.

Hát biztosan így van, csakhogy nekem ellentétesek a tapasztalataim.
Az autómat nem is olyan régen gyakorlatilag alku nélkül elvitték. Kb 10%-al "ért többet" egy benzinesnél.
- el lehet adni 245e km-el is autót. Viccelődtünk is, hogy persze, mert ez első tulajos mo-i, nepperek meg oda tekerik, ahova a vevő szeretné  :yoyo:
- a kettőstömegű köszöni, remekül bírta.
- az injektorok, köszönik szépen, szintén jól voltak, nagynyomású szivattyústul.
- a turbó ugyancsak nem ment tönkre.

Szóval, ha úgy és arra használnak egy autót, amire tervezték, akkor sokáig bírja. Szerintem.

- Lehúzás gyanús lett volna, ha kettőstömegűt akarnak cserélni az automata váltós autón. :) Ellenben, ha az auomata adja meg magát az sem olcsó.
- Dízelekben jellemzően drágább alkatrészek vannak, amik nagy valószínűséggel valamikor tönkre is mennek. A kérdés már csak az, hogy meddig javítható gazdaságosan az autó. Ugyanis az új alkatérszek ugyanannyiba kerülnek függetlenül az autó korától, futásteljesítményétől.
- a dízelek jellemzően bonyolultabbak, ezért egy-egy meghibásodás  időben és pénzben is sokba kerülhet. Egy ismerősöm hozott be nem rég Ford Mondeo dízelt. Szegénynek nem volt szerencséje, hamaorsan megállt alatta az autó. Az alkatrész nem is volt drága, de mire megtalálták a hibát, az hetek, ha nem hónapok kérdése volt.
- a 10%-os felár sem mond el sokat, mivel vásárláskor nagy valószínűséggel az 10+% volt a felár
- a dízeleknek kb. vége van, és ez elsősorban poilitkai döntés volt. Szinte biztos vagyok abban, hogy egyre nehezebb lesz dízelt értékesíteni és nagyobb értékvesztéssel kell számolni. Ez jelenleg itthon azért nem érezhető, mert itthon még nem tiltottak ki városokból dízeleket, szemben nyugat európai városokból. Ennek oka, az elöregedett autók magas száma. De szerintem csak idő kérdés, hogy ezt mikor vezetik be itthon.

Nekem is bejött a dízel, de az tuti, hogy jelen körülmények között nem vennék újat sem, de 200+ezer km-rel ez még inkább igaz.
Epica 2.0 D

Nem elérhető kabe77

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2246
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12783 Dátum: 2019 Március, 11, 07:09:49 am »

Szóval, ha úgy és arra használnak egy autót, amire tervezték, akkor sokáig bírja. Szerintem.
A lényeg ez és a megfelelő karbantartás. Viszont használt autónál biztosra menni szinte lehetetlen. Mivel mostanában nem várható, hogy új autót veszek, maradok a benzines használtnál. Leginkább a Mazda Skyactive motorjai tetszenek, na meg a Mazda 6. Azért az meggyőző számomra, hogy ők még mindig részecskeszűrő nélkül meg tudják oldani az Euro6d Temp előírásait. Igaz nagy köbcentis motorok, nem kis turbós "nyöszörgők". A minap volt alkalmam kipróbálni egy barátom új Opel Crossland X autóját. Az a járom hengeres 1.2-es valami "csoda". Zörög-csörög, zajcsillapítás semmi a motortérben (pedig közel 5 millió volt kedvezményekkel). Köszönöm szépen, de én inkább ilyen autót nem kérek. :hahota:
  • Malibu 2.4 LTZ (ex Lacetti 1.6 LPG)
  • Esztergom-Dorog-Annavölgy

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12784 Dátum: 2019 Március, 11, 08:47:42 am »
Amikor elmondom, hogy én bizony megint diesel autót vettem ezért és ezért, rengetegen elkezdenek károgni , hogy majd eladhatatlan lesz, majd tönkremegy, meg kettőstömegűt kell cserélni 100ezernél, meg ilyenek.

Hát biztosan így van, csakhogy nekem ellentétesek a tapasztalataim.
Az autómat nem is olyan régen gyakorlatilag alku nélkül elvitték. Kb 10%-al "ért többet" egy benzinesnél.
- el lehet adni 245e km-el is autót. Viccelődtünk is, hogy persze, mert ez első tulajos mo-i, nepperek meg oda tekerik, ahova a vevő szeretné  :yoyo:
- a kettőstömegű köszöni, remekül bírta.
- az injektorok, köszönik szépen, szintén jól voltak, nagynyomású szivattyústul.
- a turbó ugyancsak nem ment tönkre.

Szóval, ha úgy és arra használnak egy autót, amire tervezték, akkor sokáig bírja. Szerintem.

- Lehúzás gyanús lett volna, ha kettőstömegűt akarnak cserélni az automata váltós autón. :) Ellenben, ha az auomata adja meg magát az sem olcsó.
- Dízelekben jellemzően drágább alkatrészek vannak, amik nagy valószínűséggel valamikor tönkre is mennek. A kérdés már csak az, hogy meddig javítható gazdaságosan az autó. Ugyanis az új alkatérszek ugyanannyiba kerülnek függetlenül az autó korától, futásteljesítményétől.
- a dízelek jellemzően bonyolultabbak, ezért egy-egy meghibásodás  időben és pénzben is sokba kerülhet. Egy ismerősöm hozott be nem rég Ford Mondeo dízelt. Szegénynek nem volt szerencséje, hamaorsan megállt alatta az autó. Az alkatrész nem is volt drága, de mire megtalálták a hibát, az hetek, ha nem hónapok kérdése volt.
- a 10%-os felár sem mond el sokat, mivel vásárláskor nagy valószínűséggel az 10+% volt a felár
- a dízeleknek kb. vége van, és ez elsősorban poilitkai döntés volt. Szinte biztos vagyok abban, hogy egyre nehezebb lesz dízelt értékesíteni és nagyobb értékvesztéssel kell számolni. Ez jelenleg itthon azért nem érezhető, mert itthon még nem tiltottak ki városokból dízeleket, szemben nyugat európai városokból. Ennek oka, az elöregedett autók magas száma. De szerintem csak idő kérdés, hogy ezt mikor vezetik be itthon.

Nekem is bejött a dízel, de az tuti, hogy jelen körülmények között nem vennék újat sem, de 200+ezer km-rel ez még inkább igaz.

Szerintem a szívó benzines hal ki, gázolajos motorja majdnem mindenkinek van (suzukinak már nincs).
Egy benzines motor se nem egysezerűbb, se nem olcsóbb ma már. Hibát keresni szintén nem rutin. Sajnos.
Rendezgettem a számlákat eladáshoz. Hát a négy fék/féktárcsa + első toronycsapágyak + olajcsere az többe került, mint egy LUK-s kettőstömegű kuplungszettel együtt. Szóval az autó fenntartásával egyébként is vannak költségek...
Egyébként a négy injektor felújítása is megvolt a corsán 140eből.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12785 Dátum: 2019 Március, 11, 10:29:31 am »
Amikor elmondom, hogy én bizony megint diesel autót vettem ezért és ezért, rengetegen elkezdenek károgni , hogy majd eladhatatlan lesz, majd tönkremegy, meg kettőstömegűt kell cserélni 100ezernél, meg ilyenek.

Hát biztosan így van, csakhogy nekem ellentétesek a tapasztalataim.
Az autómat nem is olyan régen gyakorlatilag alku nélkül elvitték. Kb 10%-al "ért többet" egy benzinesnél.
- el lehet adni 245e km-el is autót. Viccelődtünk is, hogy persze, mert ez első tulajos mo-i, nepperek meg oda tekerik, ahova a vevő szeretné  :yoyo:
- a kettőstömegű köszöni, remekül bírta.
- az injektorok, köszönik szépen, szintén jól voltak, nagynyomású szivattyústul.
- a turbó ugyancsak nem ment tönkre.

Szóval, ha úgy és arra használnak egy autót, amire tervezték, akkor sokáig bírja. Szerintem.

- Lehúzás gyanús lett volna, ha kettőstömegűt akarnak cserélni az automata váltós autón. :) Ellenben, ha az auomata adja meg magát az sem olcsó.
- Dízelekben jellemzően drágább alkatrészek vannak, amik nagy valószínűséggel valamikor tönkre is mennek. A kérdés már csak az, hogy meddig javítható gazdaságosan az autó. Ugyanis az új alkatérszek ugyanannyiba kerülnek függetlenül az autó korától, futásteljesítményétől.
- a dízelek jellemzően bonyolultabbak, ezért egy-egy meghibásodás  időben és pénzben is sokba kerülhet. Egy ismerősöm hozott be nem rég Ford Mondeo dízelt. Szegénynek nem volt szerencséje, hamaorsan megállt alatta az autó. Az alkatrész nem is volt drága, de mire megtalálták a hibát, az hetek, ha nem hónapok kérdése volt.
- a 10%-os felár sem mond el sokat, mivel vásárláskor nagy valószínűséggel az 10+% volt a felár
- a dízeleknek kb. vége van, és ez elsősorban poilitkai döntés volt. Szinte biztos vagyok abban, hogy egyre nehezebb lesz dízelt értékesíteni és nagyobb értékvesztéssel kell számolni. Ez jelenleg itthon azért nem érezhető, mert itthon még nem tiltottak ki városokból dízeleket, szemben nyugat európai városokból. Ennek oka, az elöregedett autók magas száma. De szerintem csak idő kérdés, hogy ezt mikor vezetik be itthon.

Nekem is bejött a dízel, de az tuti, hogy jelen körülmények között nem vennék újat sem, de 200+ezer km-rel ez még inkább igaz.

Szerintem a szívó benzines hal ki, gázolajos motorja majdnem mindenkinek van (suzukinak már nincs).
Egy benzines motor se nem egysezerűbb, se nem olcsóbb ma már. Hibát keresni szintén nem rutin. Sajnos.
Rendezgettem a számlákat eladáshoz. Hát a négy fék/féktárcsa + első toronycsapágyak + olajcsere az többe került, mint egy LUK-s kettőstömegű kuplungszettel együtt. Szóval az autó fenntartásával egyébként is vannak költségek...
Egyébként a négy injektor felújítása is megvolt a corsán 140eből.

Ha megnézed a statisztikákat, tőlünk nyugatabbra jelentősen visszestek a dízel eladások a politikai döntések miatt. Ha már Mazda szóba került: A 3-ashoz is mutatott be a Mazda még dízelt, de Magyrországra akkor fog kerülni, ha kifejezetten rendelik a kereskedőtől:
https://youtu.be/IO58oGmZGeE?t=95

A modern benzinesek még mindig egyszerűbbek és olcsóbbak, mint a dízel. Viszont több szívás is lehet velük, mint korábban.  A szívó benzin nem fog kihalni, mert Atkinson ciklusú hybridekben tovább él: lásd Toyota, Lexus, Mitsibushi, Hyundai, Ford, stb. Amiknek a fenntartása gyakorlatilag mind olcsóbb, mint a dízeleknek ,tiszta benzineseknek, hisz még a fék is elhanyagolható mennyiségben kopik a visszatermelés miatt. Ha az elektromos autókhoz hasonlítanánk, akkor meg eleve nincs miről beszélni, mert szerviz igényük 0-hoz közeli.

Egyrészt egy komplett felújítás árát olajcserével hasonlítod 1 db kettőstömegű és kumplungszett árával, ami nem feltétlen fair összehasonlítás. :) Jellemzően nem egyszerre kerül sor 4 fék, toronycsapágy cseréjére, azaz ez időben egy eléggé elszort költség is lehet. A kettőstömegű a kumplungszettel csak egyben cserélhető. Ez az összehasonlítás inkább arra jó, h látható, h az árából mennyi mindent fel lehet újítani, milyen drága is ez valójában. :)

Felújított alkatrészt nem érdemes az új árával összehasonlítani. Valószínű pont azért választottad a felújtást, mert az új nem érte volna meg a felárat, lehetséges hogy az autó értékéhez képest már egész magas arányú lett volna az új alkatérsz ára. Erről beszéltem korábban, h nem érdemes-e gazdaságosan javítani.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12786 Dátum: 2019 Március, 11, 14:01:21 pm »


Ha megnézed a statisztikákat, tőlünk nyugatabbra jelentősen visszestek a dízel eladások a politikai döntések miatt. Ha már Mazda szóba került: A 3-ashoz is mutatott be a Mazda még dízelt, de Magyrországra akkor fog kerülni, ha kifejezetten rendelik a kereskedőtől:
https://youtu.be/IO58oGmZGeE?t=95

A modern benzinesek még mindig egyszerűbbek és olcsóbbak, mint a dízel. Viszont több szívás is lehet velük, mint korábban.  A szívó benzin nem fog kihalni, mert Atkinson ciklusú hybridekben tovább él: lásd Toyota, Lexus, Mitsibushi, Hyundai, Ford, stb. Amiknek a fenntartása gyakorlatilag mind olcsóbb, mint a dízeleknek ,tiszta benzineseknek, hisz még a fék is elhanyagolható mennyiségben kopik a visszatermelés miatt. Ha az elektromos autókhoz hasonlítanánk, akkor meg eleve nincs miről beszélni, mert szerviz igényük 0-hoz közeli.

Egyrészt egy komplett felújítás árát olajcserével hasonlítod 1 db kettőstömegű és kumplungszett árával, ami nem feltétlen fair összehasonlítás. :) Jellemzően nem egyszerre kerül sor 4 fék, toronycsapágy cseréjére, azaz ez időben egy eléggé elszort költség is lehet. A kettőstömegű a kumplungszettel csak egyben cserélhető. Ez az összehasonlítás inkább arra jó, h látható, h az árából mennyi mindent fel lehet újítani, milyen drága is ez valójában. :)

Felújított alkatrészt nem érdemes az új árával összehasonlítani. Valószínű pont azért választottad a felújtást, mert az új nem érte volna meg a felárat, lehetséges hogy az autó értékéhez képest már egész magas arányú lett volna az új alkatérsz ára. Erről beszéltem korábban, h nem érdemes-e gazdaságosan javítani.

Ok. Mondjuk 50ezret elmegy az első fék. Ekkor még nem kell hozzányúlni a hátsókhoz.
A második alkalom 100-nál következik be, ekkor már igen. Simán belefér egy pár toronycsapágy is ilyenkor.
Persze autója és sofőrje válogatja.
Nekem 50e volt a holtponti jeladó cseréje,  100 a vezérlése és 110 a generátor. Ezok pont azok a tételek, amik akármilyen hajtásnál bekövetkeznek, és nagyjából ugyanennyi a költségük is.
Annyit akartam mondani, hogy maga a fenntartás, üzemeltetés jelentős költség erre jön még pár alkatrész ami a benzinesben esetleg nincs (de már kezdik ott is használni)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12787 Dátum: 2019 Március, 12, 07:59:29 am »
Ok. Mondjuk 50ezret elmegy az első fék. Ekkor még nem kell hozzányúlni a hátsókhoz.
A második alkalom 100-nál következik be, ekkor már igen. Simán belefér egy pár toronycsapágy is ilyenkor.
Persze autója és sofőrje válogatja.

Elképzelhető...de ha így vezet valaki, akkor nagy valószínűséggel a kettőstömegű csere is befigyel valamikor 100ezer körül. :)

Nekem 50e volt a holtponti jeladó cseréje,  100 a vezérlése és 110 a generátor. Ezok pont azok a tételek, amik akármilyen hajtásnál bekövetkeznek, és nagyjából ugyanennyi a költségük is.
Annyit akartam mondani, hogy maga a fenntartás, üzemeltetés jelentős költség erre jön még pár alkatrész ami a benzinesben esetleg nincs (de már kezdik ott is használni)

Nem teljesen ugyanarról beszélünk. Azaz részben. Az én állításom az, hogy a dízelben a benzinesekhez képest még így is sok a drága alkatrész és az biztosra vehető, hogy tönkremennek. Az alkatrészek ára meg ugyannanyiba kerül új autóhoz, mint használthoz, de az autó értéke meredeken csökken az idő és a futott km alatt. Ebből az következik, h dízel esetében hamarabb jön el az a pont, amikor gazdaságosan nem érdemes javítani. De az első pár százezer km-t gond nélkül teljesítik és az első tulajoknak nyilván megéri. Ez szerintem a történet első fele.
A második fele, hogy politikai döntésekkel elvették az emberek bizalmát a dízelektől, ezért jóval kevesebbet vásárolnak és a kitiltások előbb-utóbb megjelennek nálunk is. A kereslet csökkenés meg kihat a fejlesztésekre, mert a gyárak nem fogják fejleszteni, ha nem veszik az emberek, de törvényi előírások meg szigorodnak a károsanyag kibocsátást illetően. Az meg fejlesztés nélkül nem megy és itt harap a farkába a kígyó...

Egyébként az biztosra vehető, hogy a sima benzinesek sem fogják megúszni, csak azokra majd még ezután fognak rászállni. (Bár nyilván ez is bőven folyamatban van, hisz az előírásoknak azoknak is meg kell felelni, és azért bonyolódik a technika, hogy elérjék azokat. Aztán amikor már nincs tovább, akkor azok is kukázódnak.)

Az egész történet a környezetvédelembe van csomagolva, de senki sem tudja a konkrét hatásokat. Az látszik, hogy a bolygó melegszik, de szerintem senki sem tudja, hogy milyen mértékben okozza ezt a dízel, benzines, áramfejlesztés, stb. Valóban ott kezelik-e a felmelegedés okát, ami a legnagyobb gondot okozza?
Mondjuk az igaz, hogy elekromos és pluginhybrid esetében napelemmel környezetbarát módon elő lehet állítani az áramot, és a híbridek már 50km felett elmennek tiszta elektromosan is még a SUV-ok is, az elektromos autók meg 3-400km körül. És az elektromos autók ára/töltési ideje biztosan csökkenni fog az elkövetkező időben, míg a hatótávúk nőni fog. Persze, itt is vannak fizikai korlátok, mint mindenhol.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12788 Dátum: 2019 Március, 12, 17:56:37 pm »
Én arra tippelnék, hogy az EU olaj, gáz importra szorul - ezt a függőséget kívánja kiváltani.
Egy lehetséges alternatíva a megújúló energiaforrásosk tárolására: https://qubit.hu/2018/08/28/itt-az-energiatarolas-jovoje-a-beton

Kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én azt mondom, hogy maga az autózás annyi költséggel jár, hogy egy-egy kiemelt - csak a diesellel -  előforduló alkatrészcsere azonos nagyságrendű más egyéb minden autónál jelentkező karbantartási költséggel.
100e km-en csak az üzemanyag 2-3 millió forint. Az enyémre a 8 abroncs (téli/nyári) 250-320e Ft és ez csak a gumi alsó/közép kategóriában. Ezeket pedig 3-5 évente meg kell venni.

Prémium márka, diesel, automata váltóval - akkor te jól beválasztottál :)


Ok. Mondjuk 50ezret elmegy az első fék. Ekkor még nem kell hozzányúlni a hátsókhoz.
A második alkalom 100-nál következik be, ekkor már igen. Simán belefér egy pár toronycsapágy is ilyenkor.
Persze autója és sofőrje válogatja.

Elképzelhető...de ha így vezet valaki, akkor nagy valószínűséggel a kettőstömegű csere is befigyel valamikor 100ezer körül. :)

Nekem 50e volt a holtponti jeladó cseréje,  100 a vezérlése és 110 a generátor. Ezek pont azok a tételek, amik akármilyen hajtásnál bekövetkeznek, és nagyjából ugyanennyi a költségük is.
Annyit akartam mondani, hogy maga a fenntartás, üzemeltetés jelentős költség erre jön még pár alkatrész ami a benzinesben esetleg nincs (de már kezdik ott is használni)

Nem teljesen ugyanarról beszélünk. Azaz részben. Az én állításom az, hogy a dízelben a benzinesekhez képest még így is sok a drága alkatrész és az biztosra vehető, hogy tönkremennek. Az alkatrészek ára meg ugyannanyiba kerül új autóhoz, mint használthoz, de az autó értéke meredeken csökken az idő és a futott km alatt. Ebből az következik, h dízel esetében hamarabb jön el az a pont, amikor gazdaságosan nem érdemes javítani. De az első pár százezer km-t gond nélkül teljesítik és az első tulajoknak nyilván megéri. Ez szerintem a történet első fele.
A második fele, hogy politikai döntésekkel elvették az emberek bizalmát a dízelektől, ezért jóval kevesebbet vásárolnak és a kitiltások előbb-utóbb megjelennek nálunk is. A kereslet csökkenés meg kihat a fejlesztésekre, mert a gyárak nem fogják fejleszteni, ha nem veszik az emberek, de törvényi előírások meg szigorodnak a károsanyag kibocsátást illetően. Az meg fejlesztés nélkül nem megy és itt harap a farkába a kígyó...

Egyébként az biztosra vehető, hogy a sima benzinesek sem fogják megúszni, csak azokra majd még ezután fognak rászállni. (Bár nyilván ez is bőven folyamatban van, hisz az előírásoknak azoknak is meg kell felelni, és azért bonyolódik a technika, hogy elérjék azokat. Aztán amikor már nincs tovább, akkor azok is kukázódnak.)

Az egész történet a környezetvédelembe van csomagolva, de senki sem tudja a konkrét hatásokat. Az látszik, hogy a bolygó melegszik, de szerintem senki sem tudja, hogy milyen mértékben okozza ezt a dízel, benzines, áramfejlesztés, stb. Valóban ott kezelik-e a felmelegedés okát, ami a legnagyobb gondot okozza?
Mondjuk az igaz, hogy elekromos és pluginhybrid esetében napelemmel környezetbarát módon elő lehet állítani az áramot, és a híbridek már 50km felett elmennek tiszta elektromosan is még a SUV-ok is, az elektromos autók meg 3-400km körül. És az elektromos autók ára/töltési ideje biztosan csökkenni fog az elkövetkező időben, míg a hatótávúk nőni fog. Persze, itt is vannak fizikai korlátok, mint mindenhol.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12789 Dátum: 2019 Március, 12, 19:09:53 pm »
Kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én azt mondom, hogy maga az autózás annyi költséggel jár, hogy egy-egy kiemelt - csak a diesellel -  előforduló alkatrészcsere azonos nagyságrendű más egyéb minden autónál jelentkező karbantartási költséggel.
100e km-en csak az üzemanyag 2-3 millió forint. Az enyémre a 8 abroncs (téli/nyári) 250-320e Ft és ez csak a gumi alsó/közép kategóriában. Ezeket pedig 3-5 évente meg kell venni.

Az a baj, hogy a spórolást felfelé kerekíted a költségeket meg lefelé vagy kevésbé akarsz róluk tudomást venni. Állítod, hogy 100ezer km-en 2-3 milliót spórolsz. Csak 2millióra számoltam ki, de ez azt jelentené, hogy 5l-el kevesebbet eszik a dízel, mint benzines társa, ami azért nem igaz. 3 milliónál ez ugye már 7.5l-t jelentene. :) Másrészt jelenleg a benzin ~10%-al olcsóbb a dízelnél, ezt is érdemes figyelmbe venni.

Megnéztem, hogy 1db felújított injektor 1.7CDTI-hez ~90 ezerbe kerül. Az új meg 1 százassal drágább. Nem fogom kigooglezni az összes dízel specifikus alkatrész árát, de látszik, hogy gyorsan fogyhat a megspórolt pénz. Másrészt, ezek alkatrészek cseréjét azért már nem minden sarkon végzik el, és ia hibák(pl. injektor csere) esetén érdemes feltárni az okot is, hisz megeshet, hogy az új beszerelés után röviddel szintén tönkre megy, ha a hiba oka nem lett kezelve. Szóval szerintem ez egyáltalán nem annyira trivi. Sokan amivel nem számolnak, az a kiesett idő meg az utána járás. Egy tervezhető karbantartás számomra sokkal jobb, mint ha hirtelen beesik egy nagyobb javítás, ami lehet összességében olcsóbb is lehet, mint az apránként kifizetett karbantartás összege.

Prémium márka, diesel, automata váltóval - akkor te jól beválasztottál :)

Szerencsére jól! :) Nagyon bejön továbbra is, szeretem. Örülök is, hogy nem kell új autón gondolkozzak, mert nehéz döntés előtt állnék. (valószínű hybrid SUV vagy elektromos összkerekes szedán lenne, de mindkettővel szemben vannak ellenérvek.)

Amit írtam, azt nem azért írtam, mert volt egy nagy szívásom. Szerencsére nem. :) De ha jön, akkor meg nem esek kétségbe, hisz, mint látod tudatában vagyok, h nem 2 fillér lesz. (De ez a D5-ös motor álltólag 5-600ezer km-t elmegy gond nélkül, az automata váltó már problémásabb lehet, de 2-300ezer környékére tippelem, h gond lehet vele, ha egyáltalán. Még csak 120-nál járok vele jelenleg) Csak arra próbáltam utalni, hogy neked megérte, de az új tulaj nagyon könnyen minuszos helyzetben találhatja magát, ill. a megspórolt üzemanyag árát is könnyen felszívhatják a javítások, és a dízelek növekvő értékvesztésével érdemes számolni.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 12, 19:19:19 pm írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12790 Dátum: 2019 Március, 12, 19:29:24 pm »
Egy lehetséges alternatíva a megújúló energiaforrásosk tárolására: https://qubit.hu/2018/08/28/itt-az-energiatarolas-jovoje-a-beton

Ja, egyszer beszélgettem kollégákkal ezekről a dolgokról. :) Elvileg Svájcban hamarosan leállíthatnak 1-2 reaktort és utána az összeset, mert annyi a zöld áram... Ja, mesélték. Éjszaka megveszik külföldről az áramat, amit szintén atomerőmű állít elő, felszivattyúzzák a vizet, aztán majd leeresztik. :) Ez a titka a svájci zöld áramnak. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12791 Dátum: 2019 Március, 12, 21:41:45 pm »
Kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én azt mondom, hogy maga az autózás annyi költséggel jár, hogy egy-egy kiemelt - csak a diesellel -  előforduló alkatrészcsere azonos nagyságrendű más egyéb minden autónál jelentkező karbantartási költséggel.
100e km-en csak az üzemanyag 2-3 millió forint. Az enyémre a 8 abroncs (téli/nyári) 250-320e Ft és ez csak a gumi alsó/közép kategóriában. Ezeket pedig 3-5 évente meg kell venni.

Az a baj, hogy a spórolást felfelé kerekíted a költségeket meg lefelé vagy kevésbé akarsz róluk tudomást venni. Állítod, hogy 100ezer km-en 2-3 milliót spórolsz. Csak 2millióra számoltam ki, de ez azt jelentené, hogy 5l-el kevesebbet eszik a dízel, mint benzines társa, ami azért nem igaz. 3 milliónál ez ugye már 7.5l-t jelentene. :) Másrészt jelenleg a benzin ~10%-al olcsóbb a dízelnél, ezt is érdemes figyelmbe venni.

Megnéztem, hogy 1db felújított injektor 1.7CDTI-hez ~90 ezerbe kerül. Az új meg 1 százassal drágább. Nem fogom kigooglezni az összes dízel specifikus alkatrész árát, de látszik, hogy gyorsan fogyhat a megspórolt pénz. Másrészt, ezek alkatrészek cseréjét azért már nem minden sarkon végzik el, és ia hibák(pl. injektor csere) esetén érdemes feltárni az okot is, hisz megeshet, hogy az új beszerelés után röviddel szintén tönkre megy, ha a hiba oka nem lett kezelve. Szóval szerintem ez egyáltalán nem annyira trivi. Sokan amivel nem számolnak, az a kiesett idő meg az utána járás. Egy tervezhető karbantartás számomra sokkal jobb, mint ha hirtelen beesik egy nagyobb javítás, ami lehet összességében olcsóbb is lehet, mint az apránként kifizetett karbantartás összege.

Prémium márka, diesel, automata váltóval - akkor te jól beválasztottál :)

Szerencsére jól! :) Nagyon bejön továbbra is, szeretem. Örülök is, hogy nem kell új autón gondolkozzak, mert nehéz döntés előtt állnék. (valószínű hybrid SUV vagy elektromos összkerekes szedán lenne, de mindkettővel szemben vannak ellenérvek.)

Amit írtam, azt nem azért írtam, mert volt egy nagy szívásom. Szerencsére nem. :) De ha jön, akkor meg nem esek kétségbe, hisz, mint látod tudatában vagyok, h nem 2 fillér lesz. (De ez a D5-ös motor álltólag 5-600ezer km-t elmegy gond nélkül, az automata váltó már problémásabb lehet, de 2-300ezer környékére tippelem, h gond lehet vele, ha egyáltalán. Még csak 120-nál járok vele jelenleg) Csak arra próbáltam utalni, hogy neked megérte, de az új tulaj nagyon könnyen minuszos helyzetben találhatja magát, ill. a megspórolt üzemanyag árát is könnyen felszívhatják a javítások, és a dízelek növekvő értékvesztésével érdemes számolni.

Nekem viszont megvan a Bosch Bendeczky szakműhely számlája, 2017-ben 140e Ft-ról. Kecel. Ez 4 injektor volt.
Erre mondam, hogy az internet meg a fórumok, meg az újságírók biztosan okosak és igazat mondanak, csak nekem más a tapasztalatom :)

430e km körül következett be a corsán. 1.7 CDTi.
Az idő viszont valóban kritikus volt, kb egy hét volt kiszedni, elküldeni futárral, megvárni, összerakni. Mondjuk addig jártam az astrával.


  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12792 Dátum: 2019 Március, 12, 22:03:22 pm »
Nekem viszont megvan a Bosch Bendeczky szakműhely számlája, 2017-ben 140e Ft-ról. Kecel. Ez 4 injektor volt.
Erre mondam, hogy az internet meg a fórumok, meg az újságírók biztosan okosak és igazat mondanak, csak nekem más a tapasztalatom :)

Csak kár, hogy nem ugyanarról beszélünk! :) Ugyanis, míg te a felújításról beszélsz, azaz le kellett adni, vagy/és kaptál helyette felújítottat, addig én azt írtam, ha felújított annyiba kerül. :) És ez szerinted miért van így? Azért mert a felújított is húzós, pláne az új. Erre mondom, hogy nem érdemes gazdaságosan javítani, csak ilyen megoldásokkal, ami ki tudja meddig tart. Ráadásul, ha az oka nincs kezelve, mert fém reszelék is lehet az üzemanyag rendszerben, akkor az új is kuka lesz. Az üzemanyag rendszert meg megint nem egyszerű tisztítani.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12793 Dátum: 2019 Március, 12, 22:54:13 pm »
Ok biztos úgy van, ahogy az internet írja, csak nekem számlám van róla, hogy mégsem.

Most már direkte előbányásztam, és be kell vallanom: tévedtem. 148.126,- Ft volt.   :hahota:
Vagy fogadjuk el, hogy hülye vagyok és fogalmam sincs a költségekről. Vidáman tévedek és jót autózom egy elromló, költséges diesellel. Már megint.  :szetvert:

Nekem viszont megvan a Bosch Bendeczky szakműhely számlája, 2017-ben 140e Ft-ról. Kecel. Ez 4 injektor volt.
Erre mondam, hogy az internet meg a fórumok, meg az újságírók biztosan okosak és igazat mondanak, csak nekem más a tapasztalatom :)

Csak kár, hogy nem ugyanarról beszélünk! :) Ugyanis, míg te a felújításról beszélsz, azaz le kellett adni, vagy/és kaptál helyette felújítottat, addig én azt írtam, ha felújított annyiba kerül. :) És ez szerinted miért van így? Azért mert a felújított is húzós, pláne az új. Erre mondom, hogy nem érdemes gazdaságosan javítani, csak ilyen megoldásokkal, ami ki tudja meddig tart. Ráadásul, ha az oka nincs kezelve, mert fém reszelék is lehet az üzemanyag rendszerben, akkor az új is kuka lesz. Az üzemanyag rendszert meg megint nem egyszerű tisztítani.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 12, 23:07:15 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12794 Dátum: 2019 Március, 12, 23:14:19 pm »
Autózás dettó:
Lecserélem korszerűre, zöld vagyok. A régi meg tőlem keletebbre pufogja ugyanazt + az enyém itt, ugyan kicsit kevesebbet.
Zöld vagyok.

Egy lehetséges alternatíva a megújúló energiaforrásosk tárolására: https://qubit.hu/2018/08/28/itt-az-energiatarolas-jovoje-a-beton

Ja, egyszer beszélgettem kollégákkal ezekről a dolgokról. :) Elvileg Svájcban hamarosan leállíthatnak 1-2 reaktort és utána az összeset, mert annyi a zöld áram... Ja, mesélték. Éjszaka megveszik külföldről az áramat, amit szintén atomerőmű állít elő, felszivattyúzzák a vizet, aztán majd leeresztik. :) Ez a titka a svájci zöld áramnak. :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12795 Dátum: 2019 Március, 13, 00:06:15 am »
Ok biztos úgy van, ahogy az internet írja, csak nekem számlám van róla, hogy mégsem.

Most már direkte előbányásztam, és be kell vallanom: tévedtem. 148.126,- Ft volt.   :hahota:
Vagy fogadjuk el, hogy hülye vagyok és fogalmam sincs a költségekről. Vidáman tévedek és jót autózom egy elromló, költséges diesellel. Már megint.  :szetvert:

Attis, nem csak az internet írja úgy, hanem te is :)

Egyébként a négy injektor felújítása is megvolt a corsán 140eből.

Felújításról írsz és nem arról, hogy 140ért vettél 4 felújítottat. Én meg azt írtam, hogy ~90ezer a felújított, a gyári új meg majdnem 200... darabja... Szóval most akkor mi került 148-ba azon kívül, h 4 db? :)
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március, 13, 00:08:04 am írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető WERES

  • PR Manager
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • ****
  • Hozzászólások: 2831
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12796 Dátum: 2019 Március, 13, 14:43:03 pm »
Eddig komolyabban nem foglalkoztam a villanyautós kérdéssel. Elolvasgattam mindig a cikkeket, meg tudtam, hogy drága....DE!

Most pont együtt jött pár új dolog...Gyerekkori cimbi pár év várakozással átvette Tesla Model3 autóját, amivel meglepett. Így tudtam meg mennyi telepített töltő van mindenfelé, amiről eddig nem is tudtam. Ezeket tuti mostanában építették ki, mert valóban találtam párat. Aztán jött a totalcar cikke, ahol számolgatnak költségeket is.

Hát az autót inkább hagyjuk, gusztustalan és undorító  :szetvert: :sunyi: :rohog: :taps: Autopilot, 450-500 km hatótáv egy teli töltéssel, az a gyorsulás az félelmetes volt....frankón rosszul voltam tőle órákig.  :rohog: :rasta:

Na szóval....nem győzte hangsúlyozni, hogy olasz honból, ahol él és dolgozik, az útja nulla forintba került  :csodalkozik: :gondolkodik: :wow: Mindenhol tudott ingyen tölteni, ahol kellett.  :omg: :igaz:
Ez azért elég ijesztően hangzik. Számolgatva pedig valóban ez annyit jelenthet, hogy éves szinten egy hozzám hasonló 10000km körüli futásnál akár 300-400 ezer forint zsebben marad vagy több. Na de aki sokat megy vele, annak kb 4-5 év és megtérül az autó ára is....
Lacetti R+

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1775
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12797 Dátum: 2019 Március, 13, 16:44:29 pm »
Eddig komolyabban nem foglalkoztam a villanyautós kérdéssel. Elolvasgattam mindig a cikkeket, meg tudtam, hogy drága....DE!

Most pont együtt jött pár új dolog...Gyerekkori cimbi pár év várakozással átvette Tesla Model3 autóját, amivel meglepett. Így tudtam meg mennyi telepített töltő van mindenfelé, amiről eddig nem is tudtam. Ezeket tuti mostanában építették ki, mert valóban találtam párat. Aztán jött a totalcar cikke, ahol számolgatnak költségeket is.

Hát az autót inkább hagyjuk, gusztustalan és undorító  :szetvert: :sunyi: :rohog: :taps: Autopilot, 450-500 km hatótáv egy teli töltéssel, az a gyorsulás az félelmetes volt....frankón rosszul voltam tőle órákig.  :rohog: :rasta:

Na szóval....nem győzte hangsúlyozni, hogy olasz honból, ahol él és dolgozik, az útja nulla forintba került  :csodalkozik: :gondolkodik: :wow: Mindenhol tudott ingyen tölteni, ahol kellett.  :omg: :igaz:
Ez azért elég ijesztően hangzik. Számolgatva pedig valóban ez annyit jelenthet, hogy éves szinten egy hozzám hasonló 10000km körüli futásnál akár 300-400 ezer forint zsebben marad vagy több. Na de aki sokat megy vele, annak kb 4-5 év és megtérül az autó ára is....

Nagy valoszinuseggel en is Tesla-ban gondolkodnek, pont azert amit irsz. Nekem nem tetszik kifejezetten, de minden erv mellette szol. Plusz, ha a hazra napelemeket dobok, akkor kb. nullabol megvan a toltes es meg el sem kell jarni sehova sem toltogetni. Nekem a valos 400km-es hatotav eleg. Csak mondjuk a Teslanal az a csusztatas, hogy kb. 20%-al allnak be tolteni es 80%-ig gyors a toltes es kevesbe terheli az akksit, felette jobban. :) Na, most ,ha igy szamolod, akkor az 500km-bol is csak 300km marad.... Masreszt az 500km-t nem a fejletepo gyorsulassal birja. :)
Azt is megneztem, hogy az ertektartasa is jobb, mint a luxus markake (S Merci, 7es BMW stb), mellette fanntartasi koltseg 0-hoz kozelit, az nemet luxusnal (amit sosem vennek, csak az osszehasonlitas miatt neztem) meg szeritnem ha csak raneznek az 1 szazas, ha hozza is nyulnak, min. 2-3-rol indul...
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:autóeladás tapasztalat
« Válasz #12798 Dátum: 2019 Március, 13, 22:25:19 pm »
Ok biztos úgy van, ahogy az internet írja, csak nekem számlám van róla, hogy mégsem.

Most már direkte előbányásztam, és be kell vallanom: tévedtem. 148.126,- Ft volt.   :hahota:
Vagy fogadjuk el, hogy hülye vagyok és fogalmam sincs a költségekről. Vidáman tévedek és jót autózom egy elromló, költséges diesellel. Már megint.  :szetvert:

Attis, nem csak az internet írja úgy, hanem te is :)

Egyébként a négy injektor felújítása is megvolt a corsán 140eből.

Felújításról írsz és nem arról, hogy 140ért vettél 4 felújítottat. Én meg azt írtam, hogy ~90ezer a felújított, a gyári új meg majdnem 200... darabja... Szóval most akkor mi került 148-ba azon kívül, h 4 db? :)

Injektort nem szoktak venni, mert drága és fel lehet újítani. Kuplungot pl nem.
De főtengely csapágy, szimmering probléma miatt sem vesznek új motort, cserélik, ha úgy tetszik felújítják a motort. Vagy a féknyerget.
Akkor másként fogalmazok: volt egy hibás üzemanyagellátó alkatrészem, a GÉPKOCSI javítása ennyibe került. Gyári technológiával, bosch szakműhelyben, ami vélhetően még újabb 400e km-t elment volna.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6603
    • Profil megtekintése
Re:CSEVEGŐ
« Válasz #12799 Dátum: 2019 Március, 13, 22:55:00 pm »
Eddig komolyabban nem foglalkoztam a villanyautós kérdéssel. Elolvasgattam mindig a cikkeket, meg tudtam, hogy drága....DE!

Most pont együtt jött pár új dolog...Gyerekkori cimbi pár év várakozással átvette Tesla Model3 autóját, amivel meglepett. Így tudtam meg mennyi telepített töltő van mindenfelé, amiről eddig nem is tudtam. Ezeket tuti mostanában építették ki, mert valóban találtam párat. Aztán jött a totalcar cikke, ahol számolgatnak költségeket is.

Hát az autót inkább hagyjuk, gusztustalan és undorító  :szetvert: :sunyi: :rohog: :taps: Autopilot, 450-500 km hatótáv egy teli töltéssel, az a gyorsulás az félelmetes volt....frankón rosszul voltam tőle órákig.  :rohog: :rasta:

Na szóval....nem győzte hangsúlyozni, hogy olasz honból, ahol él és dolgozik, az útja nulla forintba került  :csodalkozik: :gondolkodik: :wow: Mindenhol tudott ingyen tölteni, ahol kellett.  :omg: :igaz:
Ez azért elég ijesztően hangzik. Számolgatva pedig valóban ez annyit jelenthet, hogy éves szinten egy hozzám hasonló 10000km körüli futásnál akár 300-400 ezer forint zsebben marad vagy több. Na de aki sokat megy vele, annak kb 4-5 év és megtérül az autó ára is....

Nagy valoszinuseggel en is Tesla-ban gondolkodnek, pont azert amit irsz. Nekem nem tetszik kifejezetten, de minden erv mellette szol. Plusz, ha a hazra napelemeket dobok, akkor kb. nullabol megvan a toltes es meg el sem kell jarni sehova sem toltogetni. Nekem a valos 400km-es hatotav eleg. Csak mondjuk a Teslanal az a csusztatas, hogy kb. 20%-al allnak be tolteni es 80%-ig gyors a toltes es kevesbe terheli az akksit, felette jobban. :) Na, most ,ha igy szamolod, akkor az 500km-bol is csak 300km marad.... Masreszt az 500km-t nem a fejletepo gyorsulassal birja. :)
Azt is megneztem, hogy az ertektartasa is jobb, mint a luxus markake (S Merci, 7es BMW stb), mellette fanntartasi koltseg 0-hoz kozelit, az nemet luxusnal (amit sosem vennek, csak az osszehasonlitas miatt neztem) meg szeritnem ha csak raneznek az 1 szazas, ha hozza is nyulnak, min. 2-3-rol indul...

Nekem a leaf, kona stb reálisabb cél, bőven fájdalomküszöb felett van egy tesla ára és a határhaszon már nagyon kicsi lenne - nekem.
A következő autó valszeg nekünk is elektronyos lesz.
Nálam most szerelnek egy pilot napelem rendszert a tetőre, majd meglátjuk hogy mit tud ténylegesen 1-2 év átlagában. Ha jó, bővítve lesz.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis