Szerző Téma: Jó tudni!  (Megtekintve 296015 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
unokázás
« Válasz #1740 Dátum: 2019 Május, 12, 15:39:46 pm »
Idős szüleimnél is bepróbálkoztak. Szerencsére még tavaéy elmeséltem nekik az alábbi történetet, így anyukám nagyon röviden jobbulást kívánt az állítólagosan balesetet szenvedett rokonnak, majd lecsapta a telefont.  :oke:

Tavaly figyelmeztetett egy ismerősöm:

Telefonkönyvből kinézték egy 12. kerületi idős ismerősöm vezetékes telefonszámát - már gyakorlatilag csak szinte nekik van ilyenjük :-(  .és este felhívta egy fátyolosan torz női hang, hogy karambolozott az M3-as elágazásánál, és ő a vétkes, és már szerzett a "sérültnek" egy millió forintot, de még kellene egy, mert akkor nem jelentik fel. Épp a mentőkocsiban van, adja is a mentőorvost, mert megsérült a szája, alig tud beszélni, aki látta már a másik egymilliót, azt egy tanítványa hozta már, de még kellene pénz, nincs otthon több.
"Te vagy az, Évikém?" - volt a néni visszakérdezése. "Igen," - mondata  mentős, Ő az, csak kötözzük az arcát bla bal bla, ... és a Balázs nevű sértett-rokon megy a pénzért, kb. 10 perc mulva otthon is van." Igen jól vezették a beszélgetést, pánikoltatták a nénit, aki még egy nevet kikottyantott, ja igen, Ő is elment pénzért - volt rá a válasz, stb stb.

A néni mondta a telefonba, hogy csak kétszáz ezer forintja van, "nem baj, az is több a semminél."
Tíz percen belül megjelent a "Balázs", 40 körüli fiatalember, csöngetett, a néni addigra összekészítette a pénzt, még talált otthon egy vésztartalékban kétszázat, és odaadta az este 7 után érkező férfinak, aki pimaszul feszegetve a kereteket még rákérdezett, hogy "ékszer nincs, mert azt is beszámítják?", de a néni mondta, hogy azt már elhordták a rokonok, erre a fazon beszállt egy messzebb megállt fehér autóba, ahol kinyitották neki az ajtót (!) belülről, és elmentek.
A valódi "vétkes" ezalatt egy koncerten ült, kikapcsolt telefonnal. A nénit kihallgatni bevitték a rendőrök, fél 12-kor mehetett haza, de nem biztatták, még nem sikerült senkit elkapniuk, olyan profin, gyorsan dolgoznak! Mást nem hallgattak meg a rendőrök ( több "véletlen" is közrejátszott - mondták).

Felvétel, fénykép sehol.

Ha van idősebb ismerősötök, vagy a naivabb fajtából, akkor osszátok meg velük a történetet, sajnos valós.
"



  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Kötelező biztosítás
« Válasz #1741 Dátum: 2019 Május, 17, 07:11:34 am »
Már kétszer előfordult velem, hogy duplán fizettem be az éves kötelezőt egy-egy járművemre.
Pár éve az Opelre, tavaly pedig az utánfutóra.
Egyértelmű figyelmetlenség, csoportos beszedés is be volt állítva, meg el is utaltam.

Következménye (mindkét biztosítónál): hogy ilyenkor a fordulópontot követően automatikusan dífizetettséget igazolnak a következő évre is.
Folyománya: nem emelkedik a kötelezőm, ugyanolyan kondíciókkal fut a köv évben is :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2682
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1742 Dátum: 2019 Július, 29, 09:56:49 am »
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
kipifogógáz
« Válasz #1743 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 07:16:19 am »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1744 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 08:58:37 am »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.

Ja, a napokban neztem en is pont. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1745 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 10:11:02 am »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.

Ja, a napokban neztem en is pont. :)

Elég gáz, hogy jottányit sem szigorodtak, csak jogszabállyal követelik meg a tényleges betartását.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1746 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 11:29:15 am »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.

Ja, a napokban neztem en is pont. :)

Elég gáz, hogy jottányit sem szigorodtak, csak jogszabállyal követelik meg a tényleges betartását.

Hat szerintem ez pont eleg, mivel eddig laboratoriumi korulmenyek kozott eleg volt, ha hozta az ertekeket. Most meg legalabb eletszeru korulmenyek kozott is kell tudni az autoknak az elvarasokat. Amennyire tudom, a Toyota van legkozelebb a 20as celkituzesekhez. Azutan a gyartoknak buntetest kell fizetni az auto eladasok utan, amit nyilvan a vasarlora terhelnek ra. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1747 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 11:50:49 am »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.

Ja, a napokban neztem en is pont. :)

Elég gáz, hogy jottányit sem szigorodtak, csak jogszabállyal követelik meg a tényleges betartását.

Hat szerintem ez pont eleg, mivel eddig laboratoriumi korulmenyek kozott eleg volt, ha hozta az ertekeket. Most meg legalabb eletszeru korulmenyek kozott is kell tudni az autoknak az elvarasokat. Amennyire tudom, a Toyota van legkozelebb a 20as celkituzesekhez. Azutan a gyartoknak buntetest kell fizetni az auto eladasok utan, amit nyilvan a vasarlora terhelnek ra. :)

Ez két külön dolog.
1. Van az Euro 6d ami 2020tól érvényes a károsanyag tartalomra. Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.
2. Másik a széndioxid kibocsátás/km. Ezek konkrét nominális határértékek az egész eladott flottára vetítve.

Persze nyilván összefügg egyik a másikkal, bár nem feltétlenül. Annó az Euro3-at az üresjárat helyett váltáskor felpörgő motor, magasabb fogyasztás teljesítette - ha visszaemlékszünk.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető kabe77

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2249
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1748 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 12:02:07 pm »
Amennyiben Wikinek hihetünk:

Megnézve az derül ki, 2014-hez képest nem változtak az értékek, sőt 2011-hez képest is alig. A mérés módja változott meg, WLTP, majd real driving enviromnent-re.

Ja, a napokban neztem en is pont. :)

Elég gáz, hogy jottányit sem szigorodtak, csak jogszabállyal követelik meg a tényleges betartását.

Hat szerintem ez pont eleg, mivel eddig laboratoriumi korulmenyek kozott eleg volt, ha hozta az ertekeket. Most meg legalabb eletszeru korulmenyek kozott is kell tudni az autoknak az elvarasokat. Amennyire tudom, a Toyota van legkozelebb a 20as celkituzesekhez. Azutan a gyartoknak buntetest kell fizetni az auto eladasok utan, amit nyilvan a vasarlora terhelnek ra. :)

Ez két külön dolog.
1. Van az Euro 6d ami 2020tól érvényes a károsanyag tartalomra. Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.
2. Másik a széndioxid kibocsátás/km. Ezek konkrét nominális határértékek az egész eladott flottára vetítve.

Persze nyilván összefügg egyik a másikkal, bár nem feltétlenül. Annó az Euro3-at az üresjárat helyett váltáskor felpörgő motor, magasabb fogyasztás teljesítette - ha visszaemlékszünk.
A 2. ponttal kapcsolatban jelent meg az Autó magazinban egy érdekes okfejtés arról, hogy miért is csinálnak pont ezért SUV-okat, ahelyett, hogy a kisfogyasztású kisautókra koncentrálnának.
  • Malibu 2.4 LTZ (ex Lacetti 1.6 LPG)
  • Esztergom-Dorog-Annavölgy

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1749 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 12:10:38 pm »
Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.

Ez azert igy nem igaz, eleg ha megnezed a wiki oldalt:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Eleg konkretak azok a szamok. :) Vagy a "szinte mind"-et maskepp ertelmezzuk. :)

Amugy tisztaban vagyok, hogy 2 temarol beszeltem, de ettol meg igaz volt, amit irtam. :)

Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1750 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 12:14:00 pm »
A 2. ponttal kapcsolatban jelent meg az Autó magazinban egy érdekes okfejtés arról, hogy miért is csinálnak pont ezért SUV-okat, ahelyett, hogy a kisfogyasztású kisautókra koncentrálnának.

Mert nagyobb haszonressel lehet eladni es kereslet van ra?! :) Vagy miert? :) Ja, meg olvastam olyat is, hogy a dizel korlatozassal visszanyalt a fagyi. Az emberek elkezdtek venni a benzineseket, csak az meg nem olyan jo CO2-t tekintve. :) Ja, van ez igy. :) Az SUV-k meg tobbsegeben meg mindig dizelek. A benzines sokat zabal, a hybrid meg nem eleg eros es ugye az is felhasznalas fuggo, h plusz vagy minusz kornyezetterhelest jelent egy sima benzin/dizelhez kepest. Bar, a Toyota eleg jo kis hybrideket szerel. De pl. Volvo T8 420 Le-vel es 50km elektromos hatotavval nem a sporolasrol szol, ezt a szalonban is megmondtak. :)
« Utoljára szerkesztve: 2019 Augusztus, 27, 12:17:33 pm írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1751 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 14:54:11 pm »
A CO, a THC, a NMHC, az NOx  stb-t én százaléknak hittem, ezek szerint g/km ezek is?

Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.

Ez azert igy nem igaz, eleg ha megnezed a wiki oldalt:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Eleg konkretak azok a szamok. :) Vagy a "szinte mind"-et maskepp ertelmezzuk. :)

Amugy tisztaban vagyok, hogy 2 temarol beszeltem, de ettol meg igaz volt, amit irtam. :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1752 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 15:53:56 pm »
A CO, a THC, a NMHC, az NOx  stb-t én százaléknak hittem, ezek szerint g/km ezek is?

Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.

Ez azert igy nem igaz, eleg ha megnezed a wiki oldalt:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Eleg konkretak azok a szamok. :) Vagy a "szinte mind"-et maskepp ertelmezzuk. :)

Amugy tisztaban vagyok, hogy 2 temarol beszeltem, de ettol meg igaz volt, amit irtam. :)

Hat, a wiki eleg megbizhato oldal es nekem nagyon ugy tunik, hogy g/km a tablazatbol es a szovegbol is.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1753 Dátum: 2019 Augusztus, 27, 16:07:49 pm »
És tényleg, a táblázat címében van. Nemtom' miért gondoltam %-nak. Ön nyert :)

A CO, a THC, a NMHC, az NOx  stb-t én százaléknak hittem, ezek szerint g/km ezek is?

Ezek szinte mind arányok, százalékos értékek.

Ez azert igy nem igaz, eleg ha megnezed a wiki oldalt:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Eleg konkretak azok a szamok. :) Vagy a "szinte mind"-et maskepp ertelmezzuk. :)

Amugy tisztaban vagyok, hogy 2 temarol beszeltem, de ettol meg igaz volt, amit irtam. :)

Hat, a wiki eleg megbizhato oldal es nekem nagyon ugy tunik, hogy g/km a tablazatbol es a szovegbol is.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Brazil erdőtűz
« Válasz #1754 Dátum: 2019 Augusztus, 28, 14:01:47 pm »
Előrebocsátom, hogy a probláma valós, csak épp nem újkeletű. És nem Brazil.

Riogatnak, az internet népe meg riad.
Olvasgattam, nézelődtem.
Tipplejetek, menyi erdőtüzet észlelnek csak Brazíliában évente?
Csatolom a kimutatást:
Az esőerdőben a tűzesetek száma gyakorlatilag 100%-ban emberi tevékenység következményei (főleg erdőírtás).

Itt megtekinthető az erdők pusztulása.
Ha már aggódunk, aggódjunk rendesen!
https://www.globalforestwatch.org
Ránagyítva látszik pl a 2004-es Tátrai szélvihar is.

#prayforfinnerdő, #prayforsvéderdő

 :sir:
« Utoljára szerkesztve: 2019 Augusztus, 28, 14:07:08 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető kabe77

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2249
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1755 Dátum: 2019 Augusztus, 31, 10:33:32 am »
A 2. ponttal kapcsolatban jelent meg az Autó magazinban egy érdekes okfejtés arról, hogy miért is csinálnak pont ezért SUV-okat, ahelyett, hogy a kisfogyasztású kisautókra koncentrálnának.

Mert nagyobb haszonressel lehet eladni es kereslet van ra?! :) Vagy miert? :) Ja, meg olvastam olyat is, hogy a dizel korlatozassal visszanyalt a fagyi. Az emberek elkezdtek venni a benzineseket, csak az meg nem olyan jo CO2-t tekintve. :) Ja, van ez igy. :) Az SUV-k meg tobbsegeben meg mindig dizelek. A benzines sokat zabal, a hybrid meg nem eleg eros es ugye az is felhasznalas fuggo, h plusz vagy minusz kornyezetterhelest jelent egy sima benzin/dizelhez kepest. Bar, a Toyota eleg jo kis hybrideket szerel. De pl. Volvo T8 420 Le-vel es 50km elektromos hatotavval nem a sporolasrol szol, ezt a szalonban is megmondtak. :)
Nem (csak) a haszonszerzés miatt, hanem mert az összkibocsátási érték kiszámításánál (mármint a gyártó általi összértéknél), figyelembe veszik a képletben a súlyt is, így a jelenlegi számítás szerint a nagy tömegű SUV-ok lejjebb viszik a CO értéket. 2021-től ez részben módosul majd, de a súly még akkor is korrekciós tényező lesz. Továbbá még az is közrejátszik, hogy ezért csinálnak Plug-In Hybrid SUV-okat és egyéb nagy platós autókat, mert ezzel is csökkenteni lehet az értékeken, míg a kisautók hibrid verzióival már sokkal nem megy lejjebb a fogyasztás. Példaként hozza a Ford V6-os 350 lovas turbós motorral szerelt tölthető hibrid autókat (F150 és egyéb társai), amik ugyan papíron keveset fogyasztanak és ezzel a CO is a határérték alatt van jelentősen. Aztán persze a használatuk más kérdés, hiszen semmi sem biztosítja azt, hogy a tulaj valójában ki is fogja ezt használni.
  • Malibu 2.4 LTZ (ex Lacetti 1.6 LPG)
  • Esztergom-Dorog-Annavölgy

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6679
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1756 Dátum: 2019 Augusztus, 31, 14:26:05 pm »
A szállásközvetítő portálokkal kapcsoaltban: ritka nagy átverés.
Most pl 100 Euróval többért ajánlotta a háromnyeső, mint a szálloda saját oldala (ami egyébként ugyancsak egy foglalási rendszer,re dob át, csak nem magyarra).

Megérne egy fogyasztóvédelmi misét (ha lenne).
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 357
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1757 Dátum: 2019 Augusztus, 31, 17:30:09 pm »
A szállásközvetítő portálokkal kapcsoaltban: ritka nagy átverés.
Most pl 100 Euróval többért ajánlotta a háromnyeső, mint a szálloda saját oldala (ami egyébként ugyancsak egy foglalási rendszer,re dob át, csak nem magyarra).

Megérne egy fogyasztóvédelmi misét (ha lenne).
A szállásközvetítőknek  is élni kell valamiből. :) mindegyíik ilyen.
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1793
    • Profil megtekintése
Re:kipifogógáz
« Válasz #1758 Dátum: 2019 Augusztus, 31, 18:55:50 pm »
A 2. ponttal kapcsolatban jelent meg az Autó magazinban egy érdekes okfejtés arról, hogy miért is csinálnak pont ezért SUV-okat, ahelyett, hogy a kisfogyasztású kisautókra koncentrálnának.

Mert nagyobb haszonressel lehet eladni es kereslet van ra?! :) Vagy miert? :) Ja, meg olvastam olyat is, hogy a dizel korlatozassal visszanyalt a fagyi. Az emberek elkezdtek venni a benzineseket, csak az meg nem olyan jo CO2-t tekintve. :) Ja, van ez igy. :) Az SUV-k meg tobbsegeben meg mindig dizelek. A benzines sokat zabal, a hybrid meg nem eleg eros es ugye az is felhasznalas fuggo, h plusz vagy minusz kornyezetterhelest jelent egy sima benzin/dizelhez kepest. Bar, a Toyota eleg jo kis hybrideket szerel. De pl. Volvo T8 420 Le-vel es 50km elektromos hatotavval nem a sporolasrol szol, ezt a szalonban is megmondtak. :)
Nem (csak) a haszonszerzés miatt, hanem mert az összkibocsátási érték kiszámításánál (mármint a gyártó általi összértéknél), figyelembe veszik a képletben a súlyt is, így a jelenlegi számítás szerint a nagy tömegű SUV-ok lejjebb viszik a CO értéket. 2021-től ez részben módosul majd, de a súly még akkor is korrekciós tényező lesz. Továbbá még az is közrejátszik, hogy ezért csinálnak Plug-In Hybrid SUV-okat és egyéb nagy platós autókat, mert ezzel is csökkenteni lehet az értékeken, míg a kisautók hibrid verzióival már sokkal nem megy lejjebb a fogyasztás. Példaként hozza a Ford V6-os 350 lovas turbós motorral szerelt tölthető hibrid autókat (F150 és egyéb társai), amik ugyan papíron keveset fogyasztanak és ezzel a CO is a határérték alatt van jelentősen. Aztán persze a használatuk más kérdés, hiszen semmi sem biztosítja azt, hogy a tulaj valójában ki is fogja ezt használni.

A sulyt a jelenlegi euro besorolas is figyelembe veszi. Sot, el sem tudom kepzelni, h ne vegyek figyelembe. Ill. valoszinu a szabalyt megalkotok sem tudnak jobbat. Nalunk pl. elvaras, h az egyik vas legalabb 3 tonnat tudjon huzni. Nem mindig kell, de ha igen, akkor tudnia kell. Ilyen kriterium menten igazabol sem elektromos, sem hibrid nem johet szoba, mert ezt nem tudjak. Ha meg tudna is, a nyakamat teszem ra,h tobbet fogyasztana, mint a tisztan belso egesu tarsa, hisz 100-200 kg-ot meg vinnie kell pluszban.
Az viszont valo igaz, h szep vicc kategoria, amikor 400+le-s 2 tonna feletti suvok gyari megadott fogyasztasa 5l alatt van :) mondjuk annak meg nem neztem utana, h mi alapjan tortenik a besorolas, de Svajcan van egy a-g osztalyokba valo besorolas fogyasztas alapjan es ott a bazi eros plugin suvok siman a legrosszabb kategoriaba kerulnek. :) ja, es ennek hatasa van az adora is. :)

Itt egy erdekes cikk a temaba vagoan:
https://varkonyigabor.blog.hu/2019/08/26/nterju_fritz_indraval_az_elektromobilitas_egyik_legnagyobb_kritikusaval


« Utoljára szerkesztve: 2019 Szeptember, 01, 10:09:00 am írta Rammstein »
Epica 2.0 D