Szerző Téma: Két keréken  (Megtekintve 224091 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Al Bundy

  • Klubtag
  • Daewoo-ja van
  • *******
  • Hozzászólások: 535
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1860 Dátum: 2016 Április, 04, 19:34:55 pm »
Nálam ma indult a bringás szezon.  :oke:  Elsőre egy 25km táv....ööööö...hát, nagyon nincsen kondicióm  :ferdejel:
Ma? Be sem fejeződött, annyira nem volt tél  :igaz:
15 fok alatt nem kerékpározom, nálam ez nyári elfoglaltság  :oke: Nekem akkor az igazi amikor mindenki ájuldozik, hogy elviselhetetlen a hőség.
Akkor Te biciklizel  :rohog:

Én már vagy 2 hete előkaptam a bringát. Nálam +5 fok fölött már bringás idő van (hosszú ujjú póló+polarfelső és már lehet is rombolni mindenfelé). A kánikulás napokon meg marad az esti csapatás mert annak nem látom értelmét, hogy az életbenmaradásért tekerjek (nem arról szól.....)
  • Volvo S60R
  • Budapest

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2601
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1861 Dátum: 2016 Október, 13, 13:22:06 pm »
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2601
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1862 Dátum: 2017 Február, 18, 10:18:19 am »
Arra nyugaton alakulgat ez! Ha esik előbb kapnak zöldet a bringások!

http://index.hu/kerekagy/2017/02/18/tul_sokara_valt_a_lampa_hollandiaban_van_megoldas/

  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2082
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1863 Dátum: 2017 Március, 28, 21:25:06 pm »
Igaz nem kerékpár, hanem motor, de megosztom milyen balfék vagyok.
Szóval kapkodva mielőtt a családdal vidékre utazol ne kezdjél el reggel még első teleszkópot összerakni, mert úgy jársz mint én : Neki állsz a f@szerdőben nyitott szájjal rohangálni.
Szóval örültem, hogy kicseréltem a szimeringeket, új porvédőket és feltöltöttem új olajjal. Második utamon láttam, hogy valami nem kóser, mert tiszta olaj mindkét teleszkóp. Hát mit csináltam? Fordítva raktam be a szimeringet a nagy kapkodásban... Nem blokkolta az olajat, hanem kiengedte...  :omg: :fejelfalnak:
Most szétszedtem megint és megfordítottam, nem tűntek rossznak. Holnap kiderül.  :kemeny:

UI.: Annak ellenére, hogy nem terveztem munka utáni motorozást, csak sikerült 140km-eres kört tegyek :D A teleszkóp jónak bizonyult.  :yoyo:
« Utoljára szerkesztve: 2017 Március, 29, 20:44:37 pm írta josh »
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető WERES

  • PR Manager
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • ****
  • Hozzászólások: 2823
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1864 Dátum: 2017 Március, 29, 21:32:00 pm »


UI.: Annak ellenére, hogy nem terveztem munka utáni motorozást, csak sikerült 140km-eres kört tegyek :D A teleszkóp jónak bizonyult.  :yoyo:

hehe  :hahota: :fetreng: :rohog: :rasta:
Lacetti R+

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2082
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1865 Dátum: 2017 Június, 24, 12:29:57 pm »
A héten szelephézagot kellett állítsak a Suzukin. Lapkás, hirtelenjében csak gyárit tudtam rendelni 3800ft/db. Elég komoly pénz egy 29,3mm átmérőjű és 2,8mm vastag korongért. Lett volna több időm, máshonnan rendelek hozzá 800ft-ért.

A szelephézag állítás után karburátort szinkronizáltam, mert nem igazán volt már jó a dolog. Csúnyán ejtegette alapjáraton a fordulatot. Mivel csak 2 hengeres, így régebben csináltam benzincsőből 2T motorolajjal egy szinkronizálót ami a vákuum különbséget mér a két hengernél. Nem ecsetelem, hogy mire rájöttem, hogy hogyan tudok valóban szinkront csiholni kellett vagy 3 óra...
A karbi egy vákuum és pillangószelep által is vezérelt Mikuni csoda. Elsőnek a vákuumvezérlés nélkül próbáltam. Elbaxtam vele vagy 2x1 órát, mert nem akarta az igazat, állandóan elmászott.
Utána rákötöttem a vákuumvezérlést viszont szétszereléskor a vákuumcső rendszerről lekötöttem a vákuumdobot és ezt nem vettem észre így az egyik össze-vissza működött a vákuumvezérlés és totál mást mutatott a "műszer" és nem reagált az állításra (jogosan). Mondanom se kell, hogy ezzel is elbaxtam egy rendes órát.

Végül mindent megtaláltam, jól bekötöttem és gyakorlatilag 15perc alatt sikerült beállítani a szinkront.

Egyébként a menetét leírom, mert sokan nem tudják hogyan kell. A motor melegnek kell legyen, jó szelephézagokkal és a vezérlés jelen. A karbi nem lehet kopott, a szelepeknek zárnia kell, ne legyen 0,5-1barnal nagyobb különbség a hengerekben.
Én a gyertyák megnézésével kezdtem, mert ez árulkodó a keverék minőségére (keverék csavaron valószínű zárni kell majd).
A karbik szinkronját 4000 fordulat/perc felett kell ellenőrizni elsőnek. Itt már a pilot/alapjárati csavar nem igazán működik, tehát nem befolyásolja a szinkront. Ha itt jó a szinkron, levesszük a service manual szerinti fordulatra és újra ellenőrizzük a szinkront. Ha kell a szinkron állító csavarral kiegyenlítjük. Ha ez meg van, letekerjük az alapjárati csavart 1100 körülre és hagyjuk beállni a "műszert", mert itt már a keverék játszik. Szóval amelyik hengernél magas az oszlop ott csökkenteni kell, ahol alacsony ott növelni. Innentől a keverék csavarral kell játszani. Irányt azért nem írok, mert két fő fajta karburátor van, az egyik a benzint nyitja-zárja (kifelé csavarva dúsul a keverék), a másik a levegőt nyitja-zárja ezzel befolyásolva a venturi effektust (kifelé csavarva szegényedik a keverék). "Fogod" az egyik hengert és elkezded a keveréket addig szegényíteni amíg nem kezd el egyenletlenül járni, kicsit durrogni, majd dúsítasz rajta 1/4-1/2 fordulatnyit. Lehet le is fog többször állni a motor, újra kell indítani és korrigálni a központi alapjárat állítóval 1100-ra. Átmész a másik oldalra és a vákuumot figyelve a keverékcsavarral beállítod a vákuumot ugyanakkorára a hengerekben. Elkezded ezt a hengert is szegényíteni amíg nem kezd instabil lenni majd dúsítasz rajta 1/4-1/2 fordulatot (hangján nem fogsz észrevenni igazából semmit ilyenkor). Fordulatot 1100-ra, vákuum ellenőriz, ha nem ugyanakkora a két hengerrel közösen apró lépésekkel kell visszahozni egyenlőre (egyiket szegényíteni a másikat dúsítani). Ha kész akkor 900-ig biztos lesz a motornak alapjárata, nem durrog, nem ugrál az alapjárat számottevően.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1706
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1866 Dátum: 2017 Július, 18, 20:56:34 pm »
Bringásoktól kérdezném, hogy tárcsaféknél hogyan lehet megszűntetni a nyikorgást fékezéskor? Vettem féktisztítót, szépen lefújtam a tárcsát, áttöröltem. A betéteteket kivettem, összedörzsöltem őket, lejött a fékpor, a rugót is megtisztítottam a nyerget is áttöröltem. De mégis minden induláskor el kell végezzem ugyanezet, mert addig nem nyikorog, míg használom. Elteszem, következő alkalommal használnám, nyikorog... Gondoltam arra is, hogy más anyagú pofát kellene vegyek?! Valami ötlet, javaslat?
Epica 2.0 D

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2601
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1867 Dátum: 2018 Október, 19, 06:59:30 am »
Négy keréken ugyan, de a két kerekesről. Nem is olyan hülyeség!

https://hvg.hu/cegauto/20181018_holland_ajtonyitas_video
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6435
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1868 Dátum: 2019 Február, 09, 10:27:37 am »
imádom:
https://totalbike.hu/hirek/2019/02/08/ujra_tamad_a_jawa/

Annak idejét MZ-re futotta, a jawa álom maradt...

Egy zöld, tányérüléses, terepváltós MNH-tól selejtezett VÁP-os motorunk volt :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2082
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1869 Dátum: 2019 Február, 10, 15:49:24 pm »
imádom:
https://totalbike.hu/hirek/2019/02/08/ujra_tamad_a_jawa/

Annak idejét MZ-re futotta, a jawa álom maradt...

Egy zöld, tányérüléses, terepváltós MNH-tól selejtezett VÁP-os motorunk volt :)

A csepptankos jawam szebb :)
Volt már pár éve Jawa európában (több típusuk pedig Argentínában maradt, mert nem hozták az EU-s környezetvédelmi normát) Minarelli blokkal szerelték, egész pofásnak nézett ki, de a gyér forgalmazói ellátottság miatt kihagytam, pedig 1,2millió körüli összegbe került. Gyanítom problémák akadtak volna a forgalomba helyezéssel, mivel itthon ilyen nem volt.

Annak azért örülök, hogy olyan helyre került a gyártás, ahol eddig is sok Jawat és Jawa licenszes Jedzi-t gyártottak, mert ez alapján talán hosszabban fennmaradhat a Jawa márkanév.

Addig is próbálom a minőségben jobb cseh alkatrészeket gyűjteni a csepptankosaimhoz
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6435
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1870 Dátum: 2019 Február, 10, 16:53:42 pm »
imádom:
https://totalbike.hu/hirek/2019/02/08/ujra_tamad_a_jawa/

Annak idejét MZ-re futotta, a jawa álom maradt...

Egy zöld, tányérüléses, terepváltós MNH-tól selejtezett VÁP-os motorunk volt :)

A csepptankos jawam szebb :)
Volt már pár éve Jawa európában (több típusuk pedig Argentínában maradt, mert nem hozták az EU-s környezetvédelmi normát) Minarelli blokkal szerelték, egész pofásnak nézett ki, de a gyér forgalmazói ellátottság miatt kihagytam, pedig 1,2millió körüli összegbe került. Gyanítom problémák akadtak volna a forgalomba helyezéssel, mivel itthon ilyen nem volt.

Annak azért örülök, hogy olyan helyre került a gyártás, ahol eddig is sok Jawat és Jawa licenszes Jedzi-t gyártottak, mert ez alapján talán hosszabban fennmaradhat a Jawa márkanév.

Addig is próbálom a minőségben jobb cseh alkatrészeket gyűjteni a csepptankosaimhoz

Irigyellek is. De úgy vagyok vele, két drága hobbi elég egy embernek, nem kell egy harmadik is...
 

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2601
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Két keréken
« Válasz #1871 Dátum: Tegnap - 15:01:17 »
Szassza?
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11010
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Két keréken
« Válasz #1872 Dátum: Tegnap - 15:05:12 »
várom a tavaszt  :szetvert: :sunyi: :sunyi: :sunyi: :oke:  :motor:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)