Szerző Téma: Hirek a nagyvilágból  (Megtekintve 82573 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lufi

  • Vendég

lufi

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #1 Dátum: 2004 Április, 23, 16:09:25 pm »
Radikális szabályváltozások a Forma-1-ben
Mosley visszatérne a '80-as évekbe
Joó Gábor
2004. április 23., péntek 14:37


A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley május elején szabálymódosítási javaslatokat nyújt be az istállóknak: kisebb motorokat akar, betiltaná a kerékcserét és visszahozná a manuális sebességváltót a 2008-as szezontól.
 
A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley ismét arra készül, hogy radikálisan átalakítsa a Forma-1-et. A sportvezet? a San Marinó-i Nagydíj pénteki napján tette közzé azt a 2008-tól esedékes változtatásokat tartalmazó, több pontból álló listát, amelyet május 4-én fog hivatalosan a csapatok elé terjeszteni.

Vissza a nyolcvanas évekbe

Mosley a motorok teljesítményét csökkentend?, háromról 2,4 literesre, illetve tízr?l nyolc hengeresre korlátozná az er?m?veket, amelyeknek az eddigi egy helyett két versenyhétvégét kellene kibírniuk. Az angol elnök szám?zné a kipörgésgátlót és a szervókormányt, az elektronikus sebességváltó helyett ismét manuális váltóm?vet szereltetne a kocsikba. Betiltaná a tartalékautó használatát, limitálná a tesztnapok számát és csak egyetlen gumigyár abroncsait használhatná valamennyi autó.

A FIA els? embere a lebonyolítási szabályokon is változtatna, megsz?ntetné például a verseny közbeni kerékcserét, csak a tankolásokat engedélyezné, valamint az id?mér? rendszerét is átalakítaná.

Látványnövelés, költségcsökkentés

A reformokra Mosley szerint "a Forma-1 látványosabbá tétele és a költségek csökkentése miatt lenne szükség". Idén ugyanis az eddigi három futamot ugyanaz a csapat és ugyanaz a pilóta nyerte - Ferrari és Michael Schumacher - , a legtöbbet költ? Toyota pedig nagyjából 350 millió dollárt áldoz az F-1-es csapatára, ami Mosley szerint elfogadhatatlan.

A javaslatokról a sportvezet? május 4-én tárgyal a csapatf?nökökkel Monacóban, majd a változtatások, amelyek a Forma-1 nyolcvanas évekbeli aranykorára utalnak, a Motorsport Világtanács június 30-i ülésén válhatnak hivatalossá.

WaseK

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #2 Dátum: 2004 Április, 23, 16:48:40 pm »
Idézetet írta: "lufi"
Mosley a motorok teljesítményét csökkentend?, háromról 2,4 literesre, illetve tízr?l nyolc hengeresre korlátozná az er?m?veket


A 2,4 literes már jó az én kocsikámba is. És sok kötelez?t se kell rá fizetni :lol:

lufi

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #3 Dátum: 2004 Április, 24, 17:35:12 pm »
Alkatrész-kereskedelem – olcsó másolat
2004. április 24.
Szirmai S. Péter    


Az unió autókereskedelmi reformjával májustól nálunk is liberalizálódik a javítás és az alkatrész-kereskedelem. Igaz, hogy biztonságát veszélyezteti, aki nem gyári alkatrészt vásárol?

 
 Biztonsági öv helyett daróckötéllel az ülésbe csomózott gyermek. Ez az óriásplakát rémíti országszerte az érzékeny lelk? autósokat. A szokatlan kampány közhelyes jelmondatát el?ször az olvasó nem is tudja mire vélni: „Az eredeti mással nem pótolható". Csak a bennfentesek sejtik, hogy a kampány már a májustól nálunk is érvényes uniós autókereskedelmi reformmal liberalizálódó autóalkatrész-kereskedelmi és szolgáltatási verseny el?szele.

Az EU ugyanis - azon belül nem utolsósorban Mario Monti, a brüsszeli bizottság versenyjogi ügyekben illetékes tagja - a vev? és a verseny érdekében az autóipar egyik legjövedelmez?bb területét, az alkatrész-forgalmazást és a márkakeresked?knek nagy bevételt hozó szervizszolgáltatást is liberalizálta. A gyártók májustól nem írhatják el? - még a márkakeresked?knek sem - a gyári alkatrészek beépítését. A javításban is megsz?nik a szerz?dött márkaszervizek privilégiuma. Bármelyik önálló m?hely vállalkozhat tetszés szerinti márka javítására, és a gyártó nem zárkózhat el az ehhez szükséges célgépek és információk, eljárások átadásától, pontosabban eladásától.

 
Az ismeretlen veszedelem

„Az eredeti mással nem pótolható" - figyelmeztet ugyanakkor független vizsgálati eredményekre hivatkozva a kampány kitalálója, a Porsche Hungaria. A gépkocsi-import?r külön rendezvényt szervezett az eredeti és a nem gyári alkatrészek közötti, az autós biztonsága szempontjából alapvet? különbség szemléltetésére. A kampánnyal azokat az ügyfeleket célozzák meg, akik három év után az olcsóbb „független m?helyekbe" vándorolnak el, és inkább az „utángyártott" alkatrészeket választják.

Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezet? igazgatója azzal érvel, hogy - ha az autós biztonságát, a kocsi értéktartását is figyelembe vesszük - az „olcsóbb" megoldás a drágább. Eppel szerint nincs ellentmondás, hiszen a „gyári" szolgáltatás és alkatrész azért drágább, mert ebben a min?ségi szolgáltatás, a többéves garancia az eredeti alkatrész hosszú élettartama, min?sége jelenik meg. Az „eredetivel", márkaszervizben javított kocsi ellenállóbb, kevésbé károsodik a kés?bbi ütközések során, így azután a javítása is olcsóbb.

Az eredeti alkatrésszel és technológiával újjávarázsolt kocsira a márka felel?sséget vállal, de teljesíti-e az elvárt tulajdonságokat egy ismeretlen német, olasz, spanyol, kelet-európai pótalkatrész? Eppel mindenesetre állítja: veszélyes is lehet, hogy az ügyfelek egy része elpártol a márkaszervizekt?l, mert a biztonságukat kockáztatják. Fél? pedig, hogy a liberalizációval még nagyobb lesz az elvándorlás.

Pró és kontra az autójavíttatásban  
Gyári alkatrész és márkaszervizben végzett javítás

El?nyök:
• szervizkönyvvezetés, értéktartás
• autócserénél magasabb beszámítási érték
• nagyobb m?szaki biztonság, tervezett ütközés
• biztonsági garanciák, kiszámíthatóság
• országos márkahálózat
• számla

Hátrányok:
• 25-50 százalékkal magasabb alkatrészár
• ugyanennyivel magasabb szerviz-óradíj
• nagyobb bürokrácia

Utángyártott alkatrész

El?nyök:
• a gyárinál 25-50 százalékkal alacsonyabb ár
• könny?, gyors beszerezhet?ség az autósbolt-hálózatokban
• min?ségi bizonyítvány, szavatosság, hatósági el?írás szerint

Hátrányok:
• egyenetlen, a gyáritól gyakran elmaradó min?ség
• gyengébb összetétel és összeszerelés
• a szavatossági igények nehézkesebb érvényesítése
• a gyárihoz képest megváltozott statikai tulajdonságok a járm?ben
• a gyáritól gyakran eltér? biztonsági mutatók
• kés?bbi balesetnél a gyáritól eltér? roncsolódás: nincs tervezett ütközés, amely okozhat akár balesetveszélyt is például légzsák korábbi/kés?bbi nyitását okozhatja

Független javítóm?hely

El?nyök:
• kisebb javítási díj
• rugalmas ügyintézés
• kisebb bürokrácia

Hátrányok:
• nem biztos, hogy a gyári el?írásoknak megfelel? a javítási technológia
• gyakran hiányoznak a típushoz szükséges célgépek, szervizkomputerek
• a márkaszervizhez képest gyakran hiányos a típusismeret és -informáltság
• a szavatossági igény esetenként nehézkesebb érvényesítése
• nem ritkák a számviteli hiányosságok
• a kocsi nem min?sül „szervizkönyvesnek", kisebb beszámítási érték  
 
 
Minek nevezzelek

„Természetesen nem igaz, hogy a biztonságát veszélyezteti, aki nem gyári alkatrészt vásárol a kocsijába" - utasítja vissza Eppel János állításait Bárdi Viktor, a nem gyári alkatrészek mintegy 50 milliárd forintos piacát vezet? Bárdi Autó Magyarország Autóalkatrész-kereskedelmi Rt. igazgatója. Az eleve beszállítói rendszerre épül? autóiparban az „els? beépítés?" részegységeket szállító küls? cég saját márkás terméke csak a csomagolásban és az árában különbözik az extra profit miatt drágább „gyáritól" - állítja az üzletember. Májustól nálunk is gyárinak számít a beszállító saját márkás termékeként forgalomba hozott „els? beépítés?" alkatrész.

A kiskereskedelmi forgalomban lév? nem els? beépítés?, hanem úgynevezett „utángyártott" alkatrészeket viszont itthon eddig is ellen?rizték. Nem is árusíthatnak az autósboltokban olyat, amelyet a közlekedési hatóság nem ellen?rzött, és nem kapott forgalomba hozatali engedélyt. A hatósági jóváhagyást a csomagoláson lév? „H" jel és a mellette lév? szám jelzi.

Bárdi Viktor ezért állítja, hogy a „H" jel? alkatrészekt?l „nem kell félni". Az alkatrész-kereskedelmet is liberalizáló reformnak éppen az a célja, hogy gerjessze a versenyt, letörje a gyári alkatrészek irreálisan magas, a szabadpiacinál 25, vagy akár 50 százalékkal magasabb árát. A reform árversenyre készteti majd a gyárakat, hiszen ezek után a márkakereskedések polcaira legálisan kerülhetnek fel az olcsóbb, nem gyári csomagolású, els? beépítés? alkatrészek. Bárdi Viktor így csupán a verseny el?szelének tekinti „Az eredeti mással nem pótolható" kampányt.

Spindler Tibor, a független m?helyeket tömörít? Autójavítók és Keresked?k Szövetségének (Ajaksz) elnöke a saját b?rén tapasztalja, hogy a márkaszervizek és a „függetlenek"“ között feler?södött a verseny. A típusra szóló javítási útmutatókat, adatokat, eszközöket az autógyártóknak át kell ugyan adni a nem márkaszervizeknek is, de irreálisan nagy árat kérnek érte. Újabb, bonyolult javítási technológiákat is bevezetnek piaci pozícióik védelmében, amelyet egy egyszer? „független" m?helyben nem lehet alkalmazni. A mérnökök például speciális, csak a gyárban szétszedhet? és javítható motorokat fejlesztenek ki, hogy a javítással is magukhoz kössék az ügyfelet. Spindler szerint mindez a verseny korlátozására szolgál.

Az olcsó lehet drágább  
 
A német Dekra biztonságtechnikai központban egy Golf IV. töréstesztjét végezték egy eredeti és egy utángyártott karosszériaelemmel javított kocsin. A különbség már az üközés el?tt nyilvánvaló volt, mert az utángyártott elem gyorsabban rozsdásodott, a beépített alkatrész röntgenrajza arról tanúskodott, hogy nem tökéletes a hegesztési varrat. A töréspróba során az is bebizonyosodott, hogy a nem gyári pótalkatrésszel nem m?ködött az ütközési energiát „menetrendszer?en" elnyel? tervezett ütközés. A motorházfedél kiszakadhat és azzal fenyegetett, hogy nagyobb tempóban mindenkit letarolva elrepül. A karambol következtében olyan részegységek is sérültek a gyengébb, 40 százalékkal alacsonyabb széntartalmú, vékonyabb lemezb?l készült, nem gyári alkatrész hibájából, amelyek a másik próbánál épek maradtak. Ezáltal 2500 euró lett a helyreállítás költsége, míg az el?z?leg a gyári pótalkatrésszel, márkaszervizben „felkészített" és így kevésbé sérült kocsinál csak 1600 euróba került az ütközést követ? javítás.  
 
Borsos árak

„A javítás min?ségében ugyan nincs, nem is lehet különbség - ezt a hatóság rendszeresen ellen?rzi is -, ám sok nem márkaszerviz vérzik majd el azért, mert nem tudja a típusokhoz a szükséges gyári információt megvásárolni. A kis független szervizeknek esélye sincs ugyanakkor arra, hogy a márkaszervizzé válhassanak, képtelenek ugyanis az ezzel járó több tíz millió forintos beruházásra.

Ezzel szemben inkább lehet?ségeket lát a független szervizek számára a májusi nyitásban Gablini Gábor, a Peugeot-forgalmazó Gablini Kft. ügyvezet? igazgatója, a Gépjárm?-márkakeresked?k Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke. Spindler Tibortól eltér?en úgy véli, a javításhoz szükséges információk megszerzésében sem lesznek rosszabb helyzetben a függetlenek, mint a márkaszervizek. Az egyenl? elbírálás miatt ugyanis a gyárak, az import?rök nekik is ugyanolyan borsos áron adják a korábban ingyenes információt.

Maguk az import?rök hivatalosan nem terveznek „megszorító intézkedéseket", ám rákényszerülnek, hogy több pénzt vonjanak el a márkakeresked?ikt?l, ha kevesebb a gyári alkatrészekb?l származó jövedelmük. Ezért kérnek olyan juttatásokért is pénzt (mint a típusismertet?, a szóróanyag, a szerviz- és értékesítési továbbképzés), amelyek korábban ingyenesek voltak.

Kérdés, hogy a két éve meghirdetett, az EU-ban tavaly bevezetett, de a kezdetek óta sokat puhult reformból mi marad Mario Monti versenyjogi biztos ?sszel várható távozásával. Az autógyártói lobbi azt reméli, hogy mégis megtarthatja a legfontosabb vívmányát, a területi hatályt. Vagyis azt, hogy a gyártó maga dönthesse el, melyik keresked? hol árulhatja az autóit. Amennyiben a gyártók valóban megtarthatják ezt a „feudális pallosjogot", akkor elvérzik a reform.

negist

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #4 Dátum: 2004 Május, 02, 07:19:17 am »
Hírarchívum

Megbízható autók Dél-Koreából?

2004. április 30. 14:13
 
A Hyundai, a Kia és a Daewoo már nem az ami egy évtizede volt, vagy legalábbis ez derül ki a JD Power legfrissebb amerikai felméréséb?l. A legújabb számok arra utalnak, hogy az egykori autóipari viccb?l rövid id? alatt komoly piaci szerepl?vé fejl?dött a Dél-Koreai autóipar. A JD Power szakemberei az egyes autótípusokat aszerint értékelték, hogy az elmúlt egy évben gy?jtött statisztikai adatok alapján 100 járm?re hány hibajelenség jutott. Ebben a versenyben még mindig a japán márkák vezetnek (111/100), utánuk azonban nem az európai (122/100), hanem a koreai autógyártók (117/100) következnek. A sereghajtók továbbra is az amerikai nagyok (123/100). a Chrysler, a Ford és a GM termékei hiába mutattak javulást, még mindig messze az ipar átlaga alatti az amerikai gyártmányok megbízhatósága. A koreai márkák megbízhatóságának fejl?dése a felmérés alapján meglep?en gyorsan zajlik: 1998-ban 100 autóra még 272 hiba jutott, 2002-ben már csak 172, tavaly 152, az idén pedig már csak 117. Mindez persze csak statisztika, így akár az ellenkez?je is igaz lehetne, de az amerikai eredmények nagyrészt egybevágnak a többi kontinensen végzett felmérések eredményeivel, és az eladási adatok is azt mutatják, hogy a koreai gyártmányokkal ma már nem csak alacsony árfekvésük miatt kell komolyan számolni.

eXpero

  • Vendég
Mutasd az autód, ...
« Válasz #5 Dátum: 2004 Május, 03, 18:21:38 pm »
Lufi megkért, illesszem be, mert neki nem megy:

MUTASD AZ AUTÓD, ÉS MEGMONDOM, HOGY KI VAGY VALÓJÁBAN

BMW-s ágybajnokok
Máris több millió n? irigyelheti Juan Pablo Montoya csinos feleségét, hiszen egy német autósmagazin felmérése alapján valóságos szexbajnok lehet az autóversenyz?. A lap ugyanis azt állítja, hogy a BMW-tulajdonosoknak legnagyobb a szeretkezési kedve. Heti 2,2 alkalommal kezdeményezik kedvesükkel az együttlétet.

Az autósmagazin több mint kétezer, húsz és ötven év közötti német autóst kérdezett meg szexuális szokásairól, szeretkezéseik gyakoriságáról - közölte az RTL Klub híradója. A felmérés májusi eredményhirdetése szerint a BMW-sek átlagosan 2,2 alkalommal szeretkeznek hetente. ?ket az Audi-tulajdonosok átlagosan 2,1, a volkswagenesek 1,9 és a fordosok követik 1,7 szextettel hetente. Eszerint nem sorolhatók a leped? virtuózai közé más luxuskocsik, mint például Mercedes vagy Porsche tulajdonosai, nem beszélve az autógyártás "futottak még" kategóriáiról. A felmérés a koreai autótulajdonosokról állít ki legrosszabb bizonyítványt: a Hyundai a Kia és Daewoo-tulajdonosok heti szeretkezési kedve majdhogynem a nullával egyenl?.

Lapunk megkérdezett néhány BMW-tulajdonost. közülük néhányan határozottan állították, szexkedvük nem éppen autófügg?; korábban, trabantosként megfelel? vehemenciával ?zték a n?ket. R. Péter viszont arról beszélt, hogy egy elegáns, tiszta autó szimpatikus tulajdonosa nagyobb eséllyel indul csajozós kategóriában, mint a „mi autónk" önbizalommal telt sof?rje.

lufi

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #6 Dátum: 2004 Május, 03, 18:39:16 pm »
"Lufi megkért, illesszem be, mert neki nem megy: "

Köszike!
Lufi

Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5338
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #7 Dátum: 2004 Május, 03, 22:33:21 pm »
Mindig sejtettem, hogy a németek nem teljesen "okék". Nálunk ilyen felmérésben jók lennének a daewoo-tulajok!!! :D
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

Fozo

  • Vendég
Egyre jobban kedveljük a dél-koreai autómárkát
« Válasz #8 Dátum: 2004 Május, 05, 09:49:18 am »
Egyre jobban kedveljük a dél-koreai autómárkát
-
A GM Daewoo megduplázta teljes értékesítését áprilisban, a Kalos és a Matiz a két legsikeresebb modell
-
 
• Az áprilisi eladás 77.011 autó, (67.645 export és 9.366 koreai eladás)
• Európában 57.500 autót értékesitett a vállalat az év els? négy hónapjában
• 55 százalékos európai növekedés az el?z? év hasonló id?szakához képest

A GM Daewoo teljes áprilisi értékesítése 77.011 autó volt, amely a tavaly ugyanebben a hónapban eladott 37 025 darabhoz képest 108 százalékos növekedést jelent. Az eredmény dönt?en a készautó export b?vülésének és a különböz? országokban történ? helyi összeszereléshez szükséges részegység eladás növekedésének köszönhet?.

• Magyarországon 2004. els? négy hónapjában 4.842 Daewoo autó talált gazdára
• 165 százalékos növekedés az el?z? év hasonló id?szakához képest
• 7,54 százalékos piaci részesedéssel a GM Daewoo C&E ötödik helyen áll a magyar autó piacon
• A Kalos és a Matiz a két legsikeresebb fogyó modell

Európában az áprilisi eladások 75 százalékkal növekedtek 14.700 darabra a tavalyi 8 400 darab autóhoz képest. Az év els? négy hónapjában a GM Daewoo európai eladásai több, mint 55 százalékkal, 57.500 autóra növekedtek a tavalyi 37.050 autóval szemben. Németországban 90 százalékos növekedést regisztráltak: 2700 darabról 5200 autóra növelték az eladásokat. A skandináv, de különösen a törökországi sikeres kereskedelmi rajt jelent?sen hozzájárul az európai növekedéshez. Törökországban, ahol a GM DAT az éve eleje óta árulja (Chevrolet márkanéven) autóit, több, mint 1.900 autót adtak el január és április között, ebb?l egyedül áprilisban 830 darabot. Az európai eladásokat jelent?sen növelni fogja, hogy a GM DAT Chevrolet márkanéven a hónap folyamán megkezdi autóinak árusitását Lengyelországban is.

[Forrás:tv2.hu]

yoggibear

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #9 Dátum: 2004 Május, 05, 10:16:50 am »
AKI TUDJA VEGYE MEG AZ AUTÓ-PIAC 2004/19 SZÁMÁT.

A 28. OLDALON A TIPPEK HASZNOS TANÁCSOK ROVATBAN A DAEWOO KLUB-RÓL IRTAK EGY RÖVID CIKKET FÉNYKÉPEKKEL PÁR KLUBOS KOCSIRÓL ÉS A KORELNÖK VERDÁRÓL (WASEK NEXIA-JA).

HÍRESEK LETTÜNK!!! :lol:  :lol:  :lol:
 :hullam:
.

yoggibear

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #10 Dátum: 2004 Május, 05, 15:32:11 pm »
Ha ide kattintassz láthatod a cikk bemásolt változatát

http://fototar.origo.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=39719

lufi

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #11 Dátum: 2004 Május, 05, 15:42:13 pm »
Idézetet írta: "yoggibear"
Ha ide kattintassz láthatod a cikk bemásolt változatát

http://fototar.origo.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=39719
:taps:


 :hullam:

WaseK

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #12 Dátum: 2004 Május, 05, 15:47:33 pm »
Idézetet írta: "yoggibear"
AKI TUDJA VEGYE MEG AZ AUTÓ-PIAC 2004/19 SZÁMÁT.

A 28. OLDALON A TIPPEK HASZNOS TANÁCSOK ROVATBAN A DAEWOO KLUB-RÓL IRTAK EGY RÖVID CIKKET FÉNYKÉPEKKEL PÁR KLUBOS KOCSIRÓL ÉS A KORELNÖK VERDÁRÓL (WASEK NEXIA-JA).

HÍRESEK LETTÜNK!!! :lol:  :lol:  :lol:
 :hullam:
.


Khm, köszönöm, hogy "tuningolod" a kocsimat, de attól még csak Racerem van :D

Nem elérhető HFT

  • Klubtag
  • Globális moderátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5338
  • Nem: Férfi
  • Globális moderátor
    • Profil megtekintése
    • FB
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #13 Dátum: 2004 Május, 05, 19:30:51 pm »
Gratula a cikkhez!!

Más téma: az EU és EFTA tagállamok közötti vámmentességnek köszönhet?en nemcsak EU, hanem nem EU-tag, de EFTA-tag államokból is 0 % a vám, pl. autóra, alkatrészekre. Ilyen ország pl. Románia, ami f?leg a Nexia-, esetleg Espero-, Matiz I-, Tico-tulajokat érinthet. Érdemes az ottani alkatrészáraknak is utánanézni. Amennyiben jelent?s a különbség, és nem garanciális autóról van szó, ott is lehet vásárolni.
  • Tico:1999-2001, Matiz: 2002-2006, Nubira: 2004-2008, Tacuma: 2006-2010, Orlando: 2013-2016
  • Dunaharaszti
HFT

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12165
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #14 Dátum: 2004 Június, 07, 20:23:11 pm »
Hááááát ez oriási!!!!! :bajnok:
Gratula hozzá!!!


Más:
Ezen túl az Opel fejleszti az összes középkategóriás GM modellt. A kijelentés Carl-Peter Forstert?l, a GM Europe els? emberét?l származik, aki a Welt am Sontag cím? lapnak nyilatkozott. "A múltban több területen, egymástól függetlenül fejlesztettünk hasonló modelleket, ennek azonban vége" - mondta Forster, rávilágítva ezzel a GM költségcsökkentési stratégiájának egyik fontos elemére. Mindez persze többféleképpen is megvalósítható, de nem valószín?, a világ összes piacán ugyanazt az Opelnél kifejlesztett típust tervezik forgalmazni. Sokkal valószín?bb, hogy a jelenlegi platform-stratégia folytatásaként az összes középkategóriás GM típus m?szaki fejlesztését Rüsselsheimben végzik majd garantálva hogy nem költik a pénzt párhuzamosan többször ugyanannak a feladatnak az elvégzésére, de az egyes modellek formaterve továbbra is az adott márka arculatához igazodhat.

Forrás: totalcar

Nem elérhető Viper

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 12165
  • Nem: Férfi
  • Nexia1.5 16V(96')by H&H R.I.P. :( Lacetti SW 1.6
    • Profil megtekintése
    • http://vipernexia.uw.hu/
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #15 Dátum: 2004 Június, 07, 20:41:31 pm »
Oroszország legnagyobb autógyártója tovább szélesíti a GM-el fennálló együttm?ködését. A hírek szerint a GM-AvtoVAZ vegyes vállalathoz hasonlóan a közeljöv?ben egy újabb közös projekt kezd?dhet, amelynek célja modern 1,6 és 1,8 literes benzinmotorok gyártása a GM-AvtoVAZ által gyártott Chevrolet Niva és más, a jöv?ben gyártásba kerül? közös típusok számára. A részletek egyel?re nem ismertek, így sem a tervezett gyártási volument, sem a befektetés mértékét nem közölték. Több mint valószín?, hogy ebben az esetben az orosz fél a területet adja a gyártáshoz, míg a motorok és a gyártáshoz szükséges szerszámok a GM-t?l érkeznek. Úgy tudjuk, hogy az Opel EcoTec motorok legújabb, Twinport rendszer? változatainak gyártásáról van szó, amelyek már teljesítik az EU4 normarendszer el?írásait, és így az ezekkel felszerelt járm?vek a világ minden táján piacképesek lehetnek.

lufi

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #16 Dátum: 2004 Június, 13, 20:37:22 pm »

yoggibear

  • Vendég
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #17 Dátum: 2004 Július, 20, 06:10:49 am »
Hivatalos márkakereskedést nyitott a Rolls-Royce harmadik legnagyobb ázsiai piacán. Az ázsiai-csendes-óceáni régióban talál gazdára a Royce-ok 20 százaléka.
 
 
 
 
Megnyílt az els? hivatalos RR márkakereskedés Dél-Koreában. A brit luxusmárka most el?ször állított fel hivatalos képviseletet a délkelet-ázsiai országban. A gyár várakozásai szerint rövid id?n belül Dél-Korea lesz a márka harmadik legnagyobb piaca az ázsiai-csendes-óceáni régióban Kína és Japán mögött. A BMW-hez tartozó Rolls-Royce a HBC Kolon nev? vállalatot bízta meg az RR képviseletével. Az új Rolls-Royce Phantom koreai ára 650 000 000 won lesz.

Jelenleg 65 szerz?dött Rolls-Royce márkakereskedés található a világon. Számuk a közeljöv?ben 70-re n?.
forrás:vezess.hu

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6223
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #18 Dátum: 2004 Július, 20, 21:24:12 pm »
Drágulnak a kisautók

Világgazdaság
2004. július 20., kedd 7:49

El?reláthatóan drágábbak lesznek a kisautók, mert jöv? év október végéig végbe kell menni az Európai Unióban az árharmonizációnak. Vagyis egyes országokban szállított autók között nem lehet nagyobb az eltérés öt százaléknál.

Az év els? felében 104 439 személygépkocsi kelt el Magyarországon, 2,7 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos részében. A vártnál valamivel gyengébb piacb?vülés oka egyrészt a jövedelemkiáramlás viszszaesése, azaz a vásárlóer? gyengülése, illetve a vásárlók várakozása, hogy az uniós csatlakozás árcsökkentéssel jár - mondta a Világgazdaságnak Gy?z? Gábor, a Magyar Gépjárm?import?rök Egyesületének elnöke.

Ám az autók nemhogy olcsóbbak, még drágábbak is lesznek, hiszen az uniós el?írások szerint a jöv? év októbere végéig végbe kell mennie az árharmonizációnak. Ez a szállítói árra vonatkozik: nem lehet öt százaléknál nagyobb eltérés az országok import?reinek szállított autók gyári ára között. Miután azonban a magyar piac 85,5 százalékát kitev? kis- és alsó középkategóriás autók a korábbi EU-tagországok átlagánál olcsóbban érkeznek az országba, jöv? ?szig fokozatos árszintemelkedés várható - emelte ki Gy?z? Gábor.

A vásárlók kivárása alig zavarta meg a piacot: az idei évre 210 ezer új személygépkocsi eladásával számol az egyesület a tavalyi 208 441 után. A múlt évi eladás viszont 21 százalékkal volt több a 2002-esnél. Az idei els? fél évben érdekes a Suzuki, az Opel és a Citroën visszaesése, illetve a Renault, a Skoda, a VW, a Peugeot, a Daewoo, a Ford és a Toyota piaci részesedésének további er?södése.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6223
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Hirek a nagyvilágból
« Válasz #19 Dátum: 2004 Augusztus, 31, 22:19:33 pm »
Elhulló autókeresked?k
Átrendez?dik a gépjárm?piac
Index
2004. augusztus 30., hétf? 10:49


November elsejéig kell aláírni azokat a szerz?déseket, melyek alapján a jöv?ben eld?l, melyik autókereskedés folytathatja jelenlegi márkájával tevékenységét, és melyeknek új márkát keresni vagy bezárni a boltot. Szakért?k szerint Nyugat-Európában négy év leforgása alatt a kereskedések fele sz?nik meg az új szabályok miatt. Új piaci trendek is felbukkanhatnak ugyanakkor, létrejöhetnek az els? autó-hipermarketek: a márkafüggetlen óriás kereskedések vagy több márka valamennyi modelljét, vagy egy adott személyautó kategória valamennyi márkáját forgalmazzák, megkönnyítve a vev?k döntését.


"Lesben állnak a pénzügyi befektet?k, várva, melyik bezárni kénytelen hazai márkakereskedésre csaphatnak le a következ? hónapokban" - mondta az Indexnek Gy?z? Gábor, a Magyar Gépjárm?import?rök Egyesületének elnöke. "Az import?rök sokszor nem szakmai, hanem szubjektív alapokon, kényúri kedvükben hozzák meg a döntéseiket" - véli Gablini Gábor, a Gépjárm? Márkakeresked?k Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. A két állítás egyaránt jelzi: a magyar autókereskedések egyre jobban várják a novembert, addig eld?l, melyikük folytathatja, és melyikük nem tevékenységét.

Egyik szakmai szervezet sem vállalkozik egyel?re annak megbecslésére, hogy a Magyarországon m?köd? mintegy ezer márkakereskedés közül hánynak kell lehúznia a rolót november elseje után. E dátumig kell ugyanis valamennyi m?köd? cégnek új, már a május elsejével hatályba lépett uniós szabályozásnak megfelel? szerz?dést kötnie az import?rökkel.

Szabad piac, szép kilátások

A szabadabb piacot, ezáltal a vásárlók érdekeit képvisel? új szabályozás részben kedvez? a márkakereskedésekre: az egyik legfontosabb újdonsága ugyanis az, hogy nem engedi megtiltani több márka együttes forgalmazását, amit?l a márkák, illetve az ?ket képvisel? generálimport?rök eddig többnyire élesen elzárkóztak. Ugyancsak a kereskedéseknek lehet kedvez?, hogy számos más vonatkozásban is nagyobb függetlenséget élveznek majd a márkáktól, a szerz?dés minimális ideje hosszabb lesz, s?t, 2005-t?l a generálimport?rt?l függetlenül a saját maguk által behozott járm?veket is árulhatják. Az uniós szabályozás célja az, hogy ezen lépésekkel csökkentse az egyes országok közötti, akár negyven százalékos árkülönbséget.

El?ny a vezérképviseleteknél

A labda azonban mégis alapvet?en a generálimport?rként m?köd? márka-vezérképviseletek kezében van. Most ?k dönthetnek arról, jelenlegi hálózatuk mely tagjainak kínálnak hosszabbítást, esetleg melyik frekventált helyen fekv? nagyméret? autókereskedést próbálják átcsábítani. Gy?z? Gábor szerint az import?rök nem kapkodnak, alig néhány már megkötött szerz?désr?l tudni. Az ugyanakkor tény, hogy Ausztriában a szabályozás életbe lépése után az addigi márkakeresked?k 15 százaléka egyszer?en ajánlat, azaz korábbi és új partner nélkül maradt.

A keresked?k helyzetét nehezíti, hogy az új szabályozás is megadja az import?röknek azt a lehet?séget, hogy úgynevezett minimumszintet szabjanak a partnerséghez, azaz meghatározzák egyebek között azt, mekkora alapterület? szalonokban árulhatják autóikat. "Nincs szó arról, hogy az import?rök ellehetetlenítenék a keresked?ket, Magyarországon a szalonok többsége bár modern, méretét tekintve egy márka modellpalettájának bemutatására sem alkalmas" - mondta Gy?z? Gábor. Egy autó bemutatására szakmailag 40-50 négyzetméter kell, márpedig egy márka jellemz?en több kategóriában, több modellt is kínál. A szalonok befogadó területe ehhez mérten kicsi.

 

Ellentétes trendek  

Míg az autógyárak többsége ódzkodik attól, hogy saját márkája mellett egyik konkurense modelljét lássa kiálítva, az autógyártók között is végbemen? integrációs folyamatok egyre lazítják az évtizedes szokásokat. A Daewoo felvásárlása óta a General Motors Magyarországon is több szalonban együtt árulja a koreai autót az Opellel, és a Volkswagen csoport márkái is szerepelhetnek egy cégér alatt. Európában ugyanakkor van már példa egyéb, közös tulajdonosi háttérrel bíró márkacsoportok kereskedési együttm?k?désére is, így létezik például közös Ford, Mazda és Volvo szalon.  
 
Kijátszható tilalmak

A vezérképviseletek a területi minimum (esetleg az ehhez szükséges kötelez? fejlesztések) el?írása mellett a szalonok arculatának kialakításába is beleszólhatnak. Ezek a lehet?ségek együttesen már azt jelentik, hogy bár papíron a keresked?k függetlenek, jogi értelemben nem tiltható meg számukra, hogy akár egyszerre két márka autóit árulják, a gyakorlatban ez aligha lesz m?köd?képes. Számos márka keresked?je az elmúlt hónapokban folyamatosan fejlesztett, a szalon korától és állapotától függ?en néhány tíz, vagy akár több mint százmilliós nagyságrendben kényszerült egyidej? befektetésekre. A vezérképviseletek b?vítést, szervízfejlesztést, vagy éppen a beltér egységesítéséhez szükséges arculati elemek kialakítását várják el, több márka beleszól és folyamatosan ellen?rzi például a szalonok világításának kialakítását is.

A t?keer?sek lehetnek a túlél?k

A vezérképviseletek által egymásra tekintettel is megemelt színvonal sokak számára elérhetetlen: az els? körben azon márkakeresked?k hullhatnak el a rostán, aki nem elég t?keer?sek - véli egybehangzóan Gy?z? Gábor és Gablini Gábor. El?bbi szerint meg is éri beruházni a viszonylag modern, a rendszerváltás után kiépült keresked?i hálózatba: a várható piaci koncentráció után az autókereskedés jó üzlet marad. Gy?z? Gábor emiatt azt várja, az új rendelkezéseknek nem lesz tömeges cs?d az eredménye.

A nálunk most hatályba lépett, de már 2002-ben elfogadott uniós szabályozás hatására a márkakeresked?k mintegy 30 százaléka sz?nt meg eddig a volt tagállamokban, de szakért?i becslések szerint 2002 és 2006 között összesen a kereskedések fele sz?nik meg - mondta az Indexnek Gablini Gábor. A Gémosz elnöke arra számít, Magyarországon ennél alacsonyabb lesz az arány, hiszen Európa számos országában az els? hullám az itthon ismeretlen, benzinkutak melletti, akár épülettel sem bíró kereskedéseket érintette.

2005-t?l az igazi új világ

A mostani változások csak részben a már életbe lépett uniós szabályozásnak köszönhet?ek, részben ugyanakkor már a 2005. október 1-el hatályba lép? további liberalizációnak. Ekkortól ugyanis Brüsszel arra kötelezi az autógyártókat, hogy úgynevezett átadási áraikat egységesítsék a tagországokban ma akár 30-40 százalékos különbséget mutató fogyasztói árak közelítése érdekében. Ez Gy?z? Gábor szerint generális áremeléshez is vezethet, azaz a gyártók a mai legdrágább piacaikból kiindulva határozhatják meg az árakat. Ha viszont az uniós szándéknak megfelel?en csökkennek majd az árak, az a márkakereskedések számára azt jelenti, hogy 4-500 darab közé emelkedik a rentabilitáshoz szükséges évente értékesítend? autószám.

Autót mint mosóport

Bár az új szabályozás lehet?vé teszi, egyik szakember sem számít arra, hogy tömegesen létrejönnek az úgynevezett márkafüggetlen kereskedések. Ma Magyarországon a szó eredeti értelmében nem létezik ilyen vállalkozás. Ugyanakkor Gy?z? Gábor szerint vásárlói szempontból a jöv? útja kétségkívül az, ha autót is úgy vehetünk, mint mosóport, azaz egy boltban az áruk széles spektrumából választhatunk. Elviekben kétféle gigakereskedés is elképzelhet?, olyan, amelyben a vev? néhány márka valamennyi típusát megtekintheti, de olyan is, amely egyetlen járm? kategóriára (terepjárókra, sportkocsikra, egyter?ekre) "áll rá" és ebb?l kínálja márkáktól függetlenül a teljes spektrumot.

Az, hogy az új szabályok szerint a márkakeresked?k nem kötelezhet?ek hivatalos márkaszerviz kialakítására és fenntartására, elvileg segítheti a gigakereskedések létrejöttét, hiszen több márkához több szakszervizt kellene létrehozni, ennek pedig - az eltér? diagnosztikai berendezések, célszerszámok és egyéb eszközök beszerzése miatt - óriási a költsége.

A helyzet teljes kuszaságát ugyanakkor jelzi: ma a márkakereskedéseknek fontosabb bevételi forrást jelent a szerviz, mint az újautó-eladás, azaz ennek esetleges kiesése az egész vállalkozást veszélybe sodorhatja. Az els? autót adja el a kereskedés, a másodikat és a harmadikat már a szerviz - utal egy, szakmai berkekben ismert mondásra Gy?z? Gábor, aki szerint ma egy autókeresked? számára legjövedelmez?bb üzletág a fényezés és a karosszériajavítás, ezt követi az egyéb szerviztevékenység, az alkatrészeladás, majd használtautó-kereskedés és csak a sorban utolsó az újautó-értékesítés.
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár