Szerző Téma: Érdekes videók, hanganyagok!  (Megtekintve 413163 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6223
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3940 Dátum: 2018 Október, 18, 22:03:31 pm »
YESS! :oke: :isteni:
:rock
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1767
    • Profil megtekintése
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2647
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3943 Dátum: 2018 December, 21, 08:58:02 am »
Hogyan készül a hagyományos, halogén izzó az autóba.
https://www.youtube.com/watch?v=dh7tIDzFEkE
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3944 Dátum: 2018 December, 21, 11:27:21 am »
Hogyan készül a hagyományos, halogén izzó az autóba.
https://www.youtube.com/watch?v=dh7tIDzFEkE

Gajdán Miklóst szeretem, de érdekes, hogy mérnökemberként átsiklott azon, miért is 14,625 tekerés van a wolfram szálon. Mert ha egész számú lenne, akkor nem egy irányban állna a két vége, hanem pont ellentétesen.
Naugye...
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2647
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3945 Dátum: 2018 December, 21, 16:57:28 pm »
Hogyan készül a hagyományos, halogén izzó az autóba.
https://www.youtube.com/watch?v=dh7tIDzFEkE

Gajdán Miklóst szeretem, de érdekes, hogy mérnökemberként átsiklott azon, miért is 14,625 tekerés van a wolfram szálon. Mert ha egész számú lenne, akkor nem egy irányban állna a két vége, hanem pont ellentétesen.
Naugye...

A pontosságra tette a hangsúlyt inkább. Máshol is azt emelte ki. Nem 14,5 meg egy kicsi, hanem 14,625. Aminek persze oka van, de most hagyjuk. Gondolom.
Aztán lehet, hogy föl volt írva a papírjára, de elfelejtette. :)
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2647
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3946 Dátum: 2019 Május, 13, 15:13:33 pm »
Tökéletes megoldás! Nem látom mi ezzel a baj!  :yoyo:  :szetvert:  :fetreng:

https://player.hu/auto-motor-2/deszkaszallitas-idiota-modra/
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3947 Dátum: 2019 Május, 13, 15:21:28 pm »
Szélesebbek a sávok, mi ezzel a gond?  :sunyi:
Jaaa, az oversize tábla hiányzott róla...

Tökéletes megoldás! Nem látom mi ezzel a baj!  :yoyo:  :szetvert:  :fetreng:

https://player.hu/auto-motor-2/deszkaszallitas-idiota-modra/
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3948 Dátum: 2019 Június, 17, 10:18:20 am »
Óránál hosszabb, de szerintem alapmű, érdemes végignézni:

Dr. Hanula Barna dékán úr okfejtése. Kimondja, hogy az elektromos autó széndioxid mérlege jelenleg a legrosszabb. Akár 5000 g CO2/nap! Ha csak 10 km-t megyünk vele, akkor ez 500g/km. Azaz katasztrofálisan rossz.

Azt is kimondja, hogy adott használat mellett akár messze a diesel motor tud a legkörnyezetbarátabb - a széndioxid mérleget tekintve.

Számos dolgot nem tudtam, nem gondoltam bele. Pl hegesztés, főzés NOx kibocsátása.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1666&v=7tc0HPO0sR0
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 17, 13:53:58 pm írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3949 Dátum: 2019 Június, 17, 13:55:12 pm »
Meghallgattam még egyszer, mit mondjak, feéforgatta a világomat. Mégsem akarok elektronyos autót.
Óránál hosszabb, de szerintem alapmű, érdemes végignézni:

Dr. Hanula Barna dékán úr okfejtése. Kimondja, hogy az elektromos autó széndioxid mérlege jelenleg a legrosszabb. Akár 5000 g CO2/nap! Ha csak 10 km-t megyünk vele, akkor ez 500g/km. Azaz katasztrofálisan rossz.

Azt is kimondja, hogy adott használat mellett akár messze a diesel motor tud a legkörnyezetbarátabb - a széndioxid mérleget tekintve.

Számos dolgot nem tudtam, nem gondoltam bele. Pl hegesztés, főzés NOx kibocsátása.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1666&v=7tc0HPO0sR0
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1767
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3950 Dátum: 2019 Június, 17, 21:00:47 pm »
Meghallgattam még egyszer, mit mondjak, feéforgatta a világomat. Mégsem akarok elektronyos autót.
Óránál hosszabb, de szerintem alapmű, érdemes végignézni:

Dr. Hanula Barna dékán úr okfejtése. Kimondja, hogy az elektromos autó széndioxid mérlege jelenleg a legrosszabb. Akár 5000 g CO2/nap! Ha csak 10 km-t megyünk vele, akkor ez 500g/km. Azaz katasztrofálisan rossz.

Azt is kimondja, hogy adott használat mellett akár messze a diesel motor tud a legkörnyezetbarátabb - a széndioxid mérleget tekintve.

Számos dolgot nem tudtam, nem gondoltam bele. Pl hegesztés, főzés NOx kibocsátása.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1666&v=7tc0HPO0sR0

 Én láttam. Érdekes amit mond, de azért az összehasonlítás nem korrekt, mivel azt nem részletezi, hogy mekkora környezetterheléssel jár a kőolaj bányászás és finomítás. Másrészt az elektromos autó jóval egyszerűbb jószág, szervizbe is kevesebbet kell járni és olaj sincs benne. Ezen túl lokálisan megoldható a töltése napelemről. Értem amit mondott, és részben jogos is, de nehezen hiszem, hogy  a napelem is lehet a teljes életciklusára vetítve fogyasztó, ő ugyanis ezt is megemlíti. :) Ami biztos, hogy semmi sem biztos. :) Nehéz megmondani, hogy valaminek az előállítása mekkora környezetterheléssel jár. Az tuti, hogy a belső égésű motoroknál nem csak gázok, hanem mikro szemcsék is távoznak, ami egészség károsító. Pl. ezt sem említette. Gondolom azért, mert arra még nincs szabályozás. Elektromos autónál ez pl. még azért is kevesebb, mert a fékezésnél is kevesebb ilyen anyag keletkezik, hisz áramot termel vissza részben, ergo a fék sem használódik annyira.

De szerintem leginkább az a lényeg a mondanivalójában, hogy nem ésszerű döntések mentén dől el, hogy mit támogatnak az államok. Innentől kezdve, meg lehet akár milyen jó, egy dízel vagy egy benzines, ha elmeszelik, akkor elmeszelik.

Engem most ez annyira érint, hogy az új szmogriadó törvény miatt elvileg nem közlekedhetnék szeptembertő Bp-en, ha elrendelik. Most erősen nézelődőben vagyok, hogy hybrid, vagy full elektromos...Nem akartam váltani, de ha ennyire mocorognak, akkor muszáj lesz lépnem. Ja, ami még külön tetszik, hogy ugye arról is beszél, hogy részben a probléma azokra az autósokra is visszavezethető, akik kivágják dpf-et meg katalizátort a kocsikból, mint hogy javíttatnák.

Ja, Svájcban épp azt számolták, hogy mennyivel kevesebb CO2 képződik, ha az emberek homeoffice-ban dolgoznak. :)
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 17, 21:03:55 pm írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2102
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3951 Dátum: Tegnap - 00:26:51 »
Meghallgattam még egyszer, mit mondjak, feéforgatta a világomat. Mégsem akarok elektronyos autót.
Óránál hosszabb, de szerintem alapmű, érdemes végignézni:

Dr. Hanula Barna dékán úr okfejtése. Kimondja, hogy az elektromos autó széndioxid mérlege jelenleg a legrosszabb. Akár 5000 g CO2/nap! Ha csak 10 km-t megyünk vele, akkor ez 500g/km. Azaz katasztrofálisan rossz.

Azt is kimondja, hogy adott használat mellett akár messze a diesel motor tud a legkörnyezetbarátabb - a széndioxid mérleget tekintve.

Számos dolgot nem tudtam, nem gondoltam bele. Pl hegesztés, főzés NOx kibocsátása.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1666&v=7tc0HPO0sR0

 Én láttam. Érdekes amit mond, de azért az összehasonlítás nem korrekt, mivel azt nem részletezi, hogy mekkora környezetterheléssel jár a kőolaj bányászás és finomítás. Másrészt az elektromos autó jóval egyszerűbb jószág, szervizbe is kevesebbet kell járni és olaj sincs benne. Ezen túl lokálisan megoldható a töltése napelemről. Értem amit mondott, és részben jogos is, de nehezen hiszem, hogy  a napelem is lehet a teljes életciklusára vetítve fogyasztó, ő ugyanis ezt is megemlíti. :) Ami biztos, hogy semmi sem biztos. :) Nehéz megmondani, hogy valaminek az előállítása mekkora környezetterheléssel jár. Az tuti, hogy a belső égésű motoroknál nem csak gázok, hanem mikro szemcsék is távoznak, ami egészség károsító. Pl. ezt sem említette. Gondolom azért, mert arra még nincs szabályozás. Elektromos autónál ez pl. még azért is kevesebb, mert a fékezésnél is kevesebb ilyen anyag keletkezik, hisz áramot termel vissza részben, ergo a fék sem használódik annyira.

De szerintem leginkább az a lényeg a mondanivalójában, hogy nem ésszerű döntések mentén dől el, hogy mit támogatnak az államok. Innentől kezdve, meg lehet akár milyen jó, egy dízel vagy egy benzines, ha elmeszelik, akkor elmeszelik.

Engem most ez annyira érint, hogy az új szmogriadó törvény miatt elvileg nem közlekedhetnék szeptembertő Bp-en, ha elrendelik. Most erősen nézelődőben vagyok, hogy hybrid, vagy full elektromos...Nem akartam váltani, de ha ennyire mocorognak, akkor muszáj lesz lépnem. Ja, ami még külön tetszik, hogy ugye arról is beszél, hogy részben a probléma azokra az autósokra is visszavezethető, akik kivágják dpf-et meg katalizátort a kocsikból, mint hogy javíttatnák.

Ja, Svájcban épp azt számolták, hogy mennyivel kevesebb CO2 képződik, ha az emberek homeoffice-ban dolgoznak. :)

Nekem az jött át, hogy mindent a megfelelő helyen kell kezelni. Attól függ mit szeretnénk kezelni. A mindennapos apa/anya taxinál jó megoldás lehet a szennyezés szempontjából az elektromos autózás, de máshol nagyobb "terhelés" keletkezik. Meg kell találni a célnak legjobban megfelelő megoldást. Én alapban azt hiszem, hogy nincs ingyen energia, mindig fizetni kell érte valamivel. Egyszerűen, ha az elektromos autózással nem megoldható a távolsági szállítás akkor azt szállítsuk a nagy távokon mással majd pakoljuk át olyanba amit érdemes helyi szállításra használni (pl dízel országok között és elektromos lokálisan). De azért itt megemlített egy nagyon durva dolgot amit évek óta pedzegetek, hogy a közlekedés csak egy kis szelet, a fűtést kellene megfogni valahogy (pl zöldkártya rendszer + adók).
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3952 Dátum: Tegnap - 07:37:27 »
Nekem a világom omlott össze, lehet, hogy a naperőművel tulajdonképp nem is tettem jót?
A másika  főzés, grillezés, hegesztés NOx kibocsátása.
A harmadik a szmog kialakulásában az autózás 8-10% közti szerepe.
Laci, évi egy hét potenciális szmogriadó miatt autót cserélsz? Ez sem túl racionális ...

Ahogy a professzor is mondta, a legnagyobb hátrány az, amikor ezeket a rendszereket a meglévőbe akarjuk integrálni. A környezettudatosságba nálam az is beleszámít, hogy nem este indítom el a mosógépet, mosogatógépet, hanem 11-16 között, amikor saját termelésű árammal megy.

Meghallgattam még egyszer, mit mondjak, feéforgatta a világomat. Mégsem akarok elektronyos autót.
Óránál hosszabb, de szerintem alapmű, érdemes végignézni:

Dr. Hanula Barna dékán úr okfejtése. Kimondja, hogy az elektromos autó széndioxid mérlege jelenleg a legrosszabb. Akár 5000 g CO2/nap! Ha csak 10 km-t megyünk vele, akkor ez 500g/km. Azaz katasztrofálisan rossz.

Azt is kimondja, hogy adott használat mellett akár messze a diesel motor tud a legkörnyezetbarátabb - a széndioxid mérleget tekintve.

Számos dolgot nem tudtam, nem gondoltam bele. Pl hegesztés, főzés NOx kibocsátása.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1666&v=7tc0HPO0sR0

 Én láttam. Érdekes amit mond, de azért az összehasonlítás nem korrekt, mivel azt nem részletezi, hogy mekkora környezetterheléssel jár a kőolaj bányászás és finomítás. Másrészt az elektromos autó jóval egyszerűbb jószág, szervizbe is kevesebbet kell járni és olaj sincs benne. Ezen túl lokálisan megoldható a töltése napelemről. Értem amit mondott, és részben jogos is, de nehezen hiszem, hogy  a napelem is lehet a teljes életciklusára vetítve fogyasztó, ő ugyanis ezt is megemlíti. :) Ami biztos, hogy semmi sem biztos. :) Nehéz megmondani, hogy valaminek az előállítása mekkora környezetterheléssel jár. Az tuti, hogy a belső égésű motoroknál nem csak gázok, hanem mikro szemcsék is távoznak, ami egészség károsító. Pl. ezt sem említette. Gondolom azért, mert arra még nincs szabályozás. Elektromos autónál ez pl. még azért is kevesebb, mert a fékezésnél is kevesebb ilyen anyag keletkezik, hisz áramot termel vissza részben, ergo a fék sem használódik annyira.

De szerintem leginkább az a lényeg a mondanivalójában, hogy nem ésszerű döntések mentén dől el, hogy mit támogatnak az államok. Innentől kezdve, meg lehet akár milyen jó, egy dízel vagy egy benzines, ha elmeszelik, akkor elmeszelik.

Engem most ez annyira érint, hogy az új szmogriadó törvény miatt elvileg nem közlekedhetnék szeptembertő Bp-en, ha elrendelik. Most erősen nézelődőben vagyok, hogy hybrid, vagy full elektromos...Nem akartam váltani, de ha ennyire mocorognak, akkor muszáj lesz lépnem. Ja, ami még külön tetszik, hogy ugye arról is beszél, hogy részben a probléma azokra az autósokra is visszavezethető, akik kivágják dpf-et meg katalizátort a kocsikból, mint hogy javíttatnák.

Ja, Svájcban épp azt számolták, hogy mennyivel kevesebb CO2 képződik, ha az emberek homeoffice-ban dolgoznak. :)

Nekem az jött át, hogy mindent a megfelelő helyen kell kezelni. Attól függ mit szeretnénk kezelni. A mindennapos apa/anya taxinál jó megoldás lehet a szennyezés szempontjából az elektromos autózás, de máshol nagyobb "terhelés" keletkezik. Meg kell találni a célnak legjobban megfelelő megoldást. Én alapban azt hiszem, hogy nincs ingyen energia, mindig fizetni kell érte valamivel. Egyszerűen, ha az elektromos autózással nem megoldható a távolsági szállítás akkor azt szállítsuk a nagy távokon mással majd pakoljuk át olyanba amit érdemes helyi szállításra használni (pl dízel országok között és elektromos lokálisan). De azért itt megemlített egy nagyon durva dolgot amit évek óta pedzegetek, hogy a közlekedés csak egy kis szelet, a fűtést kellene megfogni valahogy (pl zöldkártya rendszer + adók).
« Utoljára szerkesztve: Tegnap - 08:13:58 írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo guru
  • ********
  • Hozzászólások: 1767
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3953 Dátum: Tegnap - 08:53:59 »
Laci, évi egy hét potenciális szmogriadó miatt autót cserélsz? Ez sem túl racionális ...

Valoban, nem. Plane ugy, hogy en sem vagyok meggyozodve arrol, hogy melyik is lenne a jobb valasztas. A szuksegtelen uj vasarlas is kornyezetterhelobb, mint ha ulnek a regiben, ezzel is tisztaban vagyok.

Amugy ez is egy erdekes cikk a temahoz:
https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/06/18/nem_mindegy_milyen_hibridet_valasztunk/

« Utoljára szerkesztve: Tegnap - 09:52:09 írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 6586
    • Profil megtekintése
Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Válasz #3954 Dátum: Tegnap - 17:38:28 »
Laci, évi egy hét potenciális szmogriadó miatt autót cserélsz? Ez sem túl racionális ...

Valoban, nem. Plane ugy, hogy en sem vagyok meggyozodve arrol, hogy melyik is lenne a jobb valasztas. A szuksegtelen uj vasarlas is kornyezetterhelobb, mint ha ulnek a regiben, ezzel is tisztaban vagyok.

Amugy ez is egy erdekes cikk a temahoz:
https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/06/18/nem_mindegy_milyen_hibridet_valasztunk/


Összecseng: az egyik ügyfélnél még a dupla fali töltő is ki van építve a plugin hybrid X5-ösöknek. Az egyik főnök bedugja, a másik meg szinte soha, egyszerűen nem foglalkozik vele.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis