Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 18:00:36 »
Volt már róla szó: azóta sem tudom itthon, hogy eldobhatós műa pohár, vagy mosogatós bögre ? (szemét, kontra ivóvíz+szennyvíz). Mostanában ha olyan helyen vagyok, akkor először nyomok egy simát, aztán egy "pohár nélkül"-t és a nap végéig azt a műa poharat használom (5-7 kávé).

Please define eldobható múanyag pohár. :) Nem tudom, h csak környezetbarát műa. poharak vannak-e használatban. Egyáltalán mit takar ez a kifejezés? Sosem néztem utána, de feltételeztem, hogy jobb, mint a normál. :) Nekem az a feltételezésem, hogy vizet tisztítani sokkal kevesebb energia felhasználásba kerül, mint műanyagot újrahasznosítani. (bár azt hozzá kell tenni, hogy a folyók vízéből simán kimutatható a drog, nyugtató, hormon, stb.. ugye az élet körforgása :))


Így van, persze ehehz az is kell, hogy a mindenkori ellenzék ne hülyeségre elherdált pénzeknek minősítse ezeket.


Jelenleg úgy néz ki, hogy 9 éve kb. nincs ellenzék és úgy 22-ig nem is igazán várható.... :) Ennek ellenére egy évtizedekig húzódó e-jegy rendszert nem tudtak kiépíteni... Még úgy sem, hogy 10-ed annyi követelmény nincs, mint a Svájci rendszerrel szemben. :) Pár éve tizenéves script kiddie "megtörte", majdnem lesittelték... Ja, és ez az évtizedek óta húzódó rendszer fejlesztés 10 milliárdokba mérhető összegekbe került,de lehet egy nagyságrenddel többe... Szóval az ellenzék hiány nem elgéséges feltétele semminek. Sőt, megfelelő ellenzék nélkül lehet igazán lopni. :) Igazából én azt tanultam meg kint, hogy Magyarország egy nagyon gazdag ország, mert ennyi pénzt eredmény nélkül lenyúlni a gazdagnak tartott Svájcban nem lehet. :)

Kávéautomata által adott pohár.
A teljes életciklust nézve (bánya - szén, vasérc - kohó, hengermű, víztorony, tankhajó, finomító, műanyag üzem, vezeték, beásás/kiépítés, detergens (mosogatószer), szennyvíz.
Egyetértek. Kezdve a 4-es metró gigaberuházásával, vállalásaival. Az ellenzék nem feltétlenül politikait akart jelenteni, hanem csakazértse legyen neki igaza mentalitást.

Azért a futár app, a járműkövetés tényleg jó. Persze elég múlt századi, hogy a sofőrnek, meg a mozgólépcső tetején álló bakternek mutogatom a jegyem, de mivel elő kell vennem, tulajdonképp mindegy hogy érintem, vagy felmutatom. 
Ellenpélda: Londonban, Párizsban azért áll ott a jómunkásember ellenőr, mert rendszeresen átugrálnak az e-kapuk fölött.

Volt pár éve egy tanulmány a zsebre dolgozó sofőrökről, kalauzokról. Az a konklúzió, hogy sok esetben megszűnik a járat, mert az adatok alapján nincs elegendő utas  :sunyi:
Évekig egyszer kezelte és olvasta be a kaller a bérletemet, utána csak rápillantott. Idéntől minden alkalommal becsippantják, valszeg végre rájuk szóltak, hogy kéne az utasszám is.
2
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 15:21:00 »
Volt már róla szó: azóta sem tudom itthon, hogy eldobhatós műa pohár, vagy mosogatós bögre ? (szemét, kontra ivóvíz+szennyvíz). Mostanában ha olyan helyen vagyok, akkor először nyomok egy simát, aztán egy "pohár nélkül"-t és a nap végéig azt a műa poharat használom (5-7 kávé).

Please define eldobható múanyag pohár. :) Nem tudom, h csak környezetbarát műa. poharak vannak-e használatban. Egyáltalán mit takar ez a kifejezés? Sosem néztem utána, de feltételeztem, hogy jobb, mint a normál. :) Nekem az a feltételezésem, hogy vizet tisztítani sokkal kevesebb energia felhasználásba kerül, mint műanyagot újrahasznosítani. (bár azt hozzá kell tenni, hogy a folyók vízéből simán kimutatható a drog, nyugtató, hormon, stb.. ugye az élet körforgása :))


Így van, persze ehehz az is kell, hogy a mindenkori ellenzék ne hülyeségre elherdált pénzeknek minősítse ezeket.


Jelenleg úgy néz ki, hogy 9 éve kb. nincs ellenzék és úgy 22-ig nem is igazán várható.... :) Ennek ellenére egy évtizedekig húzódó e-jegy rendszert nem tudtak kiépíteni... Még úgy sem, hogy 10-ed annyi követelmény nincs, mint a Svájci rendszerrel szemben. :) Pár éve tizenéves script kiddie "megtörte", majdnem lesittelték... Ja, és ez az évtizedek óta húzódó rendszer fejlesztés 10 milliárdokba mérhető összegekbe került,de lehet egy nagyságrenddel többe... Szóval az ellenzék hiány nem elgéséges feltétele semminek. Sőt, megfelelő ellenzék nélkül lehet igazán lopni. :) Igazából én azt tanultam meg kint, hogy Magyarország egy nagyon gazdag ország, mert ennyi pénzt eredmény nélkül lenyúlni a gazdagnak tartott Svájcban nem lehet. :)
3
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 14:28:53 »


Jó ez a komplex rendszer. Mik az arányok egyébként egy hagyományos bérlethez képest (árban)?

Ha a legolcsobb i3-as greenclass ga-t nezem, akkor kicsivel tobb,mint 3x kerul annyiba,mint a sima 2nd class ga.

A vonat mindkét végén benne van az autó? Mi van, ha elfogynak a kocsik, nem jut neked ott, ahova igyekszel? Vagy ez fix, mindig a két állomáson érvényes, ahonnan, ahova a bérleted/jegyed szól?

Én nem használom, mert nekem nincs szükségem erre a teljes körű szolgáltatásra, de a linkelt videó alapján kapsz 1 kiválasztott e-autót 0-24-ben saját használatra, ezt nem osztod meg senkivel, saját. A hozzá kapcsolódó szolgáltatás, hogy használhatsz car -, bike sharing-et ill. taxit bizonyos mértékben. Konkrétumot nem tudok, mert nekünk nem volt erre még szükségünk.

Azt tudom, hogy az SBB tucatnyi olyan szolgáltatással rendelkezik, ami felénk még sci-fi kategória. Konkrétan kutatásokat is végeznek különböző területeken, pl. drónnal történő személyszállítás, de különböző AI kutatások, hogy a vonatokra szerelt kamerákkal átnézik a sínek és a sinek mellett lévő fák állapotát, mit, hol kell felújítani, melyik fa veszélyes a vonat közlekedésre vihar esetén. De tucatnyi olyan szolgáltatás is van ami évek/évtizedek óta működik. Pl. repülés esetén feladod a bahnhofon a bőröndödet és fent lesz a repülőn. Sőt, akár háztól is elviszik családostúl. :)

De a Post is tucatnyi kutatást végez, ők jó ideje tesztelik a drónnal történő csomag küldést. De volt tesztfázisban lévő projektjük (valóban tesztelték) a városi robotokra is, akik a postások szerepét vehetik át részben. Gyakorlatilag a kényelem, gyorsaság, környezettudatosság területén végeznek kutatásokat, fejlesztéseket, amivel az átlag emberek életét megkönnyítik. Ja. és számomra eleinte meglepő volt, hogy állami szervezetek ilyen komplex kutatásokat és fejlesztést végeznek. Node, ha belegondolunk, akkor kinek is lenne ez a feladata?! :)

Volt már róla szó: azóta sem tudom itthon, hogy eldobhatós műa pohár, vagy mosogatós bögre ? (szemét, kontra ivóvíz+szennyvíz). Mostanában ha olyan helyen vagyok, akkor először nyomok egy simát, aztán egy "pohár nélkül"-t és a nap végéig azt a műa poharat használom (5-7 kávé).

Így van, persze ehehz az is kell, hogy a mindenkori ellenzék ne hülyeségre elherdált pénzeknek minősítse ezeket.

Ma reggel kiszámoltam a házi energiatárolót 3-5 nap áthidalásához elég lenne egy kútgyűrűkből épített kb 5-10 m-es akna, benne egy kb 1 m magad betontömbbel és egy 5 kW-os motorral. A gyors meginduláshoz kellene egy 0,25 kVAh kapacitású aksi (2 percig kellene csak áthidalnia, amíg megindul az ellensúly lefele.
Kell még egy leválasztó a hálózat felé, és egy terhelésre induló inverter.
No és meg kellene alkotni az emelő/visszatermelő csörlőt és annak vezérlését.

Holnap megyek a szabadalmi hivatalba...
4
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta Szassza Dátum Ma - 11:02:23 »
Én holnap megyek Bécsbe egy Renault Trafic-al, 1000 km van benne, AdBlue-s diesel. Szassza, van mézes palinkád?
egy-két kupicára való akadt volna  :szetvert: :oke:
5
Kávézó zamatos témákkal / Re:Zene
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 10:31:05 »
6
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 10:28:13 »


Jó ez a komplex rendszer. Mik az arányok egyébként egy hagyományos bérlethez képest (árban)?

Ha a legolcsobb i3-as greenclass ga-t nezem, akkor kicsivel tobb,mint 3x kerul annyiba,mint a sima 2nd class ga.

A vonat mindkét végén benne van az autó? Mi van, ha elfogynak a kocsik, nem jut neked ott, ahova igyekszel? Vagy ez fix, mindig a két állomáson érvényes, ahonnan, ahova a bérleted/jegyed szól?

Én nem használom, mert nekem nincs szükségem erre a teljes körű szolgáltatásra, de a linkelt videó alapján kapsz 1 kiválasztott e-autót 0-24-ben saját használatra, ezt nem osztod meg senkivel, saját. A hozzá kapcsolódó szolgáltatás, hogy használhatsz car -, bike sharing-et ill. taxit bizonyos mértékben. Konkrétumot nem tudok, mert nekünk nem volt erre még szükségünk.

Azt tudom, hogy az SBB tucatnyi olyan szolgáltatással rendelkezik, ami felénk még sci-fi kategória. Konkrétan kutatásokat is végeznek különböző területeken, pl. drónnal történő személyszállítás, de különböző AI kutatások, hogy a vonatokra szerelt kamerákkal átnézik a sínek és a sinek mellett lévő fák állapotát, mit, hol kell felújítani, melyik fa veszélyes a vonat közlekedésre vihar esetén. De tucatnyi olyan szolgáltatás is van ami évek/évtizedek óta működik. Pl. repülés esetén feladod a bahnhofon a bőröndödet és fent lesz a repülőn. Sőt, akár háztól is elviszik családostúl. :)

De a Post is tucatnyi kutatást végez, ők jó ideje tesztelik a drónnal történő csomag küldést. De volt tesztfázisban lévő projektjük (valóban tesztelték) a városi robotokra is, akik a postások szerepét vehetik át részben. Gyakorlatilag a kényelem, gyorsaság, környezettudatosság területén végeznek kutatásokat, fejlesztéseket, amivel az átlag emberek életét megkönnyítik. Ja. és számomra eleinte meglepő volt, hogy állami szervezetek ilyen komplex kutatásokat és fejlesztést végeznek. Node, ha belegondolunk, akkor kinek is lenne ez a feladata?! :)
9
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Tegnap - 17:50:55 »


Jó ez a komplex rendszer. Mik az arányok egyébként egy hagyományos bérlethez képest (árban)?

Ha a legolcsobb i3-as greenclass ga-t nezem, akkor kicsivel tobb,mint 3x kerul annyiba,mint a sima 2nd class ga.

A vonat mindkét végén benne van az autó? Mi van, ha elfogynak a kocsik, nem jut neked ott, ahova igyekszel? Vagy ez fix, mindig a két állomáson érvényes, ahonnan, ahova a bérleted/jegyed szól?

10
Nubira/Lacetti/Cruze / Re:CRUZE tapasztalatok
« Utolsó üzenet: írta josh Dátum Tegnap - 16:33:20 »
Sziasztok!

Volt itt vkinek féltengely szimering probléma az autóval?

84000kmert futott autó, most más másodjára olajcsere után a blokk alatt a rezonancia cső mellett olajfolyást látok....de később alig jelentkezik? Tapasztalt valaki hasonlót? Nem széthajtott autónál mi lehet a probléma? Kb. milyen költség ha tényleg a féltengely szimering a baja?

Köszönöm!

Ez nem féltengely, hanem a hátsó főtengely szimmering hibája lehet inkább nem?
Oldalak: [1] 2 3 ... 10