Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Rammstein

Oldalak: [1] 2 3 ... 73
1
Kávézó zamatos témákkal / Re:Segítségkérés a Daewoo-s Társadalomtól!!!
« Dátum: 2020 Szeptember, 03, 19:05:43 pm »
Már azok sem olyanok mint régebben a sefagnál az újak hullanak szét..

Laci! Ahogy olvasgatlak akármennyire is kerülöd a megnevezést, te egy hiluxot akarsz venni  :hahota:

garancia mindig a gyártási hibára vonatkozik,futóműgaranciát ne csodált,hogy karcsút dnak ilyen utakra ezelőtt 12 éve megmondták,hogy 40.000km felett felejtsem el a futómű alkatrészek elszámolását,fék 20.000km ig ha lila nincs gari,ülésre kárpitra varrás varrás menti szakadásra ülőlp vagy ülésváz törésre volt gari arra,hogy kiülöd használat közben megnyúlik az anyag sose sehol sem volt
van ami nem is kevés fék kuplung 40.000
futómű is
kárpitnál pedig egyértelmú ha gyártási hibás....


Erősen gondolkozok pickup vásárlásán, és már meg is van a kiszemelt koreai: Ssangyong Grand Musso. Nagyon meggyőző volt az autó, de tartok a meghibásodásoktól, ezért utána néztem, hogy mit fedez a garancia:
https://www.ssangyong.hu/documents/modellek/SY%20speci%C3%A1lis%20garancia%20t%C3%A9telek%20062019.pdf
Pár dolog meglepett. Futómű garancia elég karcsú, de ami jobban zavar, hogy az ülés, belső kárpitokra deformációra sincs semmi garancia, és ahogy olvastam ez egy gyenge pontja ennek az autónak, hogy a bőr belső kevés használat után is elhasználódottnak néz ki.

Aztán elkezdtem utána nézni, hogy más mit mond a garanciális feltételekről. A Toyota oldalán pl. ez van: "a kopó / forgó alkatrészek kivételével". Node, az autóban majdnem minden kopik, forog. :) Pontosabb leírást meg nem találtam arról, hogy mire vonatkozik és mire nem a garancia. Ilyen alapon a Ssangyong feltételei még korrektebbek is. Van esetleg infótok a Ssangyong megbízhatóságáról?

Hat, ezzel nekem annyi a bajom, h engem mint vevot mi ved? Tegyuk fel, h a tobbi markanal is hasonlo feltetelekkel van a garancia. Viszont a tobbi markabol joval tobbet ertekesitenek, tehat tobb tapasztalat elerheto, es ennek fuggvenyeben lehet mar valami elkepzeles,h mennyi problemaval szembesulhetek. Itt ennel a modellnel meg pont az a baj, hogy nagyon keves informacio fellelheto a tartossaggal kapcsolatban.


milyen tartósság mindegyik új autó veddd meghasználd dob ki elv szerint épül most már ,150.000km és mehet a kukába,ami a lista szerint van bőven jó többet senki sem fog adni

Igazából majdnem mindegy, hogy hullik-e szét, mert egyrészt van az újra pár év garancia, másrészt a legújabbról még tapasztalat sincs, hisz 4 hónapot kell rá várni, a kereskedések sem látták még. Harmadrészt meg igazából majdnem mindegy, hogy egy márka mennyire jó valójában, mert az emberek hite a mérvadó. Ha azt hiszik, hogy valami jó, mert bizonyított, akkor az tartani fogja az árát. Ezzel szemben a kevésbé ismert, de akár jobb megbízhatóságú autónak sokkal nagyobb értékvesztése lesz, és az eladásnál is nagyobb szívás, mire jön a vevő... Szóval, igen, nagyon úgy néz ki, hogy vagy a legújabb hilux Executive lesz 200 Le-vel, vagy ha mákom van és sikerül kifogni egy keveset futott vagy új Isuzu Ls Plust, akkor az. Nekem valahogy bejön az Isuzu, pedig a hozzáértők azt mondják, hogy stabil gép, de tehernél gyenge. Igaz, mi nagy terhet nem igazán fogunk szállítani vele, de a lószállítót néha igen. Emiatt is lenne jobb a kézi váltós.
Egyébként próbáltam a használt piacon is nézelődni, de a pickupok világa tele van lefingott gépekkel. Pont ma néztem egy 2 éves L200-at, full felszereltség, 45ezer km. Na, nem lesz belőle deal, mert hiába nézett ki jól HD felbontású képeken és youtube video-n, de életben azért mást mutat.

2
Kávézó zamatos témákkal / Re:Segítségkérés a Daewoo-s Társadalomtól!!!
« Dátum: 2020 Augusztus, 23, 22:48:25 pm »
garancia mindig a gyártási hibára vonatkozik,futóműgaranciát ne csodált,hogy karcsút dnak ilyen utakra ezelőtt 12 éve megmondták,hogy 40.000km felett felejtsem el a futómű alkatrészek elszámolását,fék 20.000km ig ha lila nincs gari,ülésre kárpitra varrás varrás menti szakadásra ülőlp vagy ülésváz törésre volt gari arra,hogy kiülöd használat közben megnyúlik az anyag sose sehol sem volt
van ami nem is kevés fék kuplung 40.000
futómű is
kárpitnál pedig egyértelmú ha gyártási hibás....


Erősen gondolkozok pickup vásárlásán, és már meg is van a kiszemelt koreai: Ssangyong Grand Musso. Nagyon meggyőző volt az autó, de tartok a meghibásodásoktól, ezért utána néztem, hogy mit fedez a garancia:
https://www.ssangyong.hu/documents/modellek/SY%20speci%C3%A1lis%20garancia%20t%C3%A9telek%20062019.pdf
Pár dolog meglepett. Futómű garancia elég karcsú, de ami jobban zavar, hogy az ülés, belső kárpitokra deformációra sincs semmi garancia, és ahogy olvastam ez egy gyenge pontja ennek az autónak, hogy a bőr belső kevés használat után is elhasználódottnak néz ki.

Aztán elkezdtem utána nézni, hogy más mit mond a garanciális feltételekről. A Toyota oldalán pl. ez van: "a kopó / forgó alkatrészek kivételével". Node, az autóban majdnem minden kopik, forog. :) Pontosabb leírást meg nem találtam arról, hogy mire vonatkozik és mire nem a garancia. Ilyen alapon a Ssangyong feltételei még korrektebbek is. Van esetleg infótok a Ssangyong megbízhatóságáról?

Hat, ezzel nekem annyi a bajom, h engem mint vevot mi ved? Tegyuk fel, h a tobbi markanal is hasonlo feltetelekkel van a garancia. Viszont a tobbi markabol joval tobbet ertekesitenek, tehat tobb tapasztalat elerheto, es ennek fuggvenyeben lehet mar valami elkepzeles,h mennyi problemaval szembesulhetek. Itt ennel a modellnel meg pont az a baj, hogy nagyon keves informacio fellelheto a tartossaggal kapcsolatban.


3
Kávézó zamatos témákkal / Re:Segítségkérés a Daewoo-s Társadalomtól!!!
« Dátum: 2020 Augusztus, 22, 18:32:47 pm »
Erősen gondolkozok pickup vásárlásán, és már meg is van a kiszemelt koreai: Ssangyong Grand Musso. Nagyon meggyőző volt az autó, de tartok a meghibásodásoktól, ezért utána néztem, hogy mit fedez a garancia:
https://www.ssangyong.hu/documents/modellek/SY%20speci%C3%A1lis%20garancia%20t%C3%A9telek%20062019.pdf
Pár dolog meglepett. Futómű garancia elég karcsú, de ami jobban zavar, hogy az ülés, belső kárpitokra deformációra sincs semmi garancia, és ahogy olvastam ez egy gyenge pontja ennek az autónak, hogy a bőr belső kevés használat után is elhasználódottnak néz ki.

Aztán elkezdtem utána nézni, hogy más mit mond a garanciális feltételekről. A Toyota oldalán pl. ez van: "a kopó / forgó alkatrészek kivételével". Node, az autóban majdnem minden kopik, forog. :) Pontosabb leírást meg nem találtam arról, hogy mire vonatkozik és mire nem a garancia. Ilyen alapon a Ssangyong feltételei még korrektebbek is. Van esetleg infótok a Ssangyong megbízhatóságáról?

4
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Augusztus, 19, 16:42:50 pm »
Én meg imádom a tempomatosoknak azon részét, akik hárommal mennek jobban és azzal is akarnak megelőzni az autópályán, csakhogy ne kelljen hozzányúlni (gondolom ez az ok). Volt már párszor, hogy már mellettem járt, akkor kellett belelépnem és otthagynom, hogy ne szoruljak be egy kamesz, teherautó mögé percekre, mert az őt nem érdekli, csak araszolgat centinként előre.

Igen, ezt en sem szeretem. En jellemzoen figyelembe veszem a tobbi kozlekedot is, es vagy ragyorsitok, vagy savot valtok, h beferjen, ha van erre lehetoseg.
A masik tipus, akit nem szeretek, aki direkt elozesbe kezd autopalyan tavolrol, mert feltetelezi, h nem lenne gyors az elhaladasom. Persze, ez ertheto, mert honnan is tudhatna, h nem beszoritani akarom, de attol meg az van, h a feket ugy nez ki senki sem szivesen hasznalja. :)

5
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Augusztus, 18, 11:53:44 am »
en egyetertek az atlagsebesseg meressel... ugyanis van amikor 70-80-al mennek elottem, de nem merem oket megelozni az egyenesbe, mert lehet felszalad a km ora 110-re es ha epp kint van traffi akkor jon is a bunti.. ellenben ha atlagsebessegmeres lenne, akkor azzal nem lenne gondom, mert nem tartosan megyek 110-120-al csak 1-1 elozesnel max...
jo az mas kerdes ha valaki elozesnel 150-el elozi a civil rendorautot ... :) ott nem kell atlagolni  :sunyi: :szetvert:


Két módosító javaslattal:
- új autót csak tempomattal lehessen forgalomba hozni. Utálom az előttem jojózókat.
- 2x1 sávon a teherautók 70-es korlátozása balesetveszélyes, ha 90-el mennének nem kéne előzni őket. Úgyis 90-el mennek.

Lényegesen nyugodtabb lenne a közlekedés, ha mindenki ugyanannyival menne.

En sem szeretem a jojozokat, de nem is annyira zavarnak. Ha belassul az auto, akkor ugy is kielozom az elottem levot. Akkor okoz gondot, ha az elozes problemas a forgalom miatt. Meg hat mas kerdes, h hasznalni is kell a tempomatot, nem eleg, ha csak be van epitve. En pl. szinte mindig hasznalom: lakott teruleten kivul, - belul, fouton, autopalyan, de masok meg nem feltetlen.


6
Kávézó zamatos témákkal / Re:Filmszemle
« Dátum: 2020 Július, 27, 15:06:05 pm »
Elém ugrott a minap (na melyik filmből?)  :yoyo:
- Bizony, Mr. Simms, a legfontosabb szó a világon, amire érdemes odafigyelni, nos az a pina.
....
- Aztán a második helyen talán a Ferrari áll.

Nem tudom, de itt maskepp oktatjak:

https://www.facebook.com/AJEMDIBI/videos/853227158110527/

 :hahota:

7
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Július, 27, 09:58:54 am »
Kvázi ismerőseim vagytok.
Beszélgessünk.
Talán van már mérleg, kit hogyan viselt meg a kovid mentálisan, fizikailag és anyagilag?

Nekem nagy különbség nem volt, eddig is homeofficeból nyomtam amit lehetett.
Március óta nem vonatoztam, kényelmetlenebb volt kocsival.
Idős szülőkkel a kapcsolatatrtás eléggé beszűkült.
Gyerek meglehetősen jól viselte az otthon tanulást, a társaság és a foci hiányát nagyon nehezen.

Az én sportom sajnos nem volt elérhető, ráadásul stresszevő vagyok, meghíztam.

Nálunk volt egy két hónapos mélyebb járat, de a bevétel kiesés nagyjából pariban maradt a költségek csökkenésével.
Mostanra visszaállt.

Nem erzem egyelore, hogy barmi modon megviselt volna. Valtozasok voltak, de pozitiv-negativ egyarant. Nehez megmondani, hogy merre billen a merleg nyelve. De nekem osszessegeben talan pozitiv.
1, volt sok idom az elmaradott dolgokat elintezni (nyaralo teljes berendezese vegre)
2, uj dolgokat tanulni (ijaszat, lovaglas, 3d nyomtatas, tervezes, stb.)
3, sport az megvolt (bringa, futas)
4, szocialis eletem valtozott, de vegulis nem nagyot, csak most surubben talalkoztam az itteni haverokkal (a legdurvabb idoszakban is mentunk futni egy haverral heti rendszeresseggel, es kirandulni csajokkal. 1-2 honapja meg full time Balaton es itthonrol melo. Hetvegente meg nagyobb haveri korrel bogracsozas, grillezes, iszogatas)
5, rendeltem nagyon sok uj szerszamot, tanultam hegesztest, forrasztast, elektronikai javitasokat, 3D nyomtatast, stb. (Most digit oszcilloszkop beszerzesen es megtanulasan gondolkozok)
6, emiatt sok tervem is van a nyaralo korul is: az udvarba egy workout park epitese rozsdamentes acelbol. Sajat, meretre tervezett elektoromos magassag allitasu iroasztal elkeszitese.
7, A masik haznak az udvarat kitisztitottuk, bekerteltuk, stb. Most meg a kutya keriteset kell befejezni.
8, szuloket mi latogattuk, be is szoktunk vasarolni. Jellemzoen az eloirasokat betartjuk/betartottuk. Ha maszk van eloirva barhol, akkor felvesszuk, stb. Amikor eros korlatozasok voltak, akkor szulokkel 2-3 m-es tavot betartva a kinti asztalnal ultunk le es beszelgettunk.

Negativ hatasat egyelore nem igazan erzem. Vagyis de! Azt, hogy keves idom van mindenre. :) Eddig kevesebb dologgal foglalkoztam, igy az idobeosztasom egyszerubb volt.

A masik az nem ilyen negativ-pozitiv dolog, hanem "ujratervezesnek" neveznem. Nem hiszek abban, hogy valaha is elhetem ujbol azt az ingazo eletet, mint korabban, ezert maskepp kezdtem el gondolkozni. Lehet, hogy most ez a covid egyszer eltunik, megoldodik, de szerintem max. par ev, es jon a kovetkezo uj virus. Na, ezert attervezem az eletemet, h az ingazast kihuzom belole, es ugy berendezkedni, hogy egyedul is barmit meg tudjunk csinalni, termelni, ha szukseges, ill. kikapcsolodni se kelljen elmenni, ha nem szukseges.

8
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Július, 22, 16:30:05 pm »
A hungarocellt és a papírt célszerű a hulladékudvarban leadni ahol van ilyen. A papírral még be lehet gyújtani, de a hungarocellel nem javaslom, rákkeltőek az égéstermékei és nagyon kormoz. Nitrohígítóval vagy aromás hígítóval lehet "tömöríteni", csak ez sem rózsaillatú. Esetleg hőlégfúvó.

Hungarocellt nem tuzelek, a higitos trukkot nem ismertem, es holegfuvoval sem probalkoztam meg. :) Koszi a tippet!

9
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Július, 22, 11:36:38 am »
7végén garázst, műhelyt takaítottam.
2 kukányi cuccot kidobáltam, minden egyebet rendszereztem, bedobozoltam, feliratoztam. Kb 1/3-nál tarok, eddig nagyjából semmi látszata.

A rágcsálóírtós dobozban télről maradt egy párnányi "étek".
Nálam ilyen szuicid típusú egerek vannak: nyaralás alatt behatolt a garázsba, felmászott a  polcra, kirágta a dobozt, majd benne a zacskót. Beleevett a cuccba, majd önállóan ki is nyiffant. Polc alatti  sepregetéskor került elő.
 
A környékünkön mindig volt papírgyűjtés a sulikban, be kellet hajigálni egy (vagy kettő) bazi nagy kamionos konténerbe és vitték a dunaújvárosi papírgyárba. Osztálykirándulásra, ilyesmire ment a pénz. Gyerekem máshova jár már, ott nincs ilyen. Azért mi szorgalmasn gyűjtögettük, valaki mindig elvitte. Covid miatt ez is elmaradt, nekem meg a nyakamon a 'húha sok doboznyi papír. + az összes új bútor csomagolása. Megkérdeztem a hulladéktelepet, beveszik-e? Ja, 5 Ft-ért du 2-ig. Annál a gázolaj többe kerül, nem beszélve a cipekedésről. Szóval felhívtam a szemétszállítókat, kitehetem-e majd a szelektív kuka mellé? Aszonták tegyem, csak ne ázzon meg.

ui: nálunk rabok válogatnak dolgoznak a szeméttelepen. Baracskai BV-ből hozzák át őket "munkásbusszal".

Ja, Balatonon nekem is hasonlo volt. A taroloba nem fert be, csak nehezen a 3 bringa. A takaritas utan most lazan, es ugy nez ki lesz hely a 4.-nek is. :)

Papirral ugyanigy voltunk, de mondjuk en siman eltuzeltem. :) Jo sok volt, szinten butorok miatt, de bogracsozasnal, grillnel is mindig kicsit tobbet tettem ra, meg a kukaba is kerult, es felszamoltam. :) Amivel mindig gondban vagyok az a hungarocell. Nem tomoritheto, sok helyet foglal, sokara tudom elvitetni a szemetesekkel.

10
Kávézó zamatos témákkal / Re:matracszállítás
« Dátum: 2020 Július, 16, 09:25:44 am »

Jóvanna, lexus-t akartam, ez a hűűűűűlye meg belejívított...

No problem. :)

Tegnap megint csak csodalkoztam a kozlekedesi moralon.

Zsambekon van egy 30-as lampa, ahol nagyon ugyesen ugy oldottak meg a lampa vezerleset, hogy ha gyorsabban haladnak az autok, akkor pirosra valt. Na, a motoros ugy szopatott be minket, hogy a szembe jovo autot sebesseget tullepve elozte, a lampa pirosra is valtott, de ot ezt nem zavarta, at a piroson. OK, hogy csak gyalogatkelo, de menjen melegebb eghajlatra.

Kerdes, az utfelujitasnal kitett sebessegkorlatozasokat hogy tartjatok be? En azt latom, hogy ez lazan ertelmezett itthon. Pl. az M1-en is kint van, de ha 60 helyett 70-75-el megyek, akkor is toljak le az embert. Nem kellemes, hogy a seggemben vannak, bar persze megtehetnem, hogy leszarom. 60-al meg el sem tudom kepzelni, hogy valaki betartja. Hasonlo a kerdesem Szekesfehervar elott a 100-as korlatozasrol. Ott is nagyon keves autost latom betartani, vannak akik siman 130-140el tovabb haladnak. Lehet tul sokat autoztam nyugatabbra es megszoktam, hogy ami ki van irva, azt az autosok 99%-a betartja, itthon meg ez az arany  forditott. :) (lehet rossz az altalanositasom, de amerre en kozlekedek/kozlekedtem, bennem ilyen statisztika fogalmazodott meg)

11
Kávézó zamatos témákkal / Re:matracszállítás
« Dátum: 2020 Július, 15, 17:12:27 pm »
Jó, de ez most a leganza volt?
Amúgy otthon ültek jó darabig, most sietnek, mert lemaradtak egy csomó dologról...


Ágymatrac, az nem egy jól rögzíthető dolog, nyeklik nayklik.
Fogtam egy tekercs fóliát, betekertem vele, ne legyen tele döglött bogárral.
Jobb híján a két kereszttartóra felraktam hosszában két bramac lécet, két spaniferrel lágyan meghúztam az egészet, majd a matrac elejét és a végét plusszban odafogattam még egy-egy hevederrel  a lécekhez. Ha csak 30-40 cm nyúli is ki lefogatlanul, már fel tudja hajtani a 70-80 km/h szél.
Zenélt, csattogott. Beálltam egy Cargobull seggébe a pályán, szépen lehetett haladni 90 körül.
Ahogy lehajtottam, vissza max 70-es tempóra.

Ja, százon 3,2 litert evett így a verda :)

Tegnap kanapeagyat szallitottam, a csomagtartoban... :)  Neztek a Jyskben, na. :) A merete 190x120 es egyben van. Na, ez is vicces, mert rendeltem tobb dolgot a nyaraloba, es azt kiszallittattam, mert tizenparezer HUF volt. De ez a kanapeagy nem volt Keszthelyen, igy Egerszegrol huszonparezer HUF lett volna a szallitas dija, a kanape meg nyolcvanparezer volt. Aztan megneztuk az autokat, az enyembe fert be leginkabb, de neccesnek mertem, mert a csomater szelessege kb. pont a meret, viszont bent szelesedik. A masik autonknal meg pont forditva volt, az a kerekjaratnal szukult rendesen, igy ott csak elforditva lehetett volna betenni, de akkor meg ugye az elen fekszik, kerdes, hogy hogyan csukodik az ajto az atlo miatt.
Vegulis mentem az uzletbe, mondtak, hogy szerintuk nincs esely bepakolni. Mondom szerintem necces, de van eselye, nezzuk meg. Az elado segitett bepakolni, de csak nezett, hogy befer :) Na azert eleg passzos volt :)
Fogyasztast nem neztem, mert tobbszor tulleptem a megengedett sebesseget.  :pirul: Ja, ez egy masik topik lenne, de azt tapasztalom, hogy mintha itthon csak ajanlott sebessegi korlatozasok lennenek es mindenki 20-30-40-el vagy tobbel lazan tobbel hajt mindenhol. Es ez a viselkedes atragad ram is, kulonosen, ha tolnanak le az utrol. Pl. tegnap is foutvonal 95 tempomat szerint fouton, zarovonalon atlepve siman eloztek. De jocskan fel tudok idezni hasonlo eseteket az emlekezetemben, amik ehhez hasonloak. Csak en erzem azt, hogy az elmult idoszakban agresszivebbek lettek az utakon, vagy csak rossz helyen kozlekedtem es jobb a moral? :)


Igen, a Le(ganza) volt. :)

12
Kávézó zamatos témákkal / Re:matracszállítás
« Dátum: 2020 Július, 15, 08:41:14 am »
Ágymatrac, az nem egy jól rögzíthető dolog, nyeklik nayklik.
Fogtam egy tekercs fóliát, betekertem vele, ne legyen tele döglött bogárral.
Jobb híján a két kereszttartóra felraktam hosszában két bramac lécet, két spaniferrel lágyan meghúztam az egészet, majd a matrac elejét és a végét plusszban odafogattam még egy-egy hevederrel  a lécekhez. Ha csak 30-40 cm nyúli is ki lefogatlanul, már fel tudja hajtani a 70-80 km/h szél.
Zenélt, csattogott. Beálltam egy Cargobull seggébe a pályán, szépen lehetett haladni 90 körül.
Ahogy lehajtottam, vissza max 70-es tempóra.

Ja, százon 3,2 litert evett így a verda :)

Tegnap kanapeagyat szallitottam, a csomagtartoban... :)  Neztek a Jyskben, na. :) A merete 190x120 es egyben van. Na, ez is vicces, mert rendeltem tobb dolgot a nyaraloba, es azt kiszallittattam, mert tizenparezer HUF volt. De ez a kanapeagy nem volt Keszthelyen, igy Egerszegrol huszonparezer HUF lett volna a szallitas dija, a kanape meg nyolcvanparezer volt. Aztan megneztuk az autokat, az enyembe fert be leginkabb, de neccesnek mertem, mert a csomater szelessege kb. pont a meret, viszont bent szelesedik. A masik autonknal meg pont forditva volt, az a kerekjaratnal szukult rendesen, igy ott csak elforditva lehetett volna betenni, de akkor meg ugye az elen fekszik, kerdes, hogy hogyan csukodik az ajto az atlo miatt.
Vegulis mentem az uzletbe, mondtak, hogy szerintuk nincs esely bepakolni. Mondom szerintem necces, de van eselye, nezzuk meg. Az elado segitett bepakolni, de csak nezett, hogy befer :) Na azert eleg passzos volt :)
Fogyasztast nem neztem, mert tobbszor tulleptem a megengedett sebesseget.  :pirul: Ja, ez egy masik topik lenne, de azt tapasztalom, hogy mintha itthon csak ajanlott sebessegi korlatozasok lennenek es mindenki 20-30-40-el vagy tobbel lazan tobbel hajt mindenhol. Es ez a viselkedes atragad ram is, kulonosen, ha tolnanak le az utrol. Pl. tegnap is foutvonal 95 tempomat szerint fouton, zarovonalon atlepve siman eloztek. De jocskan fel tudok idezni hasonlo eseteket az emlekezetemben, amik ehhez hasonloak. Csak en erzem azt, hogy az elmult idoszakban agresszivebbek lettek az utakon, vagy csak rossz helyen kozlekedtem es jobb a moral? :)

13
Kávézó zamatos témákkal / Re:Ezermester
« Dátum: 2020 Június, 26, 14:44:46 pm »
Én fázok mostanság.

Vettem 400×10×5 cm-es pallókat, fűrészeltem, gyalultam, csiszoltam, festettem.

Még vmikor a '90-es évek elején vettem a vasdarabjait. Két pad egy asztal, úgyhogy még elleszek egy darabig.

(De egészen jól elszórakoztat ez az egész. Lehet tetováltatok azonosító jelzéseket az ujjaimra – adott esetben gyorsan megtalálják a helyüket – veszek pár jobb szerszámot, azt nekiállok mindenféléket csinálni fából.)

Szép lett! Mivel pácoltad/festetted?

Szerintem is jo lett, grat!


14
Kávézó zamatos témákkal / Re:járműipar
« Dátum: 2020 Június, 25, 10:35:34 am »
Én szoktam, és szép nyugodtan elmesélem, hogy ti az NBD support fizetitek, azért ez jár, sőt máris túlteljesítettük a szerződésben vállaltakat, mert csak honapra kellene ideérnünk :)
Mondtam már neked, az egyik helyn behalt a hálózat, RFID helyett kockás füzetbe írogattak mindent piszok lassan, majd további 3,5 műszak kellett, mire mindent gépre vittek. Azt mondta a termelési vezető, ha ez még egyszer bekövetkezik, inkább leáll, mert időben jobban jön ki a másfél nap kieséssel.

Igen, ilyesmi, de a termelesi vezeto, az meg csak az elso szint volt. :) Folyamatosan jottek orak elteltevel az egyre magasabb szinten levo managerek, mig a gyaregyseg vezeto oda nem ert. :) Persze, elmondhatod mindnek ugyanazt, es azt is, hogy ha tovabb kerdezget, akkor ez meg tovabb fog tartani, de ez a pozicio nem csak arrol szol, hogy jo munkat vegezz, hanem azert az ugyfelkapcsolat gondozasrol is. Meg aztan nem csak arra van SLA, hogy mikor kezded meg a munkat, hanem arra is, hogy mikorra kell, hogy megoldd. Na, ez  ezeknel a komplex rendszereknel azert nem mindig trivi. Mindenesetre nyilvan abban igazad van, hogy lehet szepen kommunikalni es mindenre van megoldas, es a papir sok mindent elbir, de nem mindenkinek valo ez a fajta munka. Nem eleg jo szakembernek lenni.

Szerintem nem árulok el nayg titkot azzal, hogy az én csapatom sem tud  bármit azonnal megoldani. De qrva jók vagyunk workaround-ban :)

IT-ban egyszerubb, mert vannak workaroundok. :) Egy kurta bonyolult megmunkalo kozpontnal azert nehez workaroundozni es kockazatosabb is. ;) Ha elkefelsz valamit a sor ontja a szart, azaz veszteseget termel. Ezek a workaround dolgok akkor mukodnek legmegfelelobben, minel fentebb vagy az absztrakcios retegben, annal konnyebb talalni alternativ megoldast. Azaz egy "magasan levo" szoftvert, vagy szoftveres megoldast jellemzoen egyszerubb "workaroundolni". De minel kozelebb fut a ahardverhez, annal nehezebb, vagy plusz absztrakcios reteget kell beepits. Masreszt a digitalis feldolgozas alapja analog, emiatt abbol is sok gond lehet, hogy milyen zavaro jelek vannak ipari kornyezetben.
Es nem beszelve arrol, hogy ezekben a gepekben jellemzoen nem csak elektronika es informatika van, ami mar onmagaban bonyolult, hanem pneumatika, hidraulika, mechanika. Szoval igen, lehet workaroundolni, de egy kurta draga gyartosor eseteben ehhez valakinek a felelosseget is vallalnia kell. Ahhoz meg nem art, ha a cegnek olyan biztositasa van ami par millio Eurot is fedez. Na, ezert sem kotnek szerzodest a nagy cegek kis cegekkel ilyen esetekben. :)

15
Kávézó zamatos témákkal / Re:járműipar
« Dátum: 2020 Június, 24, 08:36:29 am »
Én szoktam, és szép nyugodtan elmesélem, hogy ti az NBD support fizetitek, azért ez jár, sőt máris túlteljesítettük a szerződésben vállaltakat, mert csak honapra kellene ideérnünk :)
Mondtam már neked, az egyik helyn behalt a hálózat, RFID helyett kockás füzetbe írogattak mindent piszok lassan, majd további 3,5 műszak kellett, mire mindent gépre vittek. Azt mondta a termelési vezető, ha ez még egyszer bekövetkezik, inkább leáll, mert időben jobban jön ki a másfél nap kieséssel.

Igen, ilyesmi, de a termelesi vezeto, az meg csak az elso szint volt. :) Folyamatosan jottek orak elteltevel az egyre magasabb szinten levo managerek, mig a gyaregyseg vezeto oda nem ert. :) Persze, elmondhatod mindnek ugyanazt, es azt is, hogy ha tovabb kerdezget, akkor ez meg tovabb fog tartani, de ez a pozicio nem csak arrol szol, hogy jo munkat vegezz, hanem azert az ugyfelkapcsolat gondozasrol is. Meg aztan nem csak arra van SLA, hogy mikor kezded meg a munkat, hanem arra is, hogy mikorra kell, hogy megoldd. Na, ez  ezeknel a komplex rendszereknel azert nem mindig trivi. Mindenesetre nyilvan abban igazad van, hogy lehet szepen kommunikalni es mindenre van megoldas, es a papir sok mindent elbir, de nem mindenkinek valo ez a fajta munka. Nem eleg jo szakembernek lenni.

16
Kávézó zamatos témákkal / Re:járműipar
« Dátum: 2020 Június, 23, 17:17:45 pm »
Mindig rácsodálkozom a járműgyártásra, és a minap megint. Bonyolult szerkezet maga a termék is ahogy összeáll ezernyi alkatrészből, de kismiska magához a gyártósorhoz képest.
Engem lenyűgöz, na.

Ah, miota van 3D nyomtatom, semmin sem csodalkozom. :) Nem sokara otthon nyomtathatunk magunknak autot, ha igy halad. :)

Viccet felreteve, melyik gyartosor tetszett?


Itt most belekérdeztem a konjrét fizikai műveletsorra, adminisztrációba.
xxxxx cikszémú termékből kell n darabot gyártani. ERP rendszer, cikkszám alapjén gyártmány, annak arajzai, fotói, méretek, összeszerelési utasítás stb mindez kijelezve monitoron az adott megmunkáló celláben. Az hogy monitorozzák az orsó fordulatszámot, olajhőmérsékletet, szerszámkopást, üzemótát, stb a megmunkáló gépekben, azt is tudtam. Ez eddig tiszta sor, szinte mindenhol ilyen. Most belekérdeztem a Computer Added Assembly-be.
Egy kiragadott rész: A szerelési utasítás le van osztva konkrét eszközökre, mivel csavarja be, azt milyen fejjel tegye, melyik csavar kerüljön ide, vagy oda. A rendszer azonosítja a szerszámot, a szeszámban a fejet, beállítja a meghúzási nyomatékot, feldobja az így jó, így meg nem jó képeket. Másik szerszám nem is aktív, nem tud egy phillips csavart sima fejjel becsavarni. Ha két eltérő csavart lehetne ugyanabba  furatba tenni, akkor optikailag azonosítja, ordít, ha nem jó. Megmondja, hogy a méretet melyik eszkozzel kell ellenőrizni. Nem is engedi másik eszközzel. A mért adatok, elvégzett műveletek mindegyike rádiófrekis megoldással azonnal visszakerül rendszerbe. A sorszámozott alkatrész mindegyikéről van adat, mikor, ki, mit , mikor, milyen szerelési utasítás szerint, melyik szerszámmal, mekkora nyomatékkal, utána mivel mérve, mit mérve, tűrésen belül/kívül stb. Ki írta a szerelési utasítást, melyik megrendelő melyik előírása alapján stb. És ezeket mind el is mentik.

Nagyjából kezdett összeállni a fejemben, miért annyi egy autó ára amennyi.
 
Kamaszként a műhelyben segítettem főként Lada motorok felújításában. Gépműhely, hf síkolás, túlméretes dugók, gyűrűk, főtengely felújítás. 4-5 készletből válogattunk össze mikrométerrel egy közel méretazonos hajtókar csapágy készletet. Néha többől. Nyomatékkulcsot szerintem csak a hengerfejhez és a főtengelyen használtunk. A legfejlettebb műszer a stroboszkóp volt, meg nagybátyám csuklója. Ladát 60-120e km után kellet felújítani, a rallye versenymotort kb két hetente szétborítottuk. Gondolom 2 hetente lehettek a futamok  :yoyo:

Dolgoztam hasonlo iparban, ezert ez ismeros. Amirol lehet adatot gyujteni, arrol gyujtenek is. Mas kerdes, hogy ez mind a legobb esetben van igy, mert mindenhol lepnek fel problemak, amikor osszekuszalodnak a dolgok. :) Ilyenkor lesznek szeria hibak, amik eleg koltsegesek, mert ugye a sorok gyorsan dolgoznak, nagy mennyiseg legordulhet, mire eszreveszik, ha nincs minden jol letesztelve (es jellemzoen mindenhol van par dolog, ami nincs).

Van egy szerviz mernok haverom. O meselte, h az szar erzes, amikor nem tudjak a gep hibajanak okat, es az elozoen saccolt idon tulmegy a szervizeles. Ekkor odaallnak az egyre nagyobb fejesek, es surgetik, hogy orarol orara X szazezer/millio Euro kiesesuk van, bele kellene huzni. :) Na, ezt a munkakort nem vegeznem. :)

17
Kávézó zamatos témákkal / Re:járműipar
« Dátum: 2020 Június, 23, 13:28:32 pm »
Mindig rácsodálkozom a járműgyártásra, és a minap megint. Bonyolult szerkezet maga a termék is ahogy összeáll ezernyi alkatrészből, de kismiska magához a gyártósorhoz képest.
Engem lenyűgöz, na.

Ah, miota van 3D nyomtatom, semmin sem csodalkozom. :) Nem sokara otthon nyomtathatunk magunknak autot, ha igy halad. :)

Viccet felreteve, melyik gyartosor tetszett?

18
Kávézó zamatos témákkal / Re:Érdekes videók, hanganyagok!
« Dátum: 2020 Április, 27, 12:18:13 pm »
Tudjátok, van nekem ez a Kama3 becsípődésem:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=56&v=pN6lrs3_4do&feature=emb_logo

0:52-kor pedig a sor elején látható az az autó, amit bármikor elfogadnék.

Beszpilotnyik , jön elő az orosztudás(najó az nem, csaka  tanulás  :sunyi: )

Azert ezen ugy latszik, hogy hol tartanak az onvezetessel. :D Az orosz tajgan mar felismer autokat tok feher kornyezetben :D

Az elso autorol sokaig azt hittem, hogy faszanyos. Aztan lattam egy youtube videot, hogy szornyu vezetni, alacsony sebessegnel is szet akar esni, is brutal instabil. :) De, ha beszakad a jeg, akkor a kerekei fenn tartjak a jegen, szoval van elonye is, csak hat nalam ez nagyon edge case. :)

19
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Március, 18, 11:59:36 am »
Ma elromlott az autóm. SCR hiba (AdBlue rendszer). 200 km-re otthonról. Bekönyörögtem magam a legközelebbi márkaszervizbe.
Segítettek, elvállalták volna, ha akarom. De nem lett volna kész ma. Az autó 690 km-t engedett még menni. Mondták menjek inkáb haza, mert nem garantálják, hogy holnap is kinyitnak. Felhívták és foglaltak időpont az otthoni szervizbe.
Amúgy a szalonmok kívül kellett várakoznom. Vírus miatt. Szerencsére sütött a nap.
Hazajöttem vele. Az autó közben megjavította magát. Mesterséges intelligencia van benne? Eltűnt az össze hibajelzés, "További jó utat kívánunk!" jelent meg.
Azért én bevittem itthon a szervizbe. Majd hívnak, ha megoldották.
Megismertem egy szimpatikus rocker munkafelvevőt, sajnos k..va messze vannak.

Tenyleg durva, hogy legalabb 1.5 eve ismert problemarol van szo:

http://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/35174-new-68-diesel-dacia-duster-delay-due-to-ad-blue-fault/#entry426616

Aszonta van rá megoldás, de miért nem csinálták meg az éves szervizen?!?!?
Megint kiderült, hogy ideálisan használom. Tempomatos pálya, 100km+ utak, szinte semmi város, stopstart kikapcsolva. Ezért nem jött ki eddig a hiba.

Ja, szerintem a legnagyobb atveres es merenylet a dizelekkel szemben az a start-stop rendszer. Jol hangzik, de nem tartom egy megbizhato megoldasnak.

Szerintem semminek. Álló motor, kenés nélkül, egyből kövér gázzal a lámpától.
Mutogatták a változó karakterisztikájú olajszivattyút, de ha áll, akkor biztosan nem ken semmit, a gravitáció meg csak kiüríti az oljajáratokat.
Hívtak, elkészült, állítólag sw frissítés megoldja majd. Mondom megoldani már maga az autó megoldotta a hazaúton...
 
//a.

Jogos, ha csak normal belsoegesurol beszelunk. (De hybridnel ez szinte zero problema, mivel indulasnal az elektromotorok leveszik a bezinesrol a terhelest. Sot, lehet majd csak km-ek megtetele utan lenduletbol raindit.)

Azert szerintem kellett az neki, h feltoltsd adblue-val is. Vagy anelkul is megoldotta volna?

20
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Dátum: 2020 Március, 18, 10:09:22 am »
Ma elromlott az autóm. SCR hiba (AdBlue rendszer). 200 km-re otthonról. Bekönyörögtem magam a legközelebbi márkaszervizbe.
Segítettek, elvállalták volna, ha akarom. De nem lett volna kész ma. Az autó 690 km-t engedett még menni. Mondták menjek inkáb haza, mert nem garantálják, hogy holnap is kinyitnak. Felhívták és foglaltak időpont az otthoni szervizbe.
Amúgy a szalonmok kívül kellett várakoznom. Vírus miatt. Szerencsére sütött a nap.
Hazajöttem vele. Az autó közben megjavította magát. Mesterséges intelligencia van benne? Eltűnt az össze hibajelzés, "További jó utat kívánunk!" jelent meg.
Azért én bevittem itthon a szervizbe. Majd hívnak, ha megoldották.
Megismertem egy szimpatikus rocker munkafelvevőt, sajnos k..va messze vannak.

Tenyleg durva, hogy legalabb 1.5 eve ismert problemarol van szo:

http://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/35174-new-68-diesel-dacia-duster-delay-due-to-ad-blue-fault/#entry426616

Aszonta van rá megoldás, de miért nem csinálták meg az éves szervizen?!?!?
Megint kiderült, hogy ideálisan használom. Tempomatos pálya, 100km+ utak, szinte semmi város, stopstart kikapcsolva. Ezért nem jött ki eddig a hiba.

Ja, szerintem a legnagyobb atveres es merenylet a dizelekkel szemben az a start-stop rendszer. Jol hangzik, de nem tartom egy megbizhato megoldasnak.

Oldalak: [1] 2 3 ... 73