Szerző Téma: Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/  (Megtekintve 2446148 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Coopmouth

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13240 Dátum: 2015 Január, 24, 13:35:36 pm »
Josh:
Úgy néz ki nem olyan hosszúak, hogy szőnyeget lyukasszanak. ^^ Legalábbis a próbakörön nem tűnt úgy, hogy túl hosszúak lennének. :D
inkább vágd le :kacsint: higgy josh-nak :oke:

Hiszek én neki, de nincs mit levágni, mert nem hosszúak. :D

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11275
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13241 Dátum: 2015 Február, 09, 11:17:45 am »
tavalyi évben kicsit sok ment az autóra, eddig a legtöbb mióta nálam van.
volt műszaki, fékbetét csere, féknyereg javítás, vezérléscsere, generátor szíj, szimering alsó, felső, 2db téli gumi
bal első ajtóm lógott az lett megszerkesztve, karosszéria munka (két hátsó sárvédő ív, ajtók, küszöb) , és telibe lett fújva emiatt az autó mindkét oldala elejétől a végéig.
így a végösszeg 2014-ben 241.000 ft

2015-ös évet holnap kezdem, viszem szerelőhöz az autót  :szetvert: legyen egy kis meleg a kocsiba
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13242 Dátum: 2015 Február, 15, 19:57:38 pm »
Sziasztok!
12 ezer kilométerrel a hengerfej-tömítés cseréje után elkezdett a hengerfej alól folyni a fagyálló.
A tömítés típusa: Reinz, a csavarok: Ajusa, nyomaték-kulcscsal és nyomatékszögmérővel szakszerűen szerelve, felújított, síkolt hengerfejjel.
Nincsen hajtva, egyszer mentem vele 130-at 15 km-en keresztül. Vízhőmérő jó, vízhiány nem volt. Nincs több ötletem.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13243 Dátum: 2015 Február, 15, 21:24:30 pm »
Sziasztok!
12 ezer kilométerrel a hengerfej-tömítés cseréje után elkezdett a hengerfej alól folyni a fagyálló.
A tömítés típusa: Reinz, a csavarok: Ajusa, nyomaték-kulcscsal és nyomatékszögmérővel szakszerűen szerelve, felújított, síkolt hengerfejjel.
Nincsen hajtva, egyszer mentem vele 130-at 15 km-en keresztül. Vízhőmérő jó, vízhiány nem volt. Nincs több ötletem.
Hengerfej síkolása az jó, de kérdés: a blokk milyen?
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13244 Dátum: 2015 Február, 15, 22:09:53 pm »
Sziasztok!
12 ezer kilométerrel a hengerfej-tömítés cseréje után elkezdett a hengerfej alól folyni a fagyálló.
A tömítés típusa: Reinz, a csavarok: Ajusa, nyomaték-kulcscsal és nyomatékszögmérővel szakszerűen szerelve, felújított, síkolt hengerfejjel.
Nincsen hajtva, egyszer mentem vele 130-at 15 km-en keresztül. Vízhőmérő jó, vízhiány nem volt. Nincs több ötletem.
Hengerfej síkolása az jó, de kérdés: a blokk milyen?

Cseréljétek ki még egyszer a tömítést és mikor lent van nézzétek meg ahogy DT is írta a blokkot, meg esetleg a hengerfejen repedést. Nem tudom hol folyik pontosan, de pl termosztátháznál repedés?
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13245 Dátum: 2015 Február, 17, 12:22:06 pm »
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13246 Dátum: 2015 Február, 17, 12:41:06 pm »
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13247 Dátum: 2015 Február, 17, 18:44:44 pm »
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13248 Dátum: 2015 Február, 17, 20:29:06 pm »
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13249 Dátum: 2015 Február, 17, 21:35:45 pm »
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.
Mitől lesz ovális a tömítés???
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13250 Dátum: 2015 Február, 17, 21:56:56 pm »
Van rá
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.
Mitől lesz ovális a tömítés???
Van rá magyarázat, minden bizonnyal. Ötletelni és ideológiát gyártani nem fogok. Arra vannak itt mások. Egy a lényeg, hogy meg kell javítani a motort. Két igen gyenge kép kevés ahhoz, hogy kétségbe vonjuk egy autószerelő munkájának minőségét. Hiába is sorolnám a lehetőségeket, mi itt nem fogjuk megoldani a problémát.

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13251 Dátum: 2015 Február, 17, 22:54:16 pm »
Van rá
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.
Mitől lesz ovális a tömítés???
Van rá magyarázat, minden bizonnyal. Ötletelni és ideológiát gyártani nem fogok. Arra vannak itt mások. Egy a lényeg, hogy meg kell javítani a motort. Két igen gyenge kép kevés ahhoz, hogy kétségbe vonjuk egy autószerelő munkájának minőségét. Hiába is sorolnám a lehetőségeket, mi itt nem fogjuk megoldani a problémát.
Egy szó sincs arról, hogy autószerelő dolgozott volna rajta! Annyi van, hogy "szakszerűen, de nem tudja mi okozza". Mármint a tulajdonos nem tudja. Gondolom, ha egy autószerelő csinálta, akkor nem itt kérdezgetné, hogy mitől lehet, meg hogy az előző tömítés cserénél a blokk jó volt.
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13252 Dátum: 2015 Február, 18, 06:00:18 am »
A tömítést én cseréltem saját magamnak. A "szakszerű" csere azt jelenti, hogy minden előírást (nyomatékot, lehúzási szöget) betartottam. Eddig 28 év szerelés alatt soha nem jártam így. A tömítés az előzőnél is Reinz gyártmányú volt, azért tettem fel a képet, mert még nem láttam így megnyúlni.
Munkám miatt még nem tudtam alaposabban megnézni, csak telefonnal tudtam aknából lefényképezni. Édesapám szerint túl erős a folyás, szerinte nem a hengerfej alól jön, csak valami odavezeti a folyadékot. Remélem hogy igaza van, ha pontosabbat tudok, akkor megírom.
A kérdésem az lett volna, hogy valaki járt-e már így, találkozott-e hibás megnyúlt csavarral?
« Utoljára szerkesztve: 2015 Február, 18, 06:01:50 am írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető zuhi_

  • Klubtag
  • Daewoo-ja van
  • *******
  • Hozzászólások: 537
  • Nem: Férfi
  • klubtag
    • Profil megtekintése
    • http://zuhika.uw.hu
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13253 Dátum: 2015 Február, 18, 06:30:26 am »
A tömítést én cseréltem saját magamnak. A "szakszerű" csere azt jelenti, hogy minden előírást (nyomatékot, lehúzási szöget) betartottam. Eddig 28 év szerelés alatt soha nem jártam így. A tömítés az előzőnél is Reinz gyártmányú volt, azért tettem fel a képet, mert még nem láttam így megnyúlni.
Munkám miatt még nem tudtam alaposabban megnézni, csak telefonnal tudtam aknából lefényképezni. Édesapám szerint túl erős a folyás, szerinte nem a hengerfej alól jön, csak valami odavezeti a folyadékot. Remélem hogy igaza van, ha pontosabbat tudok, akkor megírom.
A kérdésem az lett volna, hogy valaki járt-e már így, találkozott-e hibás megnyúlt csavarral?

Én nem vagyok szerelő, de úgy hallottam, hogy második megbontás után nem árt új csavarokat beletenni.  :kacsint:
  • Daewoo Nexia 1.5i GLE
  • Tolna megye

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13254 Dátum: 2015 Február, 18, 08:37:52 am »
A tömítést én cseréltem saját magamnak. A "szakszerű" csere azt jelenti, hogy minden előírást (nyomatékot, lehúzási szöget) betartottam. Eddig 28 év szerelés alatt soha nem jártam így. A tömítés az előzőnél is Reinz gyártmányú volt, azért tettem fel a képet, mert még nem láttam így megnyúlni.
Munkám miatt még nem tudtam alaposabban megnézni, csak telefonnal tudtam aknából lefényképezni. Édesapám szerint túl erős a folyás, szerinte nem a hengerfej alól jön, csak valami odavezeti a folyadékot. Remélem hogy igaza van, ha pontosabbat tudok, akkor megírom.
A kérdésem az lett volna, hogy valaki járt-e már így, találkozott-e hibás megnyúlt csavarral?
Na, a megnyúlás miatt gondolom, hogy valami nem volt "kerek"
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13255 Dátum: 2015 Február, 18, 09:42:11 am »
A tömítést én cseréltem saját magamnak. A "szakszerű" csere azt jelenti, hogy minden előírást (nyomatékot, lehúzási szöget) betartottam. Eddig 28 év szerelés alatt soha nem jártam így. A tömítés az előzőnél is Reinz gyártmányú volt, azért tettem fel a képet, mert még nem láttam így megnyúlni.
Munkám miatt még nem tudtam alaposabban megnézni, csak telefonnal tudtam aknából lefényképezni. Édesapám szerint túl erős a folyás, szerinte nem a hengerfej alól jön, csak valami odavezeti a folyadékot. Remélem hogy igaza van, ha pontosabbat tudok, akkor megírom.
A kérdésem az lett volna, hogy valaki járt-e már így, találkozott-e hibás megnyúlt csavarral?

Középről kifelé-átlóba húztad le a csavarokat (olyan mintha egyik oldalt el lett volna kezdve lehúzni és ezért egyik oldalra eltolta a tömítést)?
Soha nem jártam még így. Csavart szerintem minden szereléskor cserélni kell, mert ezek nyúlós csavarok.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13256 Dátum: 2015 Február, 18, 12:11:00 pm »
A tömítés pontos volt, a csavarokat középről kezdve a tömítés dobozán meghatározott sorrendben húztam le. A csavarokat minden esetben cserélni kell, mert ezeknél a konstrukcióknál már túlhúzzák a hengerfej csavarokat a rugalmas nyúlás határán, maradandó alakváltozást szenvednek. A régi Lada hengerfej csavarokat többször használhattad, de a szerelést követően 500-1000 km megtétele után, ellenőrizni kellett, után kellett húzni, ezeket nem kell. Akit részletesebben érdekel, az olvassa el ezt a cikket:

http://autotechnika.hu/cikkek/4597,huzd-ki-tudja-meddig-huzhatod-.html

Köszönöm az ötleteket, megpróbálom valami webkamerával ellenőrizni, hátha csak odafolyik valamelyik csatlakozástól.
Mindenesetre most rendeltem kínából egy endoscope kamerát. Ilyen esetekben jól jön majd.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13257 Dátum: 2015 Február, 18, 13:02:09 pm »
A tömítés pontos volt, a csavarokat középről kezdve a tömítés dobozán meghatározott sorrendben húztam le. A csavarokat minden esetben cserélni kell, mert ezeknél a konstrukcióknál már túlhúzzák a hengerfej csavarokat a rugalmas nyúlás határán, maradandó alakváltozást szenvednek. A régi Lada hengerfej csavarokat többször használhattad, de a szerelést követően 500-1000 km megtétele után, ellenőrizni kellett, után kellett húzni, ezeket nem kell. Akit részletesebben érdekel, az olvassa el ezt a cikket:

http://autotechnika.hu/cikkek/4597,huzd-ki-tudja-meddig-huzhatod-.html

Köszönöm az ötleteket, megpróbálom valami webkamerával ellenőrizni, hátha csak odafolyik valamelyik csatlakozástól.
Mindenesetre most rendeltem kínából egy endoscope kamerát. Ilyen esetekben jól jön majd.

Nem régen volt Aldiban is 12e ft körül. Te mennyiért rendelted? Megéri?
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13258 Dátum: 2015 Február, 18, 21:12:13 pm »
Van rá
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.
Mitől lesz ovális a tömítés???
Van rá magyarázat, minden bizonnyal. Ötletelni és ideológiát gyártani nem fogok. Arra vannak itt mások. Egy a lényeg, hogy meg kell javítani a motort. Két igen gyenge kép kevés ahhoz, hogy kétségbe vonjuk egy autószerelő munkájának minőségét. Hiába is sorolnám a lehetőségeket, mi itt nem fogjuk megoldani a problémát.
Egy szó sincs arról, hogy autószerelő dolgozott volna rajta! Annyi van, hogy "szakszerűen, de nem tudja mi okozza". Mármint a tulajdonos nem tudja. Gondolom, ha egy autószerelő csinálta, akkor nem itt kérdezgetné, hogy mitől lehet, meg hogy az előző tömítés cserénél a blokk jó volt.
Ok. Az autószerelő szó törölve. Akkor nézzük más szempontból. Én magam már találkoztam gyári hibás tömítéssel. Láttam szállítási sérültet is. Gyártótól függetlenül.Láttam  repedt hengerfejet, motorblokkot. A szakszerűséggel kapcsolatban annyit, hogy vannak gyári előírások. Ezeket sajnos a "szakemberek" jelentős része nem, vagy csak részben tart be. Jelesül: henger blokk felülete, "síklapúsága" (gyári érték van hozzá, mérési technológiával), hengerfej csavarfuratok mélysége, tisztasága, menetek állapota. Hengerfej "síklapúsága", felület állapota, hengerfej magassága!!!!, hengerfej csavarok hossza (gyári érték van). Vajon ezek ellenőrzése megtörtént? Ki tudja. De tudjátok mit? Mégis csak ötletelek egyet. Feltűnt a képen valakinek, hogy a sérült hengerfej tömítésnél levő henger dugattyúján hamuvá égett az olajkoksz? Szegény keverék tud ilyet okozni. Kiégeti a tűzkarikát. A motort leállítva fagyálló folyik a hengerbe, az későbbi indításkor már "ki is tolja " a tömítést.Mert hogy a tudomány mai állása szerint a folyadék nem összenyomható. Ettől "fura" az alakja. Ez csak egy lehetőség. Azért csak nyugodtan "lövöldözzetek ágyúval verébre". Lehet osztani az észt, de csak megfelelő tudás és szakmai ismeret birtokában. Íróasztal mellől, több száz km távolságból igen felelőtlen dolog. Ez nem segítség sajnos. Egy elérhető távolságban fellelhető szakember az igazi segítség.

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #13259 Dátum: 2015 Február, 18, 22:21:35 pm »
Van rá
Hátul a vízhőfokmérő alatt folyik, nagyon rosszul látni, csak telefonnal tudtam befényképezni. Talán ma már lesz időm foglalkozni vele, majd megírom.
A blokkot néztük az előző tömítéscserénél, jó volt. Az előzőnél a négyes hengernél deformálódott el a tömítés, most az egyes-kettes mögött folyik.

Az egyik képen a mostani folyás látható, a másikon az előző tömítés eldeformálódása.
Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:

Az a tömítés a hengernél se néz ki túl jól. Biztos rá való volt a tömítés?
Két igen gyenge fénykép alapján én nem jelenteném ki ilyen határozottan, hogy szakszerűtlen szerelés. Számos dolgot kellene "élőben" megvizsgálni korrekt hibamegállapításhoz.
Mitől lesz ovális a tömítés???
Van rá magyarázat, minden bizonnyal. Ötletelni és ideológiát gyártani nem fogok. Arra vannak itt mások. Egy a lényeg, hogy meg kell javítani a motort. Két igen gyenge kép kevés ahhoz, hogy kétségbe vonjuk egy autószerelő munkájának minőségét. Hiába is sorolnám a lehetőségeket, mi itt nem fogjuk megoldani a problémát.
Egy szó sincs arról, hogy autószerelő dolgozott volna rajta! Annyi van, hogy "szakszerűen, de nem tudja mi okozza". Mármint a tulajdonos nem tudja. Gondolom, ha egy autószerelő csinálta, akkor nem itt kérdezgetné, hogy mitől lehet, meg hogy az előző tömítés cserénél a blokk jó volt.
Ok. Az autószerelő szó törölve. Akkor nézzük más szempontból. Én magam már találkoztam gyári hibás tömítéssel. Láttam szállítási sérültet is. Gyártótól függetlenül.Láttam  repedt hengerfejet, motorblokkot. A szakszerűséggel kapcsolatban annyit, hogy vannak gyári előírások. Ezeket sajnos a "szakemberek" jelentős része nem, vagy csak részben tart be. Jelesül: henger blokk felülete, "síklapúsága" (gyári érték van hozzá, mérési technológiával), hengerfej csavarfuratok mélysége, tisztasága, menetek állapota. Hengerfej "síklapúsága", felület állapota, hengerfej magassága!!!!, hengerfej csavarok hossza (gyári érték van). Vajon ezek ellenőrzése megtörtént? Ki tudja. De tudjátok mit? Mégis csak ötletelek egyet. Feltűnt a képen valakinek, hogy a sérült hengerfej tömítésnél levő henger dugattyúján hamuvá égett az olajkoksz? Szegény keverék tud ilyet okozni. Kiégeti a tűzkarikát. A motort leállítva fagyálló folyik a hengerbe, az későbbi indításkor már "ki is tolja " a tömítést.Mert hogy a tudomány mai állása szerint a folyadék nem összenyomható. Ettől "fura" az alakja. Ez csak egy lehetőség. Azért csak nyugodtan "lövöldözzetek ágyúval verébre". Lehet osztani az észt, de csak megfelelő tudás és szakmai ismeret birtokában. Íróasztal mellől, több száz km távolságból igen felelőtlen dolog. Ez nem segítség sajnos. Egy elérhető távolságban fellelhető szakember az igazi segítség.
Vagyis összegezzük: a sok okoskodásunkból az derült ki, hogy
ad. 1 távolról ötletelünk
ad. 2 nem veszünk észre dolgokat (pl. dugattyú teteje)
ad. 3 nem helyes a megállapítás, miszerint pl. lehetséges, hogy a a hengerblokk síklapúsága nem megfelelő.
ad. 4 kifogásolod, hogy a szakszerűséget megkérdőjeleztem.
De, Te pont ugyan ezeket írod le, csak közben elmondod, hogy 1000 éve, meg spéci ismeret, hatalmas tapasztalat, stb.
Végezetül: ha visszaolvasol, akkor mondjuk én személy szerint ennyit írtam alles zusammen:
"Hengerfej síkolása az jó, de kérdés: a blokk milyen?"
Majd fénykép alapján:
"Ez bizony szakszerűtlen szerelés  :igaz:"
"Mitől lesz ovális a tömítés???"
"Na, a megnyúlás miatt gondolom, hogy valami nem volt "kerek" "

De a szokásos kioktatás megvolt  :igaz: :kacsint:



  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)