Szerző Téma: Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/  (Megtekintve 2516758 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 174
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12860 Dátum: 2014 Június, 26, 21:24:00 pm »
Tamás.

Nekem is hasonló a problémám. (halkan megjegyzem lehet hogy egy diagnosztikára kéne elmennem)
Azzal a kis eltéréssel hogy nekem hidegen TÉLEN,vagy amikor érezhetően hüvösebb van már akkor ok az indulás,alapjárat eleve magasabb mint ilyen időszakokban.
De a többi stimmel.

Alapjárat motor,gyertyák,tekercs,kábel,fedél,map sensor, minden átnézve. Kábelek csatik minden ok.
Hiba marad.
Én most az üzemanyagnyomásra gyanakodom. Csak azt nem értem hogy 100 méteren mi változik????
Esetleg próbáld ki,hogy amikor szerencsétlenkedik,majd leáll alapjárat ingadozik. Pöccintsd 2000 fölé a fordulatot csak úgy üresben. Nekem általában ha már onnan ejti vissza a fordulatot akkor jó szokott lenni utána. 1 métert se megyek.
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12861 Dátum: 2014 Június, 27, 22:40:41 pm »
Ettől a kontár munka kifejezéstől sem lett jobb a hangulatom.
De ha szerinted egy olajkokszos kipufogószelepet nem fog lehűteni a közel 1000 fokos gáz, abban igazad van.
A szívószelep valószínüleg nem kokszos, mert kevésbé melegszik, illetve a szimeringje is tovább bírja, ezt erősíti meg, hogy nem folyamatos a füstölés.
A véleményem nem változott, fölösleges megbontani egy jó motort, ha a szelepszár szimeringeket ki akarod cserélni. A szelepvezetők végét kiszedett hengerfejen is le lehet törni. Na az a kontár munka!
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12862 Dátum: 2014 Június, 27, 22:49:43 pm »
Ebben a témában nincs több mondanivalóm.

Johnny

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12863 Dátum: 2014 Július, 01, 15:14:04 pm »
Üdv! Akik profik a gyújtás részben azoktól kérdeznék. Egyik dolog van ugye az elosztóházban, a rotor alatt egy négypólusú mágnes, amely adja a jeleket a tekercsnek. Na most az ha elmozdul, odébb kerül akkor az nem probléma ugye, ha gyújtást állítunk utána? (Hiszen gondolom ez a forgás ütemében ad négy impulzust a tekercsben áramot gerjesztve, és az elosztóház forgatásával állítódik be, hogy mikor kapják a szikrát az egyes hengerek?) Szívesen elolvasnám a működést ha van valahol leírás. A rajzot már megnéztem ezek szerint ha jól értelmezem a tekercs ellenállása 500-1500 ohm, nekem van két bontott tekercs az egyik 760, a másik 850 ohm körüli, akkor nem probléma az eltérő ellenállás? (Tudom újat kell berakni csak érdekel ez a dolog.) Tehát folytatva: a tekercs jeleit a gyújtásmodul dolgozza fel, amely csatlakozik az ECU-hoz is, és adja az impulzusokat közvetlen a gyújtás trafónak is?
Még egy kérdés: a tekercs hogyan szokott elromlani, zárlatos lesz, vagy megszakad?
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 01, 15:16:20 pm írta Johnny »

Johnny

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12864 Dátum: 2014 Július, 02, 07:55:58 am »
Még két kérdés, stroboszkópos gyújtásállításhoz le kell venni a főtengely ékszíjtárcsáját és a fogaskeréken lévő jelet kell nézni?
Voltam autót vizsgáztatni, de kétszer vittem, rohantam melóból melóba, alját festettem, a lényeg a nagy kapkodásba csak itthon vettem észre fekete környezetvédelmi matricát raktak rá. Van ilyen, hogy leminősítik, eddig piros volt? Igaz a katalizátor már halott.

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12865 Dátum: 2014 Július, 02, 08:12:31 am »
A jeladótekercs a gyújtástengely egy fordulatára (ez két főtengelyfordulat) négy impulzust ad. Az elosztófedélben lévő rotor határozza meg, hogy melyik henger gyertyája kapja a szikrát. Mivel ez egy zárt rendszer, ha nagyon elmozdul ez a mágnes, akkor  a szikra időpontja nem fog egybeesni a forgó rotor és az osztófej elektródájának találkozásával. Nagyobb feszültség kell hogy áthúzzon az ív és ez a rotor, esetleg a gyújtástrafó tönkremeneteléhez vezethet.

A jeladó tekercseid ellenállása ezek szerint benne van a tűrésben, valószínűleg jók. Az ellenállásuk eltérése abból adódik, hogy a vezetékeket nem tudják százszázalékosan homogénre gyártani, mindig van egy kis eltérés a vastagságukban, kristályszerkezetükben. Nézd meg a szigetelésüket és a csévetestet, ha elmálik, akkor ne tedd be!
Igen a tekercs vagy zárlatos lesz, vagy megszakad :) , esetleg csak nagyon megnő az ellenállása.

Az előgyújtást stroboszkóppal úgy kell beállítani, hogy az ECU-t szervíz állásba teszed. Ez úgy történik, hogy az ECU diagnosztikai csatlakozóján az "A" és "B" lábat rövidrezárod. Ilyenkor az ECU nem avatkozik be az előgyújtásba.

Úgy tudom, az ékszíjtárcsán van jelzés. Leszedett ékszíjtárcsával, vagy kilazított ékszíjtárcsa csavarral én nem merném beindítani a motort. A főtengely vezérműszíjtárcsáján lévő jelzés a felső holtpontot jelzi és nem az előgyújtás szögét.

Sajnos keverik a matricákat. A Nexia szabályzott katalizátoros. Ha megfelelően működik akkor kéket kell kapnia, ha nem működik megfelelően, akkor nem kaphatna vizsgát.

Ha nem így van, javítsatok ki.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 02, 08:15:31 am írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Johnny

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12866 Dátum: 2014 Július, 02, 09:14:28 am »
A jeladótekercs a gyújtástengely egy fordulatára (ez két főtengelyfordulat) négy impulzust ad. Az elosztófedélben lévő rotor határozza meg, hogy melyik henger gyertyája kapja a szikrát. Mivel ez egy zárt rendszer, ha nagyon elmozdul ez a mágnes, akkor  a szikra időpontja nem fog egybeesni a forgó rotor és az osztófej elektródájának találkozásával. Nagyobb feszültség kell hogy áthúzzon az ív és ez a rotor, esetleg a gyújtástrafó tönkremeneteléhez vezethet.

A jeladó tekercseid ellenállása ezek szerint benne van a tűrésben, valószínűleg jók. Az ellenállásuk eltérése abból adódik, hogy a vezetékeket nem tudják százszázalékosan homogénre gyártani, mindig van egy kis eltérés a vastagságukban, kristályszerkezetükben. Nézd meg a szigetelésüket és a csévetestet, ha elmálik, akkor ne tedd be!
Igen a tekercs vagy zárlatos lesz, vagy megszakad :) , esetleg csak nagyon megnő az ellenállása.

Az előgyújtást stroboszkóppal úgy kell beállítani, hogy az ECU-t szervíz állásba teszed. Ez úgy történik, hogy az ECU diagnosztikai csatlakozóján az "A" és "B" lábat rövidrezárod. Ilyenkor az ECU nem avatkozik be az előgyújtásba.

Úgy tudom, az ékszíjtárcsán van jelzés. Leszedett ékszíjtárcsával, vagy kilazított ékszíjtárcsa csavarral én nem merném beindítani a motort. A főtengely vezérműszíjtárcsáján lévő jelzés a felső holtpontot jelzi és nem az előgyújtás szögét.

Sajnos keverik a matricákat. A Nexia szabályzott katalizátoros. Ha megfelelően működik akkor kéket kell kapnia, ha nem működik megfelelően, akkor nem kaphatna vizsgát.

Ha nem így van, javítsatok ki.
Köszi a válaszokat, a lényeg a mágnes elmozdulása nem gond ha hozzá van állítva a gyújtás, de közbe már rájöttem, mivel a tekercs rész egybe állítható az elosztó fedéllel, így a mágnes mindegy merre áll, hozzáállítható az elosztó. De akkor az én felfogásom szerint ez csupán egy egyszerű négy impulzus amely a motor forgása szerint gyorsul lassul, és ebben az ütemben tud szikrákat adni a vezérlés által a trafó (persze ebbe állítgat az ECU is), viszont akkor ennek semmi köze a dugattyú felső ponthoz, mint ahogy itt olvastam valakitől, aki azt írta ez egy pick-up coil?

A tekercs ellenállás inkább csökkenhet menet zárlattól.

Persze a beindítást úgy gondoltam, hogy visszatéve a csavart a tengelybe, én nem láttam jelet az ékszíj tárcsán, tehát akkor hol kell nézni a jelet?

Elvileg 96-ig piros, utána kék jár, de lehet az enyém nagyon szmogosnak ítéltetett, gondolom a mérés számít nem az, hogy mi járna elméletileg.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 02, 09:17:48 am írta Johnny »

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12867 Dátum: 2014 Július, 02, 09:53:24 am »
De gond, mert elmozdult az osztófejfedélhez képest. Eddig akkor adta a szikrát amikor a rotor közel volt az osztófejfedél megfelelő elektródájához (azért nem érintkezőt írok, mert nem érnek össze). Most hogy elfordult a mágnes, rossz időpontban adja a szikrát, amit te utána tudsz állítani a gyújtásrész elforgatásával, de a fedelet nem tudod elforgatni a gyújtásrészhez képest, mert együtt forog vele. Emiatt nagyobb lesz a szikraív hossza, nagyobb feszültség kell az ív megindulásához, ez nagyobb terhelés a trafónak és a rotornak. Először valószínűleg a rotor fog átégni középen a gyújtás tengelyvége felé.
A mágnes négy sarkát úgy képzeld el mint a régi megszakítós gyújtások négyszögletes bütykeit. Mindegyik sarokhoz (bütyökhöz) valamelyik henger gyújtási időpontja tartozik. Az ECU az előgyújtást módosítja a motor jeladóitól kapott információk alapján, de a gyújtási időpontot innen kapja, nincs külön főtengely jeladója. Ha rosszul van beállítva a gyújtásod, egy ideig utána tudja állítani, ezért kell szervíz módban beállítani, mert becsap ha te is állítod meg az ECU is.

Az ékszíjtárcsa belső élén van egy bevágás, az ellenjel pedig a műanyag vezérműszíj burkolaton.

A gyártás számít nem az állapot. Egy rosszul beállított, vagy szétkopott olajzabáló autó nem nem mehet át a környezetvédelmi vizsgán. Mármint hivatalosan. Ha jól tudom '96 után már nem lehetett Magyarországon újonnan üzembe helyezni olyan autót ami még nem szabályozott, katalizátoros. A szabályozott (lambda szonda jele alapján a benzin-levegő keveréket szabályozzák), katalizátoros autók kék matricát kapnak. Sajnos az adatbázis sok helyen rossz, vagy csak rossz a hozzáállásuk.

Találtam egy cikket róla: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/14/igy_lett_kek_matricas_a_swift/
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 02, 10:04:12 am írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12868 Dátum: 2014 Július, 02, 09:58:15 am »

A tekercs ellenállás inkább csökkenhet menet zárlattól.


Kontakthiba miatt meg nőhet az ellenállása.
Amúgy igazad van, az ellenállások megnyúlása inkább nagyobb áramú alkatrészeknél jellemző, nem a jeladóknál.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Johnny

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12869 Dátum: 2014 Július, 02, 12:42:54 pm »
Értelek, akkor viszont valaki le tudná fotózni a mágnes hogy áll a rotorhoz képest? Neten nem találtam fotót.
Más dolog: a képen mire szolgál a 9-es jelű dobozka, mert nekem leesett.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 02, 12:48:44 pm írta Johnny »

Nem elérhető josh

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2161
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12870 Dátum: 2014 Július, 02, 21:46:54 pm »
Értelek, akkor viszont valaki le tudná fotózni a mágnes hogy áll a rotorhoz képest? Neten nem találtam fotót.
Más dolog: a képen mire szolgál a 9-es jelű dobozka, mert nekem leesett.  :)

Szívás zaj tompító doboz. Baja nem lesz tőle a kocsidnak, csak ha letalpalod, akkor hallani fogod a torokhangot :)
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

sanyi4242

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12871 Dátum: 2014 Július, 03, 00:48:11 am »
Hello
 
Valaki mondjon mostmár valami magyarázatot erre,mert ott járok hogy felgyujtom az egészet....
Nexia 8V 95
Kb azóta csinálja a hülyeséget mióta hengerfejtömités,szelepszárszimering,motorolaj,+olaj adalék(valami szelepemelő adalék) lett cserélve.
Következők a problémák: Nem húz sehová, 130 a vége(eddig 180 volt)4.-be és 5.-be is néztem nem megy fentebb a mutató , kb 3000 fordulatig mintha semmi gond nemlenne de utána elkezd darálni. Egy előzést is többször megkell gondolnom...
Minden szerelő aztmondta hogy gyerttya kábel hiba lesz.. kicseréltem és csak nem javult semmit.

Nem elérhető sebijoe

  • Örökös Klubtag!
  • Látott már Daewoo-t
  • *
  • Hozzászólások: 260
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12872 Dátum: 2014 Július, 03, 03:03:52 am »
Hello
 
Valaki mondjon mostmár valami magyarázatot erre,mert ott járok hogy felgyujtom az egészet....
Nexia 8V 95
Kb azóta csinálja a hülyeséget mióta hengerfejtömités,szelepszárszimering,motorolaj,+olaj adalék(valami szelepemelő adalék) lett cserélve.
Következők a problémák: Nem húz sehová, 130 a vége(eddig 180 volt)4.-be és 5.-be is néztem nem megy fentebb a mutató , kb 3000 fordulatig mintha semmi gond nemlenne de utána elkezd darálni. Egy előzést is többször megkell gondolnom...
Minden szerelő aztmondta hogy gyerttya kábel hiba lesz.. kicseréltem és csak nem javult semmit.
Szerintem elrakta a vezérlést a hengerfejtömítés cseréjekor.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 03, 11:38:06 am írta sznuni »
  • LACETTI, SPArK 1,0
  • ORSZÁGJÁRÓ VÁSÁRTÉRI AUTÓSBOLT
Több Daewoot használtam Racer, Nexia, Lacetti, Spark, sajnos nem tartozom az ifjú titánok közé....
+36204651057

sanyi4242

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12873 Dátum: 2014 Július, 03, 12:13:12 pm »
Hello
 
Valaki mondjon mostmár valami magyarázatot erre,mert ott járok hogy felgyujtom az egészet....
Nexia 8V 95
Kb azóta csinálja a hülyeséget mióta hengerfejtömités,szelepszárszimering,motorolaj,+olaj adalék(valami szelepemelő adalék) lett cserélve.
Következők a problémák: Nem húz sehová, 130 a vége(eddig 180 volt)4.-be és 5.-be is néztem nem megy fentebb a mutató , kb 3000 fordulatig mintha semmi gond nemlenne de utána elkezd darálni. Egy előzést is többször, megkell gondolnom...
Minden szerelő aztmondta hogy gyerttya kábel hiba lesz.. kicseréltem és csak nem javult semmit.
Szerintem elrakta a vezérlést a hengerfejtömítés cseréjekor.

De akkor mást is észre kéne vennem nem?meg már azota kb 600 kmt mentem vele
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 05, 07:52:02 am írta sanyi4242 »

Pedrogonsales

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12874 Dátum: 2014 Július, 03, 19:12:50 pm »
Túllihegitek a dolgot! Nem kell itt számolgatni semmit, azt a tervező mérnökök már megtették. A lényeg, hogy egy olajkoksszal teli rakódott szeleptányér és szelepszár hűtése gyakorlatilag megszűnik. Az új szimmering ennek nem örül. A lerakódott koksz miatti áramlási hiányosságokról nem is beszélve. De nem részletezem tovább. Mint mondtam, mindenki maga dönti el, hogy mit akar és mit tud megfizetni. Zsolt160 leírta korrekt módon a többit. A szakmai részt pedig kéretik meghagyni  a hozzáértő szakiknak. Ennyi. Illetve nem. Elismerem, hogy a "kókányolás" kifejezés erős volt. A " kontár munka" jobban fedi a valóságot.

Elnézést, 19 éves vagyok és tapasztalatlan. Nincs pénzem szervizekre. Tapasztalat átadás és ötlet gyűjtése a cél ezen a fórumon, nem? Kontár munka ide-oda, cseréltem már szelephimbákat, hidrotőkéket , vezérlést stb.  a gépemen. Mindent meg lehet oldani szerintem csak legyen szerszám és tudás, precizitás mielőtt hozzá kezd az ember. Nem kell egymást le hurrogni :) Mindenkinek más a tapasztalata mindenről, ezt meg kell érteni. A gépem viszont még mindig büfög egy füstfelhőt inditásnál és égett olaj szagú amit utalhat a fent emlitett hbára. További szép napot mindenkinek.

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12875 Dátum: 2014 Július, 03, 19:45:53 pm »
De gond, mert elmozdult az osztófejfedélhez képest. Eddig akkor adta a szikrát amikor a rotor közel volt az osztófejfedél megfelelő elektródájához (azért nem érintkezőt írok, mert nem érnek össze). Most hogy elfordult a mágnes, rossz időpontban adja a szikrát, amit te utána tudsz állítani a gyújtásrész elforgatásával, de a fedelet nem tudod elforgatni a gyújtásrészhez képest, mert együtt forog vele. Emiatt nagyobb lesz a szikraív hossza, nagyobb feszültség kell az ív megindulásához, ez nagyobb terhelés a trafónak és a rotornak. Először valószínűleg a rotor fog átégni középen a gyújtás tengelyvége felé.
A mágnes négy sarkát úgy képzeld el mint a régi megszakítós gyújtások négyszögletes bütykeit. Mindegyik sarokhoz (bütyökhöz) valamelyik henger gyújtási időpontja tartozik. Az ECU az előgyújtást módosítja a motor jeladóitól kapott információk alapján, de a gyújtási időpontot innen kapja, nincs külön főtengely jeladója. Ha rosszul van beállítva a gyújtásod, egy ideig utána tudja állítani, ezért kell szervíz módban beállítani, mert becsap ha te is állítod meg az ECU is.

Az ékszíjtárcsa belső élén van egy bevágás, az ellenjel pedig a műanyag vezérműszíj burkolaton.

A gyártás számít nem az állapot. Egy rosszul beállított, vagy szétkopott olajzabáló autó nem nem mehet át a környezetvédelmi vizsgán. Mármint hivatalosan. Ha jól tudom '96 után már nem lehetett Magyarországon újonnan üzembe helyezni olyan autót ami még nem szabályozott, katalizátoros. A szabályozott (lambda szonda jele alapján a benzin-levegő keveréket szabályozzák), katalizátoros autók kék matricát kapnak. Sajnos az adatbázis sok helyen rossz, vagy csak rossz a hozzáállásuk.

Találtam egy cikket róla: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/14/igy_lett_kek_matricas_a_swift/
'98-ban simán helyeztek üzembe '98-as gyártású szabályozatlan katalizátoros autókat. Pl. Daewoo Tico, Suzuki Altó, Daihatsu Coure, stb.
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12876 Dátum: 2014 Július, 04, 16:10:11 pm »
Én is csak innen tudom:

"4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén (és Magyarországon is - bár EU-tagok még nem voltunk ekkor, de a vonatkozó egyezményhez mi is csatlakoztunk) forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba."

Ha a valóság más, arról nem tehetek. (Vagy én értelmeztem rosszul.) Bár a cikk szerzője is azt írja, hogy "elméletileg".
« Utoljára szerkesztve: 2014 Július, 04, 16:12:05 pm írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Johnny

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12877 Dátum: 2014 Július, 04, 16:53:40 pm »
Én is csak innen tudom:

"4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén (és Magyarországon is - bár EU-tagok még nem voltunk ekkor, de a vonatkozó egyezményhez mi is csatlakoztunk) forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba."

Ha a valóság más, arról nem tehetek. (Vagy én értelmeztem rosszul.) Bár a cikk szerzője is azt írja, hogy "elméletileg".
Nos igen és mivel az enyém 95-ös így csak pirosat kaphatot eddig is, de most fekete lett, mert szerintem ha pl. rossz a katalizátorod és a mérés nem megfelelő akkor nem kapod meg (bár furcsa, hogy a régi karburátoros autók is ugyanezt kapják, ennyire rossz lenne az égéstermék kibocsátása?)
Más: akkor senki nem tudna egy fotót kattintani a mágnes helyzetéről a rotorhoz képest (az elosztó belsejéről)?

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12878 Dátum: 2014 Július, 04, 17:11:14 pm »
Én is csak innen tudom:

"4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén (és Magyarországon is - bár EU-tagok még nem voltunk ekkor, de a vonatkozó egyezményhez mi is csatlakoztunk) forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba."

Ha a valóság más, arról nem tehetek. (Vagy én értelmeztem rosszul.) Bár a cikk szerzője is azt írja, hogy "elméletileg".
Nos igen és mivel az enyém 95-ös így csak pirosat kaphatot eddig is, de most fekete lett, mert szerintem ha pl. rossz a katalizátorod és a mérés nem megfelelő akkor nem kapod meg (bár furcsa, hogy a régi karburátoros autók is ugyanezt kapják, ennyire rossz lenne az égéstermék kibocsátása?)
Más: akkor senki nem tudna egy fotót kattintani a mágnes helyzetéről a rotorhoz képest (az elosztó belsejéről)?
http://www.autonavigator.hu/szivato/kedvezobb_kornyezetvedelmi_besorolas_nyerheto_forgalmicserevel-5472
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11281
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12879 Dátum: 2014 Július, 04, 19:05:12 pm »
Nekem most volt műszakin és ha jól rémlik kék környezeti matricám van
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)