Szerző Téma: Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/  (Megtekintve 2516775 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

emilmano

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12840 Dátum: 2014 Június, 12, 12:52:02 pm »
Sziasztok!

Szerintetek van rá mód és ha igen, hogy a Daewoo Nexiába Kadett GSI digitális műszerfalat rakjak?
Több külföldi oldalon is láttam illetve itt: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=26487

Remélem tudtok segíteni, mert szeretném lecserélni a gyárit.

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11281
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12841 Dátum: 2014 Június, 12, 12:56:23 pm »
hello,
hát ha van gsi órád, meg kábelköteg, akkor megoldható.
amit linkeltél, ő fórum és cartársunk is volt, szegedről. ő is kicserélte az óraegységét. tehát van rá mód :oke:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11281
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12842 Dátum: 2014 Június, 12, 21:08:57 pm »
emailbe küldtem egy docot :oke:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető htamas

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 80
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • Android Fórum
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12843 Dátum: 2014 Június, 14, 18:40:07 pm »
Hétvégén úgy néz ki szerelés lesz, ac pumpánál ami van gumicső kezdi megadni magát... nem tudja valaki hányas cső megy rá? Illetve a tankot mennyit egyszerű megengedni picit, hogy a csövet ki lehessen cserélni?

Ausztriai túrát jól bírta a gép, pályán mentünk végig ~120as átlaggal. 6.1-es átlag jött ki odafele ami sztem teljesen jó :)

egész könnyen ment a csere, a pántok is pik pak lejöttek :) Nem volt valami jó állapotban már a cső:

  • Nexia GLE KAT 1.5 AC
  • Szombathely, Nagykanizsa

Pedrogonsales

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12844 Dátum: 2014 Június, 23, 14:39:10 pm »
Srácok, '96-os Nexia. Mikor beinditom hatalmas kékes-szürkés füstfelhő kipuffből utána meg semmi. Valami tipp?

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 308
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12845 Dátum: 2014 Június, 23, 20:51:46 pm »
Srácok, '96-os Nexia. Mikor beinditom hatalmas kékes-szürkés füstfelhő kipuffből utána meg semmi. Valami tipp?

Szerintem olaj került az égéstérbe. Ellenőrizd az olajszintet és az állagát is.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12846 Dátum: 2014 Június, 24, 06:19:25 am »
Szerintem kipufogóoldali szelepszár-szimmering (-ek). Álló motornál leszivárog valamennyi olaj a szelepszárakon a szeleptányérra, beindítás után leég róla.
Ha már nagyon rosszul zár, akkor ha alapjáraton járatod egy percig és utána gázt adsz, akkor kinyom egy jó adag füstöt, de menet közben esetleg még mindig nem füstöl, mert a kipufogógáz nyomása csökkenti a leszivárgást. Szívószelepnél a motor szívása miatt mindig könnyebben jönne az olaj.
A kipufogószelepek szimmeringjeinek nagyobb a hőterhelése, azok mennek hamarabb tönkre, de mindet illik cserélni, ha már hozzányúlnak.
Más tipusokon cseréltem már szelepszárszimmeringet, úgy hogy nem kellett levenni a hengerfejet, szerintem Nexiánál is meg lehet oldani.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Június, 24, 06:32:01 am írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Pedrogonsales

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12847 Dátum: 2014 Június, 24, 16:18:35 pm »
Szerintem kipufogóoldali szelepszár-szimmering (-ek). Álló motornál leszivárog valamennyi olaj a szelepszárakon a szeleptányérra, beindítás után leég róla.
Ha már nagyon rosszul zár, akkor ha alapjáraton járatod egy percig és utána gázt adsz, akkor kinyom egy jó adag füstöt, de menet közben esetleg még mindig nem füstöl, mert a kipufogógáz nyomása csökkenti a leszivárgást. Szívószelepnél a motor szívása miatt mindig könnyebben jönne az olaj.
A kipufogószelepek szimmeringjeinek nagyobb a hőterhelése, azok mennek hamarabb tönkre, de mindet illik cserélni, ha már hozzányúlnak.
Más tipusokon cseréltem már szelepszárszimmeringet, úgy hogy nem kellett levenni a hengerfejet, szerintem Nexiánál is meg lehet oldani.


Köszi, sokat segitettél ! :)

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12848 Dátum: 2014 Június, 24, 22:03:29 pm »
Szerintem kipufogóoldali szelepszár-szimmering (-ek). Álló motornál leszivárog valamennyi olaj a szelepszárakon a szeleptányérra, beindítás után leég róla.
Ha már nagyon rosszul zár, akkor ha alapjáraton járatod egy percig és utána gázt adsz, akkor kinyom egy jó adag füstöt, de menet közben esetleg még mindig nem füstöl, mert a kipufogógáz nyomása csökkenti a leszivárgást. Szívószelepnél a motor szívása miatt mindig könnyebben jönne az olaj.
A kipufogószelepek szimmeringjeinek nagyobb a hőterhelése, azok mennek hamarabb tönkre, de mindet illik cserélni, ha már hozzányúlnak.
Más tipusokon cseréltem már szelepszárszimmeringet, úgy hogy nem kellett levenni a hengerfejet, szerintem Nexiánál is meg lehet oldani.


Köszi, sokat segitettél ! :)
Annyira ne örüljél! Ez a "faluszéli kókányolás".  Az igaz, hogy a szívószelepnél jut be a több olaj (egyszerű fizika, nagyobb a nyomáskülönbség). Viszont a szelepszárra és szeleptányérra jutó olaj bizony ráég rendesen. Az a ráégett koksz nem fog eltűnni onnan attól, hogy a szimmeringet kicseréled! Tovább rontja a szelepek hűtését, az új szimmering nem lesz hosszú életű. Áramlás technikailag sem szerencsés a szelepre lerakódott trutyi. Vagy rendesen megcsináltatod, vagy felesleges hozzányúlni.

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12849 Dátum: 2014 Június, 25, 08:20:11 am »
Ha az a cél, hogy menni tudjon a kocsi, akkor egy szelepszár-szimmering cseréért nem kellene hengerfej-felújítást csinálni. A mai olajok kevésbé kokszosodnak mint a régiek, azonkívül a forró kipufogógáz elég jól leégeti róla. Amúgy nem a közel 1000 celsius fokos kipufogógáz fogja hűteni a szelepedet, hanem a szelepszáron adja le a hőt a szelepvezetőkön keresztül a hengerfejnek.

A másik lehetőség: hengerfej le, szétszedés, szelepszabályzás, szelepülék marás, szelepcsiszolás, szimmering csere, új hengerfej tömítés, új szívó és kipufogósor tömítés, új hengerfej csavarok és még ki tudja mi.
Pár napig nincs autó és legalább 40 ezer csak az anyag.

Ha a motor kompressziója megvan akkor jól zárnak a szelepek. Én nem nyúlnék jobban hozzá mint muszáj.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12850 Dátum: 2014 Június, 25, 18:57:08 pm »
Ha az a cél, hogy menni tudjon a kocsi, akkor egy szelepszár-szimmering cseréért nem kellene hengerfej-felújítást csinálni. A mai olajok kevésbé kokszosodnak mint a régiek, azonkívül a forró kipufogógáz elég jól leégeti róla. Amúgy nem a közel 1000 celsius fokos kipufogógáz fogja hűteni a szelepedet, hanem a szelepszáron adja le a hőt a szelepvezetőkön keresztül a hengerfejnek.

A másik lehetőség: hengerfej le, szétszedés, szelepszabályzás, szelepülék marás, szelepcsiszolás, szimmering csere, új hengerfej tömítés, új szívó és kipufogósor tömítés, új hengerfej csavarok és még ki tudja mi.
Pár napig nincs autó és legalább 40 ezer csak az anyag.

Ha a motor kompressziója megvan akkor jól zárnak a szelepek. Én nem nyúlnék jobban hozzá mint muszáj.
Igazából nincs kedvem vitatkozni. Arról sem nyitok vitát, hogy milyenek a "mai" olajak. Aztán meg nem is a kipufogóval van baj, hanem a szívóval. Továbbmegyek, a szeleptányér hűtését a szelepülék felfekvő felülete adja, nem a szelepvezető. Az legalább 25-30 mm-re van a szeleptányértól. Nem szokásom és nem is szeretek erre hivatkozni, de 35 évet eltöltöttem a szakmában. Sokat láttam és tapasztaltam. A tisztességes munka hosszútávon mindig jobb. Csodák pedig nincsenek, csak fizikai és kémiai törvények. Természetesen mindenki azt csinál, amit akar. Még  egy dolgot nem szeretek. Jelesül , ha egy autós fórumon a szakszerűtlen ostobaságok terjednek. Az effajta kókányolásokat jobb lenne privátban megbeszélni az érintettekkel.

Nem elérhető Reiner70

  • Nexia 1.5 GL
  • Klubtag
  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12851 Dátum: 2014 Június, 25, 20:13:28 pm »
Üdv mindenkinek!
Ma a csomagtartóban pakolászva (4ajtós Nexia)az úgynevezett kalaptartó alatt lévő kábelkötegben(hangszóró vezetékek,stb.) megláttam egy csatlakozót,közép tájon azt szeretném kérdezni,hogy ez mihez lehet szerintetek?
Én arra tippelnék,hogy egy pótféklámpa csati lehet de lehet tévedek!
  • Daewoo Nexia 1,5 GL
  • Fejér és Veszprém megye területén
Városban 8,5l 90-100km/h 7,5l

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11281
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12852 Dátum: 2014 Június, 25, 20:49:43 pm »
vagy csak kamu, nekem is van, de szerintem ott nincs semmi  :gondolkodik:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12853 Dátum: 2014 Június, 26, 06:36:37 am »
Természetesen a tányér felfekvése is hűt, de az csak egy kb. egy milliméteres felfekvő felület. Jelentősebb hőt von el a szelepvezető a szelepszáron keresztül.
De nem ez a lényeg. Ezen a fórumon megoldásokat próbálunk adni kérdésekre tudásunk, tapasztalatunk szerint. Pedrogonzales kérdezett, én tapasztalatom szerint válaszoltam. Nem egy esetben cseréltem már így szelepszár szimeringet, egy maszek szervízben tanultam. Soha nem volt vele gond. Lehet hogy nem ezt írják a nagy könyvben, de működik. Persze egyes márkaszervizek kiveszik a motort váltóstul egy féltengely szimering cseréhez is :)
Ha szanaszét vannak kopva a szelepei, vagy elvetemedett a hengerfeje akkor természetesen hengerfej-felújítás a megoldás, de nem ez volt a kérdés!
Nem azt akartam mondani, hogy essen neki otthon, ha nincs tapasztalata, de ha van egy ismerőse aki ezt ajánlja, ne zárkózzon el ez elől sem.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Június, 26, 10:37:47 am írta gyozo.hu »
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7409
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12854 Dátum: 2014 Június, 26, 09:30:45 am »
Én meg nem értek hozzá, csak kiszámolom:
Ha szeleptányér átmérője 3 cm és a szelepszáré 0,5 cm, valamint a szelepülékkel 1 mm széles "csíkban" érintkezik a a tányér karimája, akkor ezekkel az adatokkal:
(Rnégyzetszer Pi a kör területe, tehát (1,5x1,5-1,4x1,4)xPi adja kerület mentén található 1mm-es érintkező felület összterületét, a két koncentrikus körlap területét egymásból kivonva.
Így a szeleptányér érintkező felülete kb 0,9 cm2
A szelepszár 0,19 cm2 keresztmetszetű.
Tehát 5x nagyobb a tányér hőátadó felülete, mint a szelepszáré.
persze nyilván van kontakt ellenállás is.
Ha a méretek kicsit nagyobbak, akkor még nagyobb lesz a különbség, mivel az arány négyzetes.

Természetesen a tányér felfekvése is hűt, de az csak egy kb. egy milliméteres felfekvő felület. Jelentősebb hőt von el a szelepvezető a szelepszáron keresztül. Vedd elő a régi tankönyveidet, ideje lenne átnézni :)
De nem ez a lényeg. Ezen a fórumon megoldásokat próbálunk adni kérdésekre tudásunk, tapasztalatunk szerint. Pedrogonzales kérdezett, én tapasztalatom szerint válaszoltam. Nem egy esetben cseréltem már így szelepszár szimeringet, egy maszek szervízben tanultam. Soha nem volt vele gond. Lehet hogy nem ezt írják a nagy könyvben, de működik. Persze egyes márkaszervizek kiveszik a motort váltóstul egy féltengely szimering cseréhez is :)
Ha szanaszét vannak kopva a szelepei, vagy elvetemedett a hengerfeje akkor természetesen hengerfej-felújítás a megoldás, de nem ez volt a kérdés!
Nem azt akartam mondani, hogy essen neki otthon, ha nincs tapasztalata, de ha van egy ismerőse aki ezt ajánlja, ne zárkózzon el ez elől sem.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető htamas

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 80
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • Android Fórum
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12855 Dátum: 2014 Június, 26, 09:38:33 am »
Hali,

hidegen indításnál, az első 15-30 sec az eléggé gyászos. Indításnál egyből elkapja a fordulatot, viszont utána leugrik annyira hogy ha nem adok gázt akkor ált le is áll. Ha adok pár gázfröccsöt, akkor jobb a helyzet. Füst, ilyesmi nincs. Eléggé ingadozik az alapjárat is. Illetve ha nem várok vele hanem egyből indulok, alacsony fordulaton megtorpan a kocsi, aztán egy 100 méter után már jó.

Melegen semmi gáz.

Alapjárati motor? Nemrég lett már pucolva ill tanítva.

  • Nexia GLE KAT 1.5 AC
  • Szombathely, Nagykanizsa

Nem elérhető zsolt160

  • "A" volt Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6438
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12856 Dátum: 2014 Június, 26, 10:14:25 am »
Nos nem akarom, hogy megint veszekedések legyenek, így leírok egy történetet, ami velem történt meg, és megpórálok átfogó képet ad mindenről.
Tudomásul kell venni, hogy Magyarország még mindig nem a nyugat. Árak, alkatrészek, javítási költségek, benzinárak, stb., ugyan azok mint nyugaton, de a bérek nem. Sajnos azt kell mondanom, hogy ez miatt mindenki a házi bütykölést választja, hogy spóroljon. Viszont azt is tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy ezek az autók nem a régi Trabantok, Ladák, hanem bonyolultabb motorok, berendezések, amiket arra terveztek, hogy "szakműhelyben javíttassa"! Ezért is nehezebb látatlanban, szétszedés nélkül megoldani a gondot. Sokan az egyszerű és olcsó megoldást választják a már említett dolgok miatt, de vajuk be legtöbb esetben nem vezetnek célra, és műhely nélkül nehéz az igazi, hosszútávú megoldás. El kell gondolkozni, kicsit több pénzért hosszabb ideig jó autó kell (a normális szervizben garanciával), vagy átmeneti olcsó, rövid ideig szóló megoldás. Ezt a tulajoknak KELL eldönteni, nem másnak!
Kicsit a szervizekről is.
Első sorban szeretném leszögezni, hogy minden általam említésre kerülő példának van ellentéte is, mert ilyen a világ, én általánosítok.
Vannak a hivatalos szervizek, amiknek sok esetben rossz a hírük. Ennek sokszor nem a hozzáértés miatt van, hanem a drágaság. erről tudok mit írni, a hozzá nem értéshez nem igen.
Nézzük. Egy házik öreg szaki műhelye általában olcsóbb, hisz legtöbbször "illegális" a munka, nem fizet semmit a munkája után. Sokéves tapasztalat van, talán még a márkát is jól ismeri, viszont legtöbbször nem megfelelő szerszámok, és diagnosztikai eszközökkel dolgozik, így volt már olyan eset, mikor hosszú ideig tartott a javítás, és nem lehetett kihagyni egy márkaszervizet. Ezek után már nem is volt olyan olcsó. Persze vannak lelkiismeretesek is, de mint írtam ezek már nem otthon javítható autók.
Akkor jöjjenek a felszerelt műhelyek. Azért nem márkaszóval kezdem, mert az mindegy, mert egy Bosch szerviznél is hasonló a dolog, mint a Chevrolet-nél.
Nagy műhelyek, drága berendezések, ami látszik, de ez a külcsin. Azt is tudni kell, hogy ugye fizetni kell adókat, járulékokat, ezt csak azért, hogy működhessen a cég. Aztán, hogy mindent tudjanak a márkáról, kell fizetni a márkának megfelelő információkért, a megfelelő szoftverekért, oktatásokért. Ezért viszont minden tudást, információt megkap a szerviz, az más kérdés hogyan tudják alkalmazni. Most jön a példa.
Nekem 1.4-s Aveo-m volt, amit a bank elvitt, de ez lényegtelen. A történet arról szól, hogy 2008-ban vettem az autót, és addigra már elő jött egy probléma, ami igaz leginkább minket érintett, a kokszosodás. Sajnos nálunk jellemzően az autót rövid távon használjuk, és spórolva vezetve, mivel nem olcsó az üzemanyag, és a minősége is más mint külföldön, viszont nyugaton sokkal többször használják hosszútávon, kicsit "kiégetve" a motort, ami miatt ez a betegség ott nem jelentkezik.
Az én kocsimban már módosított szelepszárak voltak, koromlehúzóval, viszont így is elő jött a probléma. Eddigre a bevált szervizem a csőd szélére került, így egy másik szerviz vette át a garanciális javítást, akik ilyen autókhoz még nem értettek. Elvittem a kocsit, mondtam mit kellene csinálni, de ők elkezdték más irányban a javítást. Volt gyújtókábel csere, gyertya csere, végén felhívták a Chevy központot, ahol ugyan azt mondták mint én, és nekiálltak a motorpucolásnak.
A régi helyen ismerték a problémát, nem először csinálták, és én ezt a képet egy Lacettiről ott csináltam.

Ezek után mindenki döntse el mit akar.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Június, 26, 10:27:54 am írta zsolt160 »
  • Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12857 Dátum: 2014 Június, 26, 10:49:37 am »
Igazad van a számolásban. Vannak más érveim, de mindegy.
Valójában túlreagáltam a dolgot.
Felbosszantott a "kókányolás" kifejezés.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2819
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12858 Dátum: 2014 Június, 26, 18:50:31 pm »
A szelepszárnál nem a keresztmetszet a hőleadó felület hanem a palást. Henger palást, kerület szer magasság. Az nagyobb ennél. A hőleadáshoz hőmérséklet különbség kell. A kipufogónál ez nem lehet túl nagy. Szelepszár felület – körülötte levő gáz, nem tudom mi  hőmérséklete. Szívónál talán többet számít.

Én meg nem értek hozzá, csak kiszámolom:
Ha szeleptányér átmérője 3 cm és a szelepszáré 0,5 cm, valamint a szelepülékkel 1 mm széles "csíkban" érintkezik a a tányér karimája, akkor ezekkel az adatokkal:
(Rnégyzetszer Pi a kör területe, tehát (1,5x1,5-1,4x1,4)xPi adja kerület mentén található 1mm-es érintkező felület összterületét, a két koncentrikus körlap területét egymásból kivonva.
Így a szeleptányér érintkező felülete kb 0,9 cm2
A szelepszár 0,19 cm2 keresztmetszetű.
Tehát 5x nagyobb a tányér hőátadó felülete, mint a szelepszáré.
persze nyilván van kontakt ellenállás is.
Ha a méretek kicsit nagyobbak, akkor még nagyobb lesz a különbség, mivel az arány négyzetes.


  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12859 Dátum: 2014 Június, 26, 19:09:26 pm »
Túllihegitek a dolgot! Nem kell itt számolgatni semmit, azt a tervező mérnökök már megtették. A lényeg, hogy egy olajkoksszal teli rakódott szeleptányér és szelepszár hűtése gyakorlatilag megszűnik. Az új szimmering ennek nem örül. A lerakódott koksz miatti áramlási hiányosságokról nem is beszélve. De nem részletezem tovább. Mint mondtam, mindenki maga dönti el, hogy mit akar és mit tud megfizetni. Zsolt160 leírta korrekt módon a többit. A szakmai részt pedig kéretik meghagyni  a hozzáértő szakiknak. Ennyi. Illetve nem. Elismerem, hogy a "kókányolás" kifejezés erős volt. A " kontár munka" jobban fedi a valóságot.