Szerző Téma: Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/  (Megtekintve 2516783 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12680 Dátum: 2014 Április, 05, 10:06:28 am »
Igen ilyen. Nekem már eltört az egyik :sir:
De merövidítettem,és OK  :taps:

Oksa! Hétfőn megyek is bontóba mezgerelni. :rohog: Hátha találok még értelmes dolgokat :sunyi:

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 174
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12681 Dátum: 2014 Április, 05, 21:12:00 pm »
Legyen szerencséd !
Én bontókban nem találtam.
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 308
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12682 Dátum: 2014 Április, 05, 21:41:54 pm »
Igen ilyen. Nekem már eltört az egyik :sir:
De merövidítettem,és OK  :taps:

Oksa! Hétfőn megyek is bontóba mezgerelni. :rohog: Hátha találok még értelmes dolgokat :sunyi:

Ha nem találsz, akkor lehet gyártatni is, pl.: www.rugokeszites.hu
  • Nexia 8v
  • Budapest

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12683 Dátum: 2014 Április, 06, 10:40:06 am »
Igen ilyen. Nekem már eltört az egyik :sir:
De merövidítettem,és OK  :taps:

Oksa! Hétfőn megyek is bontóba mezgerelni. :rohog: Hátha találok még értelmes dolgokat :sunyi:

Ha nem találsz, akkor lehet gyártatni is, pl.: www.rugokeszites.hu

Most néztem meg Ricsi haverom 1.3-as Kadett sedan csomitartóját és ugyan az mint a Raceré :igaz: Ugyan olyan a rúgópálca mint a Nexiáé :igaz: :taps: Tehát Kadett,vagy Nexia rúgó megy bele,teljesen egyforma! Lehet,hogy bontóba hamarabb találni Kadettet,mint Nexiát vagy Racert.

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12684 Dátum: 2014 Április, 09, 09:27:24 am »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 308
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12685 Dátum: 2014 Április, 09, 10:15:40 am »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Április, 09, 10:18:59 am írta hcs »
  • Nexia 8v
  • Budapest

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12686 Dátum: 2014 Április, 09, 10:29:59 am »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
AHHA! Így már értem! Akkor szerinted,ha nekem melegen terhelten csörög,akkor nagy lenne az előgyújtás :???:
És ha állítom,akkor összekötöm a csatikat,bemelegítem a motort,és adok neki 5-fok előgyutacsot,majd leállítom és kiszedem a csatiból a drótot. Így jó :???:

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12687 Dátum: 2014 Április, 09, 20:35:21 pm »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
Helyesbítés!!! Egy főtengelyfordulatra 2 impulzus jut! A 4 hengeres 4 ütemű soros motor így működik "forgó gyújtáselosztóval".  Mivel a gyújtáselosztó tengelyét a vezérmű tengely hajtja, pont a fele a fordulatszáma, mint a főtengelynek.

Még valami, az összekötött A és B ponttal csak az "alapelőgyújtás" idejét állíthatjuk. Ha ez nincs helyesen beállítva, akkor a megfelelő és a rossz érték közötti különbség módosítja a fordulati értéket is.

A "csörgő" hangot egyébként produkálhatja más is, nem csak a helytelen gyújtási időpont.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Április, 09, 20:39:49 pm írta Tomy61 »

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12688 Dátum: 2014 Április, 09, 21:37:46 pm »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
Helyesbítés!!! Egy főtengelyfordulatra 2 impulzus jut! A 4 hengeres 4 ütemű soros motor így működik "forgó gyújtáselosztóval".  Mivel a gyújtáselosztó tengelyét a vezérmű tengely hajtja, pont a fele a fordulatszáma, mint a főtengelynek.

Még valami, az összekötött A és B ponttal csak az "alapelőgyújtás" idejét állíthatjuk. Ha ez nincs helyesen beállítva, akkor a megfelelő és a rossz érték közötti különbség módosítja a fordulati értéket is.

A "csörgő" hangot egyébként produkálhatja más is, nem csak a helytelen gyújtási időpont.
Akkor az a legjobb,ha így hagyom,amíg nem tudom műszeresen beállíttatni. Végül is nincs vele gond, indul is,jól is húz,csak amikor nagyon terhelem pl:futózással és nagyon bemelegszik,akkor kezd el csörögni gázadásra. Én sima mezei (zsigulis) beállításra gondoltam,pl:A-B csati összeköt és oda fordítom az elosztót,ahol a legszebben jár a motor. De ezek szerint ezt itt nem lehet megcsinálni.Vagy milyen módja van a műszerek nélküli fülre való gyújtás állításnak :???: Ha tudod,le írod nekem lépésről lépésre :???: Köszönöm!

Nem elérhető DT

  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 5501
  • Nem: Férfi
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12689 Dátum: 2014 Április, 09, 21:42:35 pm »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
Helyesbítés!!! Egy főtengelyfordulatra 2 impulzus jut! A 4 hengeres 4 ütemű soros motor így működik "forgó gyújtáselosztóval".  Mivel a gyújtáselosztó tengelyét a vezérmű tengely hajtja, pont a fele a fordulatszáma, mint a főtengelynek.

Még valami, az összekötött A és B ponttal csak az "alapelőgyújtás" idejét állíthatjuk. Ha ez nincs helyesen beállítva, akkor a megfelelő és a rossz érték közötti különbség módosítja a fordulati értéket is.

A "csörgő" hangot egyébként produkálhatja más is, nem csak a helytelen gyújtási időpont.
Akkor az a legjobb,ha így hagyom,amíg nem tudom műszeresen beállíttatni. Végül is nincs vele gond, indul is,jól is húz,csak amikor nagyon terhelem pl:futózással és nagyon bemelegszik,akkor kezd el csörögni gázadásra. Én sima mezei (zsigulis) beállításra gondoltam,pl:A-B csati összeköt és oda fordítom az elosztót,ahol a legszebben jár a motor. De ezek szerint ezt itt nem lehet megcsinálni.Vagy milyen módja van a műszerek nélküli fülre való gyújtás állításnak :???: Ha tudod,le írod nekem lépésről lépésre :???: Köszönöm!
Röviden: semmilyen  :igaz:
  • Chevrolet Orlando 1.8 LT Plus
  • Budapest
A szivem másik csücske: Daewoo Tacuma 1.6 SX AC ABS (2003)

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12690 Dátum: 2014 Április, 09, 21:58:35 pm »
Egy nagy dilemma ütött fejbe ma! Ha a motor bemelegszik úgy isten igazából,mert mondjuk futót húzok 100km-en keresztül,terhelés alatt becsörög a gyújtás,ha gázt adok. Ez még nem is gond,mert tudom,hogy nincs helyén a gyújtás,ill.biztos nagy az előgyújtás,vagy pont előgyújtás kéne neki? :???: :gondolkodik:
A dilemmám az,hogy mi a fene köze lenne az ECU-nak a gyújtásállításhoz,egy Racerben,amikor a gyújtása full mechanikus :???: Tehát ha fellazítom az elosztót és elfordítom,akkor az ECU mi a fenét tudna visszaállítani,ha nem kötöm össze az A-B csatiját,amikor én mechanikusan előgyújtást adok neki :???: Az ECU nem tudja visszatekerni! Semmi olyan elektronikus állítási lehetőség nincs benne,amit az ECU tudna szabályozni. Se főtengely jeladó se semmi full mechanikus. Még csak vákumos előgyújtás szabályzás sincs. Ha én azt eltekertem 10-fokkal és lerögzítettem,akkor az úgy is marad! Hova tudna az ECU belenyúlni :???:

Az ecu szabályozza az előgyújtást a motor terhelése függvényében, csak ha az A-B-t összekötöt (ALDL diagnosztikai mód) akkor nem. 500-as fordulat fölött veszi át az osztófejbe épített gyújtásmodultól a szabályozást.
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-ecm/243633-gm-ignition-module-technical.html
és az ábra:
http://www.slantsix.org/articles/dibiase_efi/gm-ign-module-schm.jpg
Főtengely jeladó az tényleg nincs benne, hanem egy indukciós elven működő ún. Pick up coil, ami azt érzékeli hogy az egyik henger a 4 ből felső pozícióba ért. Innen tudja mikor kell gyújtani. Nem tesz különbséget a hengerek között.
Egy főtengelyfordulatra 4 impuzus jut 4 hengeres motor esetén. A tekercs az osztófejben van.
A szívócső vákuumot meg elektronikusan méri, a MAP szenzoron keresztül. Ez is befolyásolja az előgyújtást.
Helyesbítés!!! Egy főtengelyfordulatra 2 impulzus jut! A 4 hengeres 4 ütemű soros motor így működik "forgó gyújtáselosztóval".  Mivel a gyújtáselosztó tengelyét a vezérmű tengely hajtja, pont a fele a fordulatszáma, mint a főtengelynek.

Még valami, az összekötött A és B ponttal csak az "alapelőgyújtás" idejét állíthatjuk. Ha ez nincs helyesen beállítva, akkor a megfelelő és a rossz érték közötti különbség módosítja a fordulati értéket is.

A "csörgő" hangot egyébként produkálhatja más is, nem csak a helytelen gyújtási időpont.
Akkor az a legjobb,ha így hagyom,amíg nem tudom műszeresen beállíttatni. Végül is nincs vele gond, indul is,jól is húz,csak amikor nagyon terhelem pl:futózással és nagyon bemelegszik,akkor kezd el csörögni gázadásra. Én sima mezei (zsigulis) beállításra gondoltam,pl:A-B csati összeköt és oda fordítom az elosztót,ahol a legszebben jár a motor. De ezek szerint ezt itt nem lehet megcsinálni.Vagy milyen módja van a műszerek nélküli fülre való gyújtás állításnak :???: Ha tudod,le írod nekem lépésről lépésre :???: Köszönöm!
Csak egy "mezei" stroboszkóp lámpára van szükség. Üzem meleg motornál, a motor álló helyzetében összekötöd az említett két lábat a digcsatiban. Beindítod a motort és az elosztófej forgatásával beállítod azt a pozíciót, amikor a az ékszíjtárcsa jele egybeesik az álló jellel. Ha fehér krétával előzőleg ezeket "megerősíted", jobban láthatóak. Ha megfelelő a pozíció, rögzíted az elosztófej csavarját. Nagyjából ennyi. Persze ezt követően el kell távolítani az áthidaló vezetéket. Régen csináltam, remélem jól emlékszem.

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 174
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12691 Dátum: 2014 Április, 09, 21:59:18 pm »
Egy strobi lámpa manapság nem olyan nagy szám. Ha tudsz kölcsönkérni egyet akkor fél perc a gyujtás belövés.
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető zsolt974

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 174
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12692 Dátum: 2014 Április, 09, 22:02:00 pm »
Igen én is így csináltam.   :oke:

Mondjuk nekem is becsörög az érdi emelkedőn egy bizonyos sebesség/gáz mellett.
Máshol még nem vettem észre.
  • nexia 95 8v
  • Tolna megye

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12693 Dátum: 2014 Április, 09, 22:04:01 pm »
Igen én is így csináltam.   :oke:

Mondjuk nekem is becsörög az érdi emelkedőn egy bizonyos sebesség/gáz mellett.
Máshol még nem vettem észre.
Mint írtam, ez a "csörgés" lehet más miatt is.

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12694 Dátum: 2014 Április, 10, 05:46:43 am »
A csörgés attól van, hogy a hengerben a benzin-levegő keverék előbb meggyullad mint ahogy a szikra meggyújtaná (vagy túl nagy az előgyújtás). Ilyenkor a dugattyú még nem jutott túl a felső holtponton és ezért a robbanás "ráüt" a dugattyún keresztül a csapszegre, hajtókarra, főtengelyre, ahelyett hogy fordítaná a főtengelyt.
Ha nincs stroboszkópod:
1. jelöld össze a gyújtás helyét és utána tekerd 2-3 fokkal arrébb az utógyújtás felé
2.  jelöld össze a gyújtás helyét, kösd össze a diagnosztikai csatlakozó AB pontját, állítsd be fülre mint a Ladánál (feltéve, hogy van benne gyakorlatod!)
Ha jól reagál rá, akkor úgy hagyod, amíg nem tudod leellenőrizettni stroboszkóppal, ha nem lett jobb, akkor állítsd vissza a jelölésre.

Tudom sufnituning, de szegény ember kézzel nőz (vagy vízzel főz?).

Tomy61 írta, lehet más gond is, pl. nem túl alacsony oktánszámú üzemanyag, hibás működésű lambdaszonda miatti nem megfelelő keverék, hengerfejben, szeleptányérokon felizzó kokszréteg ...
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12695 Dátum: 2014 Április, 10, 09:30:32 am »
A csörgés attól van, hogy a hengerben a benzin-levegő keverék előbb meggyullad mint ahogy a szikra meggyújtaná (vagy túl nagy az előgyújtás). Ilyenkor a dugattyú még nem jutott túl a felső holtponton és ezért a robbanás "ráüt" a dugattyún keresztül a csapszegre, hajtókarra, főtengelyre, ahelyett hogy fordítaná a főtengelyt.
Ha nincs stroboszkópod:
1. jelöld össze a gyújtás helyét és utána tekerd 2-3 fokkal arrébb az utógyújtás felé
2.  jelöld össze a gyújtás helyét, kösd össze a diagnosztikai csatlakozó AB pontját, állítsd be fülre mint a Ladánál (feltéve, hogy van benne gyakorlatod!)
Ha jól reagál rá, akkor úgy hagyod, amíg nem tudod leellenőrizettni stroboszkóppal, ha nem lett jobb, akkor állítsd vissza a jelölésre.

Tudom sufnituning, de szegény ember kézzel nőz (vagy vízzel főz?).

Tomy61 írta, lehet más gond is, pl. nem túl alacsony oktánszámú üzemanyag, hibás működésű lambdaszonda miatti nem megfelelő keverék, hengerfejben, szeleptányérokon felizzó kokszréteg ...
A gyújtás állítás maga nem okoz gondot,csak eddig ("NO ABS NO AIR BAG NO COMPUTER NO PARA") autókon csináltam,mint pl: Lada,Skoda120L,Kispolák,stb. Ezeken egy egyszerű próbalámpával,viszonylag nagyon jól be lehetett lőni a gyutacsot. De így,hogy leírtátok a mezei gyújtásállítást,tulajdonképpen egyszerű. A szelepek elkokszolódására már én is gondoltam,mert csak akkor csinálja,ha nagyon meleg a motor üzemi hőfoka.Ilyenkor a venti is bekapcsol. A szelepfedél belsejének kinézetéből is gondolhatok erre,mert sok benne a lerakódás. Biztos sokat cserélhették benne az olajat :merges2: A kartergáz cső is el volt rakódva azt kipucoltam,az abból leágazó vékony cső ami a MAP szenzor csöve alatti csonkra megy az pedig el volt teljesen tömődve,dróttal kellett kipucolni,meg a csonkot is. A szelepfedelet Cromofaggal fogom kitakarítani,az már bevált,aztán kap valami szeleptisztító adalékot,hátha hoz rajta valamit. A hidrók abszolút nem csattognak,csendes a motor.

Nem elérhető gyozo.hu

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12696 Dátum: 2014 Április, 10, 12:54:25 pm »
Nekem is megvan még a régi Ladám is. Műszerrel soha nem lett olyan jó a gyújtás mint fülre, az alkatrészek kopása, lógása miatt. Ha melegen kicsit becsörgött, visszább vettem az előgyújtást.
De az igaz, hogy azok a motorok túl voltak méretezve, jobban bírták az extrém üzemet.
  • Daewoo Nexia GLX KAT. 1.5 16V
  • Budapest

Nem elérhető Tomy61

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2201
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12697 Dátum: 2014 Április, 10, 19:18:34 pm »
Nekem is megvan még a régi Ladám is. Műszerrel soha nem lett olyan jó a gyújtás mint fülre, az alkatrészek kopása, lógása miatt. Ha melegen kicsit becsörgött, visszább vettem az előgyújtást.
De az igaz, hogy azok a motorok túl voltak méretezve, jobban bírták az extrém üzemet.
A Ladánál ezt a rotor alatti röpsúlyrugók fáradása okozta. Megváltozik a fordulatszám függő előgyújtás karakterisztika. A többi stimmel.  :oke:

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12698 Dátum: 2014 Április, 11, 10:17:56 am »
Nekem is megvan még a régi Ladám is. Műszerrel soha nem lett olyan jó a gyújtás mint fülre, az alkatrészek kopása, lógása miatt. Ha melegen kicsit becsörgött, visszább vettem az előgyújtást.
De az igaz, hogy azok a motorok túl voltak méretezve, jobban bírták az extrém üzemet.
A Ladánál ezt a rotor alatti röpsúlyrugók fáradása okozta. Megváltozik a fordulatszám függő előgyújtás karakterisztika. A többi stimmel.  :oke:

Nos! Fülre,vagy nem fülre a gyújtást belőtték műszeresen baráti alapon (sok sörbe fog ez nekem fájni :hahota:)
de más turpisság is elő került! A régi ismert hiba,miszerint az elosztóban lévő fordulatjeladó tekercsről az összes szigetelés le volt porladva és vigyorgott rám a csupasz tekercs :merges2:
Még jó,hogy volt itthon+1 félig összerakott gyújtásom még az előző Raceremhez amibe a tekercs már ki lett cserélve,de még nem lett összerakva. Inkább összeraktuk azt,minthogy lebuheráljuk róla a tekercset és még a tartó lemezke is össze vissza hajoljon,vagy sérüljön a tekercs.
Vajon a tekercs szigetelésének mennyi köze lehetett a csörgő gyújtáshoz,ha van egyáltalán :???:
Aztán délután 4 felé csörög a telefon,Simi haverom mondja,hogy szétbontotta az osztrák papíros "A"Corsát és a motort+a Váltót megvették,de el kéne vinni a vevőhöz,mert az nem tud érte jönni. Mondtam jó.
Futó felakaszt,felérek,megyek be a kapun állam leesik! Corsa szanaszét vágva,kazalba az udvar közepén! :wow: :omg: Mondom neki,hagy mezgereljek már egy kicsit :sunyi: Válasz: Szedd ki ami kell,mert a többi megy a méhbe! OK! Ezek voltak ingyenbe: vagy is elvittem érte a cuccot+ elhoztam még az injektort is komplett benne a fej,alapjárati motor,fojtószelep állás érzékelő :taps: :sunyi: Már megérte! Igaz lesz még egy köröm a méhbe :fetreng:

Lecso

  • Vendég
Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Válasz #12699 Dátum: 2014 Április, 11, 17:04:55 pm »
 :taps: Önindító hülyére takarítva és kicserélve! Olyan lett,mint az új :isteni: Azért a BOSCH az nem Delco :nono:
6×úgy teker mint elődje. A Delco nekem mindig tönkremegy!
Beszereztem egy Vectra A" kormányt is :rohog: Nem tudtam otthagyni! Még azon gondolkodom,hogy a logót kicseréljem e benne.Már alakul a gépsárkány. :zsir:
« Utoljára szerkesztve: 2014 Április, 11, 17:48:08 pm írta Yeti »