Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - gyozo.hu

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6
41
Sziasztok!
Nexia injektorhídon a nyomásszabályzó szelep alatt van két tömítőgumi. Be lehet ezeket szerezni valahol? Autósboltban csak szeleppel együtt tudnak, 17 ezerért az utángyártottat, 25-ért a gyárit. Ez egy kicsit borsos.

42
Fűtőradiátor kilyukadásra utalhat az, ha alul a kis csövön csöpög a fagyállóm?  :gondolkodik:

Igen, de ha légkondis az autód, akkor nem biztos hogy fagyálló, lehet kondenzvíz is.
Ha fogy a hűtőfolyadékod, akkor valószínűleg tényleg lyukas.

43
Sziasztok. Mi okozhatta a képen látható hibát?
Egy évet, 15 ezer kilométert ment az alábbi hengerfej tömítés. Tiszta felületekre, nem zsírozva, nyomatékkulccsal és nyomatékszögmérő kulccsal, előírás szerinti nyomatékokkal és szögekkel lehúzva lett szerelve. A tömítés Reinz gyártmányú, a csavarok szintén cserélve, nem emlékszem, de valami spanyol gyártmány, talán Ajusa. A tömítés mintha kikúszott volna. Amikor lazítottam a hengerfej csavarokat, érzésre mintha túl könnyen indultak volna meg.

44
A válaszodból nem tudom meg, hogy megnézted-e, vagy nem, mivel csak egy dudád van. Ezért részletezem.
A pozitív ág kétfelé, a negatív (test) ág háromfelé volt szétosztva. A plusz testvezetéket nem kerestem meg, hova ment. Tehát egy szétosztás lehet a gyárilag egy dudával szerelt nexiáknál is.

45
Nekem sem szólt télen, amint jobb idő lett megkerestem a hibát. Mivel két duda van, a kábelkötegben szétosztják a vezetékeket. Egy réz hüvelyt préselnek rá a vezetékvégekre, ez idővel szétrohad. A lökhárító alatt, a hűtő előtt mennek egy gégecsőben a vezetékek. A képek remélem segítenek. A zöld bogyó volt valamikor a kötés.

46
Én is csak innen tudom:

"4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén (és Magyarországon is - bár EU-tagok még nem voltunk ekkor, de a vonatkozó egyezményhez mi is csatlakoztunk) forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba."

Ha a valóság más, arról nem tehetek. (Vagy én értelmeztem rosszul.) Bár a cikk szerzője is azt írja, hogy "elméletileg".

47

A tekercs ellenállás inkább csökkenhet menet zárlattól.


Kontakthiba miatt meg nőhet az ellenállása.
Amúgy igazad van, az ellenállások megnyúlása inkább nagyobb áramú alkatrészeknél jellemző, nem a jeladóknál.

48
De gond, mert elmozdult az osztófejfedélhez képest. Eddig akkor adta a szikrát amikor a rotor közel volt az osztófejfedél megfelelő elektródájához (azért nem érintkezőt írok, mert nem érnek össze). Most hogy elfordult a mágnes, rossz időpontban adja a szikrát, amit te utána tudsz állítani a gyújtásrész elforgatásával, de a fedelet nem tudod elforgatni a gyújtásrészhez képest, mert együtt forog vele. Emiatt nagyobb lesz a szikraív hossza, nagyobb feszültség kell az ív megindulásához, ez nagyobb terhelés a trafónak és a rotornak. Először valószínűleg a rotor fog átégni középen a gyújtás tengelyvége felé.
A mágnes négy sarkát úgy képzeld el mint a régi megszakítós gyújtások négyszögletes bütykeit. Mindegyik sarokhoz (bütyökhöz) valamelyik henger gyújtási időpontja tartozik. Az ECU az előgyújtást módosítja a motor jeladóitól kapott információk alapján, de a gyújtási időpontot innen kapja, nincs külön főtengely jeladója. Ha rosszul van beállítva a gyújtásod, egy ideig utána tudja állítani, ezért kell szervíz módban beállítani, mert becsap ha te is állítod meg az ECU is.

Az ékszíjtárcsa belső élén van egy bevágás, az ellenjel pedig a műanyag vezérműszíj burkolaton.

A gyártás számít nem az állapot. Egy rosszul beállított, vagy szétkopott olajzabáló autó nem nem mehet át a környezetvédelmi vizsgán. Mármint hivatalosan. Ha jól tudom '96 után már nem lehetett Magyarországon újonnan üzembe helyezni olyan autót ami még nem szabályozott, katalizátoros. A szabályozott (lambda szonda jele alapján a benzin-levegő keveréket szabályozzák), katalizátoros autók kék matricát kapnak. Sajnos az adatbázis sok helyen rossz, vagy csak rossz a hozzáállásuk.

Találtam egy cikket róla: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/14/igy_lett_kek_matricas_a_swift/

49
A jeladótekercs a gyújtástengely egy fordulatára (ez két főtengelyfordulat) négy impulzust ad. Az elosztófedélben lévő rotor határozza meg, hogy melyik henger gyertyája kapja a szikrát. Mivel ez egy zárt rendszer, ha nagyon elmozdul ez a mágnes, akkor  a szikra időpontja nem fog egybeesni a forgó rotor és az osztófej elektródájának találkozásával. Nagyobb feszültség kell hogy áthúzzon az ív és ez a rotor, esetleg a gyújtástrafó tönkremeneteléhez vezethet.

A jeladó tekercseid ellenállása ezek szerint benne van a tűrésben, valószínűleg jók. Az ellenállásuk eltérése abból adódik, hogy a vezetékeket nem tudják százszázalékosan homogénre gyártani, mindig van egy kis eltérés a vastagságukban, kristályszerkezetükben. Nézd meg a szigetelésüket és a csévetestet, ha elmálik, akkor ne tedd be!
Igen a tekercs vagy zárlatos lesz, vagy megszakad :) , esetleg csak nagyon megnő az ellenállása.

Az előgyújtást stroboszkóppal úgy kell beállítani, hogy az ECU-t szervíz állásba teszed. Ez úgy történik, hogy az ECU diagnosztikai csatlakozóján az "A" és "B" lábat rövidrezárod. Ilyenkor az ECU nem avatkozik be az előgyújtásba.

Úgy tudom, az ékszíjtárcsán van jelzés. Leszedett ékszíjtárcsával, vagy kilazított ékszíjtárcsa csavarral én nem merném beindítani a motort. A főtengely vezérműszíjtárcsáján lévő jelzés a felső holtpontot jelzi és nem az előgyújtás szögét.

Sajnos keverik a matricákat. A Nexia szabályzott katalizátoros. Ha megfelelően működik akkor kéket kell kapnia, ha nem működik megfelelően, akkor nem kaphatna vizsgát.

Ha nem így van, javítsatok ki.

50
Ettől a kontár munka kifejezéstől sem lett jobb a hangulatom.
De ha szerinted egy olajkokszos kipufogószelepet nem fog lehűteni a közel 1000 fokos gáz, abban igazad van.
A szívószelep valószínüleg nem kokszos, mert kevésbé melegszik, illetve a szimeringje is tovább bírja, ezt erősíti meg, hogy nem folyamatos a füstölés.
A véleményem nem változott, fölösleges megbontani egy jó motort, ha a szelepszár szimeringeket ki akarod cserélni. A szelepvezetők végét kiszedett hengerfejen is le lehet törni. Na az a kontár munka!

51
Igazad van a számolásban. Vannak más érveim, de mindegy.
Valójában túlreagáltam a dolgot.
Felbosszantott a "kókányolás" kifejezés.

52
Természetesen a tányér felfekvése is hűt, de az csak egy kb. egy milliméteres felfekvő felület. Jelentősebb hőt von el a szelepvezető a szelepszáron keresztül.
De nem ez a lényeg. Ezen a fórumon megoldásokat próbálunk adni kérdésekre tudásunk, tapasztalatunk szerint. Pedrogonzales kérdezett, én tapasztalatom szerint válaszoltam. Nem egy esetben cseréltem már így szelepszár szimeringet, egy maszek szervízben tanultam. Soha nem volt vele gond. Lehet hogy nem ezt írják a nagy könyvben, de működik. Persze egyes márkaszervizek kiveszik a motort váltóstul egy féltengely szimering cseréhez is :)
Ha szanaszét vannak kopva a szelepei, vagy elvetemedett a hengerfeje akkor természetesen hengerfej-felújítás a megoldás, de nem ez volt a kérdés!
Nem azt akartam mondani, hogy essen neki otthon, ha nincs tapasztalata, de ha van egy ismerőse aki ezt ajánlja, ne zárkózzon el ez elől sem.

53
Ha az a cél, hogy menni tudjon a kocsi, akkor egy szelepszár-szimmering cseréért nem kellene hengerfej-felújítást csinálni. A mai olajok kevésbé kokszosodnak mint a régiek, azonkívül a forró kipufogógáz elég jól leégeti róla. Amúgy nem a közel 1000 celsius fokos kipufogógáz fogja hűteni a szelepedet, hanem a szelepszáron adja le a hőt a szelepvezetőkön keresztül a hengerfejnek.

A másik lehetőség: hengerfej le, szétszedés, szelepszabályzás, szelepülék marás, szelepcsiszolás, szimmering csere, új hengerfej tömítés, új szívó és kipufogósor tömítés, új hengerfej csavarok és még ki tudja mi.
Pár napig nincs autó és legalább 40 ezer csak az anyag.

Ha a motor kompressziója megvan akkor jól zárnak a szelepek. Én nem nyúlnék jobban hozzá mint muszáj.

54
Szerintem kipufogóoldali szelepszár-szimmering (-ek). Álló motornál leszivárog valamennyi olaj a szelepszárakon a szeleptányérra, beindítás után leég róla.
Ha már nagyon rosszul zár, akkor ha alapjáraton járatod egy percig és utána gázt adsz, akkor kinyom egy jó adag füstöt, de menet közben esetleg még mindig nem füstöl, mert a kipufogógáz nyomása csökkenti a leszivárgást. Szívószelepnél a motor szívása miatt mindig könnyebben jönne az olaj.
A kipufogószelepek szimmeringjeinek nagyobb a hőterhelése, azok mennek hamarabb tönkre, de mindet illik cserélni, ha már hozzányúlnak.
Más tipusokon cseréltem már szelepszárszimmeringet, úgy hogy nem kellett levenni a hengerfejet, szerintem Nexiánál is meg lehet oldani.

55
1. Egyenes úton finoman mozgasd a kormányt jobbra-balra, ha változik a hang akkor valószínűleg kerékcsapágy.
2. A kereket felül megfogva erősen ki-be mozgatod, ha érzel koppanást, akkor ugyanezt benyomott fékpedálnál is próbáld ki (segítség kell hozzá :) ) Ha csökken vagy megszűnik a fék benyomására akkor kerékcsapágy. Ugyanezt felemelt autónál is elvégezheted, olyankor a kisebb lógást is meg lehet érezni.
Az első módszer a futófelület kisebb hibáját is megmutathatja.

56
Egyébként nem reklámozás de a TESLA kábelek 1éve cseréltem úgy cuppantak le a gyertyákról ahogy kell.
A gyári (nem tom milyen idős lehetett) nekem is beszakadt.

Én egy kis szilikonzsírt használok alá.

57
Nekem is megvan még a régi Ladám is. Műszerrel soha nem lett olyan jó a gyújtás mint fülre, az alkatrészek kopása, lógása miatt. Ha melegen kicsit becsörgött, visszább vettem az előgyújtást.
De az igaz, hogy azok a motorok túl voltak méretezve, jobban bírták az extrém üzemet.

58
A csörgés attól van, hogy a hengerben a benzin-levegő keverék előbb meggyullad mint ahogy a szikra meggyújtaná (vagy túl nagy az előgyújtás). Ilyenkor a dugattyú még nem jutott túl a felső holtponton és ezért a robbanás "ráüt" a dugattyún keresztül a csapszegre, hajtókarra, főtengelyre, ahelyett hogy fordítaná a főtengelyt.
Ha nincs stroboszkópod:
1. jelöld össze a gyújtás helyét és utána tekerd 2-3 fokkal arrébb az utógyújtás felé
2.  jelöld össze a gyújtás helyét, kösd össze a diagnosztikai csatlakozó AB pontját, állítsd be fülre mint a Ladánál (feltéve, hogy van benne gyakorlatod!)
Ha jól reagál rá, akkor úgy hagyod, amíg nem tudod leellenőrizettni stroboszkóppal, ha nem lett jobb, akkor állítsd vissza a jelölésre.

Tudom sufnituning, de szegény ember kézzel nőz (vagy vízzel főz?).

Tomy61 írta, lehet más gond is, pl. nem túl alacsony oktánszámú üzemanyag, hibás működésű lambdaszonda miatti nem megfelelő keverék, hengerfejben, szeleptányérokon felizzó kokszréteg ...

59
Nekem koppanásig kimegy a mutató. Amikor megpiszkáltam nekem is jól működött egy-két hétig. Már háromszor hittem azt hogy meg van a hiba, de mindig visszajött. Ha megcsapkodom a műszerfal tetejét, akkor előfordul, hogy egy ideig jól működik. Először utánhúztam a csavarokat, tán egy hónapig is működött. Másodszor szétszedtem és megpucoltam a vezetőfóliát és a csavarokat, egy ideig megint jó volt. harmadszor vékony vezetékeket forrasztottam a fólia és a rézrúd közé, de ez sem hozott tartós megoldást. A kontakthiba bent van a műszerben. 

60
Szia!
- Vízhőfokmérő, sajnos műszer típushiba. Próbáld meg megnézni a hőgombát, húzd le a vezetékét, ha letesteled akkor ha jól emlékszem max kitérésig kell felkúsznia. Mindezt hideg álló motornál (hogy ne égesd őssze magad) ráadott gyújtás mellett. A műszer javításáról majd írok ha rászántam magam és szétszedem az enyémet.
- Hátsó ablakfűtés gomb: egyszer megnyomod bekapcsol még egyszer megnyomod és kikapcsol. Kb. tíz perc után magától is kikapcsol. Szerintem nézd meg a biztosítékját először, ha jó akkor hátul az érintkezést, ha mindez jó akkor keresd meg az elektronikáját, szerintem a bizti tábla mellett lesz. Ha nem akkor úgyis kijavítanak.
- A GLE-re ha jól tudom 13-as gumi kell.

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6