Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - gyozo.hu

Oldalak: 1 ... 4 5 [6]
101
Részben van igazad.
Kénsavas ólomaksinál a töltő vagy áramot határol (a névleges kapacitás 10%), vagy feszültséget (a mai gépkocsiknál 14,4 Volt).
Ha 14.4 volt fölé mész töltéssel, akkor megnől a töltőáram, elkezdődik az aksiban az intenzív gázképződés.
A modellezésnél nem ólomaksikat használnak.
speciális aksiknál amiről beszélsz, a kapacitásához képest nagy árammal töltik és az aksi melegedését figyelik. Ilyen töltőüzemben 70-80 %-nál jobban fel sem szabad tölteni az aksikat. A maradékot kis árammal töltik vissza.

102
Yeti, amit a válaszaid alján látok fogyasztási adatok azok jók egy Nexiának?
Gázból e körül eszik az enyém is, benzinnel meg még nem néztem és nem is szándékozom:)

103
Sziasztok! Az akkumulátor témához írnék.

- A nagyobb aksinak kisebb a belső ellenállása (általában) ezért könnyebben indít.
- A nagyobb kapacitású aksi téli indításkor nagyobb indítóáramot fog adni, könnyebben indul az autó kevésbé kopik az önindító, kevésbé csökken az aksi töltése, ezért később fog szulfátosodni.
- A megfelelő feszültséggel töltött aksi a névleges teljesítményének kb. a 10%-át veszi fel. Az a két-három amper elhanyagolható a generátor számára.
- A generátort jellemzően zárlatos aksival, vagy túl nagy elektromos fogyasztással lehet tönkretenni.
- A nagyobb aksiból kevett 10 AH-t ugyanakkora idő alatt tölti vissza a generátor, mint a kisebb aksiból kivettet.
- Az idők folyamán 20%-ot csökken az aksi kapacitása (tárolóképessége), a kicsivel már nem lehet beindítani, a naggyal még igen.

-RTV műszerész az alapszakmám. Dolgoztam ebben is, de autószerelőnél is és villanyszerelőnél is.
Nem láttam még olyan szerkezetet vagy elektronikát (kivéve az oroszokat  :) ), ahol egy kicsivel is nagyobbat, erősebbet tettek volna bele mint ahogy azt kiszámolták! TV-kbe, rádiókba, erősítőkbe az összes pufferkondenzátor határra van méretezve. Gépjárművek aksijai szintén.

104
Miért pont a jobb oldali? Típushiba? Nekem is az volt szétkopva. Megperselyeztem, egyenlőre jó.

105
Sziasztok, visszaolvastam egy oldallal. Már én is gondoltam rá hogy könyöklőt kéne beletenni a Nexiámba. Tud valaki adni egy típust, hogy melyik menne bele a legkevesebb toldozással, faragással?
Köszönöm!
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=330135
Köszönöm a gyors választ!

106
Sziasztok, visszaolvastam egy oldallal. Már én is gondoltam rá hogy könyöklőt kéne beletenni a Nexiámba. Tud valaki adni egy típust, hogy melyik menne bele a legkevesebb toldozással, faragással?
Köszönöm!

107
Idézetet írta: eszenyis
Idézetet írta: josh
Idézetet írta: eszenyis
A 2-es 3-as henger nem megy , gázról tökéletes. Kettő injektor lenne rossz?
Benzinre válts át és kocogtasd meg csavarhúzó nyéllel az injektorokat.
Köszi, holnap kipróbálom.
Ha hengerenkénti injektoros a gázszetted is, akkor a gáz ECU szakítja meg a benzines injektorok működtetését. Keress arrafelé kontakthibát. Ha a benzines ECU-nak lenne baja, akkor gázzal sem menne.

108
Köszönöm, ki fogom próbálni.

109
Nem a motorhőmérséklet hűl vissza, hanem a befújt levegő. Trisót régen használtam régebbi autókon, de az aluhűtő miatt nem merem. Locsolócsővel már próbáltam átmosni a fűtőradiátort valószínűleg kevés volt.
Hol lehet leengedni a vizet? A hűtőből elvileg ha igaz amit a neten találtam, akkor jobb oldalon van valami elzáró. A blokkon van valami leeresztő? Arra saccolok, hogy belül lehet a generátor felől. Akkor valószínüleg aknára kell állni. 16 szelepes, szinte semmihez nem férek hozzá felülről.

110
Sziasztok!
A gondom a következő:
Eddig Ladám volt, olyan fűtése volt pár prc alatt mint az álom. A Nexiámon elég lassan indul be és akkor is hamar visszahűl a 3-as, 4-es ventillátor fokozaton. A termosztátom jó, a motorhőmérő szerint is üzemmeleg a motor. Gászet van beszerelve, de a reduktor fűtőcsövét lezárva sem jobb a helyzet. Alapáraton nagyon gyenge, fordulaton kicsit jobb (meleg motornál).
Próbáljam valamivel átmosni a rendszert? Esetleg valami ötlet hogy mivel? Tudom vigyázni kell az alu fűtő- és hűtőradiátor miatt. Köszönöm!

111
Racer, Nexia/Cielo / Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Dátum: 2011 Szeptember, 10, 20:18:13 pm »
Bekötöttem egy műszert az érzékelőhöz és mértem a feszültséget.
A műszerre nézve szerintem a Sátán műve a baj! :)
A viccet félretéve, érzéssel utánhúztam a csavarokat amik a fóliáról viszik át a delejt, és a hiba megszűnt. Szépen beáll középre a mutató, termosztát nyit, hűtőgomba kapcsol. Remélem ennyi volt.
Köszönöm a műszerfalas ötletet!

Johnny, nem először látok motorházat, de tényleg nem találom. A generátor mögé megy egy szál vezeték, talán ott van az egyik. Amúgy 16 szelepes, klímás, szervókormányos. Nem fér be a kezem sehová ;(

112
Racer, Nexia/Cielo / Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Dátum: 2011 Szeptember, 09, 23:22:15 pm »
Ezek szerint kezdjem a hibakeresést a műszerfalon. Ha megtalálom megírom!

113
Racer, Nexia/Cielo / Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Dátum: 2011 Szeptember, 09, 14:47:21 pm »
Köszönöm, ez megnyugtató, legalább az ECU jó jelet kap. Holnap alábújok, hátha megtalálom. Üzem közben kell lemérni.

114
Racer, Nexia/Cielo / Re:Kérdések , Válaszok /Racer, ill. Nexia-val kapcsolatban/
« Dátum: 2011 Szeptember, 09, 14:25:57 pm »
Sziasztok! Friss Nexia tulajdonos vagyok. Gyönyörű állapotú 1997-es 1.5 16V.
Ahogy melegítem a motort a vízhőmérő műszer szép lassan megy fel, de a max kitérés fele után pár másodperc alatt felszalad max-ig.  A hengerfejet kézzel meg bírom fogni, a motor nincs túlmelegedve.  A csomagtartóban találtam egy használt termosztátot és hőgombát, új csomagolásban. Tehát ezeknek a cseréjén már túl voltak. Víz kering, tágulási tartályba nem bugyborékol. Valamikor már volt róla szó a fórumon, de erre nem találtam választ.
Kérdésem: Hogyan működik?
 - Egy hőgomba van és az vezérli a computert és a műszert,
 - Egy hőgomba van és az vezérli a computert, a computer pedig a műszert,
 - Két hőgomba van (régi opeleken azt hiszem igy volt).

A hibakeresésben nagyon sokat segítene ha valaki válaszolni tudna. Köszönöm.
Nem számoltam bele a hűtőventillátor kapcsológombáját :)

Oldalak: 1 ... 4 5 [6]