Szerző Téma: Kérdések a szerviznek  (Megtekintve 1167622 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5780 Dátum: 2021 Április, 05, 20:33:13 pm »
Persze az enyém is csak tipp addig míg be nem bizonyosodik :oke: A fojtószelep potenciométerét (TPS ) kéne megnézni. A bemenő 5Voltot a test (GND)  között  levő tápfeszültség  folyamatos meglétét (mozgatva a  a vezetéket). A szignál és a test között folyamatosan lassan nyomot gázpedálnál emelkedő feszültséget kellene mérni.   Zárt fojtószelepnél  0.4-0.5Volt, teljesen nyitottnál 4.40-4.50Volt között   kell mérni (ezt nem minden TPS szenzor tudja!).  Ha az  feszültségek nem, kerülnek 0.3V-alá   4.80Volt fölé hiba kód nem generálódik , de a alapjárat instabil lesz.
Íme egy videó:https://youtu.be/GPiJyQg5_CM
Ez az oszcilloszkópos vizsgálat  nagyon jól megmutatja a szenzor hibákat és  az értékeket is látni aminél az alap 0.4-0.5Volt közötti beállítás nagyon fontos(videóban 0.46V) . Ekkor tudja az ECU hogy alapjárati fordulatra kell állítani a motort , még mozgó autónál is.
Sok sikert a javításhoz.

Csak hogy itt jellemző a köteg hiba nem egyet cseréltünk még gariba is 16 éve, tök egyszerűen kiderül meg kell rángatni a köteget és le esik a fordulatszám

Szia.  Akkor az valószínű testkábel toldási hiba mert a szenzorokhoz menő  korbács tele van "test elágazásokkal" amik a szenzorokhoz mennek.
Hát nem tudom de kicsomagolni a korbácsot és újra krimpelni a toldásokat  esetleg  forrasztással ráerősíteni, lehet hogy olcsóbb lenne?
Már csak azért mert a berakott új is ugyanazt a hibát fogja produkálni csak az idő függvénye , nem?
Amúgy mibe fáj egy új kábel köteg ? Gondolom csatlakozókkal meg mindennel.

Eleve nincs új règ megszűnt, másodjára a köteg szètbontását nem fogják nagyon vállalni mert simán elmegy rá 1nap ès egy ilyen melóra ki fogja kifizetni a kocsi èrtèkènek harmadát
Ès nemcsak a test körben van toldás
Így érthető az egy hetes szerviz késedelem .  Persze tudom, hogy a állandó (30) és a kapcsolt(15) 12Voltba és természetesen 5Voltos táp áramkörben is vannak elágazó toldások a testen kívül. De a alapjárat ingadozást,  vagy a testelő saruk vagy kötések  oxidációja okozza. Persze lehet az alapjárati motor vezetékezésébe is szakadás,  de toldás az nincs rajta úgy tudom. :gondolkodik:
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4927
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5781 Dátum: 2021 Április, 09, 09:21:59 am »
Persze az enyém is csak tipp addig míg be nem bizonyosodik :oke: A fojtószelep potenciométerét (TPS ) kéne megnézni. A bemenő 5Voltot a test (GND)  között  levő tápfeszültség  folyamatos meglétét (mozgatva a  a vezetéket). A szignál és a test között folyamatosan lassan nyomot gázpedálnál emelkedő feszültséget kellene mérni.   Zárt fojtószelepnél  0.4-0.5Volt, teljesen nyitottnál 4.40-4.50Volt között   kell mérni (ezt nem minden TPS szenzor tudja!).  Ha az  feszültségek nem, kerülnek 0.3V-alá   4.80Volt fölé hiba kód nem generálódik , de a alapjárat instabil lesz.
Íme egy videó:https://youtu.be/GPiJyQg5_CM
Ez az oszcilloszkópos vizsgálat  nagyon jól megmutatja a szenzor hibákat és  az értékeket is látni aminél az alap 0.4-0.5Volt közötti beállítás nagyon fontos(videóban 0.46V) . Ekkor tudja az ECU hogy alapjárati fordulatra kell állítani a motort , még mozgó autónál is.
Sok sikert a javításhoz.

Csak hogy itt jellemző a köteg hiba nem egyet cseréltünk még gariba is 16 éve, tök egyszerűen kiderül meg kell rángatni a köteget és le esik a fordulatszám

Szia.  Akkor az valószínű testkábel toldási hiba mert a szenzorokhoz menő  korbács tele van "test elágazásokkal" amik a szenzorokhoz mennek.
Hát nem tudom de kicsomagolni a korbácsot és újra krimpelni a toldásokat  esetleg  forrasztással ráerősíteni, lehet hogy olcsóbb lenne?
Már csak azért mert a berakott új is ugyanazt a hibát fogja produkálni csak az idő függvénye , nem?
Amúgy mibe fáj egy új kábel köteg ? Gondolom csatlakozókkal meg mindennel.

Eleve nincs új règ megszűnt, másodjára a köteg szètbontását nem fogják nagyon vállalni mert simán elmegy rá 1nap ès egy ilyen melóra ki fogja kifizetni a kocsi èrtèkènek harmadát
Ès nemcsak a test körben van toldás
Így érthető az egy hetes szerviz késedelem .  Persze tudom, hogy a állandó (30) és a kapcsolt(15) 12Voltba és természetesen 5Voltos táp áramkörben is vannak elágazó toldások a testen kívül. De a alapjárat ingadozást,  vagy a testelő saruk vagy kötések  oxidációja okozza. Persze lehet az alapjárati motor vezetékezésébe is szakadás,  de toldás az nincs rajta úgy tudom. :gondolkodik:
elágazásos toldás van rajt pont azért tud ingadozni.....
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető ToTi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5782 Dátum: 2021 Július, 01, 23:10:14 pm »
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2012 évjáratú Chevrolet Cruze, reggelente nagyon nehezen veszi be a sebességet. Mintha nem emelne ki rendesen  a kuplung, "viszonylag lágy, alsó harmadában kezd fogni". Kb 5-10 perc motor járatás után , vagy ha sikerül sebességbe tenni, akkor pár kilométer (5-6 km) után "rendbejön" kiemel a kuplung és lehet "rendesen" váltani. Egészen  a következő hosszabb állásig (6-8 óra) jó. Valakinek valami ötlete esetleg?
  • Chevrolet Cruze 1.6
  • Szombathely

Nem elérhető ncsaba3

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5783 Dátum: 2021 Augusztus, 10, 17:20:11 pm »
Sziasztok.

Chevrolet cruze 2,0d 163Le .Azt vettem észre hogy üresben  a motor 1500-1800 közötti fordulaton remeg,(nem vészesen csak zavar). alatta fölötte nem. A motor szépen jár nem csörömpöl.Menet közben meg amikor lelépek ugyanezen a fordulaton a gázpedálról  akkor furcsa rezonaló, kuruttyoló hangot ad.Alacsonyabb vagy magasabb fordulat számon nem csinalja.
A turbó elkezdett sípolni úgyhogy felújításra szorul.
A turbó okozza ezeket a problémákat? Köszönöm a segítséget.
  • Chevrolet Cruze 2.0d
  • Pécs

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5784 Dátum: 2021 Augusztus, 31, 06:27:27 am »
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2012 évjáratú Chevrolet Cruze, reggelente nagyon nehezen veszi be a sebességet. Mintha nem emelne ki rendesen  a kuplung, "viszonylag lágy, alsó harmadában kezd fogni". Kb 5-10 perc motor járatás után , vagy ha sikerül sebességbe tenni, akkor pár kilométer (5-6 km) után "rendbejön" kiemel a kuplung és lehet "rendesen" váltani. Egészen  a következő hosszabb állásig (6-8 óra) jó. Valakinek valami ötlete esetleg?

Esetleg olajat kellene cserélni. Mennyi kilóméter van a kuplungban?
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5785 Dátum: 2021 Augusztus, 31, 06:29:14 am »
Sziasztok.

Chevrolet cruze 2,0d 163Le .Azt vettem észre hogy üresben  a motor 1500-1800 közötti fordulaton remeg,(nem vészesen csak zavar). alatta fölötte nem. A motor szépen jár nem csörömpöl.Menet közben meg amikor lelépek ugyanezen a fordulaton a gázpedálról  akkor furcsa rezonaló, kuruttyoló hangot ad.Alacsonyabb vagy magasabb fordulat számon nem csinalja.
A turbó elkezdett sípolni úgyhogy felújításra szorul.
A turbó okozza ezeket a problémákat? Köszönöm a segítséget.

Nem feltétlen, de megnézetni nem árt. Ha a turbó tengelyel van baj, akkor azért előfodulhat. Szerintem.
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 310
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5786 Dátum: 2021 Október, 28, 00:00:56 am »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy nexia Ecu-ból hol tudják kiiktatni a gyári indításgátlót? Akár privátba is jöhet. Úgy tudom hogy a kód külön uv-epromban van a szoftverrel együtt.
Leginkább Budapest érdekelne.
Íróm van flash memóriához de ilyet még nem csináltam.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4927
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5787 Dátum: 2021 Október, 28, 15:57:53 pm »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy nexia Ecu-ból hol tudják kiiktatni a gyári indításgátlót? Akár privátba is jöhet. Úgy tudom hogy a kód külön uv-epromban van a szoftverrel együtt.
Leginkább Budapest érdekelne.
Íróm van flash memóriához de ilyet még nem csináltam.

vegyél immo nélküli ecu-t olcsóbb lesz
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 310
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5788 Dátum: 2021 Október, 28, 17:04:57 pm »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy nexia Ecu-ból hol tudják kiiktatni a gyári indításgátlót? Akár privátba is jöhet. Úgy tudom hogy a kód külön uv-epromban van a szoftverrel együtt.
Leginkább Budapest érdekelne.
Íróm van flash memóriához de ilyet még nem csináltam.

vegyél immo nélküli ecu-t olcsóbb lesz

Köszönöm a választ. A kérdés hogy mi a kódja az immo nélküli ecu-nak, mert az enyém abs+klíma+immo, ecu száma 16199550 DM, kód BUPW, 1,5 8V 55kW, (1997-es)
Nem tudom létezik-e ilyen nyilvános lista. Nyilván egy 16 szelepes ecu nem örülne egy 8 szelepes motornak.
Az eprom tartalma elegendő lenne. A bontósok nem állnak a helyzet magaslatán az apró részletek tekintetében.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4927
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5789 Dátum: 2021 Október, 29, 06:47:13 am »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy nexia Ecu-ból hol tudják kiiktatni a gyári indításgátlót? Akár privátba is jöhet. Úgy tudom hogy a kód külön uv-epromban van a szoftverrel együtt.
Leginkább Budapest érdekelne.
Íróm van flash memóriához de ilyet még nem csináltam.

vegyél immo nélküli ecu-t olcsóbb lesz

Köszönöm a választ. A kérdés hogy mi a kódja az immo nélküli ecu-nak, mert az enyém abs+klíma+immo, ecu száma 16199550 DM, kód BUPW, 1,5 8V 55kW, (1997-es)
Nem tudom létezik-e ilyen nyilvános lista. Nyilván egy 16 szelepes ecu nem örülne egy 8 szelepes motornak.
Az eprom tartalma elegendő lenne. A bontósok nem állnak a helyzet magaslatán az apró részletek tekintetében.

ABS lényegtelen mert külön vezérlő,klimát pedig tudja az összes,kék vagy fekete csatis
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu