Szerző Téma: Jó tudni!  (Megtekintve 468386 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1960 Dátum: 2021 November, 17, 09:24:47 am »
így van, Molnál én is 479.90ért láttam, shellnél 480.. szóval szerintem én a Molon tankolok, ott olcsóbb  :omg: :szetvert: :sunyi: :rohog: :rohog: :fetreng:
Amúgy az üzembezárási pont a fedezeti pont alatt van. Fedezeti pontnál 0 a nyereség, alatta veszteség van. Ekkor a változó költségeit még kitermeli, sőt a fix költségek egyre csökkenő részét is. Ha itt leáll, akkor a fix költségek teljes egészében jelentkeznek, tehát még rosszabbul jár.
Amint eléri az üzembezárási pontot, na ott már minden mindegy, a működés nagyobb veszteséget termel, mint a bezárás.

Akkor most kezdj el úgy kalkulálni, hogy:
1, gyengül a Ft
2, erősödik az USD (mert ugye az olaj ára dollárban van)
3, hatóságilag megmondják, hogy mennyiért adhatod
4, a költségeid max. emelkednek, de nem csökkennek az erősödő infláció miatt.

Egyébként most kezd el visszanyalni a fagyi, hogy elértéktelnítették a Ft-ot. Az olaj ára volt ennél már 20-25%-al is magasabb (2011-2014), csak akkor az USD csaknem 2/3-volt a jelenlegi árfolyamnak. Ha elérné az olaj ára a 100$-os árat, akkor 520-as árhoz viszonyítva akár 650 is lehet az üzemanyag ára.

Nem sajnálok egy benzinkutat sem, de azért nem lennék boldog a helyükben. Már évek óta lehetett hallani, hogy túl olcsó az olaj, vissza akarják fogni a kitermelést, mert ugye a kitermelőknek ez az érdekük. Meg is tették, közben egyre nagyobb kereslete lett az olajnak. Szerintem simán benne van a pakliban a 100$-os olajár. Az utóbbi egy évben majdnem duplázódott az ára.

Ha azt mondod, hogy csak 3 hónap, akkor én azt mondom, hogy nézd meg mennyi volt az ára 3 hónappal ezelőtt. :) kb. 25-30%-al emelkedett. :) Bízzunk benne, hogy megtörik a trend, mert így 3 hónap múlva 600 felett fogunk tankolni :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Ismer olyat akinek Daewoo-ja van
  • ******
  • Hozzászólások: 413
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1961 Dátum: 2021 November, 17, 14:26:42 pm »
így van, Molnál én is 479.90ért láttam, shellnél 480.. szóval szerintem én a Molon tankolok, ott olcsóbb  :omg: :szetvert: :sunyi: :rohog: :rohog: :fetreng:
Amúgy az üzembezárási pont a fedezeti pont alatt van. Fedezeti pontnál 0 a nyereség, alatta veszteség van. Ekkor a változó költségeit még kitermeli, sőt a fix költségek egyre csökkenő részét is. Ha itt leáll, akkor a fix költségek teljes egészében jelentkeznek, tehát még rosszabbul jár.
Amint eléri az üzembezárási pontot, na ott már minden mindegy, a működés nagyobb veszteséget termel, mint a bezárás.

Akkor most kezdj el úgy kalkulálni, hogy:
1, gyengül a Ft
2, erősödik az USD (mert ugye az olaj ára dollárban van)
3, hatóságilag megmondják, hogy mennyiért adhatod
4, a költségeid max. emelkednek, de nem csökkennek az erősödő infláció miatt.

Egyébként most kezd el visszanyalni a fagyi, hogy elértéktelnítették a Ft-ot. Az olaj ára volt ennél már 20-25%-al is magasabb (2011-2014), csak akkor az USD csaknem 2/3-volt a jelenlegi árfolyamnak. Ha elérné az olaj ára a 100$-os árat, akkor 520-as árhoz viszonyítva akár 650 is lehet az üzemanyag ára.

Nem sajnálok egy benzinkutat sem, de azért nem lennék boldog a helyükben. Már évek óta lehetett hallani, hogy túl olcsó az olaj, vissza akarják fogni a kitermelést, mert ugye a kitermelőknek ez az érdekük. Meg is tették, közben egyre nagyobb kereslete lett az olajnak. Szerintem simán benne van a pakliban a 100$-os olajár. Az utóbbi egy évben majdnem duplázódott az ára.

Ha azt mondod, hogy csak 3 hónap, akkor én azt mondom, hogy nézd meg mennyi volt az ára 3 hónappal ezelőtt. :) kb. 25-30%-al emelkedett. :) Bízzunk benne, hogy megtörik a trend, mert így 3 hónap múlva 600 felett fogunk tankolni :)
Lesz itt még nagy szopó.... mert ha megnézitek, hogyan alakult az elmúlt 5 évben a nyersolaj ára akkor lehet látni, hogy ha nem vesszük figyelembe 2020-at akkor simán lehet 100-120 dollár között az ár.
https://www.portfolio.hu/arfolyam/BRENT/DB%20Brent
És Rammsteinnek igaza van mert a rettenetesen gyenge forint miatt még drágábban tankolunk. de majd feb. 15-én újra meghúzzk 3 hónapra az árat és a választás után meg majd rákenik az ellenékre, hogy miért ilyen magas a benzin ára. Ki van ez találva.
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1962 Dátum: 2021 November, 17, 19:32:18 pm »
így van, Molnál én is 479.90ért láttam, shellnél 480.. szóval szerintem én a Molon tankolok, ott olcsóbb  :omg: :szetvert: :sunyi: :rohog: :rohog: :fetreng:
Amúgy az üzembezárási pont a fedezeti pont alatt van. Fedezeti pontnál 0 a nyereség, alatta veszteség van. Ekkor a változó költségeit még kitermeli, sőt a fix költségek egyre csökkenő részét is. Ha itt leáll, akkor a fix költségek teljes egészében jelentkeznek, tehát még rosszabbul jár.
Amint eléri az üzembezárási pontot, na ott már minden mindegy, a működés nagyobb veszteséget termel, mint a bezárás.

Akkor most kezdj el úgy kalkulálni, hogy:
1, gyengül a Ft
2, erősödik az USD (mert ugye az olaj ára dollárban van)
3, hatóságilag megmondják, hogy mennyiért adhatod
4, a költségeid max. emelkednek, de nem csökkennek az erősödő infláció miatt.

Egyébként most kezd el visszanyalni a fagyi, hogy elértéktelnítették a Ft-ot. Az olaj ára volt ennél már 20-25%-al is magasabb (2011-2014), csak akkor az USD csaknem 2/3-volt a jelenlegi árfolyamnak. Ha elérné az olaj ára a 100$-os árat, akkor 520-as árhoz viszonyítva akár 650 is lehet az üzemanyag ára.

Nem sajnálok egy benzinkutat sem, de azért nem lennék boldog a helyükben. Már évek óta lehetett hallani, hogy túl olcsó az olaj, vissza akarják fogni a kitermelést, mert ugye a kitermelőknek ez az érdekük. Meg is tették, közben egyre nagyobb kereslete lett az olajnak. Szerintem simán benne van a pakliban a 100$-os olajár. Az utóbbi egy évben majdnem duplázódott az ára.

Ha azt mondod, hogy csak 3 hónap, akkor én azt mondom, hogy nézd meg mennyi volt az ára 3 hónappal ezelőtt. :) kb. 25-30%-al emelkedett. :) Bízzunk benne, hogy megtörik a trend, mert így 3 hónap múlva 600 felett fogunk tankolni :)
Lesz itt még nagy szopó.... mert ha megnézitek, hogyan alakult az elmúlt 5 évben a nyersolaj ára akkor lehet látni, hogy ha nem vesszük figyelembe 2020-at akkor simán lehet 100-120 dollár között az ár.
https://www.portfolio.hu/arfolyam/BRENT/DB%20Brent
És Rammsteinnek igaza van mert a rettenetesen gyenge forint miatt még drágábban tankolunk. de majd feb. 15-én újra meghúzzk 3 hónapra az árat és a választás után meg majd rákenik az ellenékre, hogy miért ilyen magas a benzin ára. Ki van ez találva.

Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.
Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak.  Van egy olyan mondat is benne, nem jelenthet semmilyen más okból sem üzemszünetet. Pl áramszünet. Pl bedöglik a szivattyú. Pl elmegy a világítás.


Növeltem a használtautó értéket megtöltöttem 3ezeré' AdBlue-val. Csak lestem, kulccsal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1963 Dátum: 2021 November, 18, 07:47:33 am »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.
« Utoljára szerkesztve: 2021 November, 18, 08:35:32 am írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Ismer olyat akinek Daewoo-ja van
  • ******
  • Hozzászólások: 413
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1964 Dátum: 2021 November, 18, 08:49:28 am »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.
Én a spájzolásnál a 20 literes marmonannára gondoltam.... :hahota: :hahota: :hahota: :yoyo: :yoyo: :yoyo:
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1965 Dátum: 2021 November, 18, 09:25:36 am »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
a.) Szomszédomnak vannak kútjaik. b.) dolgozunk üzemenyag kisker vállalatnak. Megkérdeztem. A MOL nagyker árát tudom, amiből még kapnak egyedi, mennyiségi kedvezményt, tehát a leírtnál is magasabb az árrés  :)
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
Nem szerintem, mindenki szerint. Minap is melkedett 5 Ft-al a benzina.
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
Minden attól függ. Egy belvárosi ingatlanon drágább volt kutat építeni (jellemzően hitelből), mint egy ipari parkban.
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
Lázadnék, már írtam. Perpill a népesség 99,9%-nak jó, 0,1-nek meg baromi szar és ehhez eléggé nehéz társadalmi támogatottságot szerezni. Ezt nem én mondom, a kút tulajdonosok. Gondolom az eon tulajdonosi kör ugyanezt mondta a rezsicsökkentés kitalálásakor.
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)
Kútként a beszerzési ár a változó és ha van akkor a hitelkamat, munkabérek, egyéb rezsi, pl a gáz és vill energia ára. Tervezni nem lehet, még a bevételt sem, az attól függ. Eddig ha hozzád jártak a diszkont árért most inkább bemegy az első kútra, mert ugyannnyiért kap omv benyát. Szerintem inkább a "prémium" saját adalékot fogják kispórolni mindenhol.


AdBlue: 285ért volt pisztolyból a hiszti előtt, most 378-ért adták. Kb 40% áremelés. Kannában 1300/liter, mert azt tudta felvásárolni a bolond :) Ennyi...

Valamint szeretnék informatikai vállalkozóként őstermelői igazolványt szerezni. Ugyanis azt csak adott (mezőgazdasági) tevékenységre lehet. Hogy miért is? Az indok nagyjából az, hogy mert a 18-19. századi naiv festményeket sokkal több a parasztábrázolás, mint az informatikus.   :yoyo:
« Utoljára szerkesztve: 2021 November, 18, 09:31:09 am írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1966 Dátum: 2021 November, 18, 11:15:07 am »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
a.) Szomszédomnak vannak kútjaik. b.) dolgozunk üzemenyag kisker vállalatnak. Megkérdeztem. A MOL nagyker árát tudom, amiből még kapnak egyedi, mennyiségi kedvezményt, tehát a leírtnál is magasabb az árrés  :)
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
Nem szerintem, mindenki szerint. Minap is melkedett 5 Ft-al a benzina.
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
Minden attól függ. Egy belvárosi ingatlanon drágább volt kutat építeni (jellemzően hitelből), mint egy ipari parkban.
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
Lázadnék, már írtam. Perpill a népesség 99,9%-nak jó, 0,1-nek meg baromi szar és ehhez eléggé nehéz társadalmi támogatottságot szerezni. Ezt nem én mondom, a kút tulajdonosok. Gondolom az eon tulajdonosi kör ugyanezt mondta a rezsicsökkentés kitalálásakor.
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)
Kútként a beszerzési ár a változó és ha van akkor a hitelkamat, munkabérek, egyéb rezsi, pl a gáz és vill energia ára. Tervezni nem lehet, még a bevételt sem, az attól függ. Eddig ha hozzád jártak a diszkont árért most inkább bemegy az első kútra, mert ugyannnyiért kap omv benyát. Szerintem inkább a "prémium" saját adalékot fogják kispórolni mindenhol.


AdBlue: 285ért volt pisztolyból a hiszti előtt, most 378-ért adták. Kb 40% áremelés. Kannában 1300/liter, mert azt tudta felvásárolni a bolond :) Ennyi...

Valamint szeretnék informatikai vállalkozóként őstermelői igazolványt szerezni. Ugyanis azt csak adott (mezőgazdasági) tevékenységre lehet. Hogy miért is? Az indok nagyjából az, hogy mert a 18-19. századi naiv festményeket sokkal több a parasztábrázolás, mint az informatikus.   :yoyo:

1, értem. Talán tudsz kettő példát, és akkor mindenkinek kijön a matek. :) Ja, és ezt írod: mennyiségi kedvezményt. Mert ugyez azt most tudják, hogy az ő értékesített mennyiségükre hogy hat ez a szabályozás? Ha kevesebb fogy, mert kevesebben tankolnak náluk, akkor ugye ez a kedvezmény is csökken. Te is írod: Eddig ha hozzád jártak a diszkont árért most inkább bemegy az első kútra, mert ugyannnyiért kap omv benyát. Szóval ez öngól.
2, na és akkor ez mit jelent az általad írt árréssel? És hol vagyunk még a 3 hónaphoz képest.
3, de eddig tudtak alkalmazkodni a piaci helyzethez
4, ja, hát akkor ilyen elven Lölö vagyonát is el lehetne venni, hisz az még több embernek nem tetszik!  :rohog: Ez milyen politikai irányzat, hogy mint kormányzó párt elkúrom a Ft árfolyamot, majd mutogatok a benzinkutakra, hogy miattuk drága az üzemanyag! Ne röhögtess Attis :D El lett mondva, hogy az olaj világpiaci ára ettől volt már lényegesen több is, még sem volt hiszti a kormány részéről! Na, vajon miért? :D Most azért van a hatósági árazás, mert visszanyalt a fagyi, az infláció meg nő!
5, dehogynem tudtál tervezni. Ha a költségeid változnak, akkor árat emelsz. Vagy te nem így szoktad? Ez elégg kiszámítható, hisz ha emelkedik az olaj ára, akkor minden egyes versenytárs kénytelen emelni. Egyedül a fogyasztás az, ami változik, de azzal meg azért már tapasztalati adtok alapján lehet jósolni. De  ha még rosszul is jósolsz elsőre, ott a 3.-as pont. Arról meg ne is beszéljünk, hogy máról-holnapra teljesen másképp tervezel, pláne úgy, hogy nem volt ilyen korábban.

Még egyszer mondom, nem sajnálom a kutakat. A módszer viszont nem tetszik, hogy mint állam elrontok valamit (Ft árfolyam), majd számon kérem máson. Értem, hogy nincs mozgásterük, és nem akarnak még magasabb inflációt, de más f@szával verni a csalánt sem szép dolog. :) Ki tudja ki mikor fog sorra kerülni. :)


Adblue: szóval akkor hiány van, kösz a megerősítést! :D
« Utoljára szerkesztve: 2021 November, 18, 11:43:18 am írta Rammstein »
Epica 2.0 D

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1967 Dátum: 2021 November, 18, 11:22:40 am »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.
Én a spájzolásnál a 20 literes marmonannára gondoltam.... :hahota: :hahota: :hahota: :yoyo: :yoyo: :yoyo:

20l annyira kis mennyiség szerintem, hogy nem igazén éri meg vele játszani. Persze, pár doboz sör árát, azért meg lehetne spórolni. :) Ilyen mennyiségnek szerintem nem a spórolásnál van szerepe, hanem ha hiány alakulna ki, akkor még el tudsz menni pár száz km-t.
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1968 Dátum: 2021 November, 18, 14:18:15 pm »
Én csak annyit mondtam, a veszteség akkor magasabb, ha nem termeled ki mondjuk a hitelt, bérleti díjat, franchise díjat. Amit akkor is kell, ha nulla bevételed :)
Így van, nem kell sajnálni a kutakat, jó 30-40 Ft még most is az árrés.
Hosszú távon majd bespájzolok.

1, honnan tudod, hogy mekkora az árrés? mert ugye ez esetenként változik, ugyanis mások a költségek...
2, szerinted mi történik az árréssel, ha emelkedi az USD vagy/és az olaj ára? - mint ahogy az várható
3, honnan tudod, hogy ez sok vagy kevés? - ugye függ az eladott mennyiségtől...
4, ha mindkét kezed hátrakötnék, akkor tudnál verekedni? - mert ugye le lett írva, hogy mitől függ az üzemanyag ára, ill. fix árat is megszabtak
5, hogy tudsz tervezni, ha az egyeneltben több ismeretlen tényező szerepel ellenben az eladási ár az fix... :)



Lázadnék, ha nekem meg akárnák mondani mennyiért és mikor kell dolgozzak. 

És még ez sem teljesen jó hasonlat. Úgy kellene dolgozz, hogy megmondják, hogy mennyiért, de a költségeidet nem tudod befolyásolni, várhatóan emelkedni fognak... A mikort nem mondja meg senki.



csal le van zárva a pisztoly egy fedéllel, csak a  kutas adhatja ki csak tankba, asszem 50 litert talán? MOL. Amúgy háromszáz valamennyi. Kollegám most jött Horvátóból, aszongy' ott nem is hallottak az adblue hiányról.

Ha volnátok szívesek segíteni elterjeszteni, hogy leálltak a gyufa és fogpiszkálógyárak, iszonyatos hiány várható, Szváziföldön már jegyre adják. Vennék egy-egy raklappal és min 2-3x áron eladnám mikor kifosztja a jónép a boltokat. Beteszem a pandémia elején bespájzolt WCpapír és liszt mellé :)


Ugye a hiány nem csak abban jelenik meg, hogy nincs valami, hanem ha van, akkor csak magasabb áron.. Másrészt, ha a gyártók azóta is korlátozzák a termelést és a kiszállítást, akkor majd náluk is korlátozások lesznek. Addig elég csak drágábban adni. ;)

Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lett volna probléma itthon sem, ha nem spájzolnak be emberek. De ugye ha nem vár ki midenki, akkor kb. az történik, mint UK-ben a benzinnel -> FOMO. És mindenki sosem fog kivárni. :)

Ja, bespajzolni biokomponenses uzemanyagot az almos konyv szerint nem tul celszeru. :) ezt mondjuk faszan megcsinalta az EU, h inkabb romoljon, csak csokkentsuk a fuggoseget az olajkitermelo orszagoktol 5%-ban. :) bar az is igaz, h nagy mennyiseget otthon csak traktorosok tarolnak, par 100 liternel nem igazan eri meg.
Én a spájzolásnál a 20 literes marmonannára gondoltam.... :hahota: :hahota: :hahota: :yoyo: :yoyo: :yoyo:

20l annyira kis mennyiség szerintem, hogy nem igazén éri meg vele játszani. Persze, pár doboz sör árát, azért meg lehetne spórolni. :) Ilyen mennyiségnek szerintem nem a spórolásnál van szerepe, hanem ha hiány alakulna ki, akkor még el tudsz menni pár száz km-t.
Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1969 Dátum: 2021 November, 18, 14:33:49 pm »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1970 Dátum: 2021 November, 18, 14:53:44 pm »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1971 Dátum: 2021 November, 18, 16:19:08 pm »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.

Akkor mondom másképp: tök ellentétesen cselekszel, ha spájzolsz, mint amit gondolsz. :)

És mitől lehetnek azok a problémák? Azt elfelejtetted leírni. Csak arról írtál, hogy ez még most is mindenkinek megéri és a nagy többség érdekében, de jó ez. :)

Le lett írva, hogy nem tudod, hogy mennyi üzemanyagot fogsz tudni eladni. :) Meg az is, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor alá kell menj az árnak nevenincs kútként. Ráadásul ugyenzt írtad te is, csak két külön bekezdésben. :) És akkor nem írom le sokadjára, hogy miben nincs továbbra sem mozgástered.

Ha így gondolnád, hogy a kút üzemelni fog, akkor miért is akarsz spájzolni?  :rohog: Saját magaddal vagy ellentmondásban. Ha egy kút üzemel, és van üzemanyag, akkor mi értelme van a spájzolásnak? Jön egy meteorit? Eddig is jöhetett volna. :) A MOL-t meg várjuk ki, hogy mit fog tenni, ha esetleg felkúszik az olaj ára 100$-a a következő hónapokban. ;)  :oke: Biztos vagyok benne, hogy meglepődnél! Vagy éppen nem, mert spájzolsz  :hahota: :rohog: De az meg megint csak engem igazol...  :yoyo:

Dehogy kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt... naív megközelítés... Hány embernek értéktelenítették el a pénzét? aztán ne menjünk mélyebbre, hogy milyen összeget nyúltak le MANYUP pénzekből, stb. Tegye fel a kezét az az állítólagos többség, akinek érdeke a gyenge forint!  :rohog: Nem látom a kezeket... :D :taps: De ha igaz lenne, amit gondolsz, akkor miért nem Lölö magánvagyonával veri a csalánt?  :hahota:
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1972 Dátum: 2021 November, 18, 21:19:38 pm »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.

Akkor mondom másképp: tök ellentétesen cselekszel, ha spájzolsz, mint amit gondolsz. :)

És mitől lehetnek azok a problémák? Azt elfelejtetted leírni. Csak arról írtál, hogy ez még most is mindenkinek megéri és a nagy többség érdekében, de jó ez. :)

Le lett írva, hogy nem tudod, hogy mennyi üzemanyagot fogsz tudni eladni. :) Meg az is, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor alá kell menj az árnak nevenincs kútként. Ráadásul ugyenzt írtad te is, csak két külön bekezdésben. :) És akkor nem írom le sokadjára, hogy miben nincs továbbra sem mozgástered.

Ha így gondolnád, hogy a kút üzemelni fog, akkor miért is akarsz spájzolni?  :rohog: Saját magaddal vagy ellentmondásban. Ha egy kút üzemel, és van üzemanyag, akkor mi értelme van a spájzolásnak? Jön egy meteorit? Eddig is jöhetett volna. :) A MOL-t meg várjuk ki, hogy mit fog tenni, ha esetleg felkúszik az olaj ára 100$-a a következő hónapokban. ;)  :oke: Biztos vagyok benne, hogy meglepődnél! Vagy éppen nem, mert spájzolsz  :hahota: :rohog: De az meg megint csak engem igazol...  :yoyo:

Dehogy kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt... naív megközelítés... Hány embernek értéktelenítették el a pénzét? aztán ne menjünk mélyebbre, hogy milyen összeget nyúltak le MANYUP pénzekből, stb. Tegye fel a kezét az az állítólagos többség, akinek érdeke a gyenge forint!  :rohog: Nem látom a kezeket... :D :taps: De ha igaz lenne, amit gondolsz, akkor miért nem Lölö magánvagyonával veri a csalánt?  :hahota:

??? mi is a bajod most velem?
Meg a tanárok fizetését se emelték. És még számtalan dolgot. Ennek mi köze a benzinhez?
Teljesen igazad van, verhetné akárkiével, most pont a kutasokéval teszi.  Biztos van vmi statisztikája milyen pártállásúak a kutasok :) Vagy nemzeti kúttársaságot akar :)
Áttételesen az enyémmel is, onnan biztos nem lesz megrendelés mostanában.
Azt is beszéltük, az államadósságot úgy a legegyszerűbb kinullázni, ha inflációval megeteted a hozamot.  Adták vették nyakra főre az államkötvényt, látható volt, hogy ez lesz a kimenete.
Felteszem a kezem, devizában számlázunk :) VAlszeg az összes autógyár is így van, aki Ft-ban fizet az itteni beszállítónak, munkásnak és Euróban adja el a verdát. És általában aki exportra termel hazai költségekkel.

  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1973 Dátum: 2021 November, 18, 21:37:20 pm »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.

Akkor mondom másképp: tök ellentétesen cselekszel, ha spájzolsz, mint amit gondolsz. :)

És mitől lehetnek azok a problémák? Azt elfelejtetted leírni. Csak arról írtál, hogy ez még most is mindenkinek megéri és a nagy többség érdekében, de jó ez. :)

Le lett írva, hogy nem tudod, hogy mennyi üzemanyagot fogsz tudni eladni. :) Meg az is, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor alá kell menj az árnak nevenincs kútként. Ráadásul ugyenzt írtad te is, csak két külön bekezdésben. :) És akkor nem írom le sokadjára, hogy miben nincs továbbra sem mozgástered.

Ha így gondolnád, hogy a kút üzemelni fog, akkor miért is akarsz spájzolni?  :rohog: Saját magaddal vagy ellentmondásban. Ha egy kút üzemel, és van üzemanyag, akkor mi értelme van a spájzolásnak? Jön egy meteorit? Eddig is jöhetett volna. :) A MOL-t meg várjuk ki, hogy mit fog tenni, ha esetleg felkúszik az olaj ára 100$-a a következő hónapokban. ;)  :oke: Biztos vagyok benne, hogy meglepődnél! Vagy éppen nem, mert spájzolsz  :hahota: :rohog: De az meg megint csak engem igazol...  :yoyo:

Dehogy kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt... naív megközelítés... Hány embernek értéktelenítették el a pénzét? aztán ne menjünk mélyebbre, hogy milyen összeget nyúltak le MANYUP pénzekből, stb. Tegye fel a kezét az az állítólagos többség, akinek érdeke a gyenge forint!  :rohog: Nem látom a kezeket... :D :taps: De ha igaz lenne, amit gondolsz, akkor miért nem Lölö magánvagyonával veri a csalánt?  :hahota:
Dehogy állítottam, egyiket sem. Eszmét futtattam, elmeséltem amit közvetlenül a kút tulajtól és üzemeltetőtől hallottam.
Meg a tanárok fizetését se emelték. És még számtalan dolgot. Ennek mi köze a benzinhez?
Teljesen igazad van, verhetné akárkiével, most pont a kutasokéval teszi.  Biztos van vmi statisztikája milyen pártállásúak a kutasok :) Vagy nemzeti kúttársaságot akar :)
Áttételesen az enyémmel is, onnan biztos nem lesz megrendelés mostanában.
Azt is beszéltük, az államadósságot úgy a legegyszerűbb kinullázni, ha inflációval megeteted a hozamot.  Adták vették nyakra főre az államkötvényt, látható volt, hogy ez lesz a kimenete.
Felteszem a kezem, devizában számlázunk :) Valszeg az összes autógyár is így van, aki Ft-ban fizet az itteni beszállítónak, munkásnak és Euróban adja el a verdát. És általában aki exportra termel hazai költségekkel. Eddig 1000 Euró ment el bérköltségre most már csak 800... Elképzelhető, hogy a jóembernek is jobb hogy van munkahelye, nem viszik még keletebbre  a gyártást. Mondom elképzelhető, tehát nem állítom! :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1974 Dátum: 2021 November, 20, 09:23:26 am »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.

Akkor mondom másképp: tök ellentétesen cselekszel, ha spájzolsz, mint amit gondolsz. :)

És mitől lehetnek azok a problémák? Azt elfelejtetted leírni. Csak arról írtál, hogy ez még most is mindenkinek megéri és a nagy többség érdekében, de jó ez. :)

Le lett írva, hogy nem tudod, hogy mennyi üzemanyagot fogsz tudni eladni. :) Meg az is, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor alá kell menj az árnak nevenincs kútként. Ráadásul ugyenzt írtad te is, csak két külön bekezdésben. :) És akkor nem írom le sokadjára, hogy miben nincs továbbra sem mozgástered.

Ha így gondolnád, hogy a kút üzemelni fog, akkor miért is akarsz spájzolni?  :rohog: Saját magaddal vagy ellentmondásban. Ha egy kút üzemel, és van üzemanyag, akkor mi értelme van a spájzolásnak? Jön egy meteorit? Eddig is jöhetett volna. :) A MOL-t meg várjuk ki, hogy mit fog tenni, ha esetleg felkúszik az olaj ára 100$-a a következő hónapokban. ;)  :oke: Biztos vagyok benne, hogy meglepődnél! Vagy éppen nem, mert spájzolsz  :hahota: :rohog: De az meg megint csak engem igazol...  :yoyo:

Dehogy kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt... naív megközelítés... Hány embernek értéktelenítették el a pénzét? aztán ne menjünk mélyebbre, hogy milyen összeget nyúltak le MANYUP pénzekből, stb. Tegye fel a kezét az az állítólagos többség, akinek érdeke a gyenge forint!  :rohog: Nem látom a kezeket... :D :taps: De ha igaz lenne, amit gondolsz, akkor miért nem Lölö magánvagyonával veri a csalánt?  :hahota:

??? mi is a bajod most velem?
Meg a tanárok fizetését se emelték. És még számtalan dolgot. Ennek mi köze a benzinhez?
Teljesen igazad van, verhetné akárkiével, most pont a kutasokéval teszi.  Biztos van vmi statisztikája milyen pártállásúak a kutasok :) Vagy nemzeti kúttársaságot akar :)
Áttételesen az enyémmel is, onnan biztos nem lesz megrendelés mostanában.
Azt is beszéltük, az államadósságot úgy a legegyszerűbb kinullázni, ha inflációval megeteted a hozamot.  Adták vették nyakra főre az államkötvényt, látható volt, hogy ez lesz a kimenete.
Felteszem a kezem, devizában számlázunk :) VAlszeg az összes autógyár is így van, aki Ft-ban fizet az itteni beszállítónak, munkásnak és Euróban adja el a verdát. És általában aki exportra termel hazai költségekkel.

Semmi bajom veled :) a logikatlan kijelentesekkel van csak :)

Elozo allitasod az volt, h a "tobbseg erdekeben". Erre hoztam peldakent, h a ft gyengites nem a tobbseg erdeke. Gyakorlatilag egyre kevesebbet er a penzed. Ez meg ugy kapcsolodik a hatosagi ar bevezetesehez, h teves gazdasagi dotesek vezettek a jelenlegi helyzethez, ahol mint lathato a problemat a benzinkutakkal "oldatjak" meg. Szoval, nem azert hatosagi araz a kormany, mert robin hoodot jatszik, mint ahogy probalod beallitani, hanem elk*rt gazdasagpolitika most nyal vissza. Nyilvan az alapkamatot sem azert emelik ilyen leptekekben, mert minden rendben lenne, csak azt is latni kell, h az meg inflacio gerjeszto hatasu.

Nem az a lenyeg, h te miben szamlazol. A tobbsegrol volt szo - ezt te allitottad, h a tobbsegnek tesznek jot. Egyebkent hiaba teszed fel a kezed, mert statisztikak szerint 13%-al nott az ingatlanok atlag ara, az elelmiszerek, gyumolcsok ara is merdeken emelkedett. Az inflacio sokkal magasabb, mint amit allitanak, de ez a szamitas gyengesegere vezetheto vissza. Szoval hiaba szamlazol Euroban, kevesebbet er a penzed. Nyilvan nem mindenrol a kormany tehet, de az aremelkedes jelentos resze irhato a szamlajukra.
Annak meg az az oka, h Euro nem emelkedett olyan mertekben, mint az USD es CHF, h az egesz euro zona gyengelkedik. Ha az gyengelkedik, akkor itthon meg cudarabb vilag lesz, mint tolunk nyugatabbra es tovabb fog tartani.

Az allamadossagot nem latom, h kinullaztak volna  :yoyo: Te hol latsz ilyet?  :rohog:

Btw: allamadossag megetetese: meg ha igaz is lenne, akkor kinek a penzet ertektelenitik el? Na, ki vett nagy tetelben allampapirt? Elarulom, a magyarok. Emlekszem, h milyen buszken reklamoztak, h a magyar lakossag mibe fektetett.  :hahota: akkor ez is a tobbseg erdeke lenne? :) amugy annyibol jo a felvetes, h az allamadossag sem csokkent jelentosen, a penz meg ertektelenedik... bar ezt biztos tudjak, mert Euroban is vettek fel hitelt  :hahota:

https://index.hu/gazdasag/2021/09/13/devizakotveny-akk-allamadossag-inflacio-elemzo/
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1975 Dátum: 2021 November, 24, 06:38:14 am »

Nálam az utóbbi lenne a cél :)
5 db 20-as ballon, az 1500-2000 km hatótáv.
Nem beszélve arról, házhoz hozza a szomszéd :)

Mondjuk 2 hónap alatt csak elfogy, annyit meg kibír.
De ha minden kötél szakad, akkor kimosom az egyik IBC-met és abba hozatok + fuel stabilizer adalék. Amúgy a gázolaj krumplisütő komponense kevésbé romlékony, mint a 95-ösben az alkesz és víz oldata.

Ha hiányra készülsz, akkor elismered, hogy mégis csak úgy gondolod, hogy ez a lépés nem garantálja a problémamentes üzemanyagellátást. :) Mert egyébként jelenleg nem mutatkozik még egyéb jele egy lehetséges hiánynak. Ha meg így van,, akkor mi mellett vagy ellen érvelsz azt nem értem. :)

persze, van fuel stabilizer, ami nem is olcsó, mint tudjuk. :) Persze, ha nincs nafta, akkor minden csepp üzemanyag aranyat ér. 1000l felett bejelentési kötelezettséged van!  :hahota:


??? érveltem volna valami mellett? Csak leírtam mit gondolok. Ha kutas lennék, lázadnék. Ezt is leírtam. Nekem mégiscsak jobb akárhol tankolni 480-ért mint csak egy helyen. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem lehetnek problémák.
Mivel a diszkont kutak eddig is ugyanennyiért tudták adni, pillanatnyilag van benne tartalék.
Mivel a MOL nyilatkozata szerint szíves örömest átveszi bármely kút üzemeltetését, arra következtetek, hogy a nagyker árban is jócskán van tartalék. A kút meg választhat, ő vagy más, de a kút üzemelni fog. Megnézem amikor a MOL nem ad el saját üzemeltetésű kútjának jó áron bármit is. Nem franchise-nak, saját üzemeltetést nyilatkoztak.
És igen, kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt - a többség érdekében. Erősen szocialista. A fehér-Zay szerint meg kisebb autót kell venni, kevesebb vizet és áramot használni - állítólag ő a bal oldal. Tisztába kéne végre tenni ki a populista, ki a multipárti, ki a jobb és a bal.   :yoyo:

Igen, 999,9 litert gondoltam az egy köbméteres IBC-be :) Na jó, legyen 999 a kerek számok miatt.

Akkor mondom másképp: tök ellentétesen cselekszel, ha spájzolsz, mint amit gondolsz. :)

És mitől lehetnek azok a problémák? Azt elfelejtetted leírni. Csak arról írtál, hogy ez még most is mindenkinek megéri és a nagy többség érdekében, de jó ez. :)

Le lett írva, hogy nem tudod, hogy mennyi üzemanyagot fogsz tudni eladni. :) Meg az is, hogy ha versenyképes akarsz maradni, akkor alá kell menj az árnak nevenincs kútként. Ráadásul ugyenzt írtad te is, csak két külön bekezdésben. :) És akkor nem írom le sokadjára, hogy miben nincs továbbra sem mozgástered.

Ha így gondolnád, hogy a kút üzemelni fog, akkor miért is akarsz spájzolni?  :rohog: Saját magaddal vagy ellentmondásban. Ha egy kút üzemel, és van üzemanyag, akkor mi értelme van a spájzolásnak? Jön egy meteorit? Eddig is jöhetett volna. :) A MOL-t meg várjuk ki, hogy mit fog tenni, ha esetleg felkúszik az olaj ára 100$-a a következő hónapokban. ;)  :oke: Biztos vagyok benne, hogy meglepődnél! Vagy éppen nem, mert spájzolsz  :hahota: :rohog: De az meg megint csak engem igazol...  :yoyo:

Dehogy kevesek magánvagyonával veri Viktor a csalánt... naív megközelítés... Hány embernek értéktelenítették el a pénzét? aztán ne menjünk mélyebbre, hogy milyen összeget nyúltak le MANYUP pénzekből, stb. Tegye fel a kezét az az állítólagos többség, akinek érdeke a gyenge forint!  :rohog: Nem látom a kezeket... :D :taps: De ha igaz lenne, amit gondolsz, akkor miért nem Lölö magánvagyonával veri a csalánt?  :hahota:

??? mi is a bajod most velem?
Meg a tanárok fizetését se emelték. És még számtalan dolgot. Ennek mi köze a benzinhez?
Teljesen igazad van, verhetné akárkiével, most pont a kutasokéval teszi.  Biztos van vmi statisztikája milyen pártállásúak a kutasok :) Vagy nemzeti kúttársaságot akar :)
Áttételesen az enyémmel is, onnan biztos nem lesz megrendelés mostanában.
Azt is beszéltük, az államadósságot úgy a legegyszerűbb kinullázni, ha inflációval megeteted a hozamot.  Adták vették nyakra főre az államkötvényt, látható volt, hogy ez lesz a kimenete.
Felteszem a kezem, devizában számlázunk :) VAlszeg az összes autógyár is így van, aki Ft-ban fizet az itteni beszállítónak, munkásnak és Euróban adja el a verdát. És általában aki exportra termel hazai költségekkel.

Semmi bajom veled :) a logikatlan kijelentesekkel van csak :)

Elozo allitasod az volt, h a "tobbseg erdekeben". Erre hoztam peldakent, h a ft gyengites nem a tobbseg erdeke. Gyakorlatilag egyre kevesebbet er a penzed. Ez meg ugy kapcsolodik a hatosagi ar bevezetesehez, h teves gazdasagi dotesek vezettek a jelenlegi helyzethez, ahol mint lathato a problemat a benzinkutakkal "oldatjak" meg. Szoval, nem azert hatosagi araz a kormany, mert robin hoodot jatszik, mint ahogy probalod beallitani, hanem elk*rt gazdasagpolitika most nyal vissza. Nyilvan az alapkamatot sem azert emelik ilyen leptekekben, mert minden rendben lenne, csak azt is latni kell, h az meg inflacio gerjeszto hatasu.

Nem az a lenyeg, h te miben szamlazol. A tobbsegrol volt szo - ezt te allitottad, h a tobbsegnek tesznek jot. Egyebkent hiaba teszed fel a kezed, mert statisztikak szerint 13%-al nott az ingatlanok atlag ara, az elelmiszerek, gyumolcsok ara is merdeken emelkedett. Az inflacio sokkal magasabb, mint amit allitanak, de ez a szamitas gyengesegere vezetheto vissza. Szoval hiaba szamlazol Euroban, kevesebbet er a penzed. Nyilvan nem mindenrol a kormany tehet, de az aremelkedes jelentos resze irhato a szamlajukra.
Annak meg az az oka, h Euro nem emelkedett olyan mertekben, mint az USD es CHF, h az egesz euro zona gyengelkedik. Ha az gyengelkedik, akkor itthon meg cudarabb vilag lesz, mint tolunk nyugatabbra es tovabb fog tartani.

Az allamadossagot nem latom, h kinullaztak volna  :yoyo: Te hol latsz ilyet?  :rohog:

Btw: allamadossag megetetese: meg ha igaz is lenne, akkor kinek a penzet ertektelenitik el? Na, ki vett nagy tetelben allampapirt? Elarulom, a magyarok. Emlekszem, h milyen buszken reklamoztak, h a magyar lakossag mibe fektetett.  :hahota: akkor ez is a tobbseg erdeke lenne? :) amugy annyibol jo a felvetes, h az allamadossag sem csokkent jelentosen, a penz meg ertektelenedik... bar ezt biztos tudjak, mert Euroban is vettek fel hitelt  :hahota:

https://index.hu/gazdasag/2021/09/13/devizakotveny-akk-allamadossag-inflacio-elemzo/

Visszatérve az eredeti témához a megoldás adott. A hibás gazdaságpolitikát elítélő , az ország sorsát szívén viselő polgár kizárólag prémiumot tankol tetszőleges áron, mellé vaskos borravalóval. Időnként a vizitdíjat is befizeti valami alapba. A rezsicsökkentés óta Eonnak is (hatósági áras, de mintha mégsem vonult volna ki a piacról?!?!?!) a narancssárga sávban feltüntetett összeggel többet fizet. A pálya nyitott...

Pusztán szolidaritásból menjünk akkor MOL saját üzemeltetésű kúthoz, ne növeljük mások veszteségét - nagyker árréssel pénzüknél vannak.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1976 Dátum: 2021 November, 25, 09:02:57 am »

Visszatérve az eredeti témához a megoldás adott. A hibás gazdaságpolitikát elítélő , az ország sorsát szívén viselő polgár kizárólag prémiumot tankol tetszőleges áron, mellé vaskos borravalóval. Időnként a vizitdíjat is befizeti valami alapba. A rezsicsökkentés óta Eonnak is (hatósági áras, de mintha mégsem vonult volna ki a piacról?!?!?!) a narancssárga sávban feltüntetett összeggel többet fizet. A pálya nyitott...

Pusztán szolidaritásból menjünk akkor MOL saját üzemeltetésű kúthoz, ne növeljük mások veszteségét - nagyker árréssel pénzüknél vannak.

Ha szerinted ez a megoldás, akkor sajnálom, hogy még mindig nem ment át, hogy miről beszélek.  :(

1, mint mondtam: nem sajnálom a benzinkutakat és örülünk, hogy olcsóbban tankolhatunk
2, leírtam, hogy mire vezethető vissza a probléma gyökere. Az meg tudod úgy van, hogy ha nem a problémát kezelik, akkor az ilyen látszat intézkedések csak parasztvakításnak jó.
3, ha én többet fizetek mindenért, az mivel kompenzálja az így is magas inflációt? Mármint nekem...
4, miért a polgároknak kellene fedezni a elcseszett gazdaságpolitika következményeit, amikor épp a NER szedi meg magát?
5, rezsicsökkentésnél is azt nem látják át sokan, hogy a fejlesztések nyilván nem olyan mértékben történnek, mint egyébként lehetne. Hisz a kevesebb bevételből inkább a profitot részesítik előnyben. Na, ezért vannak Magyarországon olyan területek, ahol rendszeresek a több órás áramszünetek. Nem baj, ha erről sem tudsz. Arról sem tudtál, hogy szar a levegő (http://www.legszennyezes.hu/) és a vízminőség is sok helyen távol áll a jótól. (https://ferihegy.ezalenyeg.hu/helyi-problemak/vizkarosult-hasznalati-targyakat-gyujt-az-eleven-vecses-kiallitas-keszul-beloluk-100134) Na, ez utóbbi vajon miért? Azért, mert nem fordítanak a karbantartásokra, fejlesztésekre megfelelő mértékben épp a rezsicsökkentés következményeként. Légvezeték hálózatra is tudnék hozni tucatjával olyan balatoni településeket, amikhez hasonló igénytelen hálózatot Thaiföldön láttam csak. (Jó, az azért sokkal durvább :) )
6, biztos elkerülte a figyelmed az a tény, hogy az utóbbi pár napban a HUF rekord szintre gyengült. Ha minden igaz ma emeli tovább az MNB az alapkamatot -> még magasabb infláció. Az alapkamat emelése mérsékelheti a Huf gyengülését, de az inflációt pörgeti. Szóval az eredeti probléma maradt... Na, épp ezért vannak beszarva, mert teremtettek egy 22-es csapdáját maguknak. :) Ha az USA nem szabadít fel olajkészleteket, akkor úgy néz ki az olaj ára is emelkedni fog még a tervezett/feltételezhető újabb lezárások ellenére is. Azt meg ugye tudjuk, hogy ha az olaj ára emelekedik, és az ára USD-hez kötött, és a Ft gyengül, akkor mi várható.
7, a fenti következménye, hogy valamennyi ember érzi, hogy egyre kevesebbet ér a pénze

Tudnám folytatni a sort, de ha még érdekelne is a benzinkutak sorsa, akkor is ott a 1-4-es pont! Ugyan, miért is nekem kellene többet fizetni? Várom a válaszod. :)

Amúgy a témát részemről dobom, mert értelmetlen erről beszélni, ha valaki a saját bőrén tapasztaltaknak (áremelkedés mindenhol és ez valószínű a kezdet csak) nem hisz.

Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1977 Dátum: 2021 November, 25, 10:16:28 am »

Visszatérve az eredeti témához a megoldás adott. A hibás gazdaságpolitikát elítélő , az ország sorsát szívén viselő polgár kizárólag prémiumot tankol tetszőleges áron, mellé vaskos borravalóval. Időnként a vizitdíjat is befizeti valami alapba. A rezsicsökkentés óta Eonnak is (hatósági áras, de mintha mégsem vonult volna ki a piacról?!?!?!) a narancssárga sávban feltüntetett összeggel többet fizet. A pálya nyitott...

Pusztán szolidaritásból menjünk akkor MOL saját üzemeltetésű kúthoz, ne növeljük mások veszteségét - nagyker árréssel pénzüknél vannak.

Ha szerinted ez a megoldás, akkor sajnálom, hogy még mindig nem ment át, hogy miről beszélek.  :(

1, mint mondtam: nem sajnálom a benzinkutakat és örülünk, hogy olcsóbban tankolhatunk
2, leírtam, hogy mire vezethető vissza a probléma gyökere. Az meg tudod úgy van, hogy ha nem a problémát kezelik, akkor az ilyen látszat intézkedések csak parasztvakításnak jó.
3, ha én többet fizetek mindenért, az mivel kompenzálja az így is magas inflációt? Mármint nekem...
4, miért a polgároknak kellene fedezni a elcseszett gazdaságpolitika következményeit, amikor épp a NER szedi meg magát?
5, rezsicsökkentésnél is azt nem látják át sokan, hogy a fejlesztések nyilván nem olyan mértékben történnek, mint egyébként lehetne. Hisz a kevesebb bevételből inkább a profitot részesítik előnyben. Na, ezért vannak Magyarországon olyan területek, ahol rendszeresek a több órás áramszünetek. Nem baj, ha erről sem tudsz. Arról sem tudtál, hogy szar a levegő (http://www.legszennyezes.hu/) és a vízminőség is sok helyen távol áll a jótól. (https://ferihegy.ezalenyeg.hu/helyi-problemak/vizkarosult-hasznalati-targyakat-gyujt-az-eleven-vecses-kiallitas-keszul-beloluk-100134) Na, ez utóbbi vajon miért? Azért, mert nem fordítanak a karbantartásokra, fejlesztésekre megfelelő mértékben épp a rezsicsökkentés következményeként. Légvezeték hálózatra is tudnék hozni tucatjával olyan balatoni településeket, amikhez hasonló igénytelen hálózatot Thaiföldön láttam csak. (Jó, az azért sokkal durvább :) )
6, biztos elkerülte a figyelmed az a tény, hogy az utóbbi pár napban a HUF rekord szintre gyengült. Ha minden igaz ma emeli tovább az MNB az alapkamatot -> még magasabb infláció. Az alapkamat emelése mérsékelheti a Huf gyengülését, de az inflációt pörgeti. Szóval az eredeti probléma maradt... Na, épp ezért vannak beszarva, mert teremtettek egy 22-es csapdáját maguknak. :) Ha az USA nem szabadít fel olajkészleteket, akkor úgy néz ki az olaj ára is emelkedni fog még a tervezett/feltételezhető újabb lezárások ellenére is. Azt meg ugye tudjuk, hogy ha az olaj ára emelekedik, és az ára USD-hez kötött, és a Ft gyengül, akkor mi várható.
7, a fenti következménye, hogy valamennyi ember érzi, hogy egyre kevesebbet ér a pénze

Tudnám folytatni a sort, de ha még érdekelne is a benzinkutak sorsa, akkor is ott a 1-4-es pont! Ugyan, miért is nekem kellene többet fizetni? Várom a válaszod. :)

Amúgy a témát részemről dobom, mert értelmetlen erről beszélni, ha valaki a saját bőrén tapasztaltaknak (áremelkedés mindenhol és ez valószínű a kezdet csak) nem hisz.


ha megkérdezel egy átlagpolgárt:

Elvisel-e évi 3 áramkimaradást, mobil app nélküli számlabefizetést, lassú ügyintézést ha harmadáron kapja az áramot, szerinted mit fog válaszolni?
Nem mellesleg, ha most a cég felmondja az egyedi megállapodást gázra, akkor visszakerül az egyetemes szolgáltatásba. Tegnap mondta a gázos Eonos ember. Techikao részleteit nem ismerem, még Nappal fűtök :)
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető Rammstein

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2073
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1978 Dátum: 2021 November, 29, 14:38:32 pm »

Visszatérve az eredeti témához a megoldás adott. A hibás gazdaságpolitikát elítélő , az ország sorsát szívén viselő polgár kizárólag prémiumot tankol tetszőleges áron, mellé vaskos borravalóval. Időnként a vizitdíjat is befizeti valami alapba. A rezsicsökkentés óta Eonnak is (hatósági áras, de mintha mégsem vonult volna ki a piacról?!?!?!) a narancssárga sávban feltüntetett összeggel többet fizet. A pálya nyitott...

Pusztán szolidaritásból menjünk akkor MOL saját üzemeltetésű kúthoz, ne növeljük mások veszteségét - nagyker árréssel pénzüknél vannak.

Ha szerinted ez a megoldás, akkor sajnálom, hogy még mindig nem ment át, hogy miről beszélek.  :(

1, mint mondtam: nem sajnálom a benzinkutakat és örülünk, hogy olcsóbban tankolhatunk
2, leírtam, hogy mire vezethető vissza a probléma gyökere. Az meg tudod úgy van, hogy ha nem a problémát kezelik, akkor az ilyen látszat intézkedések csak parasztvakításnak jó.
3, ha én többet fizetek mindenért, az mivel kompenzálja az így is magas inflációt? Mármint nekem...
4, miért a polgároknak kellene fedezni a elcseszett gazdaságpolitika következményeit, amikor épp a NER szedi meg magát?
5, rezsicsökkentésnél is azt nem látják át sokan, hogy a fejlesztések nyilván nem olyan mértékben történnek, mint egyébként lehetne. Hisz a kevesebb bevételből inkább a profitot részesítik előnyben. Na, ezért vannak Magyarországon olyan területek, ahol rendszeresek a több órás áramszünetek. Nem baj, ha erről sem tudsz. Arról sem tudtál, hogy szar a levegő (http://www.legszennyezes.hu/) és a vízminőség is sok helyen távol áll a jótól. (https://ferihegy.ezalenyeg.hu/helyi-problemak/vizkarosult-hasznalati-targyakat-gyujt-az-eleven-vecses-kiallitas-keszul-beloluk-100134) Na, ez utóbbi vajon miért? Azért, mert nem fordítanak a karbantartásokra, fejlesztésekre megfelelő mértékben épp a rezsicsökkentés következményeként. Légvezeték hálózatra is tudnék hozni tucatjával olyan balatoni településeket, amikhez hasonló igénytelen hálózatot Thaiföldön láttam csak. (Jó, az azért sokkal durvább :) )
6, biztos elkerülte a figyelmed az a tény, hogy az utóbbi pár napban a HUF rekord szintre gyengült. Ha minden igaz ma emeli tovább az MNB az alapkamatot -> még magasabb infláció. Az alapkamat emelése mérsékelheti a Huf gyengülését, de az inflációt pörgeti. Szóval az eredeti probléma maradt... Na, épp ezért vannak beszarva, mert teremtettek egy 22-es csapdáját maguknak. :) Ha az USA nem szabadít fel olajkészleteket, akkor úgy néz ki az olaj ára is emelkedni fog még a tervezett/feltételezhető újabb lezárások ellenére is. Azt meg ugye tudjuk, hogy ha az olaj ára emelekedik, és az ára USD-hez kötött, és a Ft gyengül, akkor mi várható.
7, a fenti következménye, hogy valamennyi ember érzi, hogy egyre kevesebbet ér a pénze

Tudnám folytatni a sort, de ha még érdekelne is a benzinkutak sorsa, akkor is ott a 1-4-es pont! Ugyan, miért is nekem kellene többet fizetni? Várom a válaszod. :)

Amúgy a témát részemről dobom, mert értelmetlen erről beszélni, ha valaki a saját bőrén tapasztaltaknak (áremelkedés mindenhol és ez valószínű a kezdet csak) nem hisz.


ha megkérdezel egy átlagpolgárt:

Elvisel-e évi 3 áramkimaradást, mobil app nélküli számlabefizetést, lassú ügyintézést ha harmadáron kapja az áramot, szerinted mit fog válaszolni?
Nem mellesleg, ha most a cég felmondja az egyedi megállapodást gázra, akkor visszakerül az egyetemes szolgáltatásba. Tegnap mondta a gázos Eonos ember. Techikao részleteit nem ismerem, még Nappal fűtök :)

Eleve rossz a kérdés. Azt kellene kérdezd, hogy évente több órára esik ki a szolgáltatás, ki tudja mikor... Meg lesz víz, csak épp ihatatlan... Ezek következményei, hogy a háztartási gépeid is sűrűbben mennek tönkre. Kiváncsi lennék, hogy mennyire örülnél, ha sűrűn órákra kiesne nálad az áram. (A kis naperőmű önmagában nem segít ki, ha nincs napsütés.) Nem én mondtam, hogy évi 3 áramkimaradás van, ez valami légből kapott szám, amit hoztál. :) Vannak települések, szakaszok, ahol ez lényegesen többször előfordul és hosszabb időtartamokra. De, hogy még evidensebbet mondjak: a legtöbb helyen nem automata trafók vannak, mert az 3-4-szeresébe kerül a réginek. Ennek következménye, hogy azok a területek, ahol hirtelen több napelemes erőmű lett azok mindegyike nem tud visszatermelni, mert át kellene állítani a trafó csapolását. Hogy tovább menjek, ezt kézinél évszakonként kellene állítani. Aztán közben több napelemes meg néz ki a fejéből, hogy papiron kijött a matek, gyakorlatban meg nem tud visszatermelni a hálózatba és soha a büdös életbe nem jön ki nullára. :)

Múltkor írtad, hogy a MOL örömest átvenné a kutakat. Akkor ezek szerint biztos azt is hallottad, hogy a NAV sűrűbb ellenőrzést rendelt el a benzinkutaknál a minőséget illetően. Na, vajon miért? Tök logikus, ha nincs megfelelő profit, akkor ott csalnak, ahol tudnak. Aztán az kit érdekel, hogy utána neked több százezres javítási számlád lesz a szar üzemanyag miatt?

Energia árakról nekem ennél durvább infóim vannak, hogy 1 éves szerződések esetében hogy változott idén az energia ára. Na, és ezt is majd szép lassan érezni fogja a lakosság, ahgy beépül a szolgáltatások, termékek árába a hiper gyenge Ft-tal együtt. :)
Epica 2.0 D

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7486
    • Profil megtekintése
Re:Jó tudni!
« Válasz #1979 Dátum: Ma - 08:35:01 »

Visszatérve az eredeti témához a megoldás adott. A hibás gazdaságpolitikát elítélő , az ország sorsát szívén viselő polgár kizárólag prémiumot tankol tetszőleges áron, mellé vaskos borravalóval. Időnként a vizitdíjat is befizeti valami alapba. A rezsicsökkentés óta Eonnak is (hatósági áras, de mintha mégsem vonult volna ki a piacról?!?!?!) a narancssárga sávban feltüntetett összeggel többet fizet. A pálya nyitott...

Pusztán szolidaritásból menjünk akkor MOL saját üzemeltetésű kúthoz, ne növeljük mások veszteségét - nagyker árréssel pénzüknél vannak.

Ha szerinted ez a megoldás, akkor sajnálom, hogy még mindig nem ment át, hogy miről beszélek.  :(

1, mint mondtam: nem sajnálom a benzinkutakat és örülünk, hogy olcsóbban tankolhatunk
2, leírtam, hogy mire vezethető vissza a probléma gyökere. Az meg tudod úgy van, hogy ha nem a problémát kezelik, akkor az ilyen látszat intézkedések csak parasztvakításnak jó.
3, ha én többet fizetek mindenért, az mivel kompenzálja az így is magas inflációt? Mármint nekem...
4, miért a polgároknak kellene fedezni a elcseszett gazdaságpolitika következményeit, amikor épp a NER szedi meg magát?
5, rezsicsökkentésnél is azt nem látják át sokan, hogy a fejlesztések nyilván nem olyan mértékben történnek, mint egyébként lehetne. Hisz a kevesebb bevételből inkább a profitot részesítik előnyben. Na, ezért vannak Magyarországon olyan területek, ahol rendszeresek a több órás áramszünetek. Nem baj, ha erről sem tudsz. Arról sem tudtál, hogy szar a levegő (http://www.legszennyezes.hu/) és a vízminőség is sok helyen távol áll a jótól. (https://ferihegy.ezalenyeg.hu/helyi-problemak/vizkarosult-hasznalati-targyakat-gyujt-az-eleven-vecses-kiallitas-keszul-beloluk-100134) Na, ez utóbbi vajon miért? Azért, mert nem fordítanak a karbantartásokra, fejlesztésekre megfelelő mértékben épp a rezsicsökkentés következményeként. Légvezeték hálózatra is tudnék hozni tucatjával olyan balatoni településeket, amikhez hasonló igénytelen hálózatot Thaiföldön láttam csak. (Jó, az azért sokkal durvább :) )
6, biztos elkerülte a figyelmed az a tény, hogy az utóbbi pár napban a HUF rekord szintre gyengült. Ha minden igaz ma emeli tovább az MNB az alapkamatot -> még magasabb infláció. Az alapkamat emelése mérsékelheti a Huf gyengülését, de az inflációt pörgeti. Szóval az eredeti probléma maradt... Na, épp ezért vannak beszarva, mert teremtettek egy 22-es csapdáját maguknak. :) Ha az USA nem szabadít fel olajkészleteket, akkor úgy néz ki az olaj ára is emelkedni fog még a tervezett/feltételezhető újabb lezárások ellenére is. Azt meg ugye tudjuk, hogy ha az olaj ára emelekedik, és az ára USD-hez kötött, és a Ft gyengül, akkor mi várható.
7, a fenti következménye, hogy valamennyi ember érzi, hogy egyre kevesebbet ér a pénze

Tudnám folytatni a sort, de ha még érdekelne is a benzinkutak sorsa, akkor is ott a 1-4-es pont! Ugyan, miért is nekem kellene többet fizetni? Várom a válaszod. :)

Amúgy a témát részemről dobom, mert értelmetlen erről beszélni, ha valaki a saját bőrén tapasztaltaknak (áremelkedés mindenhol és ez valószínű a kezdet csak) nem hisz.


ha megkérdezel egy átlagpolgárt:

Elvisel-e évi 3 áramkimaradást, mobil app nélküli számlabefizetést, lassú ügyintézést ha harmadáron kapja az áramot, szerinted mit fog válaszolni?
Nem mellesleg, ha most a cég felmondja az egyedi megállapodást gázra, akkor visszakerül az egyetemes szolgáltatásba. Tegnap mondta a gázos Eonos ember. Techikao részleteit nem ismerem, még Nappal fűtök :)

Eleve rossz a kérdés. Azt kellene kérdezd, hogy évente több órára esik ki a szolgáltatás, ki tudja mikor... Meg lesz víz, csak épp ihatatlan... Ezek következményei, hogy a háztartási gépeid is sűrűbben mennek tönkre. Kiváncsi lennék, hogy mennyire örülnél, ha sűrűn órákra kiesne nálad az áram. (A kis naperőmű önmagában nem segít ki, ha nincs napsütés.) Nem én mondtam, hogy évi 3 áramkimaradás van, ez valami légből kapott szám, amit hoztál. :) Vannak települések, szakaszok, ahol ez lényegesen többször előfordul és hosszabb időtartamokra. De, hogy még evidensebbet mondjak: a legtöbb helyen nem automata trafók vannak, mert az 3-4-szeresébe kerül a réginek. Ennek következménye, hogy azok a területek, ahol hirtelen több napelemes erőmű lett azok mindegyike nem tud visszatermelni, mert át kellene állítani a trafó csapolását. Hogy tovább menjek, ezt kézinél évszakonként kellene állítani. Aztán közben több napelemes meg néz ki a fejéből, hogy papiron kijött a matek, gyakorlatban meg nem tud visszatermelni a hálózatba és soha a büdös életbe nem jön ki nullára. :)

Múltkor írtad, hogy a MOL örömest átvenné a kutakat. Akkor ezek szerint biztos azt is hallottad, hogy a NAV sűrűbb ellenőrzést rendelt el a benzinkutaknál a minőséget illetően. Na, vajon miért? Tök logikus, ha nincs megfelelő profit, akkor ott csalnak, ahol tudnak. Aztán az kit érdekel, hogy utána neked több százezres javítási számlád lesz a szar üzemanyag miatt?

Energia árakról nekem ennél durvább infóim vannak, hogy 1 éves szerződések esetében hogy változott idén az energia ára. Na, és ezt is majd szép lassan érezni fogja a lakosság, ahgy beépül a szolgáltatások, termékek árába a hiper gyenge Ft-tal együtt. :)

És okafogyott is vált tegnap.
Az elemzések 100$ körüli árat és nem 83$->69$ áresést jósoltak pár hét alatt... Hajukra kenhetik.
Magánvéleményem, hogy Viktor már megint előre tudott valamit, vélhetően keletről. Népszerűt lépett különösebb károkozás nélkül.
(A kutas eddig is ott csalt, ahol csak lehetett, tudnék mesélni. Még egy-kettővel az építőipar alá sorolnám.)
« Utoljára szerkesztve: Ma - 09:02:30 írta attis »
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis