Szerző Téma: kalos váltó-kuplung probléma  (Megtekintve 119264 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 198
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #120 Dátum: 2019 November, 12, 14:25:05 pm »
Ezen kívül semmit nem lehet állítani!!!!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4908
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #121 Dátum: 2019 November, 12, 15:50:16 pm »
Ezen kívül semmit nem lehet állítani!!!!

akkor úgy hívják,hogy kuplungcsere azért nem lehet állítani rajt!!!!
de miért nem viszed el egy szerelőhöz már mert ez vicc amit művelsz!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 198
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #122 Dátum: 2019 November, 12, 16:00:43 pm »
Nem kell csere!!! Nem csúszik egyáltalán!!!! Kb 30000 ezer van az új kuplung csere óta!!!! Majd megbekulok a helyzettel!!!!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4908
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #123 Dátum: 2019 November, 12, 20:04:17 pm »
Nem kell csere!!! Nem csúszik egyáltalán!!!! Kb 30000 ezer van az új kuplung csere óta!!!! Majd megbekulok a helyzettel!!!!

ha elfogyott az utánállítás akkor kuplongnak nincs sok hátra és  azért van a pedál fenn!!!
de látom nagyon okos vagy hozzá , akkor miért teszel fel kérdéseket mik egértelműek??
cseréltem már kuplungot 15000nél is
vidd el szerelőhöz mert midenre van ookos válaszod de mégsem értesz hozzá...
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7280
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #124 Dátum: 2019 November, 12, 20:13:55 pm »
Azért ezt lehetett volna kevésbé agresszíven és több központozással is megfogalmazni.
Lefordítom :yoyo: :
Az utánálliítás elfogyása jelzi a kuplungcsere esedékességét, etz nem feltétlenül függ össze a megtett km-ekekl, lehet anyagminőség, használat, terhelés is. Van hogy 15e km után cserés az alakatrész.
Szerintem ne kísérletezz vele, van pár művelet (pl központosítás) amihez gyakorlat és szerszám is kell.

Nem kell csere!!! Nem csúszik egyáltalán!!!! Kb 30000 ezer van az új kuplung csere óta!!!! Majd megbekulok a helyzettel!!!!

ha elfogyott az utánállítás akkor kuplongnak nincs sok hátra és  azért van a pedál fenn!!!
de látom nagyon okos vagy hozzá , akkor miért teszel fel kérdéseket mik egértelműek??
cseréltem már kuplungot 15000nél is
vidd el szerelőhöz mert midenre van ookos válaszod de mégsem értesz hozzá...
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 198
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #125 Dátum: 2019 November, 12, 23:03:58 pm »
Ok. Köszi a tanácsokat!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető TaNbEaRo

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 68
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #126 Dátum: 2020 Szeptember, 08, 16:22:41 pm »
Sziasztok!
Én is a kuplung/váltóval kapcsolatban kérdeznék. A kocsin (1.4 sedan) kuplungcsere történt, pályafutása során másodszor. Viszont most kicsit nehezemre esik az 1-2 és hátramenet sebességet berakni. 1-2-nél hiába húzom koppanásig balra magamhoz, innen fel-le tolva nem igazán sikerül betenni a sebességet, főleg a 2-es nehéz. A hátramenetnél meg felhúzom a sebváltón a bütyköt, majd ahogy balra magam felé húzom először elakad, kicsit lejjebb kell húznom, és ezen a szinten tudom csak teljesen kihúzni balra.
A sebváltó alatti műbőr borítást leszedve látom, hogy ilyen műanyag vezető keretben mozog a sebváltó, és lényegében ennek pozíciója (vagy a sebváltó pozíciója ehhez képest) okozza a problémát. 1-2-re váltásnál beleütközik a keretbe a kar, pedig lehet még pár mm-t jönnie kéne balra. Hátramenetbe váltásnál meg kicsit lejjebb kell húznon a váltókart, hogy ki tudjam kerülni a műanyag pöcköt, ami a hátramenet véletlenszerű használatát akadályozza meg.

Lehet ezen picit alakítani valahogy, vagy így sikerült ez a kuplungcsere és meg kell tanulnom ezzel együtt élni? Esetleg váltórúd persely csere javíthatna a dolgon? Már nagyon lötyögős a rúd, egy ideje gondolkodom rajta, csak sehol sem találok hozzá új perselyt.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Szeptember, 08, 17:54:00 pm írta TaNbEaRo »
Daewoo Kalos 1.4 8V Sedan, 2004
Motorkód: F14S3
240 000 km

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4908
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #127 Dátum: 2020 Szeptember, 08, 17:55:20 pm »
rosszul állították be a rudazatot

Sziasztok!
Én is a kuplung/váltóval kapcsolatban kérdeznék. A kocsin (1.4 sedan) kuplungcsere történt, pályafutása során másodszor. Viszont most kicsit nehezemre esik az 1-2 és hátramenet sebességet berakni. 1-2-nél hiába húzom koppanásig balra magamhoz, innen fel-le tolva nem igazán sikerül betenni a sebességet, főleg a 2-es nehéz. A hátramenetnél meg felhúzom a sebváltón a bütyköt, majd ahogy balra magam felé húzom először elakad, kicsit lejjebb kell húznom, és ezen a szinten tudom csak teljesen kihúzni balra.
A sebváltó alatti műbőr borítást leszedve látom, hogy ilyen műanyag vezető keretben mozog a sebváltó, és lényegében ennek pozíciója (vagy a sebváltó pozíciója ehhez képest) okozza a problémát. 1-2-re váltásnál beleütközik a keretbe a kar, pedig lehet még pár mm-t jönnie kéne balra. Hátramenetbe váltásnál meg kicsit lejjebb kell húznon a váltókart, hogy ki tudjam kerülni a műanyag pöcköt, ami a hátramenet véletlenszerű használatát akadályozza meg.

Lehet ezen picit alakítani valahogy, vagy így sikerült ez a kuplungcsere és meg kell tanulnom ezzel együtt élni? Esetleg váltórúd persely csere javíthatna a dolgon? Már nagyon lötyögős a rúd, egy ideje gondolkodom rajta, csak sehol sem találok hozzá új perselyt.
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető TaNbEaRo

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 68
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #128 Dátum: 2020 Szeptember, 08, 19:16:36 pm »
rosszul állították be a rudazatot

 :ferdejel: Akkor gondolom érdemes lenne visszamennem ezt kicsit megreklamálni. Ennek a beállítása macerás munka? Mert ha nem annyira, akkor inkább vinném ismerős szerelőhöz. Most vészmegoldásként olyan szervizben járt a kocsi, ahol korábban még nem, de hogy őszinte legyen nem is szívesen mennék vissza hozzájuk.

Szerk: Ha jól jártam utána, akkor ez nem túl bonyolult, de két emberes munka.
« Utoljára szerkesztve: 2020 Szeptember, 08, 19:27:14 pm írta TaNbEaRo »
Daewoo Kalos 1.4 8V Sedan, 2004
Motorkód: F14S3
240 000 km

Nem elérhető hcs

  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 304
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #129 Dátum: 2020 Szeptember, 08, 19:43:33 pm »
Szia!

Nem bonyolult munka, csak pár szerszám kell hozzá, meg akna/ emelő. Ha van elég hely akkor felülről is hozzá lehet férni a rudazat rögzítő csavarjához. A sajátomon cseréltem rudazatot mert nagyon lógott.
A kotyogás javításáról láttam egy orosz videót, amikor a váltórúd alján lévő gömbszerű műanyag alkatrészre a gumigyűrű mögé tekertek szigetelő szalagot ezzel picit megnövelve az átmérőjét, és így csökkentette kopás okozta hézag növekedést, ami a pontatlanságot okozta. (Nincs előttem de ez a lényeg). Teflonos szilikonzsír kell rá hogy finomabban járjon. Kipróbáltam és úgy hagytam mert működött. A linket sajnos nem mentettem el.

A rudazat perselyt pedig ha nem találsz, egy jó esztergályos is el tudja készíteni minta alapján.
  • Nexia 8v
  • Budapest

Nem elérhető TaNbEaRo

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 68
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #130 Dátum: 2020 Szeptember, 08, 20:03:40 pm »
Szia!

Nem bonyolult munka, csak pár szerszám kell hozzá, meg akna/ emelő. Ha van elég hely akkor felülről is hozzá lehet férni a rudazat rögzítő csavarjához. A sajátomon cseréltem rudazatot mert nagyon lógott.
A kotyogás javításáról láttam egy orosz videót, amikor a váltórúd alján lévő gömbszerű műanyag alkatrészre a gumigyűrű mögé tekertek szigetelő szalagot ezzel picit megnövelve az átmérőjét, és így csökkentette kopás okozta hézag növekedést, ami a pontatlanságot okozta. (Nincs előttem de ez a lényeg). Teflonos szilikonzsír kell rá hogy finomabban járjon. Kipróbáltam és úgy hagytam mert működött. A linket sajnos nem mentettem el.

A rudazat perselyt pedig ha nem találsz, egy jó esztergályos is el tudja készíteni minta alapján.

Köszönön szépen nektek a válaszokat. Találtam már egész érthető leírásokat a rudazat állításáról, tényleg egyszerűnek tűnik. Mivel sebike pontosan megírta, hogy mi a probléma, ezen a nyomon elindulva találtam egy totalcaros cikket, ahol azt írják: " A váltórúd állítási hibája általában egy gondatlan szerelő műve szokott lenni kuplung javítás, vagy váltó bontás után, mikor hanyagul állítják vissza ezt a kapcsolatot!"
Hát nálam kb. pont ez történt. Holnap eldöntöm, hogy náluk reklamálok, vagy egy ismerőssel együtt orvosoljuk-e.
Mindenesetre minden információ nagyon hasznos volt, köszönöm szépen!
Daewoo Kalos 1.4 8V Sedan, 2004
Motorkód: F14S3
240 000 km

Nem elérhető TaNbEaRo

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 68
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #131 Dátum: 2020 Szeptember, 10, 21:35:40 pm »
rosszul állították be a rudazatot

 :ferdejel: Akkor gondolom érdemes lenne visszamennem ezt kicsit megreklamálni. Ennek a beállítása macerás munka? Mert ha nem annyira, akkor inkább vinném ismerős szerelőhöz. Most vészmegoldásként olyan szervizben járt a kocsi, ahol korábban még nem, de hogy őszinte legyen nem is szívesen mennék vissza hozzájuk.

Szerk: Ha jól jártam utána, akkor ez nem túl bonyolult, de két emberes munka.

Végül visszavittem a kocsit oda, ahol a kuplungot cserélték. Először csak annyit mondtak, hogy nekik is feltűnt, hogy a kettest nehezen lehet berakni, de hogy ez váltó hiba, kevés volt az olaj benne, kopott már. De nagyon mondtam, hogy hát jelenleg a kettes az tragikus, gyakran be sem tudom tenni, továbbá kényelmetlen az 1-es meg a hátramenet is. Csodálkozva kérdezték, hogy korábban nem ilyen volt? Mondtam, hogy nem, azért is hoztam vissza. Utána visszavették a kocsit, hogy akkor megpróbálnak állítani rajta, és láss csodát, sikerült is megoldaniuk, most már jó. Csak kicsit kellett hatni a lelkükre.
Daewoo Kalos 1.4 8V Sedan, 2004
Motorkód: F14S3
240 000 km

Nem elérhető dasziatti

  • Látott már olyat, aki látott Daewoo-t
  • **
  • Hozzászólások: 198
  • Nem: Férfi
  • ur
    • Profil megtekintése
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #132 Dátum: 2021 Január, 17, 20:01:04 pm »
Sebikenek uzenem hogy a 2019 november 12-ei bejegyzesem utan sem csereltem kuplungot az auton es meg mindig fent van a pedal az auto huz rendesen es csinaltam azota 35000 km-ert. Ugy hiszem az okoskodasomnak oka volt! De mindenkepp koszi a hozzaszolasotokat!
  • Chevrolet aveo sedan
atesz

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4908
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:kalos váltó-kuplung probléma
« Válasz #133 Dátum: 2021 Január, 18, 18:04:12 pm »
 :hahota:
Sebikenek uzenem hogy a 2019 november 12-ei bejegyzesem utan sem csereltem kuplungot az auton es meg mindig fent van a pedal az auto huz rendesen es csinaltam azota 35000 km-ert. Ugy hiszem az okoskodasomnak oka volt! De mindenkepp koszi a hozzaszolasotokat!
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu