Szerző Téma: Kérdések a szerviznek  (Megtekintve 1083105 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető nyemi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5780 Dátum: 2021 Április, 05, 20:33:13 pm »
Persze az enyém is csak tipp addig míg be nem bizonyosodik :oke: A fojtószelep potenciométerét (TPS ) kéne megnézni. A bemenő 5Voltot a test (GND)  között  levő tápfeszültség  folyamatos meglétét (mozgatva a  a vezetéket). A szignál és a test között folyamatosan lassan nyomot gázpedálnál emelkedő feszültséget kellene mérni.   Zárt fojtószelepnél  0.4-0.5Volt, teljesen nyitottnál 4.40-4.50Volt között   kell mérni (ezt nem minden TPS szenzor tudja!).  Ha az  feszültségek nem, kerülnek 0.3V-alá   4.80Volt fölé hiba kód nem generálódik , de a alapjárat instabil lesz.
Íme egy videó:https://youtu.be/GPiJyQg5_CM
Ez az oszcilloszkópos vizsgálat  nagyon jól megmutatja a szenzor hibákat és  az értékeket is látni aminél az alap 0.4-0.5Volt közötti beállítás nagyon fontos(videóban 0.46V) . Ekkor tudja az ECU hogy alapjárati fordulatra kell állítani a motort , még mozgó autónál is.
Sok sikert a javításhoz.

Csak hogy itt jellemző a köteg hiba nem egyet cseréltünk még gariba is 16 éve, tök egyszerűen kiderül meg kell rángatni a köteget és le esik a fordulatszám

Szia.  Akkor az valószínű testkábel toldási hiba mert a szenzorokhoz menő  korbács tele van "test elágazásokkal" amik a szenzorokhoz mennek.
Hát nem tudom de kicsomagolni a korbácsot és újra krimpelni a toldásokat  esetleg  forrasztással ráerősíteni, lehet hogy olcsóbb lenne?
Már csak azért mert a berakott új is ugyanazt a hibát fogja produkálni csak az idő függvénye , nem?
Amúgy mibe fáj egy új kábel köteg ? Gondolom csatlakozókkal meg mindennel.

Eleve nincs új règ megszűnt, másodjára a köteg szètbontását nem fogják nagyon vállalni mert simán elmegy rá 1nap ès egy ilyen melóra ki fogja kifizetni a kocsi èrtèkènek harmadát
Ès nemcsak a test körben van toldás
Így érthető az egy hetes szerviz késedelem .  Persze tudom, hogy a állandó (30) és a kapcsolt(15) 12Voltba és természetesen 5Voltos táp áramkörben is vannak elágazó toldások a testen kívül. De a alapjárat ingadozást,  vagy a testelő saruk vagy kötések  oxidációja okozza. Persze lehet az alapjárati motor vezetékezésébe is szakadás,  de toldás az nincs rajta úgy tudom. :gondolkodik:
  • Daewoo Lanos
  • Hobbielektronika

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4910
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Kérdések a szerviznek
« Válasz #5781 Dátum: 2021 Április, 09, 09:21:59 am »
Persze az enyém is csak tipp addig míg be nem bizonyosodik :oke: A fojtószelep potenciométerét (TPS ) kéne megnézni. A bemenő 5Voltot a test (GND)  között  levő tápfeszültség  folyamatos meglétét (mozgatva a  a vezetéket). A szignál és a test között folyamatosan lassan nyomot gázpedálnál emelkedő feszültséget kellene mérni.   Zárt fojtószelepnél  0.4-0.5Volt, teljesen nyitottnál 4.40-4.50Volt között   kell mérni (ezt nem minden TPS szenzor tudja!).  Ha az  feszültségek nem, kerülnek 0.3V-alá   4.80Volt fölé hiba kód nem generálódik , de a alapjárat instabil lesz.
Íme egy videó:https://youtu.be/GPiJyQg5_CM
Ez az oszcilloszkópos vizsgálat  nagyon jól megmutatja a szenzor hibákat és  az értékeket is látni aminél az alap 0.4-0.5Volt közötti beállítás nagyon fontos(videóban 0.46V) . Ekkor tudja az ECU hogy alapjárati fordulatra kell állítani a motort , még mozgó autónál is.
Sok sikert a javításhoz.

Csak hogy itt jellemző a köteg hiba nem egyet cseréltünk még gariba is 16 éve, tök egyszerűen kiderül meg kell rángatni a köteget és le esik a fordulatszám

Szia.  Akkor az valószínű testkábel toldási hiba mert a szenzorokhoz menő  korbács tele van "test elágazásokkal" amik a szenzorokhoz mennek.
Hát nem tudom de kicsomagolni a korbácsot és újra krimpelni a toldásokat  esetleg  forrasztással ráerősíteni, lehet hogy olcsóbb lenne?
Már csak azért mert a berakott új is ugyanazt a hibát fogja produkálni csak az idő függvénye , nem?
Amúgy mibe fáj egy új kábel köteg ? Gondolom csatlakozókkal meg mindennel.

Eleve nincs új règ megszűnt, másodjára a köteg szètbontását nem fogják nagyon vállalni mert simán elmegy rá 1nap ès egy ilyen melóra ki fogja kifizetni a kocsi èrtèkènek harmadát
Ès nemcsak a test körben van toldás
Így érthető az egy hetes szerviz késedelem .  Persze tudom, hogy a állandó (30) és a kapcsolt(15) 12Voltba és természetesen 5Voltos táp áramkörben is vannak elágazó toldások a testen kívül. De a alapjárat ingadozást,  vagy a testelő saruk vagy kötések  oxidációja okozza. Persze lehet az alapjárati motor vezetékezésébe is szakadás,  de toldás az nincs rajta úgy tudom. :gondolkodik:
elágazásos toldás van rajt pont azért tud ingadozni.....
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu