Szerző Téma: Önnek ezt NEM ajánlom  (Megtekintve 61375 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Szassza

  • Moderátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 11275
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:Önnek ezt NEM ajánlom
« Válasz #120 Dátum: 2015 Szeptember, 22, 07:54:54 am »
 :offtopic:
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető nyaxi00

  • Hallott már a Daewoo-ról
  • ***
  • Hozzászólások: 209
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Önnek ezt NEM ajánlom
« Válasz #121 Dátum: 2017 Július, 27, 13:51:47 pm »
A Chevroberto-ról írnék pár sort, ami a Gránátos utcában található Kőbányán.
Egy hónapja hagytuk ott a kocsit, mert folyt az olaj, hengerfejtömítéscserére, és gyűrűzésre, főtengely forgattyús köszörüléssel és csapágyazással, és megkértem, ha már itt lesz két napot, nézzék át a futóművet is.
Ez hétfőn volt, szerdára ígérték, péntek déltől fél 6-ig még a műhely előtt ültünk, mert valami nem volt rendben, már elég nehéz volt a kölcsönautót is kimagyarázni, hogy 3 napból 5 lett... Nagy nehezen átvettük péntek este, akkor egy hangos csattanás volt, azóta már több variációval is próbálta kimagyarázni. Kifizettük a 140 ezret, ahogy meg volt beszélve, és bármi baj van, vihetjük soron kívül...tök jó, gondoltuk.
Repülni fog, nyomatékosabb lesz, kevesebb lesz a fogyasztás, stb. szép mondatokat hallottunk... aztán jött a meglepetés... alapjárat ugrál, 10 liter alatt nem kér enni, dadog, remeg, erőtlen. Kaptunk következő hétre időpontot, mert hát nagyon sok a munkájuk, ezért nem tudtak fogadni... konkrétan egy kompressziómérésen kívül semmi más nem történt, de legalább a mért kompresszió kisebb hengerenként 1 barral, mint a motor szétszerelése előtt...hurrá! Ilyen egy jó motorfelújítás. Itt már jött a kell 2-3 ezer km maszlag, mire összekopik, majd akkor jön meg az ereje, stb... asszony elhozta, én két nappal később ültem a kocsiban, kibírhatatlanul remegett. Ja, meg cseréltek négy gyertyát, amikben volt kb 800 km, előtte cseréltem, mert hogy 'nem jó az égés', meg hőgombát, mert amiatt ömlött bele a benzin, pedig új volt, na mindegy, beletépték azt is, így hát kellett az új, ki is fizettük. Ismét 5 ezer forint, plusz egy nap kölcsönautózás. Az mellékes, hogy a BH kerék kotyogott, így nekem kellett meghúzni a kerékcsapágyat, természetesen a szemembe hazudta hogy megnéztek mindent és 100%-os az autó.
Aztán múlt hétvégén kicsit jobban belenéztük a motortérbe Josh-al, mert épp arra autóztunk, és hát megdöbbenések sorozata ért... megmondom őszintén, szerelő létemre, persze nincs évtizedes tapasztalatom, de a sokkhatástól, hogy nem volt jó a kocsi másodjára sem, alap dolgokat elfelejtettem megnézni. Itt derült fény arra, hogy a hengerfej csavarok nem lettek cserélve, a régi hűtőfolyadék lett visszatöltve, a váltó aljánál csepeg az olaj, a motortartó bakok szét vannak szakadva, a kábelköteg meg lett törve, és hogy rohadt olajsár az olajteknő és a motorblokk is, mert arra nem voltak képesek, hogy letakarítsák. Na sebaj, hát folyik az olaj, kértünk időpontot, adott is volna, megint egy hét múlvára, de sürgősségi olajfolyás miatt kaptunk két nappal későbbre.
Felnyitottuk a motorháztetőt előtte, elmagyaráztuk, mik a problémák, és hogy nem erre számítottunk, és hogy nem lehet az autóban ülni, úgy remeg. Mindenre jött a magyarázat, persze a korábbival ellentétesen, itt már nem a szíj kapott fel valamit, hanem a hidrotőke csattant, a hengerfejcsavart szándékosan nem cserélte, mert a gyári az használható 2-3x is, azért erőtlen, mert 6 ezer km kell, amíg összekopik, a hűtőfolyadék azért barna, mert zöldet öntöttek a rózsaszínre, stb., és hogy jó a motortartó bak, nem kell cserélni, de az alapjáratot, ha kérem, akkor feljebb veszi a komputerrel.
Egy nappal később, ma értementünk, majd megdöbbenten tapasztalom, hogy MÉG JOBBAN REMEG a kocsi, még nehezebben indul. A motortartó bakra azt mondta, nekünk van igazunk, mind a három kuka, cserélni kell. Az olajszivárgás az alján pedig NORMÁLIS, mert minden Daewoo-Chevynek az alján könnyezik az olaj, és hogy ennyiért nem kell leszedni a váltót meg szimmeringet cserélni, mert azt kuplungulásnál szokták, mire közöltük, hogy konkrétan ők kuplungolták tavaly a kocsit... erre már megint jött valami más, hogy ők biztos megnézték, de bla-bla... A kábelköteg meg hát 'öreg kocsi, megesik, hogy megtörtük valahol'... Alánéztem, majd szembesültem vele, hogy az olajteknőnél letakarította féktisztítóval, és semmi mást nem csinált ismét. Ajánlott egy villanyászt, aki az ismerőse, akit felhívtam, és közölte, hogy nem mond árat, mert 5-40 ezerig lehet bármennyi, akkor tudja megmondani, ha kész, és amúgy is ott kell hagyni, nem tudja mennyi időre, és amúgy is egy hónap múlva ér rá. Hát köszi, nem is vártam más szintet ettől a havertól, szóval oda már biztos nem visszük.
Így 150 ezerért most itt áll a 'felújított motorú' autó a ház előtt, amivel nem lehet közlekedni, bár a benne való ülést is elég nehézkes elviselni ilyen remegés mellett, költhetünk egy villanyászra, ha találunk valahol, mert bontott kábelköteget nem találtunk, aztán vagy elektronikai baja lesz, és helyreáll a remegés és a nyomaték, akkor örülni fogunk, hogy már csak egy zakatoló, csattogó, de legalább működő motorú autóval közlekedhetünk. Most már borzasztóan bánom, hogy ilyen kóklerek nyúltak hozzá, vagy hogy egyáltalán bárki hozányúlt ismét, ha lett volna időm és felszerelésem, megcsináltam volna, de munkaeszköz, így általában reggel-este használjuk az autót.
  • Lanos 1.5
  • Budapest