Szerző Téma: CRUZE tapasztalatok  (Megtekintve 381024 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nem elérhető Bihi66

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1380 Dátum: 2021 Január, 28, 02:28:14 am »
Sziasztok!

A nappali tompított világítást ki lehet kapcsolni/kötni valahogy?
2013 Chevrolet Cruze 1.6
Köszönöm!
  • Chevrolet Cruze SW 1.6L
  • Budapest

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8915
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1381 Dátum: 2021 Január, 28, 17:42:16 pm »
Mit jelent a nappali tompított?
A DAYLIGHT-ra gondolsz?
Kikötni biztos lehet, hogy a csatlakozóját kihúzod a lámpatestből.
Hogy ettől még működik-e az autó azt sem tudom. Jó esetben igen.

Sziasztok!

A nappali tompított világítást ki lehet kapcsolni/kötni valahogy?
2013 Chevrolet Cruze 1.6
Köszönöm!
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4910
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1382 Dátum: 2021 Január, 28, 18:19:12 pm »
Sziasztok!

A nappali tompított világítást ki lehet kapcsolni/kötni valahogy?
2013 Chevrolet Cruze 1.6
Köszönöm!

kikötni nem lehet max ha találsz valakit aki kiírja szoftveresen ,de minek is városon kivűl mindig kell világítani
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető Bihi66

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1383 Dátum: 2021 Január, 29, 01:14:47 am »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.
  • Chevrolet Cruze SW 1.6L
  • Budapest

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8915
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1384 Dátum: 2021 Január, 29, 12:06:09 pm »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.

Ha nincs az autón gyárilag, nem is tehetsz fel.
Szóval ne tedd.
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

Nem elérhető Szassza

  • Klub Titkár
  • Daewoo-Chevy God!
  • ****
  • Hozzászólások: 11272
  • Nem: Férfi
  • Predator
    • Profil megtekintése
    • Magyar Daewoo-Chevrolet Klub
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1385 Dátum: 2021 Január, 29, 12:38:09 pm »
miért?
ha szabályosan van felrakva és bekötve simán közlekedhet vele :oke:
nekem is volt/van fent az autón amin nincs gyárilag :oke:
osram nappali menetfény
  • Daewoo Nexia 1.5 8v 1996 GLE,Daewoo Matiz 1998, Seat Cordoba 2004, Hyundai IX35 2013
  • Vép (Szombathely, Lukácsháza)

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7334
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1386 Dátum: 2021 Január, 29, 14:32:54 pm »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.

Ha nincs az autón gyárilag, nem is tehetsz fel.
Szóval ne tedd.

DE. Nekem is volt az Opelen. Sebikével csereberéltemm egy nemtommire :) Onnantól vagy 10 évig nem volt izzócserém.
Lényeg, hogy az Eu-s jóváhagyójel rajta legyen és szabályosan bekötve.
3x ment át vizsgán vele simán, kérdés nélkül.
ui: nem dimm-es volt.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető sznuni

  • KLUBELNÖK
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 8915
  • Nem: Férfi
  • Klubelnök
    • Profil megtekintése
    • http://gportal.hu/portal/sznuni
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1387 Dátum: 2021 Január, 29, 15:34:16 pm »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.

Ha nincs az autón gyárilag, nem is tehetsz fel.
Szóval ne tedd.

DE. Nekem is volt az Opelen. Sebikével csereberéltemm egy nemtommire :) Onnantól vagy 10 évig nem volt izzócserém.
Lényeg, hogy az Eu-s jóváhagyójel rajta legyen és szabályosan bekötve.
3x ment át vizsgán vele simán, kérdés nélkül.
ui: nem dimm-es volt.

Nekem meg a Kaloson volt, de egyszer sem ment át a vizsgán. Nem a Sebikétől volt, de E jeles és pontosan a KPM által megadott módon volt felszerelve és bekötve is, mégis mindig le kellett ragasztani a kocsi színével megegyező szigszalaggal. Szóval most jön az, hogy kinek is van most igaza?
  • Now: Chevrolet Nubira SW 1,8 16V Ex: Daewoo Kalos 1,4i 8V 2004
  • Budapest XX
SZNUBI   06/20-9-823-841 ;) :D O0  sznuni@gmail.com !!!!!!

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7334
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1388 Dátum: 2021 Január, 29, 17:46:56 pm »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.

Ha nincs az autón gyárilag, nem is tehetsz fel.
Szóval ne tedd.

DE. Nekem is volt az Opelen. Sebikével csereberéltemm egy nemtommire :) Onnantól vagy 10 évig nem volt izzócserém.
Lényeg, hogy az Eu-s jóváhagyójel rajta legyen és szabályosan bekötve.
3x ment át vizsgán vele simán, kérdés nélkül.
ui: nem dimm-es volt.

Nekem meg a Kaloson volt, de egyszer sem ment át a vizsgán. Nem a Sebikétől volt, de E jeles és pontosan a KPM által megadott módon volt felszerelve és bekötve is, mégis mindig le kellett ragasztani a kocsi színével megegyező szigszalaggal. Szóval most jön az, hogy kinek is van most igaza?


Nekem  :rasta:

Megindokolták, a miért nem-et? Vagy csak mert egyszerűen így szokták, jobba  békesség alapon...

Enyém mindig márkaszervizben vizsgázott, előtte rendszerint áttolták mindig egy "próbavizsgán" is.

//a.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4910
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1389 Dátum: 2021 Január, 29, 18:16:29 pm »
A tompított világítás helyett nappali menetfényt szeretnék feltenni.

Ha nincs az autón gyárilag, nem is tehetsz fel.
Szóval ne tedd.

DE. Nekem is volt az Opelen. Sebikével csereberéltemm egy nemtommire :) Onnantól vagy 10 évig nem volt izzócserém.
Lényeg, hogy az Eu-s jóváhagyójel rajta legyen és szabályosan bekötve.
3x ment át vizsgán vele simán, kérdés nélkül.
ui: nem dimm-es volt.

Nekem meg a Kaloson volt, de egyszer sem ment át a vizsgán. Nem a Sebikétől volt, de E jeles és pontosan a KPM által megadott módon volt felszerelve és bekötve is, mégis mindig le kellett ragasztani a kocsi színével megegyező szigszalaggal. Szóval most jön az, hogy kinek is van most igaza?
E jelen kivűl RL jelölés is kell és nem kel leragasztgatni, Osram Philips ezekkel nincs ilyen gond
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu

Nem elérhető Bihi66

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1390 Dátum: 2021 Február, 15, 16:15:34 pm »
Köszönöm!
Egy régi KÖHÉM rendelet szerint valóban csak!!! a gyárilag szerelt világító berendezések, és a gyárilag előírt izzók lehetnek az autóban. ( még a hagyományos belső világítást sem lehetne kicserélni ledes izzókra )
Ennek ellenére csak elvétve szólnak érte a műszaki vizsgán.
Esetleg tudtok ajánlani valakit aki szoftveresen meg tudja oldani, hogy
a világítás kapcsoló "0" állásában ne világítson a tompított?
  • Chevrolet Cruze SW 1.6L
  • Budapest

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo-Chevy Mennyországban!
  • *
  • Hozzászólások: 2802
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1391 Dátum: 2021 Február, 18, 10:44:49 am »
Hogy régen mi volt, az többé-kevésbé lényegtelen. Inkább csak érdekesség. (Régen pl. bal oldalon közlekedtünk, aztán módosítottak. :) )

A nappali menetfény ügye is régi bár nem annyira, mint a fönti:
Az 55/A. §-t és címét a 12/2000. (V. 24.) KHVM rendelet
10. §-a iktatta a szövegbe.


Persze módosították többször, jellemzően EU-hoz igazodás, egyértelmüsítés okán.

Azóta szabályosan tehető föl utólag is, a megfelelő jelzésekkel ellátott, jó helyre tett, az előírásoknak megfelelően bekötött nappali menetfény.
(Sőt a bekanyarodási lámpa – kanyarkövető – is bekerült már, nagyjából hasonló! 55/C §, 55/D §. Ott azért picit nehezebb szabályosan bekötni utólag, a 40 km/h felett nem világíthat miatt.)

Igazi szigor a menet közben működő világításoknál van. A jellemzően álló helyzetben használtakkal elnézőbb a rendelet. Belsőtér-, csomagtér-, munkaterület világítás, ajtóvilágítása kinyitáskor stb.
Ezeket már én is ledre cseréltem. Egyszer sem nézték milyen izzó van bennük. A rendszámtábla világítást már nem ledesítettem. (Bár ennek valódi jelentősége általában nincs szerintem, mármint, hogy led vagy hagyományos, de legyen!)
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető GVARRO

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1392 Dátum: 2021 Május, 23, 14:16:13 pm »
Valaki tudna segiteni abban hogy hogyan tudnám a MyLink rendszert használni? Nem ismeri fel a telefonom.(android)
  • Chevrolet Cruze sw 2012 1.6 124le
  • Debrecen

Nem elérhető zsolt160

  • "A" volt Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy God!
  • *****
  • Hozzászólások: 6425
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1393 Dátum: 2021 Május, 23, 22:13:42 pm »
Kicsit többet kellene tudni. Jó lenne tudni, pl. telefon látja e, vagy csak a MyLink nem látja a telefont..... Miket próbáltál? Láthatóvá van téve a telefon párosításkor? Mondjam tovább? Milyen telefon, milyen Android rendszeren?
Legjobb volna ha leírnád mit csináltál illetve próbáltál megtenni.
  • Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető oldschool

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1394 Dátum: 2021 Június, 09, 14:27:07 pm »
Sziasztok!
Már 9 éve lassan egy Cruze 2.0D 163Le tulaja vagyok, de pár dolog nem hagy nyugodni. Mindjárt meglesz a 300e km benne. Konkrétan egyszerűbb felsorolni, hogy mihez nem kellett hozzányúlni. Olvasgattam a fórumot, de nem nagyon találtam 1:1 jellegű dolgot.

- A leginkább idegesítő probléma, hogy 18 fok lesz kint és megpusztul a kocsi. Amint 17 fok, vagy alatta, rögtön felébred. 18 fok, vagy felette konkrétan morgósabb is a hangja, plusz finoman nyomod a gázt és semmi semmi, aztán akkorát ugrik, hogy onnan már megy szépen..nem szimpla turbólyuk, mert 17 fok, vagy alatta a hagyományos értelemben vett turbólyuk van = lassan tölt be. Itt viszont konkrétan, ha klíma is megy, hiába a 360NM nyomaték..egy 3 hengeres is erősebb nála.. 17 fokban, vagy alatta egyszer sem jött elő a hiba. Ez viszont új kora óta jelen van, de még garis időszakban sem tudtak vele mit kezdeni, azóta sem. Cseréltem MAF (1:1 gyári új) szenzort, ettől javult, plusz ami még minimális javulást hozott, az a MAP (utángyártott német Bosch, nem török) szenzor csere. Egyik sem volt hibás, csak nem hagyott nyugodni…tempomattal is pl 130-ra beállítva nem reagál 122-ig..utána megugrik és visszagyorsít, majd visszaveszi a gázt és konkrétan elszáll megint az erő és ez megy. (Mentem vele most nemrég úgy, hogy változott a 17-18 fok egy 30km-en keresztül. 17 fokról 18 lett, már késett a gázreakció, amint 17, rögtön jó és ez ment végig..). Ha rögtön padlót nyomok, akkor azért arra reagál, nem késik, de ez nem életszerű. Teszt jelleggel a MAF szenzort lehúzva, hibátlan lesz ekkor is, magyarul tud egy vészüzemben normális is lenni.
- Motor remegés eleinte 1900-2000 között, most már 1500-2000 között..ekkor kormol is (2 injektor teljesen új (gyári, márkaszervizben történtek a cserék) már benne /sajnos nem tudtam 4-et egyszerre venni/, mert anno lánccserénél nem sikerült sérülés mentesen kiszedni, a felújítás után meg nagyok voltak a korrekciós értékek, viszont a megmaradt kettőt meg ki fogom cserélni a közeljövőben, plusz egyik elektronika azt mondta, hogy nem akar tovább létezni), plusz alapjárat se a legtökéletesebb, ingadozik. Kettőstömegű kompletten cserélve (2 gyári volt már benne ,meg 2 utángyártott az élete során).
- Hidegben/melegben, de leginkább regeneráláskor (amikor meg kis gázadásra is ránt, gázelvételkor meg szintén ránt, szóval biztosan regenerál) pl ha nem a leginkább ideális helyen és időben jön rá az “ötperc” és körforgalomba hajtok be, vagy kuplungot kinyomom, akár 650-re is leesik a fordulat, pattog, azonban klímával sem ritka, regenerálás nélkül is (ekkor pulzál a venni fordulata, meg pislákol a fényszóró is). A magasnyomású a tesztek alatt megtartotta a nyomást.
- Ja és a szintén meleg időhöz köthető, konkrétan télen, hidegben 7-800km lazán megy 2 regenerálás között, városi használat esetén 6-700, nyáron meg a max, amit ki tudok hozni az 400km, de az a teteje.

Márkaszervizben, plusz jártam már nem kevés szervizbe, is csak tippek, de ilyenekkel még nem találkoztak ilyen motornál, ezért a tanácstalanság. Amúgy meg szeretem a kocsit, mivel ideális körülmények között azért nem megy rosszul.

Amit biztos tudok (0 hibakód), hogy EGR nem nyit annyira, mint kéne (még nem volt bontva, max, ha a lánccserénél a szelepfedél bontás miatt nem volt útban (elvileg nem..)), volt még anno gariban turbó és motorvezérlő csere, szívósorral együtt. Nemrég le volt szedve a turbó, megelőzés miatt, de csak kormot kellett kiszedni belőle, nem volt baja. Intercoolert szedtem is már ki, nincs sérülés rajta, nem egyedi eset, a cooler cső repedés, de kapott új csövet. Nem fúj ki, de tippre valami szenzor játszadozik, mert ez a hirtelen 1 fok plusz és már döglik ez lehetetlen, hogy a “meleg” miatt lenne bármi sűrítés probléma. Ha 40 fokot hasonlítom a 18-hoz, akkor persze, erőtlenedik, de így..EGR hűtő és környékén a visszavezető cső le lett szedve és nem volt vészes a korom lerakódás, plusz elvileg fojtószelepnél is belenéztek és nem volt vészes ott se. DPF egyszer manuálisan le volt szedve és tisztítva (nem otthon), de ez csak egy megelőzés volt, egyébként gyári még, de mindig figyelve volt a regenerációs folyamat.
A fenti problémák közül valaki tapasztalt már hasonlókat?
Köszi előre is!
  • Chevrolet Cruze 2.0D 163LE
  • Győr

Nem elérhető attis

  • Daewoo-Chevy God!
  • ***
  • Hozzászólások: 7334
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1395 Dátum: 2021 Június, 09, 21:45:28 pm »
Sziasztok!
Már 9 éve lassan egy Cruze 2.0D 163Le tulaja vagyok, de pár dolog nem hagy nyugodni. Mindjárt meglesz a 300e km benne. Konkrétan egyszerűbb felsorolni, hogy mihez nem kellett hozzányúlni. Olvasgattam a fórumot, de nem nagyon találtam 1:1 jellegű dolgot.

- A leginkább idegesítő probléma, hogy 18 fok lesz kint és megpusztul a kocsi. Amint 17 fok, vagy alatta, rögtön felébred. 18 fok, vagy felette konkrétan morgósabb is a hangja, plusz finoman nyomod a gázt és semmi semmi, aztán akkorát ugrik, hogy onnan már megy szépen..nem szimpla turbólyuk, mert 17 fok, vagy alatta a hagyományos értelemben vett turbólyuk van = lassan tölt be. Itt viszont konkrétan, ha klíma is megy, hiába a 360NM nyomaték..egy 3 hengeres is erősebb nála.. 17 fokban, vagy alatta egyszer sem jött elő a hiba. Ez viszont új kora óta jelen van, de még garis időszakban sem tudtak vele mit kezdeni, azóta sem. Cseréltem MAF (1:1 gyári új) szenzort, ettől javult, plusz ami még minimális javulást hozott, az a MAP (utángyártott német Bosch, nem török) szenzor csere. Egyik sem volt hibás, csak nem hagyott nyugodni…tempomattal is pl 130-ra beállítva nem reagál 122-ig..utána megugrik és visszagyorsít, majd visszaveszi a gázt és konkrétan elszáll megint az erő és ez megy. (Mentem vele most nemrég úgy, hogy változott a 17-18 fok egy 30km-en keresztül. 17 fokról 18 lett, már késett a gázreakció, amint 17, rögtön jó és ez ment végig..). Ha rögtön padlót nyomok, akkor azért arra reagál, nem késik, de ez nem életszerű. Teszt jelleggel a MAF szenzort lehúzva, hibátlan lesz ekkor is, magyarul tud egy vészüzemben normális is lenni.
- Motor remegés eleinte 1900-2000 között, most már 1500-2000 között..ekkor kormol is (2 injektor teljesen új (gyári, márkaszervizben történtek a cserék) már benne /sajnos nem tudtam 4-et egyszerre venni/, mert anno lánccserénél nem sikerült sérülés mentesen kiszedni, a felújítás után meg nagyok voltak a korrekciós értékek, viszont a megmaradt kettőt meg ki fogom cserélni a közeljövőben, plusz egyik elektronika azt mondta, hogy nem akar tovább létezni), plusz alapjárat se a legtökéletesebb, ingadozik. Kettőstömegű kompletten cserélve (2 gyári volt már benne ,meg 2 utángyártott az élete során).
- Hidegben/melegben, de leginkább regeneráláskor (amikor meg kis gázadásra is ránt, gázelvételkor meg szintén ránt, szóval biztosan regenerál) pl ha nem a leginkább ideális helyen és időben jön rá az “ötperc” és körforgalomba hajtok be, vagy kuplungot kinyomom, akár 650-re is leesik a fordulat, pattog, azonban klímával sem ritka, regenerálás nélkül is (ekkor pulzál a venni fordulata, meg pislákol a fényszóró is). A magasnyomású a tesztek alatt megtartotta a nyomást.
- Ja és a szintén meleg időhöz köthető, konkrétan télen, hidegben 7-800km lazán megy 2 regenerálás között, városi használat esetén 6-700, nyáron meg a max, amit ki tudok hozni az 400km, de az a teteje.

Márkaszervizben, plusz jártam már nem kevés szervizbe, is csak tippek, de ilyenekkel még nem találkoztak ilyen motornál, ezért a tanácstalanság. Amúgy meg szeretem a kocsit, mivel ideális körülmények között azért nem megy rosszul.

Amit biztos tudok (0 hibakód), hogy EGR nem nyit annyira, mint kéne (még nem volt bontva, max, ha a lánccserénél a szelepfedél bontás miatt nem volt útban (elvileg nem..)), volt még anno gariban turbó és motorvezérlő csere, szívósorral együtt. Nemrég le volt szedve a turbó, megelőzés miatt, de csak kormot kellett kiszedni belőle, nem volt baja. Intercoolert szedtem is már ki, nincs sérülés rajta, nem egyedi eset, a cooler cső repedés, de kapott új csövet. Nem fúj ki, de tippre valami szenzor játszadozik, mert ez a hirtelen 1 fok plusz és már döglik ez lehetetlen, hogy a “meleg” miatt lenne bármi sűrítés probléma. Ha 40 fokot hasonlítom a 18-hoz, akkor persze, erőtlenedik, de így..EGR hűtő és környékén a visszavezető cső le lett szedve és nem volt vészes a korom lerakódás, plusz elvileg fojtószelepnél is belenéztek és nem volt vészes ott se. DPF egyszer manuálisan le volt szedve és tisztítva (nem otthon), de ez csak egy megelőzés volt, egyébként gyári még, de mindig figyelve volt a regenerációs folyamat.
A fenti problémák közül valaki tapasztalt már hasonlókat?
Köszi előre is!

Üdv!
Hozzászólni érdemben igazán nem tudok, csak az irodalom alapján a motor remegése, a megtorpanások, majd hátba rúgások rendesen nyírják a 2tömegűt. Az nem életszerű, hogy 70-80e km után cserélni kelljen. Bár nyilván használatfüggő.
  • Duster, előtte H-Astra kombi, Lacetti SW, Nubira3, Espero 2.0aut
  • Szfehérvár, Balaton, M7, Bp
attis

Nem elérhető oldschool

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1396 Dátum: 2021 Június, 09, 22:34:37 pm »
Sziasztok!
Már 9 éve lassan egy Cruze 2.0D 163Le tulaja vagyok, de pár dolog nem hagy nyugodni. Mindjárt meglesz a 300e km benne. Konkrétan egyszerűbb felsorolni, hogy mihez nem kellett hozzányúlni. Olvasgattam a fórumot, de nem nagyon találtam 1:1 jellegű dolgot.

- A leginkább idegesítő probléma, hogy 18 fok lesz kint és megpusztul a kocsi. Amint 17 fok, vagy alatta, rögtön felébred. 18 fok, vagy felette konkrétan morgósabb is a hangja, plusz finoman nyomod a gázt és semmi semmi, aztán akkorát ugrik, hogy onnan már megy szépen..nem szimpla turbólyuk, mert 17 fok, vagy alatta a hagyományos értelemben vett turbólyuk van = lassan tölt be. Itt viszont konkrétan, ha klíma is megy, hiába a 360NM nyomaték..egy 3 hengeres is erősebb nála.. 17 fokban, vagy alatta egyszer sem jött elő a hiba. Ez viszont új kora óta jelen van, de még garis időszakban sem tudtak vele mit kezdeni, azóta sem. Cseréltem MAF (1:1 gyári új) szenzort, ettől javult, plusz ami még minimális javulást hozott, az a MAP (utángyártott német Bosch, nem török) szenzor csere. Egyik sem volt hibás, csak nem hagyott nyugodni…tempomattal is pl 130-ra beállítva nem reagál 122-ig..utána megugrik és visszagyorsít, majd visszaveszi a gázt és konkrétan elszáll megint az erő és ez megy. (Mentem vele most nemrég úgy, hogy változott a 17-18 fok egy 30km-en keresztül. 17 fokról 18 lett, már késett a gázreakció, amint 17, rögtön jó és ez ment végig..). Ha rögtön padlót nyomok, akkor azért arra reagál, nem késik, de ez nem életszerű. Teszt jelleggel a MAF szenzort lehúzva, hibátlan lesz ekkor is, magyarul tud egy vészüzemben normális is lenni.
- Motor remegés eleinte 1900-2000 között, most már 1500-2000 között..ekkor kormol is (2 injektor teljesen új (gyári, márkaszervizben történtek a cserék) már benne /sajnos nem tudtam 4-et egyszerre venni/, mert anno lánccserénél nem sikerült sérülés mentesen kiszedni, a felújítás után meg nagyok voltak a korrekciós értékek, viszont a megmaradt kettőt meg ki fogom cserélni a közeljövőben, plusz egyik elektronika azt mondta, hogy nem akar tovább létezni), plusz alapjárat se a legtökéletesebb, ingadozik. Kettőstömegű kompletten cserélve (2 gyári volt már benne ,meg 2 utángyártott az élete során).
- Hidegben/melegben, de leginkább regeneráláskor (amikor meg kis gázadásra is ránt, gázelvételkor meg szintén ránt, szóval biztosan regenerál) pl ha nem a leginkább ideális helyen és időben jön rá az “ötperc” és körforgalomba hajtok be, vagy kuplungot kinyomom, akár 650-re is leesik a fordulat, pattog, azonban klímával sem ritka, regenerálás nélkül is (ekkor pulzál a venni fordulata, meg pislákol a fényszóró is). A magasnyomású a tesztek alatt megtartotta a nyomást.
- Ja és a szintén meleg időhöz köthető, konkrétan télen, hidegben 7-800km lazán megy 2 regenerálás között, városi használat esetén 6-700, nyáron meg a max, amit ki tudok hozni az 400km, de az a teteje.

Márkaszervizben, plusz jártam már nem kevés szervizbe, is csak tippek, de ilyenekkel még nem találkoztak ilyen motornál, ezért a tanácstalanság. Amúgy meg szeretem a kocsit, mivel ideális körülmények között azért nem megy rosszul.

Amit biztos tudok (0 hibakód), hogy EGR nem nyit annyira, mint kéne (még nem volt bontva, max, ha a lánccserénél a szelepfedél bontás miatt nem volt útban (elvileg nem..)), volt még anno gariban turbó és motorvezérlő csere, szívósorral együtt. Nemrég le volt szedve a turbó, megelőzés miatt, de csak kormot kellett kiszedni belőle, nem volt baja. Intercoolert szedtem is már ki, nincs sérülés rajta, nem egyedi eset, a cooler cső repedés, de kapott új csövet. Nem fúj ki, de tippre valami szenzor játszadozik, mert ez a hirtelen 1 fok plusz és már döglik ez lehetetlen, hogy a “meleg” miatt lenne bármi sűrítés probléma. Ha 40 fokot hasonlítom a 18-hoz, akkor persze, erőtlenedik, de így..EGR hűtő és környékén a visszavezető cső le lett szedve és nem volt vészes a korom lerakódás, plusz elvileg fojtószelepnél is belenéztek és nem volt vészes ott se. DPF egyszer manuálisan le volt szedve és tisztítva (nem otthon), de ez csak egy megelőzés volt, egyébként gyári még, de mindig figyelve volt a regenerációs folyamat.
A fenti problémák közül valaki tapasztalt már hasonlókat?
Köszi előre is!

Üdv!
Hozzászólni érdemben igazán nem tudok, csak az irodalom alapján a motor remegése, a megtorpanások, majd hátba rúgások rendesen nyírják a 2tömegűt. Az nem életszerű, hogy 70-80e km után cserélni kelljen. Bár nyilván használatfüggő.

Köszi a választ! A kettőstömegű mizéria igazából annyiból állt, hogy még gariban 150e km-nél volt cserélve az első (voltak előjelek, ami be is igazolódott), aztán 260 körül reccsent el benne a gariban kicserélt. Ekkor már Sachs került bele, de úgy remegett a kuplung pedál, hogy élvezet volt..pedig teljesen új szett került bele..ez lett kicserélve (10-15e km után, addigra sikerült intézkedni..meglehetősen lassan..) visszaküldéses formában egy Aisin-re. Ez sem tökéletes, de nem kapok talpmasszázst, marad ameddig bírja...aztán gyári kerül majd bele, ha ennek is lesz baja, már megtanultam. Eddig jó (20e km).
« Utoljára szerkesztve: 2021 Június, 10, 17:06:08 pm írta sznuni »
  • Chevrolet Cruze 2.0D 163LE
  • Győr

Nem elérhető Dorlan1975

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
    • Profil megtekintése
Re:CRUZE tapasztalatok
« Válasz #1397 Dátum: 2021 Június, 15, 09:12:27 am »
Üdv, kedves Cruze tulajok!
Annó a ritkasága és a férfias formája alapján választottam ezt a típust (Cruze 1.6 LS Plus, hatchback, 2012). De most nagy szomorúságom van. Jövő hét végén lejár a műszakim, és eddig nem volt márka-, computer-, villamossági szerelő, aki rájött volna, miért ég folyamatosan a check engine lámpám?? 11 hónapja. Nulla hibakód. Kóbor AC ára miatt voltunk generátorpadon, GM Service Bullettin 14311b okán extra földelést kapott az akksi negatív kábel (töltés javult!)...de még mindig ég. Vettem bontott kilóméteróra egységet, de oda is azonnal bedobta. Ami furcsa, hogy néha meg elhalványul. Még mindig kábelhiba a szerelők tippje. Hibakód ugyan nincs, de kommunikációs hibát rádióval, fékkel, stb jelez. Egyébként rádió és egyéb audió visszajelzések (index, tolató) is elmentek egy időre, de azt az egyik computer-es visszavarázsolta.
Látott már bárki ilyet? Illetve ismertek valakit, aki képes és hajlandó elmerülni a kábelek között a hibát keresve?
Válaszotokat előre is köszönöm!
U.i: a jelenség pont autószerelőnél jött elő, aki gyertyát, olajat, szűrőket cserélt, légkondit tisztított...és motormosást is (bár nem kértem)...ez utóbbi okozhatta?
« Utoljára szerkesztve: 2021 Június, 15, 10:53:45 am írta Dorlan1975 »
  • Chevrolet Cruze 1.6 LDE hatchback 2012
  • Tata-Tatabánya