Típusok > Tacuma/Rezzo, Orlando

A családi egyterű!

(1/590) > >>

lufi:
Úgy tûnik, hogy a Daewoo elõtt sem titok már: a Tacuma nevû kompakt buszlimuzinjuk kezd kiöregedni. A dizájn felett eljárt az idõ, s az autó szolgáltatásai is legfeljebb csak átlagosnak  mondhatók, így a koreaiak most némi ráncfelvarrással próbálják vonzóbbá tenni a kocsit. Valószínû azonban, hogy a Tacuma esetében ez kevés lesz, és csak a teljes modellváltás hozhat látható változást az egyterû eladásaiban.

 
A kompakt buszlimuzinok piacán hatalmas a tülekedés: amikor a Renault piacra dobta a Scenicet, minden gyártó követte a példáját, és hamarosan praktikusabbnál praktikusabb egyterûek közül választhatott a vevõ. A Daewoo sem akart kimaradni a bizniszbõl, így – némi késéssel ugyan – õk is építettek egy ilyen autót, ami nem is lett rossz, hiszen számtalan hasznos tapasztalatot átvehettek a többi gyártótól, és õk nem is voltak szemérmesek ezen a téren. Így a Tacuma szinte mindent tud, ami ebben a kategóriában elvárható: felszereltsége gazdag, üléssorai jól variálhatók, rengeteg benne a kisebb-nagyobb rakodóhely, csomagtartója átlagos méretû, de jól használható, rugózása kényelmes, szóval az autó kifejezetten jó társ egy hosszú családi utazáshoz, vagy a mindennapok során.
A baj csak az, hogy a Tacuma fölött picit eljárt már az idõ, és a konkurencia eközben nem pihent.

 

A Daewoo 3,7 milliós alapáron kínálja meglehetõsen átlagos megjelenésû és használati értékû autóját, vagyis alig olcsóbban, mint a magyar piacon kifejezetten népszerû Citroen Xsara Picasso, vagy éppen a divatdiktátor Renault Mégane Scénic, amibõl ráadásul már a hipermodern második generációt árusítják a szalonokban. A tesztelõ tehát ezért van bajban: önmagában szemlélve a Tacuma jó autó és jó vétel, ám a teljes piaci kínálat ismeretében ez az állítás már nem igaz.

 

Pedig az elsõ benyomások kellemesek az autóról. Az üléshelyzet jól beállítható – még annak ellenére is, hogy a kormányoszlop csak föl-le mozog – az autóból jó a kilátás, tehát vezetõ kifejezetten kényelmesen, stresszmentesen irányíthatja az autót. Ebben természetesen szervokormány segíti és hatalmas, elektromosan állítható és fûthetõ külsõ tükrök, és persze az 1,6 literes motor, ami könnyedén mozgatja a meglehetõsen terebélyes kocsitestet. A 105 lóerõs erõforrás ráadásul nem is igazán torkos, hiszen a városban alig fogyaszt többet 10 liternél, ami egy 1,3 tonnás családi autó esetében reális érték. A motorral csupán egy baj van: meglehetõsen zajosan mûködik, ami fõleg az autópályán, nagy sebességnél lehet kissé zavaró.

 

A Tacumát azonban nemcsak vezetni jó, hanem az utasok is kellemesen érzik benne magukat. Az úton szükséges apróbb tárgyaknak könnyû helyet találni az ülések alá vagy a padlóba épített dobozokban és a többi rakodóhelyen, a hátul utazók életét pedig számos megoldással teszi kényelmesebbé a Daewoo. A hátsó üléssor három különálló ülésbõl áll; a középsõ támláját lehajtva például pohártartós asztalt vagy praktikus könyöklõt kapunk, s ha ennél is több helyre van szükség, az elsõ ülések háttámlájából is kihajtható egy tálca.
Tulajdonképpen még az autó minõségével sem lenne nagy baj, és az utastérben felhasznált anyagok is megütik az átlagos szintet; igazából az autó külsõ és belsõ formaterve az, ami miatt nem lelkesednek érte különösen a vásárlók. A Pininfarina által rajzolt karosszéria korrekt, de ennél több jót nemigen lehet elmondani róla, és a kocsibelsõ sem szolgál izgalmas formai megoldásokkal. A nemrégiben végrehajtott modellfrissítés során ugyan áttervezték az autó orrát, de ez kevés az üdvösséghez egy olyan piacon, ahol a Scénic II diktálja a tempót. A Daewoo buszlimuzinjának egyetlen ütõkártyája az lehet, hogy ilyen alacsony áron egyetlen konkurens sem kínál ilyen felszereltséget – pl. alapáron jár a légkondi –, de még ez az extrakínálat sem emelkedik ki toronymagasan a mezõnybõl, így nem csoda, ha a kompakt buszlimuzinok hazai vásárlói ritkán hagyják pénzüket a Daewoo-kereskedõknél.

 

Értékelés - Daewoo Tacuma 1.6 SX

- Motor: az erõforrás a maga tizenhat szelepével, két vezérmûtengelyével és Euro 3-as környezetvédelmi normájával modernnek számít. Fogyasztása és dinamizmusa átlagos, zaja viszont átlagon felüli, bár ez nem a motor hibája; egyszerûen kevés a zajszigetelés.
- Ár/érték arány: a kompakt buszlimuzinok kínálatában nem található Magyarországon még egy autó, ami 3,7 millió forintért ilyen sokat nyújtana. A Tacuma alapfelszereléséhez tartoznak az elektromos ablakemelõk és a tükörmozgatás, a manuális légkondicionáló, az elsõ ködfényszórók – igaz, hifit viszont csak felárért kap a vásárló. Ez utóbbi talán nem véletlen, hiszen ebben az autóban bizonyára Daewoo audiót építenének, márpedig a vevõk többsége inkább egy nevesebb gyártó termékét választja.
- Használati érték: a Tacuma mindent tud, ami ebben a kategóriában elvárható: tágas, praktikus és jól variálható, kényelmes utazóautó, amiben az egész család komfortosan elfér, és még a csomagoknak is jut hely. Már ha nincs belõlük túlságosan sok, mert a 325 literes csomagtér nem igazán tágas, de a külön-külön ledönthetõ vagy kiemelhetõ ülések révén könnyen és sokféleképpen bõvíthetõ.
- Biztonság: ABS és két légzsák; itt véget is ér a Tacuma biztonsági berendezéseinek listája. A katalógusokban persze hosszan taglalják az állítható fejtámlákat és gyûrõdõ zónákat, de ez csak porhintés – egyértelmû, hogy ennél ma már többet vár el az a vevõ, aki családi autót vásárol.

Ez már azért reálisabb értékelés. :)

eXpero:

--- Idézetet írta: "lufi" ---...
Ez már azért reálisabb értékelés. :)
--- Idézet vége ---

Én azért szeretnék egy tagunktól olvasni egy legalább ennyire részletes leírást - a sajátjáról.

palvik:
Sziasztok! Még új vagyok itt, de lelkes. Én most veszek Tacumat, majd beszámolok a tapasztalatokról. Más dewwos tapasztalatom jócskán van, igencsak elégedett vagyok velük. (Igaz, hogy motor helyett kis koreaiak hajtják?  :D  Hihi. Na szóval, csak így tovább

Kiccs:
http://www.vezess.hu/hir.php?idx=3335

ez is egy jó teszt :)

Kornél:
Tapasztalatok alapján az els? futóm? elég gyenge. Sokszor ropognak a szílentek és a stabilizátor összeköt? ikergömbfej is hamar megadja magát.Van aki imádja a másik meg szidja. Kinek a pap kinek a papné.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése