Szerző Téma: Leganza, Evanda, Epica  (Megtekintve 305255 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2434
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2520 Dátum: 2017 Szeptember, 11, 09:21:51 am »
Tegnap reggel elcibáltak a géptől, aztán vissza se kerültem.

Szóval én más szükséges vagy lehetséges dologról alapjárati motor ügyben nem tudok.


Szia!

Betanításként emlegetik. (A szervízkönyvben reset, és az 1F-108-as oldal.) Egy nem túl bonyolult procedura. Korábban már szerepelt, ha rákeresel jobbra fönt te is megtalálod.

https://forum.chevyklub.hu/index.php?topic=39.msg247205;topicseen#msg247205


Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Leganzámban valószínűleg cserélni kell az alapjárati "motort".Kilehet cserélni simán ,vagy esetleg kell utána számítógéppel tanítani hogy tudja mit kell tennie ?

Köszi a segítséget megpróbálom .
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető SRGedeon

  • Klubtag
  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2434
  • Nem: Férfi
  • Leganza 2.0 CDX 1999 Nagykanizsa
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2521 Dátum: 2017 Szeptember, 15, 07:29:24 am »
Tegnapelőtt kilyukadt a Leganza kuplung munkahengerre menő gumicső. Kellett a gép, tegnap muszáj volt megoldást találni. Belevalót ennyi idő alatt Nagykanizsán nem lehet szerezni, mondták a hozzáértők. Most egy valamelyik Suzuki első fékcsöve van benne. Kicsit hosszabb, de működik ahogy kell. Azért valószínű kerítek igazit és visszacserélem.
  • Leganza 2.0 CDX 1999
  • Nagykanizsa (Sárbogárd - Szeged)
A veréb tud repülni, mégis milyen sokat üldögél az ágon!

Nem elérhető egombazsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2522 Dátum: 2017 Szeptember, 30, 10:55:19 am »
Sziasztok!

Epicához keresek sérülésmentes bal első ajtót, lehetőleg feketét.
Aki tud, kérem írjon!

Köszönöm!
  • Epica
  • Esztergom

Nem elérhető s_szecsko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2523 Dátum: 2017 Október, 12, 08:52:54 am »
Olyasmit tapasztaltatok, hogy az Epica tükre kihajtáskor elállítódik?
Nálam a jobb oldali néha kihajtás közben (elektromosan kihajtható, állítható, fűthető .. nem tudom volt-e manuálisan kihajtható) hangos pattanással teljesen elállítódik és az autó melletti teret kémleli.

Erre a problémára van valami egyszerű "orvosság"?
  • Chevrolet Epica 2.0 DSL
  • BP

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2524 Dátum: 2017 Október, 12, 19:14:03 pm »
Olyasmit tapasztaltatok, hogy az Epica tükre kihajtáskor elállítódik?
Nálam a jobb oldali néha kihajtás közben (elektromosan kihajtható, állítható, fűthető .. nem tudom volt-e manuálisan kihajtható) hangos pattanással teljesen elállítódik és az autó melletti teret kémleli.

Erre a problémára van valami egyszerű "orvosság"?
kiugorhatott a tükörlap tartó az állítóból szerintem
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Escapist92

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2525 Dátum: 2017 Október, 25, 12:25:36 pm »
Sziasztok!
Lenne egy 2003-as Evandám, amivel egy ideje olyan problémám akad, hogy pár km megtétele után miközben melegedik a motor, sebességben gázadáskor fullad, üresben pedig ugrál az alapjárat, akár le is fullad, néha motorhiba visszajelző is kigyullad, ami hamar vagy újraindítás után elalszik.A hiba néhány száz méter/néhány km után megszűnik magától, egy úton többször nem fordul elő.
A problémám az hogy van hogy egy hétig nem produkálja, máskor pedig minden indítás-motor felmelegedéskor, munkába menet és hazafele is.
Akárhányszor volt szerelőnél természetesen hibamentesen ment, így nem tudtak rá mit mondani.
Valaki találkozott ilyennel?
 
  • Evanda 2.0 CDX
  • Budapest

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2526 Dátum: 2017 Október, 25, 20:36:09 pm »
Sziasztok!
Lenne egy 2003-as Evandám, amivel egy ideje olyan problémám akad, hogy pár km megtétele után miközben melegedik a motor, sebességben gázadáskor fullad, üresben pedig ugrál az alapjárat, akár le is fullad, néha motorhiba visszajelző is kigyullad, ami hamar vagy újraindítás után elalszik.A hiba néhány száz méter/néhány km után megszűnik magától, egy úton többször nem fordul elő.
A problémám az hogy van hogy egy hétig nem produkálja, máskor pedig minden indítás-motor felmelegedéskor, munkába menet és hazafele is.
Akárhányszor volt szerelőnél természetesen hibamentesen ment, így nem tudtak rá mit mondani.
Valaki találkozott ilyennel?

Ha volt hibalámpa, akkor azt eltárolta. Gyári műszerrel kell kiolvastatni, az a megoldás.
Szerintem a pillangószelep akadozik lerakódás miatt, de akár egr probléma is lehet (meg még csomó dolog).
Ha pillangószelep takarítás leyz, azt is gyári műszerrel resetelni kell.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Escapist92

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2527 Dátum: 2017 Október, 25, 21:37:02 pm »
Hívtam 3-4 helyet is, hogy visszamenőleg nem tudják-e kiolvasni,  daewoo gyulai, érd, ill hegedűst (itt evandával abszolut nem foglalkoznak) de mindenhol azt mondták visszamenőleg ők nem tudják.
  • Evanda 2.0 CDX
  • Budapest

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5922
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2528 Dátum: 2017 Október, 25, 21:47:22 pm »
Visszamenőleg meg a tárolt két külön dolog. Amíg tárolja kinyerhető, de nem visszamenőleges. Mert a tárolt is törölhető.

Postakocsival küldve az én LG G2 minimről.

  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető Attila079

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2529 Dátum: 2017 November, 07, 20:09:08 pm »
Sziasztok!

 Van egy nagyon tuti Daewoo Evandám, de sajnos a mai napon beültem ablak felteker autó leállít, és azóta nem tudom elindítani az autót. A riasztó led nem világít, nem működik a központi zár, és az ablakemelő se :ima:, forgatni ugyan forgatja a motort, de semmi más. Jó lenne ha működne az újra az autó, mert nagy szükségem van rá. és eddig nagyon meg voltam vele elégedve. Üdv Attila
  • Daewoo Evanda 2.0 16V
  • XVII. kerület

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5922
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2530 Dátum: 2017 November, 07, 20:51:24 pm »
Biztosítékok megnézése. Riasztó gyári vagy utólagosan beszerelt, indításgátlós?

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0211/hu/documents_2009/epica/start_epica.html
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető Attila079

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2531 Dátum: 2017 November, 09, 06:09:36 am »
Az autó gyári cuccokkal van felszerelve, de nem reagál semmire, a gyújtásra csak pörgeti a motort, de mint említettem, nincs se ablakemelő, se kp.zár, se piros fény a katicán...  :gondolkodik:
  • Daewoo Evanda 2.0 16V
  • XVII. kerület

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2532 Dátum: 2017 November, 09, 06:54:55 am »
Az autó gyári cuccokkal van felszerelve, de nem reagál semmire, a gyújtásra csak pörgeti a motort, de mint említettem, nincs se ablakemelő, se kp.zár, se piros fény a katicán...  :gondolkodik:

Simán lehet biztosíték hiba is vagy akár gyújtáskapcsoló hiba is. Meg kellene mérni a biztosítékokat. Ha ez nem hoz eredményt, jobban jársz egy szakemberrel.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2533 Dátum: 2017 November, 11, 22:21:41 pm »
Csak egy jó tanács : Ha futómű zörgéssel találkoztok ragaszkodjatok hozzá, hogy a kocsit csáposon megemelve is rángassák meg a kerekeket, mert a rázó pad nem mutat minden hibát meg mikor rajta a kocsi súlya.

UI.: az 1 hónapos márkás gömbfej is lehet rossz.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető Attila079

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2534 Dátum: 2017 November, 17, 20:09:06 pm »
Nos meglett a hiba a gép újra üzemképes. A kormányoszlopnál , jobban mondva a kuplung felett van egy fekete doboz, melynél van két relé is. Nos ott is vannak bizti abból 2 kaput volt. Csere, majd láss csodát a Sárkány újra éledt:))) :taps:
  • Daewoo Evanda 2.0 16V
  • XVII. kerület

Nem elérhető redriot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2535 Dátum: 2017 November, 27, 11:04:09 am »
Sziasztok!

Még nem vagy Chevy tulajdonos de néhány hónap múlva szeretném újabbra cserélni a mostani autómat ('91-es Mercedes 200E) és az egyik lehetséges jelölt a Chevrolet Epica.

Fontos számomra hogy az autó relatíve olcsó, megbízható, kis szervízigényű, egyszerű konstrukció legyen, valamint kényelmesen férjek el benne 2 méteres magasságommal is. Mivel keveset megyek (max. 10.000km/év) a fogyasztás nem elsőszámú prioritás, de azért az öreg Mercimtől ne fogyasszon többet (8.5-9 autópálya, kb. 11-12 város). Ja, és benzines legyen. Amennyire utánaolvastam az Epica megfelel ezeknek a kritériumoknak.

Tanácsotokat, véleményeteket szeretném kérni hogy mire érdemes figyelni egy használt, benzines Epica vásárlásakor. Van-e benne olyan a hibalehetőség aminek nagyon költséges a javítása? (pl. kettős tömegű lendkerék)
Mennyire strapabíró? Van még bennük élet 250.000 kilométer felett, vagy akkor már lóg, kotyog, zörög minden? Vagy nem kell annyira félni a sok futott kilométertől? Olajon és szűrőkön kívül mit érdemes feltétlenül cserélni megvétel után?

Köszönöm a válaszokat, tanácsokat előre is.

Annak akit esetleg érdekel leírom hogyan jutottam el az Epica kiválasztásáig.
Pár hónapja szemfolyásig nézem a hasznaltauto.hu-t hogy mi legyen a Merci utódja. Amit egyébként nagyon szeretek, de mégiscsak 27 éves és egyre több nyűgje, apróbb bosszantó hibája van - ezért gondolkodom hogy lecserélem.
Először a 600-800 ezres ársávban nézelődtem - ezt talán a Merci eladása nélkül is meg tudnám oldani. Sajnos ennyi pénzért értelmes nagyautó nem nagyon van, egy 27 évesből átülni egy húszévesbe nem volna nagy előrelépés és egy ilyen autó még sok taposóaknát rejthet. Ha van fiatalabb ennyi pénzért az max. valami kompakt autó a W124 után pedig már nem tudnám megszokni a kuporgást és a kényelmetlenséget (mint írtam elég langaléta vagyok.)
Emeltem a tétet, nézzük meg mi van kicsit drágábban: 2002-2005 közti Kia Magentisek és Hyundai Sonaták tűntek a legszimpatikusabbnak, de mikor üléspróbát tettem egy Magentisben meglepődtem rajta hogy milyen szűk belülről, ahhoz képest hogy nem rövidebb mint a Mercim. A gázt csak kicsavart bokával tudtam kezelni, a gyújtáskulcs pedig ütközésnél tuti beleállna a térdembe. Csalódás volt.

Tovább emeltem az összeget, és fennakadtak a keresőn az Epicák (a sok német papíros, ellenőrizhetetlen, visszatekert Mondeo, Vectra és Passat tengerében). Képek, leírások, és videók alapján nagyon megtetszett a nagy Chevy. Szép, masszív, hathengeres, ráadásul korrekt áron. Csak sajnos ehhez már el kéne adni a Mercit (ráadásul nem gombokért, ami nem lesz könnyű!!!) és pár hónapig gyűjtögetni is kell még. Az 1.5 mill az abszolút plafon. Szóval kicsit nehezen szánom el magam...
  • 1991 Mercedes-Benz 200E
  • Budapest

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2536 Dátum: 2017 November, 27, 13:04:34 pm »
Sziasztok!

Még nem vagy Chevy tulajdonos de néhány hónap múlva szeretném újabbra cserélni a mostani autómat ('91-es Mercedes 200E) és az egyik lehetséges jelölt a Chevrolet Epica.

Fontos számomra hogy az autó relatíve olcsó, megbízható, kis szervízigényű, egyszerű konstrukció legyen, valamint kényelmesen férjek el benne 2 méteres magasságommal is. Mivel keveset megyek (max. 10.000km/év) a fogyasztás nem elsőszámú prioritás, de azért az öreg Mercimtől ne fogyasszon többet (8.5-9 autópálya, kb. 11-12 város). Ja, és benzines legyen. Amennyire utánaolvastam az Epica megfelel ezeknek a kritériumoknak.

Tanácsotokat, véleményeteket szeretném kérni hogy mire érdemes figyelni egy használt, benzines Epica vásárlásakor. Van-e benne olyan a hibalehetőség aminek nagyon költséges a javítása? (pl. kettős tömegű lendkerék)
Mennyire strapabíró? Van még bennük élet 250.000 kilométer felett, vagy akkor már lóg, kotyog, zörög minden? Vagy nem kell annyira félni a sok futott kilométertől? Olajon és szűrőkön kívül mit érdemes feltétlenül cserélni megvétel után?

Köszönöm a válaszokat, tanácsokat előre is.

Annak akit esetleg érdekel leírom hogyan jutottam el az Epica kiválasztásáig.
Pár hónapja szemfolyásig nézem a hasznaltauto.hu-t hogy mi legyen a Merci utódja. Amit egyébként nagyon szeretek, de mégiscsak 27 éves és egyre több nyűgje, apróbb bosszantó hibája van - ezért gondolkodom hogy lecserélem.
Először a 600-800 ezres ársávban nézelődtem - ezt talán a Merci eladása nélkül is meg tudnám oldani. Sajnos ennyi pénzért értelmes nagyautó nem nagyon van, egy 27 évesből átülni egy húszévesbe nem volna nagy előrelépés és egy ilyen autó még sok taposóaknát rejthet. Ha van fiatalabb ennyi pénzért az max. valami kompakt autó a W124 után pedig már nem tudnám megszokni a kuporgást és a kényelmetlenséget (mint írtam elég langaléta vagyok.)
Emeltem a tétet, nézzük meg mi van kicsit drágábban: 2002-2005 közti Kia Magentisek és Hyundai Sonaták tűntek a legszimpatikusabbnak, de mikor üléspróbát tettem egy Magentisben meglepődtem rajta hogy milyen szűk belülről, ahhoz képest hogy nem rövidebb mint a Mercim. A gázt csak kicsavart bokával tudtam kezelni, a gyújtáskulcs pedig ütközésnél tuti beleállna a térdembe. Csalódás volt.

Tovább emeltem az összeget, és fennakadtak a keresőn az Epicák (a sok német papíros, ellenőrizhetetlen, visszatekert Mondeo, Vectra és Passat tengerében). Képek, leírások, és videók alapján nagyon megtetszett a nagy Chevy. Szép, masszív, hathengeres, ráadásul korrekt áron. Csak sajnos ehhez már el kéne adni a Mercit (ráadásul nem gombokért, ami nem lesz könnyű!!!) és pár hónapig gyűjtögetni is kell még. Az 1.5 mill az abszolút plafon. Szóval kicsit nehezen szánom el magam...

Szia,

Nekünk van dízel és benzines is. Mindkettő automata.

A jó dolgok:
- Van hely, nagyon csendes, automatával is elmegy 11-13literes fogyival a városban a 2 literes, láncos vezérlésű, pont annyit kínál ami még nem túlzás és azért van is benne extra, néztem vásárlás előtt 250.000+ km-ert futott kocsit is és nem igazán volt elhasználódva. Igaz ez erősen függ a gazdájától is. Pl a bőr kormány kopottságából semmit nem lehet levonni, mert a gyűrű nagyon hamar megeszi, ugyanez igaz az ülés vese tájára is.

A "rossz" dolgok:
- Utángyártott alkatrész nagyon kevés van, a hátsó futóműben 18 szilent van és köszönhetően a magyar utaknak szét is mennek idővel (külön szilentet csak Sebők Norbitól (SN-car kft) tudtam rendelni egyébként pl egy hátsó felső lengőkar gömbfejjel és szilentekkel kb 90.000ft). A lanoshoz képest itt kb 8-10x annyiba kerül ugyanaz az alkatrész, ha nagyon hajtották akkor a nicasil réteg képes megsérülni amit itthon nem tudnak javítani és egyébként is kb 1millióba kerül. A benzines automatával elég lomhának tűnik, de azért szedi a lábát, mégis majdnem 1600kg és 4000-nél van a nyomaték csúcsa. A manuális váltóssal nem éreztem ennyire.
A fenntartásáról: egy sima kötelező szervíz anyagdíja kb 120.000ft, ebből a 6db iridiumos gyertya 30-40.000ft. Gátlók darabja 40.000ft körül, kerékcsapágy 50.000ft körül.  Hengerenkénti trafós, könnyen leszakad a trafó bele, ha nincs 10-15e km-enként leszedve és visszarakva. Benzinszűrő stiftje szinte biztosan törik és a két kis stift is drága kb 5000ft. Úgy tudom a benzines manuális váltósban nincs kettőstömegű lendkerék. Gumi se túl olcsó a nyári 17-es hankook 150.000ft volt. Egy esőérzékelős, ablaktörlő lapát fűtéses Nordglass üvegcsere 100.000ft. A casco erősen ajánlott, megint nem túl olcsó hozzá.
A vezérlés láncos 250.000ft a csere periódusa és csak a vezérlés 200.000+ Ft. Egy tükörindex újban 43000ft.

Szóval, ha nincsen bármikor 150-200.000ft-od a kocsira, akkor szerintem ne vedd meg. Ezzel nem azt mondom, hogy álladóan meghibásodnak, de bármikor beugrik valami, akkor minimum 1 nagyságrenddel drágább, mint a régi vas. Főként, ha nagyon kicentized már vételkor is.

Mi nagyon szeretjük őket, mert jó autók és jól fel is vannak szerelve. Májusban vettük a benzinest azóta semmi komoly gond nem volt vele, csak apróságok (főként díszítő elemek)amit a vételkor kicserélsz és pár olyan dolog ami nem volt megfelelő (stab szilent, kutyacsont, lengőkar szilent, gömbfej), felni felújítás+gumik -> ez kb 450-500.000ft. A kocsi egyébként 150-et futott, állapota alapján is hihető volt és nem is volt nagyon problémás (új fékek, nyári gumik, jó gátlók, motor és válltó). Ára 1.690.000ft volt (átírás 100 körül van + biztosítás + casco). Szóval az 1 milla körüli kocsikra is kb az illetékeken felül rá kell költeni 300-500.000ft-ot véleményem szerint. Ha a benzinesnek beindításkor bármilyen csattogó hangja van, hagyd ott!
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető redriot

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2537 Dátum: 2017 November, 27, 13:28:09 pm »
Köszi a gyors választ, pontosan ilyen jellegű infokra gondoltam!  :oke:

Sajnos így le kell mondanom az Epicáról.  :szomoru:
100.000Ft nekem már szabad szemmel jól látható összegnek számít, és nem mindegy hogy pl. kijön-e 60-70 ezerből egy szett gumi vagy csak háromszor annyiból. Üzemben tudnám tartani de nem volna reális, túl sok részét vinné el a fizetésemnek az autó.
Szép is lett volna, csóró proli a szép új hathengeres limóban. :/.  Így marad a vén Merci mert annak legalább ismerem és megszoktam hibáit és nem akkora lutri mint egy másik 15-20 éves csotrogány megvétele.
  • 1991 Mercedes-Benz 200E
  • Budapest

Nem elérhető kabe77

  • Daewoo Maister!
  • ********
  • Hozzászólások: 2177
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2538 Dátum: 2017 November, 27, 14:08:04 pm »
Az ilyen méretű autók fenntartása szerintem más márkánál sem olcsóbb, sőt. Ha fiatalabb, 10 év körüli autóra szeretnél váltani ilyen méretben, akkor az sajnos ezzel jár. Én is nemrég váltottam nagyobbra, de belekalkuláltam, hogy ha ezen valamit cserélni kell, akkor kicsit jobban a zsebbe kell nyúlni, mint mondjuk a Lacettinél.

Mondjuk ez a 120ezer Ft-ba kerülő sima kötelező szerviz anyagdíj kicsit soknak tűnik, bár 6 hengeres. Én két hét múlva viszem az éves szervizre a Malibut, de 90 ezerből meg fog állni munkadíjjal együtt (olaj+összes szűrők, Irídium gyertyák, váltóolaj, fékfolyadék). Ebből elvileg csak az olaj+olajszűrő lenne kötelező, a többi önszorgalom.
  • Malibu 2.4 LTZ (ex Lacetti 1.6 LPG)
  • Esztergom-Dorog-Annavölgy

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1915
    • Profil megtekintése
Re:Leganza, Evanda, Epica
« Válasz #2539 Dátum: 2017 November, 27, 14:18:45 pm »
Az ilyen méretű autók fenntartása szerintem más márkánál sem olcsóbb, sőt. Ha fiatalabb, 10 év körüli autóra szeretnél váltani ilyen méretben, akkor az sajnos ezzel jár. Én is nemrég váltottam nagyobbra, de belekalkuláltam, hogy ha ezen valamit cserélni kell, akkor kicsit jobban a zsebbe kell nyúlni, mint mondjuk a Lacettinél.

Mondjuk ez a 120ezer Ft-ba kerülő sima kötelező szerviz anyagdíj kicsit soknak tűnik, bár 6 hengeres. Én két hét múlva viszem az éves szervizre a Malibut, de 90 ezerből meg fog állni munkadíjjal együtt (olaj+összes szűrők, Irídium gyertyák, váltóolaj, fékfolyadék). Ebből elvileg csak az olaj+olajszűrő lenne kötelező, a többi önszorgalom.

A gyertyak csak 30- 40 korul vannak (6 henger), olajszűrő, benzinszűrő (plusz a 2stift), levegőszűrő, pollenszűrő, szervó olaj, fagyálló, motorolaj, hosszbordás szíj, hosszbordás vezető, hosszbordás feszítő, vízpumpa. Ezen felül az automata váltó olaj és egy termosztát. Fékolajat nem cseréltem, mert megmérve a nedvességtartamát még jó. Ehhez egyébként sem árt szervizbe vinni.

Biztos megoldható lett volna olcsóbban a legolcsóbb cuccokkal, de én olyat nem rakok a kocsiba.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP