Szerző Téma: Lanosról mindent!  (Megtekintve 1005020 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető szkoko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11820 Dátum: 2017 Október, 12, 08:03:58 am »
Üdv, 
 
a fenti hibám okát keresve, találtam egy videót, amely nagyjából lefesti a helyzetemet, ha valakinek ismerős lenne az ok, akkor köszönöm előre is:
https://www.youtube.com/watch?v=pZAemZ1moYo
  • Lanos
  • Pécs

Nem elérhető vacsek

  • Klubtag
  • Már ült Daewoo-ban
  • *****
  • Hozzászólások: 321
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11821 Dátum: 2017 Október, 12, 10:07:16 am »
Sziasztok,

Cseréltettem első szélvédőt repedés miatt a Budafoki úti autóüvegesnél. Gyári szélvédőt kértem nem utángyártottat (nem volt nagy difi árban). Honnan tudom, hogy tényleg gyárit kaptam és nem utángyártottat? (A munka végén csak fizettem és számlát sem kaptam. aztán másnap visszamentem és kértem számlát, szó nélkül adtak.)

rajt van a daeoo felírat ,de tuti nem gyárit kaptál mert többszörös az árkülönbség

Gyári beszállítótól kaphattál utángyártott szélvédőt.
Köszi a válaszokat. Remélem jó sokáig jó lesz az utángyártott.  :ima:
  • Lanos 1,5 8V 2000.03
  • Budapest, Sárbogárd

Nem elérhető Józsi373

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11822 Dátum: 2017 Október, 12, 14:42:22 pm »
Sziasztok, lanos váltóba olajat kellene cserélnem milyen olajat ajánlanátok?
  • Daewoo nexia 1.5 G15MF 8 szelepes 55KW 75ló
  • Balassagyarmat, Dunakeszi, Salgótarján

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1849
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11823 Dátum: 2017 Október, 12, 19:12:15 pm »
Sziasztok, lanos váltóba olajat kellene cserélnem milyen olajat ajánlanátok?

Gm váltóolajat
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető sykes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11824 Dátum: 2017 Október, 12, 21:43:33 pm »
Halihó.

Valaki meg tudja mondani hogy a szívósor, és a szelepfedél közti vákuumcsőnek mi a szerepe?

Köszönöm
  • Lanos 1.6 SX
  • Balassagyarmat

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1849
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11825 Dátum: 2017 Október, 14, 09:27:50 am »
Halihó.

Valaki meg tudja mondani hogy a szívósor, és a szelepfedél közti vákuumcsőnek mi a szerepe?

Köszönöm

Nem jó a megfogalmazásod szerintem. A szelepfedélbe nincs vákuumcső.
A szívósor végéról és a pillangószeleptől van vákuumcső. Ezek a vákuumok vezérlik az EGR, VGIS, EVAP, Servo fék rendszereket (illetve szelep nélkül a MAP senzor és a benzinhíd nyomás szelep van). Van minden egy elektromos szelep amit az ecu nyit-zár így biztosítva, hogy csak akkor legyen nyitva amikor kell.

Amire te gondolsz az talán a Y kartercső ami a pillangószelep mögé van bekötve a másik fele meg a szívócső harmónikába.
Ennek csak annyi a szerepe, hogy mindig legyen kartergáz visszavezetés (környezetvédelem miatt). Ha megnézed az alapjárati motor mögötti részbe csatlakozik így ez az ág független a pillangószelep és az alapjárati motor helyzetétől.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető sykes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11826 Dátum: 2017 Október, 14, 18:23:32 pm »
Halihó.

Valaki meg tudja mondani hogy a szívósor, és a szelepfedél közti vákuumcsőnek mi a szerepe?

Köszönöm

Nem jó a megfogalmazásod szerintem. A szelepfedélbe nincs vákuumcső.
A szívósor végéról és a pillangószeleptől van vákuumcső. Ezek a vákuumok vezérlik az EGR, VGIS, EVAP, Servo fék rendszereket (illetve szelep nélkül a MAP senzor és a benzinhíd nyomás szelep van). Van minden egy elektromos szelep amit az ecu nyit-zár így biztosítva, hogy csak akkor legyen nyitva amikor kell.

Amire te gondolsz az talán a Y kartercső ami a pillangószelep mögé van bekötve a másik fele meg a szívócső harmónikába.
Ennek csak annyi a szerepe, hogy mindig legyen kartergáz visszavezetés (környezetvédelem miatt). Ha megnézed az alapjárati motor mögötti részbe csatlakozik így ez az ág független a pillangószelep és az alapjárati motor helyzetétől.

Érthető. Akkor viszont már végkép nem tudom hova tenni ezt az egészet... Felmerült a lambda szonda. Lehúztam, és nincs semmi változás a motor járásában. Ez normális?
  • Lanos 1.6 SX
  • Balassagyarmat

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1849
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11827 Dátum: 2017 Október, 14, 18:44:49 pm »
Halihó.

Valaki meg tudja mondani hogy a szívósor, és a szelepfedél közti vákuumcsőnek mi a szerepe?

Köszönöm

Nem jó a megfogalmazásod szerintem. A szelepfedélbe nincs vákuumcső.
A szívósor végéról és a pillangószeleptől van vákuumcső. Ezek a vákuumok vezérlik az EGR, VGIS, EVAP, Servo fék rendszereket (illetve szelep nélkül a MAP senzor és a benzinhíd nyomás szelep van). Van minden egy elektromos szelep amit az ecu nyit-zár így biztosítva, hogy csak akkor legyen nyitva amikor kell.

Amire te gondolsz az talán a Y kartercső ami a pillangószelep mögé van bekötve a másik fele meg a szívócső harmónikába.
Ennek csak annyi a szerepe, hogy mindig legyen kartergáz visszavezetés (környezetvédelem miatt). Ha megnézed az alapjárati motor mögötti részbe csatlakozik így ez az ág független a pillangószelep és az alapjárati motor helyzetétől.

Érthető. Akkor viszont már végkép nem tudom hova tenni ezt az egészet... Felmerült a lambda szonda. Lehúztam, és nincs semmi változás a motor járásában. Ez normális?

Nekem az a véleményem, hogy hiába takarítottad ki az alapjárati motort, annak a működése már lassú.
A lambdaszonda csak üzem meleg motornál játszik. Ha hidegen is rossz, akkor biztosan nem azzal van a baj. Ezt egy CO mérés is megmutatná.

Amit sok otthoni barkácsoló eltekerget az a pillangószelep ütköző csavarja. A pillangószelepnek teljesen zárva kell lennie alapjáraton. az ütköző csavar azért van, hogy ott állítsa meg a pillangószelep lapját ahol épen zár, így nem kopik el a lap.
Tehát az alapjárati szabályzás az tisztán az alapjárati motoron keresztül kell történjen. A másik amit megemlítenék a vákuumlyuk, ebből adódóan. Nemcsak kívülről szívhat fals levegőt a rendszer, hanem a fent említett pillangószelep felől is. A pillangószelep torlólapját két kis csavar fogja fel, ha az kilazul elcsúszik a lap, így alul már zár felül még nem. Adsz két gázt, aztán jól zár, aztán következő gázadásnál már megint nem ahogy mozog a laza lap.

A lanosnál motorfék üzemben kb 1600-as fordulatig nincs befecskendezés. Ha rángat akkor azt jelenti, hogy van mégis, tehát valami a vákuum rendszerrel nem stimmel.

Remélem érthető volt az okfejtés és tudod hasznosítani.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető sykes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11828 Dátum: 2017 Október, 15, 08:01:43 am »
Halihó.

Valaki meg tudja mondani hogy a szívósor, és a szelepfedél közti vákuumcsőnek mi a szerepe?

Köszönöm

Nem jó a megfogalmazásod szerintem. A szelepfedélbe nincs vákuumcső.
A szívósor végéról és a pillangószeleptől van vákuumcső. Ezek a vákuumok vezérlik az EGR, VGIS, EVAP, Servo fék rendszereket (illetve szelep nélkül a MAP senzor és a benzinhíd nyomás szelep van). Van minden egy elektromos szelep amit az ecu nyit-zár így biztosítva, hogy csak akkor legyen nyitva amikor kell.

Amire te gondolsz az talán a Y kartercső ami a pillangószelep mögé van bekötve a másik fele meg a szívócső harmónikába.
Ennek csak annyi a szerepe, hogy mindig legyen kartergáz visszavezetés (környezetvédelem miatt). Ha megnézed az alapjárati motor mögötti részbe csatlakozik így ez az ág független a pillangószelep és az alapjárati motor helyzetétől.

Érthető. Akkor viszont már végkép nem tudom hova tenni ezt az egészet... Felmerült a lambda szonda. Lehúztam, és nincs semmi változás a motor járásában. Ez normális?

Nekem az a véleményem, hogy hiába takarítottad ki az alapjárati motort, annak a működése már lassú.
A lambdaszonda csak üzem meleg motornál játszik. Ha hidegen is rossz, akkor biztosan nem azzal van a baj. Ezt egy CO mérés is megmutatná.

Amit sok otthoni barkácsoló eltekerget az a pillangószelep ütköző csavarja. A pillangószelepnek teljesen zárva kell lennie alapjáraton. az ütköző csavar azért van, hogy ott állítsa meg a pillangószelep lapját ahol épen zár, így nem kopik el a lap.
Tehát az alapjárati szabályzás az tisztán az alapjárati motoron keresztül kell történjen. A másik amit megemlítenék a vákuumlyuk, ebből adódóan. Nemcsak kívülről szívhat fals levegőt a rendszer, hanem a fent említett pillangószelep felől is. A pillangószelep torlólapját két kis csavar fogja fel, ha az kilazul elcsúszik a lap, így alul már zár felül még nem. Adsz két gázt, aztán jól zár, aztán következő gázadásnál már megint nem ahogy mozog a laza lap.

A lanosnál motorfék üzemben kb 1600-as fordulatig nincs befecskendezés. Ha rángat akkor azt jelenti, hogy van mégis, tehát valami a vákuum rendszerrel nem stimmel.

Remélem érthető volt az okfejtés és tudod hasznosítani.

Jó reggelt,

kicsit felfrissítem akkor miről is van szó, hogy érthető legyen mindenkinek.

Hidegen szépen jár, amíg dús keveréket kap. Aztán kb az üzemi hőmérséklet negyedénél már nincs dús keverék, onnantól rossz az alapjárat.

Az alapjárati motor számomra egyértelmű volt mint hibalehetőség, így kicseréltem, de nem javult semmit. Sőt az új néha magas alapjáratot produkál... Gondoltam a kábelkötegre. Kibontottam, szakadásvizsgálatot végeztem, és semmi probléma.

Pillangószelep... nem bíztam a véletlenre. MAP szenzort mérve addig lett állítva amíg a legjobb értéket nem adja vissza.

A MAP szenzor ugye alapjáraton 3 volt körüli értéket ad, viszont kicsit olyan érzés, mint ha direkt sok levegőt kapna. Ugyanis ha egy kis vákuumcsövet leveszek róla, akkor is csak pár tizedet esik max. Ergo Rengeteg plusz levegőt kap, ami azért elég feltűnő lenne gyanítom. Illetve történt egy kis baki, hogy nem lett visszadugva a beszívott levegő hőmérő. Mérve 2,6-ra esett a feszültség, és egyenletesen járt a motor. Visszadugva 3 volt és rángatva jár. Szóval kissé elgondolkodtató, hogy nem-e valami keverékképzési problémája van -> lambda szonda. Csak egy tipp, illetve azt hiszem te is feldobtad régebben. Nem vagyok autószerelő, gépész vagyok, így nem látok bele bizonyos dolgokba, ezért kérdezek.

Üdv.
  • Lanos 1.6 SX
  • Balassagyarmat

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1849
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11829 Dátum: 2017 Október, 15, 09:47:36 am »
Még egyszer leírom, a pillangószelepnek teljesen zárva kell lennie. A Map a rendszer vákuumot méri csak, tehát pl egy vákuumlyuk esetén a beállításod biztos rossz lesz. Alapjáraton 3,8V felett kell legyen a dolog.

Csak megemlíteném, hogy a fő bemenő jelek amiből befecskendezést generál a főtengely időzítés, motor hőfok, MAP vákuum és a visszacsatolás azaz lambdaszonda.
A levegő hőmérséklet és a fojtószelep pozíció csak kompenzáló érték.

Szakadásra hibakódot generál az  ecu, inkább összedörzsölődés vagy impedancia változás okozhat gondot.

De elsőnek érdemes minden mechanikai dolgot kizárni pl: fals levegő szívása, megfelelő üzemanyagnyomás, megfelelő porlasztás, egr zár-e normálisan, a gyertyák égésképe milyen. A 12év lanos használat tapasztalatom 1db lambdaszonda, 1db tps szenzor, 1db alapjárati motor csere. Az összes többi probléma gyertyakábel, fals levegő (a pillangószelep lapja fellazult, a leömlőnél kifújt, vákuumcső pipa megrepedt), szennyeződés (e85 kioldott minden koszt) miatt volt.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP