Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 14:44:17 »

kb 20 a dízelbe és 15 a benzinesbe

Az üzemanyaggal, szervizzel, amortizációval, biztosítással, stb szerintem kb évi 900.000 Ft.

Az cca 60 Ft/km.
Egyelőre olcsóbb a taxinál  :oke:
2
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta josh Dátum Ma - 13:45:14 »
Tominak lett igaza, meghalt az akksi.

Meglepodtem volna, ha birja. Akartam is irni, h valoszinu kuka lesz, de nem akartam kedved venni.
Tulajdonképpen kihúzta volna még egy jó darabig, mivel szinte minden nap megyek vele 40-70 km-t, még hétvégén is. A szerviz szerint a feszültségértékek még jók voltak terhelés alatt is, az indítóáram viszont eléggé alacsony volt.
Azért nem ment el a kedvem a kocsitól, hiszen az ülésfűtést leszámítva nagyjából tervezett volt a költség (egy 5 éves gyári akksi azért általában már minden autónál cserés lesz, de van egy ismerősöm, akinek a vadiúj Passatjában 1 év után kellett cserélni), na meg Tomiék azért igen kedvező áron dolgoznak munkadíjat és alkatrészt is figyelembe véve.

Egyébként most hoztam el az autót a szervizből, bár volt egy kis fennakadás. A kocsiba beszállva természetesen az első dolgom az ülésfűtés próbája volt, ami elmaradt, ugyanis azonnal lekapcsolt a relé mindkét ülésnél. Beballagtam a szalonba és mondtam, hogy ez így most még rosszabb mint volt. Persze azonnal bevitték a szerelőállásra és kiderült, hogy tele volt hibakóddal az ECU, tulajdonképpen nem ismerte fel az üléseket, így azokhoz kapcsolódóan minden funkciót letiltott. Törlés és újratanítás után viszont oké volt minden, bekapcsoltam és kellemes meleg árasztotta el a nadrágomat :fetreng:
Kiderült, hogy az akksi cseréjekor rontottak el valamit és elfelejtette az üléseket (is), pedig állították, hogy a csere közben folyamatosan árammal látták el az autót, hogy ez nem történjen meg.
Végül kaptam 10% fájdalomdíjat a nettó összegből, így csak 100 ezer volt ez a művelet.

Ja és a fogyasztásom azért ebben a hideg időben megnövekedett, utolsó érték 8,86 volt 26 fokra állított automata klímával (szerintem nem vészes).

Nekem a dízelre idén kicsit sok pénz ment el. Az idei szervíz 500 felett volt, ebben volt 1 nagy szerviz + 1 kis szerviz, szelepfedél tömítés csere, 1 garnitúra gumi, nagy szerviz és a futómű teljes rendberakása (gátlók, szilentek, gömbfejek).
A benzinesre júliustól nagyjából eddig 300 nagy szervizzel, pár dolog cseréjével, felni fényezéssel, új téli gumi szettel. Ami még hátra van, az szilentek és gömbfejek cseréje.

Sajnos az Epica nem a magyar utakra lett tervezve. Így is csoda, hogy 10 évig nem volt hozzá nyúlva.
Úgy általában egyik autó sem nagyon viseli el a magyar utakat, de szerencsére a Lacettivel futómű terén nem volt gond, 9 év alatt 2 első stabpálca, 2 első kormánygömbfej.

Azért te jól belehúztál a költekezésbe! Mennyi km-t raksz bele egy év alatt?

kb 20 a dízelbe és 15 a benzinesbe
3
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta kabe77 Dátum Ma - 13:19:58 »
Tominak lett igaza, meghalt az akksi.

Meglepodtem volna, ha birja. Akartam is irni, h valoszinu kuka lesz, de nem akartam kedved venni.
Tulajdonképpen kihúzta volna még egy jó darabig, mivel szinte minden nap megyek vele 40-70 km-t, még hétvégén is. A szerviz szerint a feszültségértékek még jók voltak terhelés alatt is, az indítóáram viszont eléggé alacsony volt.
Azért nem ment el a kedvem a kocsitól, hiszen az ülésfűtést leszámítva nagyjából tervezett volt a költség (egy 5 éves gyári akksi azért általában már minden autónál cserés lesz, de van egy ismerősöm, akinek a vadiúj Passatjában 1 év után kellett cserélni), na meg Tomiék azért igen kedvező áron dolgoznak munkadíjat és alkatrészt is figyelembe véve.

Egyébként most hoztam el az autót a szervizből, bár volt egy kis fennakadás. A kocsiba beszállva természetesen az első dolgom az ülésfűtés próbája volt, ami elmaradt, ugyanis azonnal lekapcsolt a relé mindkét ülésnél. Beballagtam a szalonba és mondtam, hogy ez így most még rosszabb mint volt. Persze azonnal bevitték a szerelőállásra és kiderült, hogy tele volt hibakóddal az ECU, tulajdonképpen nem ismerte fel az üléseket, így azokhoz kapcsolódóan minden funkciót letiltott. Törlés és újratanítás után viszont oké volt minden, bekapcsoltam és kellemes meleg árasztotta el a nadrágomat :fetreng:
Kiderült, hogy az akksi cseréjekor rontottak el valamit és elfelejtette az üléseket (is), pedig állították, hogy a csere közben folyamatosan árammal látták el az autót, hogy ez nem történjen meg.
Végül kaptam 10% fájdalomdíjat a nettó összegből, így csak 100 ezer volt ez a művelet.

Ja és a fogyasztásom azért ebben a hideg időben megnövekedett, utolsó érték 8,86 volt 26 fokra állított automata klímával (szerintem nem vészes).

Nekem a dízelre idén kicsit sok pénz ment el. Az idei szervíz 500 felett volt, ebben volt 1 nagy szerviz + 1 kis szerviz, szelepfedél tömítés csere, 1 garnitúra gumi, nagy szerviz és a futómű teljes rendberakása (gátlók, szilentek, gömbfejek).
A benzinesre júliustól nagyjából eddig 300 nagy szervizzel, pár dolog cseréjével, felni fényezéssel, új téli gumi szettel. Ami még hátra van, az szilentek és gömbfejek cseréje.

Sajnos az Epica nem a magyar utakra lett tervezve. Így is csoda, hogy 10 évig nem volt hozzá nyúlva.
Úgy általában egyik autó sem nagyon viseli el a magyar utakat, de szerencsére a Lacettivel futómű terén nem volt gond, 9 év alatt 2 első stabpálca, 2 első kormánygömbfej.

Azért te jól belehúztál a költekezésbe! Mennyi km-t raksz bele egy év alatt?
4
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta josh Dátum Ma - 10:41:33 »
Tominak lett igaza, meghalt az akksi.

Meglepodtem volna, ha birja. Akartam is irni, h valoszinu kuka lesz, de nem akartam kedved venni.
Tulajdonképpen kihúzta volna még egy jó darabig, mivel szinte minden nap megyek vele 40-70 km-t, még hétvégén is. A szerviz szerint a feszültségértékek még jók voltak terhelés alatt is, az indítóáram viszont eléggé alacsony volt.
Azért nem ment el a kedvem a kocsitól, hiszen az ülésfűtést leszámítva nagyjából tervezett volt a költség (egy 5 éves gyári akksi azért általában már minden autónál cserés lesz, de van egy ismerősöm, akinek a vadiúj Passatjában 1 év után kellett cserélni), na meg Tomiék azért igen kedvező áron dolgoznak munkadíjat és alkatrészt is figyelembe véve.

Egyébként most hoztam el az autót a szervizből, bár volt egy kis fennakadás. A kocsiba beszállva természetesen az első dolgom az ülésfűtés próbája volt, ami elmaradt, ugyanis azonnal lekapcsolt a relé mindkét ülésnél. Beballagtam a szalonba és mondtam, hogy ez így most még rosszabb mint volt. Persze azonnal bevitték a szerelőállásra és kiderült, hogy tele volt hibakóddal az ECU, tulajdonképpen nem ismerte fel az üléseket, így azokhoz kapcsolódóan minden funkciót letiltott. Törlés és újratanítás után viszont oké volt minden, bekapcsoltam és kellemes meleg árasztotta el a nadrágomat :fetreng:
Kiderült, hogy az akksi cseréjekor rontottak el valamit és elfelejtette az üléseket (is), pedig állították, hogy a csere közben folyamatosan árammal látták el az autót, hogy ez nem történjen meg.
Végül kaptam 10% fájdalomdíjat a nettó összegből, így csak 100 ezer volt ez a művelet.

Ja és a fogyasztásom azért ebben a hideg időben megnövekedett, utolsó érték 8,86 volt 26 fokra állított automata klímával (szerintem nem vészes).

Nekem a dízelre idén kicsit sok pénz ment el. Az idei szervíz 500 felett volt, ebben volt 1 nagy szerviz + 1 kis szerviz, szelepfedél tömítés csere, 1 garnitúra gumi, nagy szerviz és a futómű teljes rendberakása (gátlók, szilentek, gömbfejek).
A benzinesre júliustól nagyjából eddig 300 nagy szervizzel, pár dolog cseréjével, felni fényezéssel, új téli gumi szettel. Ami még hátra van, az szilentek és gömbfejek cseréje.

Sajnos az Epica nem a magyar utakra lett tervezve. Így is csoda, hogy 10 évig nem volt hozzá nyúlva.
5
Kávézó zamatos témákkal / Re:Időjárási országos körkép
« Utolsó üzenet: írta zsolt160 Dátum Tegnap - 23:05:27 »
Ömlött egy kicsit és elállt... Most nyugi van, borult az ég.
6
Kávézó zamatos témákkal / Re:Időjárási országos körkép
« Utolsó üzenet: írta Szassza Dátum Tegnap - 21:07:42 »
itt semmi, szél sem rebben, ránézek a radarra... a radart elnézve, pont alattunk húz el ez a dörgés villámlás

Zsola írta Nagykanizsán jégeső.

ezt találtam:

Az éjszakai órákban borult lesz az ég.
Kisebb eső, zápor kialakulhat, de jelentős csapadék nem lesz.
Az éjszaka második felében megélénkül a déli, délnyugati szél.
Hajnalra 2 fokig süllyed a hőmérséklet.

Pénteken napközben is erősen felhős vagy borult lesz az ég.
Kisebb eső, gyenge zápor kialakulhat, de jelentős csapadék itt az Alpokalján nem várható, lesznek helyek ahol egyáltalán nem lesz csapadék.
Mérsékelt lesz a keleti, északkeleti szél, csak időnként lehetnek élénk lökések.
Délutánra 7 fokig melegszik a levegő.
7
Kávézó zamatos témákkal / Re:Időjárási országos körkép
« Utolsó üzenet: írta zsolt160 Dátum Tegnap - 20:45:55 »
Dörög az ég villámlik, mire számíthatok éjszakára Szassza? Felőletek jön az áldás... :gondolkodik: :wow:
8
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta kabe77 Dátum Tegnap - 19:10:22 »
Tulajdonképpen kihúzta volna még egy jó darabig, mivel szinte minden nap megyek vele 40-70 km-t, még hétvégén is.

Ez azért érdekes, mert előtte azt írtad, hogy meghalt az akksi. :) De még húzta volna? :) Ha két hét alatt 2-szer elhasal, akkor én ilyet nem feltételeznék, hogy húzta volna, bármit is mér a szerviz. Sőt, igazából én egyből cseréltem volna, hisz sokkal macerásabb lehet ez később.


Bocsánat, rosszul fogalmaztam. :pirul:
Hétfőn Tomiéknál lemerült úgy az akksi, hogy kb. 1-1,5 órán keresztül be volt kapcsolva a gyújtás (illetve pontosabban nem ment alvó állapotba az autó, mivel a reteszelés elkerülése miatt nem P-ben volt a váltó, így a központi kijelző világított végig Chevy jellel, a műszerfalon folyamatosan kint volt a figyelmeztető szöveg erről, de a rádió nem volt bekapcsolva, illetve más fogyasztó sem volt). Akkor Tomi rákötött egy másik akksit (úgy, hogy közben az eredeti is be volt kötve), majd pár perc múlva indult is egyből. Amikor lemerült, megmérte, ha jól emlékszem 5-6V körüli értéken volt. Pár percig járt a motor, majd leállította, folytatta a szervizelést. Mikor kész volt mindennel, rögtön beindult, ment vele egy kört, hogy letesztelje, majd leállította. Én fizettem, elköszöntem, kérdeztem még pár dolgot az akksival kapcsolatban (abban maradtunk, hogy megnézetem és szerinte inkább gyárit vegyek), majd indítottam és hazajöttem (kb.40 km). Kb. délben értem haza, letettem a kocsit, reggel fél hétkor simán indult (ahogy előtte is mindig, -7 fokban is azonnal), 2 nap munkába járás probléma nélkül.
Ma reggel elvittem a márkaszervizbe az autót és kértem, hogy az ülésfűtés javítása mellett ellenőrizzék le az akksit is. Fél 11-kor hívtak, hogy kész az ülésfűtés, átnézték a kocsit is és rendben van minden (furcsa is lett volna, ha nem), kivéve az akksi. Azt mondták, amit már előzőleg leírtam, a feszültség oké, terhelés alatt is, de az indítóáram nagyon kevés (ez volt anno a Lacettinél is, amikor hidegben csak másodikra indult be). Erre mondták azt, hogy mindennapi használattal (persze nem 2-3 km-re gondoltak) még elodázhatom egy darabig, de én rögtön a cserét választottam. Így tulajdonképpen egyből cseréltettem, hamarabb nem tudtam volna megoldani időhiány miatt (persze, ha kedden nem indult volna, akkor lett volna időm kicseréltetni, mivel nem mentem volna dolgozni :kacsint:).

OFF
Momentán a párom autója jobban foglalkoztat, a szervokormány elektrohidraulikus szivattyújának hibája úgy vettem észre gyakran előfordul a VW csoport autóinál és hát nem egy olcsó alkatrész.
9
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Tegnap - 18:25:09 »
Tulajdonképpen kihúzta volna még egy jó darabig, mivel szinte minden nap megyek vele 40-70 km-t, még hétvégén is.

Ez azért érdekes, mert előtte azt írtad, hogy meghalt az akksi. :) De még húzta volna? :) Ha két hét alatt 2-szer elhasal, akkor én ilyet nem feltételeznék, hogy húzta volna, bármit is mér a szerviz. Sőt, igazából én egyből cseréltem volna, hisz sokkal macerásabb lehet ez később.


Azért nem ment el a kedvem a kocsitól

Hát, egy akksi cserétől ne is menjen el! :)
10
Malibu / Re:Malibu tapasztalatok, észrevételek
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Tegnap - 17:23:36 »
Értem, így már világos.
Nekem van egy szivargyújtó töltős csatlakozós riasztó akksim és egy műanyag zsákom a normál aksi + kábelsaru leszigeteléséhez, ne lengjen ott a test körül nekem..



Jó, de beviszed a szervizbe, kicserélik az ülésfűtést, és be sem kapcsolják?
A kuncsaft veszi észre?!?!?


én tegnap izzót cseréltem autón, mert bal hátsó féklámpám nem világított, a harmadik izzót tettem már bele és hiába nyomtam a féket nem világított... mire rájöttem hogy az irányjelző izzóját cserélgettem  :szetvert: :sunyi: :omg: :laughing: :laughing: :laughing:
Nem egészen. Utána bekapcsolták és működött (legalábbis a külsős cég, amelyik azt a részt csinálta, leellenőrizte, kihangosítva hívta fel őket előttem és mondta a cég szerelője, hogy 15 percig volt bekapcsolva probléma nélkül). A problémát az akksi csere nem megfelelő elvégzése okozta (mondjuk a cserére felszámított 3000 Ft azért nem semmi, pláne úgy, hogy még bele is hibáztak), azt viszont tényleg illet volna a szerviznek ellenőriznie átadás előtt, hogy a akksi cseréje nem generált-e hibakódot. Az ülésfűtés-ülésállításon kívül a parkolóradar és a klímapanelnél volt hibakód feszültségesés illetve fel nem ismert modul miatt.
Mindenesetre normál szerviz esetén ezért nem őket választom, hanem a Tamást. Speciális gyári alkatrészek beszerzésében viszont kénytelen vagyok hozzájuk fordulni, mivel ők vannak a legközelebb és viszonylag gyorsak is. A karosszériás rész viszont szuper, azokkal nincs nagy gond, fényezni szépen tudnak.
Oldalak: [1] 2 3 ... 10