Szerző Téma: Lanosról mindent!  (Megtekintve 1050573 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nem elérhető josh

  • Daewoo a mindene
  • ********
  • Hozzászólások: 1948
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11860 Dátum: 2017 December, 21, 08:37:08 am »
Akku és ü.a. szűrő új, egr-t megnézem, de az nem csak üzemmeleg állapotban kavarhat be?

közben ha valakit érdekel, egy lengyel oldalon találtam a légszűrő utáni levegő hőmérsékletmérő adatait (ott MAT szenzorként emlegetik):
100° C - 185 ohm
70 ° C - 450 ohm
38° - 1800 ohm
20 ° C - 3400 ohm
- 4 ° C-7500 ohm
- 7 ° C - 13300 Ohm
-18 fok - 25 000 ohm
-40 C° - 100700 ohm


Lanos.uw.hu oldalra felraktam évekkel ezelőtt az angol javítási könyvet. Abban benne van minden ilyen érték.
  • Epica 2.0B Aut / 2.0D Aut
  • BP

Nem elérhető nyaxi00

  • Hallott már a Daewoo-ról
  • ***
  • Hozzászólások: 204
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11861 Dátum: 2017 December, 21, 14:51:41 pm »
Üdv mindenkinek!

Régóta nem jártam erre, kisebb-nagyobb vidéken való tartózkodásaim miatt, de gondoltam, írok egy gyors állapotközlést a Lanosról. Ma volt olajcserén a Sprint-nél, Tomival beszélgettünk, közben rálesett ő is, nos sajnos már 2 helyen folyik a motorból az olaj. Egyébként eredetileg még a Gránátos utcába terveztük az olajcserét 2 hónapja, de Robi már a hónapok óta húzódó motorfelújítási botrány miatt olajcserére sem volt hajlandó időpontot adni, meg amúgy már a telefont sem veszi fel nekünk. Tomi míg folyt az olaj, átnézte az autó alját is, majd a betöltő nyílásba beletörölve, centi vastag olajsárral húzta ki az ujját. Azt hiszem, ettől több nem kell a motor jelenlegi állapotáról. Ugyanolyan szar, mint volt, szegény.

Közben sikerült találnunk, hála Tominak egy korrekt műszaki igazságügyi szakértőt, aki vállalja az autót, s ezalatt márkaszervizekkel is egyeztettünk, nem akartunk a részletekbe belemenni, hogy szorul a motor, rángat, erőtlen, stb, a legegyszerűbb dologra mentünk rá, amit írásos tájékoztatásban meg is kaptunk, hogy kötelező a hengerfej csavar csere minden megbontás után, mivel a csavar 1x használható. Úgyhogy innentől Robi mondhat bármit, hogy szerinte így vagy úgy kell, meg beszélhet mellé, próbálhat hülyének nézni, amit eddig csinált, totálisan helytelenül szerelte össze szakmailag. Így sikerült végül megbontás nélkül is 5 hónap után bizonyítékot szerezni arról, hogy igazunk van. Összeszedtük egy leiratba az eseményeket dátummal, márkaszervizek leírásával csatolva, és az ügyvéd bácsi 8 napos határidővel elküldte tértivevénnyel /én csatoltam volna mellé egy "Boldog karácsonyt" feliratot is, de sajnos ezt nem lehetett :)/. Vagy megjavítja, vagy megtéríti a munka árát, és az általa szakmailag helytelen szerelésből eredő károkat. Mi bukni ezen nem tudunk, az biztos, ő viszont nagyon sokat, de rajta múlik, hogyan folytatódik, és hogy visszafizeti-e most, vagy bírósági perrel az 5-10x-esét. Egyébként időközben azt is elmondta, hogy úgy rakott bele új főtengely csapágyakat, hogy a főtengely nem lett felköszörülve, mert akkor több lett volna a munkadíj. Persze ezt írásos nyilatkozatban hülye lenne egy szerelő a kezéből kiadni, pláne, hogy x alkalommal voltunk ott, és egy rohadt mérési jegyzőkönyvért is hiába kuncsorogtunk. No sebaj, mert biztos vagyok benne, hogy tudja, hogy csak a szerencsén múlik, hogy még megy az autó, és ha megbontják majd a SzakálMetál-nál, nagyon sok hibát fognak még találni. Nyilván azt hitte, hogy ha sok embernél bejön, hogy átvágja tíz meg százezrekkel, akkor itt is ez lesz, csak sajnos én az a típus vagyok, aki nem hagyja ezt. Sajnos csak így lehet megállítani a kókány, pofátlanul átverős műhelyeket, ha senki nem teszi meg ezeket a lépéseket, akkor 5 év múlva már nem lesz egy szerviz, ahová elvihetnénk a kocsit... így sincs sok sajnos.
És azt hiszem ezzel leírtam azt is, hogy ez már nem a pénzről szól, hanem az emberségről és a becsületről, ami már nagyon kevés embernél van. Én is ezért léptem ki a szakmából, mert a 3 műhely, ahol dolgoztam egymás után, mind a pénz lehúzásra ment, és én kaptam lebaszást a főnököktől, hogy amikor korrekt voltam az ügyféllel, akkor nyilván kevesebb haszon jött be, mert pofátlanságnak tartottam, hogy pl. egy 5 éve polcon porosodó nóném olajszűrőt kellett volna beraknom egy új Mazda 6-ba 8 ezer ft-os eladási áron...

Kellemes, békés évzárást, és boldog új évet kívánok mindenkinek!
  • Lanos 1.5
  • Budapest

Nem elérhető sykes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
    • Profil megtekintése
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11862 Dátum: 2018 Január, 06, 10:24:06 am »
Sziasztok!

tegnap elvittem az autót légzsák hiba törlésére, de sajnos nem tudtuk gépre kötni, az "egyedi" szervizcsatlakozó miatt. Már két műhelyben is volt, egyikben sem tudták megcsinálni. Kicsit bosszantó ez így... Valaki találkozott már ilyennel? Hogyan lehet megoldani? Esetleg valami átalakítót kellene szereznem ODB-re?

Előre is köszi!
  • Lanos 1.6 SX
  • Balassagyarmat

Nem elérhető zsolt160

  • "A" Mozigépész!
  • Adminisztrátor
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • *****
  • Hozzászólások: 5986
  • Nem: Férfi
  • Alelnök
    • Profil megtekintése
    • Ősrégi oldalam!
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11863 Dátum: 2018 Január, 06, 13:52:37 pm »
Ahol van Scan100 műszer, ott biztos tudják.... :oke:
  • Simson, Chevrolet Lacetti 1.4 LPG!
  • Kaposvár


Nem elérhető sebike

  • Service Man
  • Daewoo-Chevy Angel!
  • **
  • Hozzászólások: 4545
  • Nem: Férfi
    • Profil megtekintése
    • sn-car
Re:Lanosról mindent!
« Válasz #11864 Dátum: 2018 Január, 07, 00:54:06 am »
Sziasztok!

tegnap elvittem az autót légzsák hiba törlésére, de sajnos nem tudtuk gépre kötni, az "egyedi" szervizcsatlakozó miatt. Már két műhelyben is volt, egyikben sem tudták megcsinálni. Kicsit bosszantó ez így... Valaki találkozott már ilyennel? Hogyan lehet megoldani? Esetleg valami átalakítót kellene szereznem ODB-re?

Előre is köszi!

nem működik az átalakítókábel és programuk sincsen hozzá nekik  akikhez vitted...
  • Chevrolet Nubira SW WTCC R+
  • Kaposvár
15 évig VOLT márkaszervizes, KAPOSVÁR
70/4334431
www.sn-car.hu