Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 15:02:57 »

"Egy motor gyártási költsége (világítás, fűtés, munkaruha, kantin, cafetéria, főnökök autói, munkabérek, energia, szerszámok amortizációja, stb - tehát anyag nem!) 100 Euro alatt kell lennie. Mo-i gyár adata."

Urban legend? :)

Nem, hanem konkrét adat 2021novemberi. Autógyár műszaki igazgatójától.


Amúgy mondom: mindegy mit gondolunk és hiszünk, a renault és a toyota meg csak utána számolt, nem hülyék azok. A saab, na az hülye volt, tönkere is ment :)

Akárki mondta nehezen értelmezhető a kijelentés. Ez sok vagy kevés? Minden motorra érvényes? A V6 vagy V8-as csúcs motorra és a 3hengeres benzinesre is ugyanannyit számolnak? És ha fel kell újítani egy motort, akkor annak nem kell már kitermelnie a plusz managerek autóit, dolgozók ruháit? Vagy ők szarabb/jobb autót kapnának? vagy belökik a felújító részleget a új gyártás alá? Ugye gondolom az a cél, hogy ezt minél alacsonyabban tartsák, de emellett az is cél, hogy minél magasabb értéket állítsanak elő a dolgozók. Pont emiat ez az adat önmagában nem mond el sokat. Másrészt mi a jobb? Ha 50Euroért 1M értéket termel a felújítással vagy 100-ért 2-t a gyártással? Szerintem még egyenlőség esetén is az új gyártása a jobb a cég szempontjából, mert az a fejlődés és beketető szemmel azt is érdemes nézni.

A Toyota UK mondott olyat, hogy gondolkoznak ezen (a Kinto projekt kapcsán). Egyébként meg pont azt mondom én is, hogy nem hülyék. :) A profit a lényeg. Másrészt nem csak a Toyota, de sok más gyártó is mond nagyokat, amik soha nem valósulnak meg. Majd kiderül. Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lenne ez rossz és talán környezetszennyezést is csökkenteni lehetne. Mindenesetre kiváncsi vagyok, hogy mi sül ki majd ebből.


szeptembertől dec elejéig felújított 1500 db járgány lenne a nagyotmondás, ami nem valósul meg?
ettől persze lehet még akár eu-s pénzlenyúlás a fenntarthatósági projekt. nekem megfordult a fejemben.
Lopni mindenhol lopnak, csak nem mindig feltűnően, sőt ugyanúgy költenek hülyeségre is, mint itt.

vagy állásidő az alkatrész hiány miatt, így viszont addig is termelnek valamit.

Tudtommal itthon nem szerelnek v6-ost, v8-ast. Odaírtam, hazai autógyár, mo-i adat.  perpill konszernen belül versenyeztetik őket, ki mennyiért termel?
aki soXor nem nyer, azt ígérik bezárják.
2
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 13:42:31 »

"Egy motor gyártási költsége (világítás, fűtés, munkaruha, kantin, cafetéria, főnökök autói, munkabérek, energia, szerszámok amortizációja, stb - tehát anyag nem!) 100 Euro alatt kell lennie. Mo-i gyár adata."

Urban legend? :)

Nem, hanem konkrét adat 2021novemberi. Autógyár műszaki igazgatójától.


Amúgy mondom: mindegy mit gondolunk és hiszünk, a renault és a toyota meg csak utána számolt, nem hülyék azok. A saab, na az hülye volt, tönkere is ment :)

Akárki mondta nehezen értelmezhető a kijelentés. Ez sok vagy kevés? Minden motorra érvényes? A V6 vagy V8-as csúcs motorra és a 3hengeres benzinesre is ugyanannyit számolnak? És ha fel kell újítani egy motort, akkor annak nem kell már kitermelnie a plusz managerek autóit, dolgozók ruháit? Vagy ők szarabb/jobb autót kapnának? vagy belökik a felújító részleget a új gyártás alá? Ugye gondolom az a cél, hogy ezt minél alacsonyabban tartsák, de emellett az is cél, hogy minél magasabb értéket állítsanak elő a dolgozók. Pont emiat ez az adat önmagában nem mond el sokat. Másrészt mi a jobb? Ha 50Euroért 1M értéket termel a felújítással vagy 100-ért 2-t a gyártással? Szerintem még egyenlőség esetén is az új gyártása a jobb a cég szempontjából, mert az a fejlődés és beketető szemmel azt is érdemes nézni.

A Toyota UK mondott olyat, hogy gondolkoznak ezen (a Kinto projekt kapcsán). Egyébként meg pont azt mondom én is, hogy nem hülyék. :) A profit a lényeg. Másrészt nem csak a Toyota, de sok más gyártó is mond nagyokat, amik soha nem valósulnak meg. Majd kiderül. Azzal egyetértek, hogy nem feltétlen lenne ez rossz és talán környezetszennyezést is csökkenteni lehetne. Mindenesetre kiváncsi vagyok, hogy mi sül ki majd ebből.
3
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 10:50:32 »

"Egy motor gyártási költsége (világítás, fűtés, munkaruha, kantin, cafetéria, főnökök autói, munkabérek, energia, szerszámok amortizációja, stb - tehát anyag nem!) 100 Euro alatt kell lennie. Mo-i gyár adata."

Urban legend? :)

Nem, hanem konkrét adat 2021novemberi. Autógyár műszaki igazgatójától.


Amúgy mondom: mindegy mit gondolunk és hiszünk, a renault és a toyota meg csak utána számolt, nem hülyék azok. A saab, na az hülye volt, tönkere is ment :)

4
Kávézó zamatos témákkal / Re:Jó tudni!
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 09:58:10 »
Nem meglepő...


https://www.origo.hu/nagyvilag/20220116-oltas-kotelezo-ausztria-februar.html

Az a helyzet, hogy ez egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul. Ez egy újabb hír:

https://www.20min.ch/story/impfpflicht-wegen-technischer-probleme-und-omikron-auf-der-kippe-280208355074
egyrészt műszaki, másrészt jogi oka van. (Hogy lehet köteleznmi embereket kötelező oltásra, ha az az új variánsok ellen alig nyújt védelmet?)

Meg úgyis jogállamisági vizsgálatot indítanak miatta Ausztria, Olaszo, Görögo és Németo ellen.  Ja, nem...

Azt hiszem ma fog az osztrák parlament szavazni. Majd kiderül, hogy mit lépnek és hogy sikerül-e átvinniük a tervezetet.
5
Kávézó zamatos témákkal / Re:CSEVEGŐ
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 09:53:48 »
Kezdenek megjelenni olyan cikkek, hogy az autógyárak az általuk készített használt autók felújítását tervezik és ismét értékesítik majd garival.

Ha jól értem, akkor egy már forgalomban levő mondjuk EURO-5 normájú gk korlátlan ideig látható el típusazonos motorral, míg újonnan már nem forgalomba helyezhető.

Ha egy verda nem rohad, akkor saccra egy kéttömegű, turbó, injektor, futómű felújítás megáll 1-2 millánál. Messze alatta van a használt-új autó árkülönbségnek. Nem is butaság így nézve...
Ha meg chip, acél, magnézium híján nincs is új, akkor pláne.


Kérdés, a biztosító milyen értéken köt majd erre mondjuk casco-t?

Nem tudom elkepzelni. Ez szerintem max. ujsagiroi agymenes. Az otlet jo lenne, csak jellemzoen az ujrahasznositas mindig dragabb, es kevesbe profitabilis, mint az uj legyartasa.
Linket tudsz kuldeni?




akkor a hihetetlen mondást alátámasztom. 'zutóbbi időben kicsit jobban követem a punciemblémásokat, mert elégedett vagyok a termékkel :)

https://varkonyigabor.blog.hu/2021/12/08/mar_1500_auto_hagyta_el_a_renault_gyar_hasznalt_auto_felujito_reszleget
https://www.youtube.com/watch?v=YYoJJ_WNxqo

https://jalopnik.com/toyota-wants-to-make-its-cars-last-longer-by-refurbishi-1848338977

Köszi a linkeket. Meglátjuk, hogy mennyire lesz életképes. Személy szerint nem hiszem, hogy ez megérné a gyárnak az ICE autók esetében, mert ebben pont az élőmunka ráfordítás magas, nem automatizálható. Az meg drága, így a végén drágább lesz a leves, mint a hús. Az EV-k esetében ez sokkal inkább járható út szerintem. Node majd kiderül.

Mivel egy autó gyártásánál nem a konkrét darab elkészítése a nagy költség, hanem a tervezés/fejlesztés és gyártósor létrehozása + logisztika és tervezés -> innentől minden alkatrész és darab csak a megtérülést növeli. Ha a középosztály is kilapozódik az új autó vásárlásából, akkor van benne fantázia, nem is kicsi. És első pillantásra még fenntarthatóbb is, mint újat készíteni.
Könnyen lehet, hogy a neked 30e Ft-os bal első sárvédő a gyárban már csak 300 Ft.
És a fő mondás valóban az, hogy: ez már forgalomban van. Nem kell megfelelnie a folyton szigorodó szabályozásnak.

Egy motor gyártási költsége (világítás, fűtés, munkaruha, kantin, cafetéria, főnökök autói, munkabérek, energia, szerszámok amortizációja, stb - tehát anyag nem!) 100 Euro alatt kell lennie. Mo-i gyár adata.


Egyébként sem nekem kell hinnem benne, hanem a gyárnak  :yoyo:

Amúgy érdekes az ember: Kb 60e km után át kell gumuiztatni egy autót, az nekem most 200e+ 4évszakossal, és cca 300e ha téli nyári külön.  De 250ezernél turbót felújítani már ördögtől való 2-300ezerért. Adiig abroncsból 3 szett elfogy bő félmilla felett. Kuplungozni is kell ilyenkor, kuplung mag kéttömegű is nagyjából ennyi.

Nem látom ilyen optimistán.
A tervezés/fejlesztés és gyártósor ára  benne van az autók árában. A legyártott darabszámmal arányosan ezek filléres költségek a végén (, ha sikerül elérni a tervezet darabszám értékesítését. Ha meg nem, akkor meg úgy is bukta a modell.). Egyrészt, mert a gyártósorok flexibilisek bizonyos határokon belül, másrészt a tervezés is inkrementális. Nagyon ritka az az eset, amikor valamit nulláról terveznek. A gyártók már a padlólemez esetében is eljutottak oda, hogy a legkisebbtől a legnagyobb SUV-ig ugyanazt a padlólemezt fel tudják használni. A gyártás a legtöbb helyen már szénné van optimalizálva. A fejlődést ráadásul ez nem állíthatja meg, mert új modellekre továbbra is szükség lesz, tehát a logikád akkor lehetne csak igaz, ha ezt a költséget megspórolnád. Az meg egy gyártónak sem érdeke, hogy minél szélesebb skálán támogassa a kifutott modelljeit, hisz az adminisztráció is költség. Ehhez vedd hozzá az élőmunka többletet, ami már Magyarországon is gond.  Nincs elég ember. Meg azt, hogy nyugatabbra azért a középosztályon nem látom a lecsúszást, bár tudom, hogy egyes pártok szerint a nyugat haldoklik... :) A keleti blokkban meg nem értékesítenek nagy mennyiségű új autót, meg hoznak be használtat nyugatról aztán felújítják.

"Könnyen lehet, hogy a neked 30e Ft-os bal első sárvédő a gyárban már csak 300 Ft. "

A matek úgy adja ki, hogy van egy gyártósorod, ami kerül X millió Euroba és az lemezenként 30ezres értéket állít elő (vegyük azt, hogy ennyibe kerül végfelhasználónak a felújított autóba). Ha ugyanez a sor az új modell lemezét gyártja akkor az 60ezer és az anyagköltség kb. ugyanannyi. Te melyiket gyártanád? :)

"És a fő mondás valóban az, hogy: ez már forgalomban van. Nem kell megfelelnie a folyton szigorodó szabályozásnak."

Kérdés, hogy ki akar olyan autót, amiben mondjuk nincs ABS, légzsák, ESP? :) Idővel ugyanez lesz a többi ma extrának számító felszereltésggel. Ráadásul úgy, hogy ezeket mind egyre olcsóbban állítják elő. Az emberek jelentős része meg nem céleszközt vásárol, hanem a szomszédnak. :)

"Egy motor gyártási költsége (világítás, fűtés, munkaruha, kantin, cafetéria, főnökök autói, munkabérek, energia, szerszámok amortizációja, stb - tehát anyag nem!) 100 Euro alatt kell lennie. Mo-i gyár adata."

Urban legend? :)

"Egyébként sem nekem kell hinnem benne, hanem a gyárnak  :yoyo:"

Meg a tulajdonosoknak/befektetőknek és a lehetséges potenciális vásárlóknak. ;)

"Amúgy érdekes az ember: Kb 60e km után át kell gumuiztatni egy autót, az nekem most 200e+ 4évszakossal, és cca 300e ha téli nyári külön.  De 250ezernél turbót felújítani már ördögtől való 2-300ezerért. Adiig abroncsból 3 szett elfogy bő félmilla felett. Kuplungozni is kell ilyenkor, kuplung mag kéttömegű is nagyjából ennyi."

Most almát hasonlítasz körtével. Új gumi árát egy felújított alkatrészével. A korrekt összehasonlítás a futózott gumi (ami már talán nem is létezik :)) vs. felújított turbó. Egyébként az alap probléma, hogy jellemzően 1-1 lkatrész cserével nem feltétlen éred el a kívánt hatást. OK, tönkrement a turbód, de természetes elhesználódás vagy valami más hiba váltotta ki a hibát? Itt szépen elindulhat egy felújítási lánc. Ezzel nem is feltétlen az a legnagyobb baj, hogy sokba kerül, hanem nem találsz rá szervizt. A legtöbben arra vannak szakosodva, hogy gyorsan pörgessék a bizniszt és ne töltsenek sok időt a hiba alapos feltárásval, csak menjen az autó. Azért mert ránéznek a kocsira, látják, hogy X millió, az ő óradíjuk meg Yezer és kikalkulálják, hogy a tulaj úgy sem fordítan rá sokat. Na és én épp erről az élőmunkáról is beszéltem, mert ha ugyanaz az élőmunka elő tud állítani 2X profitot, akkor miért tennéd olyan sorra ahol felújítással X profitot állít elő.

Az egésznek valóban akkor lehetne leginkább értelme, ha azzal a jövővel számolsz, hogy egyre kevesebben tudnak majd új autót venni. De akarod-e azt a jövőt? :) Jobb, ha az emberek egyre többet költenek akár hitelből, mert az pörgeti a bizniszt globálisan. :) A környezetvédelem meg senkit sem érdekel ilyen mértékben sajnos. Vagyis inkább a haszonszerzés dominál aztán jön a környezetvédelem valahol hátrébb...
6
Kávézó zamatos témákkal / Re:Jó tudni!
« Utolsó üzenet: írta attis Dátum Ma - 09:08:17 »
Nem meglepő...


https://www.origo.hu/nagyvilag/20220116-oltas-kotelezo-ausztria-februar.html

Az a helyzet, hogy ez egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul. Ez egy újabb hír:

https://www.20min.ch/story/impfpflicht-wegen-technischer-probleme-und-omikron-auf-der-kippe-280208355074
egyrészt műszaki, másrészt jogi oka van. (Hogy lehet köteleznmi embereket kötelező oltásra, ha az az új variánsok ellen alig nyújt védelmet?)

Meg úgyis jogállamisági vizsgálatot indítanak miatta Ausztria, Olaszo, Görögo és Németo ellen.  Ja, nem...
7
Kávézó zamatos témákkal / Re:Jó tudni!
« Utolsó üzenet: írta Rammstein Dátum Ma - 08:23:46 »
Nem meglepő...


https://www.origo.hu/nagyvilag/20220116-oltas-kotelezo-ausztria-februar.html

Az a helyzet, hogy ez egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul. Ez egy újabb hír:

https://www.20min.ch/story/impfpflicht-wegen-technischer-probleme-und-omikron-auf-der-kippe-280208355074
egyrészt műszaki, másrészt jogi oka van. (Hogy lehet köteleznmi embereket kötelező oltásra, ha az az új variánsok ellen alig nyújt védelmet?)
8
Kávézó zamatos témákkal / Re:Jó tudni!
« Utolsó üzenet: írta sznuni Dátum Ma - 07:45:46 »
10
Kávézó zamatos témákkal / Re:Jó tudni!
« Utolsó üzenet: írta zsolt160 Dátum Tegnap - 12:58:09 »
Nem meglepő...
Oldalak: [1] 2 3 ... 10